PDA

View Full Version : Review Van Halen, Dallas 01/26/08



Orgasmocaster
29 januari 2008, 16:56
Ik had dit al in een ander (oud) topic in off topic geplaatst, maar daar leest toch niemand het.. dus hier nog maar eens..:

Het was eindelijk dan zo ver, Hel is overgevroren!
Zaterdagavond heb ik Classic Van Halen in levende lijve mogen aanschouwen! (nou ja, bijna de Classic uitvoering)
En het was beter dan ik ooit had kunnen verwachten! de band was erg strak, en Eddie was in top vorm! aan het einde van de eerste leg van de tour werd hij al iets 'sloppier' (arthritis?) maar de pauze heeft hem goed gedaan! het was trouwens extra feestelijk omdat het Ed's (53e) verjaardag was!
Hij speelde trouwens met een soort van bandage om zijn pols. Hij gebruikte voornamelijk zijn nieuwe witte (cream?) Fender Wolfgang, en had een speciale 'Dallas' frankie voor 'Cradle will rock'! Dave Lee Roth zong beter dan hij ooit heeft gedaan sinds de Skyscraper tour! hij zal wel extra geoefend hebben
Wolfie was ook een grote meevaller! hij speelde minstens zo goed als Michael Anthony, en zn achtergrond zang was ook helemaal niet slecht voor een 16 jarige! Verder was Alex net zo goed als altijd! volgens mij heeft hij nog nooit een slechte show gedrumt!
Geweldige show! Geweldige setlist! alleen maar CVH materiaal. het kwam absoluut niet over als een 'nostalgie' show.. maar hun muziek is natuurlijk ook tijdloos!!
Eddie en David kwamen over als dikke vriendjes.. nooit verwacht om dat ooit te zien, na al die jaren!
http://www.youtube.com/watch?v=g8vB0_A4gjU
http://www.youtube.com/watch?v=g8vB0_A4gjU
http://www.youtube.com/watch?v=LOho2oc0Asg
de setlist:
You Really Got Me
I'm the One
Runnin' with the Devil
Romeo Delight + Happy Birthday
Somebody Get Me a Doctor
Beautiful Girls
Dance the Night Away
Atomic Punk
Everybody Wants Some!!
So This Is Love?
Mean Streets
Pretty Woman
Drum Solo
Unchained
I'll Wait
And the Cradle Will Rock...
Hot for Teacher
Little Dreamer
Little Guitars
Jamie's Cryin'
Ice Cream Man
Panama
Guitar Solo
Ain't Talkin' 'Bout Love
1984/Jump

ik hoop voor jullie dat ze er een Europese tour er aan vastknopen! het is zeker de moeite waard!

Krikkeden 1ste
29 januari 2008, 17:56
Ik zie ze nog niet onmiddelijk de plas oversteken, maar als ze komen sta ik vooraan :-)

Tho
29 januari 2008, 19:12
Wauw! Tof gast! Hoe komt het dat jij in Dallas was? Speciaal voor Van Halen?

Bernd Veenema
29 januari 2008, 19:15
Als ze ooit in Nederland komen, ben ik er zeker ook ja!
Superband. Mooi om te horen dat ze nog zo goed zijn. Had ik na de 2004 tour nooit gedacht. Die was wel erg slecht.

Rinze
29 januari 2008, 19:30
Wauw! Tof gast! Hoe komt het dat jij in Dallas was? Speciaal voor Van Halen?

Hij woont in de VS, daarom zit ie ook vaak op rare tijden op het forum...

Orgasmocaster
29 januari 2008, 20:54
hehe, inderdaad, ik woon in Texas. en ja, ik ben diegene die altijd tussen 2 en 5 s'ochtends post :)

Rinze
29 januari 2008, 21:07
Rare jongens, die Amerikanen :satisfie:

jerome
29 januari 2008, 21:25
Ik ben echt hevig jaloers op jou.... :)
Ik heb ze life gezien in 1979 in de Jaap Eden Hal in Amsterdam. Van Halen II was net uit en ik was toen 15 of net 16 jaar.
J*z*s, wat hebben die gasten toen een enorme indruk op me gemaakt!
Wat een vette band.
En wat kwam er een enorme vette scheur uit die witte Frankenstein gitaar van hem, over een stuk of 5 van die opgevoerde Plexi Marshalls
BTW, als ze naar Nederland komen in deze bezetting ga ik zeker kijken!

Tho
29 januari 2008, 23:23
hehe, inderdaad, ik woon in Texas. en ja, ik ben diegene die altijd tussen 2 en 5 s'ochtends post :)

Dude. Nu ben ik toch heel benieuwd. Wat doe je daar? Woon je er al lang? En waarom? Hoe ligt het graf van Dime er bij?

Orgasmocaster
30 januari 2008, 16:27
Dude. Nu ben ik toch heel benieuwd. Wat doe je daar? Woon je er al lang? En waarom? Hoe ligt het graf van Dime er bij?

haha, nog nooit naar het graf van Dime geweest :) hij is zeker wel een plaatselijke held/legend.
ik zit hier al weer bijna 5 jaar, na bijna 7 jaar in Ierland. het bedrijf waarvoor ik werkte in Ierland (grote Software reseller) heeft me aangeboden om in hun head quarters to komen werken, en dat leek me wel leuk voor een jaartje... blijven steken dus :)

Tho
30 januari 2008, 17:12
wat super gaaf man! Ik wil ook zéker nog een keer naar de USA. Is Dallas niet erg redneck/confederate? Of valt het wel mee

Orgasmocaster
30 januari 2008, 18:53
Is Dallas niet erg redneck/confederate? Of valt het wel mee
Technisch gezien zitten we in de Biblebelt, maar daar merk je niet veel van.. ik heb bijvoorbeeld hier heel erg weinig mensen ontmoet die George NIET haten ;)

AriaProII
1 februari 2008, 15:50
In die setlist, is die "gitaar solo" voor Aint talkin bout love, is dat niet gewoon Eruption?

Van Halen op Pinkpop! Wie stemt voor?

Orgasmocaster
1 februari 2008, 16:37
In die setlist, is die "gitaar solo" voor Aint talkin bout love, is dat niet gewoon Eruption?

Van Halen op Pinkpop! Wie stemt voor?

stukjes eruption, stukjes cathedral, en nog een paar andere, helemaal opgemixed.

Fender75
3 februari 2008, 12:47
Ziet er erg goed uit!! Speelt volgens mij nog steeds de sterren van de hemel!!

Off topic: Ik heb een jaar in NC gewoond, tijd van mijn leven gehad! Was weliswaar ook een Bible Belt, maar toch..Als het financieel mogelijk was geweest had ik er nu nog gewoond denk ik..:)

gitaarhaantje
8 februari 2008, 12:55
Lijkt mij ook erg gaaf om van Halen een keer live te zien spelen...
Wie wil dat nou niet..?!?!:D


maar graag wel een andere podium want dat vind ik er nogal lelijk uitzien :S

DTmaster
8 februari 2008, 13:38
In die setlist, is die "gitaar solo" voor Aint talkin bout love, is dat niet gewoon Eruption?

Van Halen op Pinkpop! Wie stemt voor?



NEEEEEEEEE want dan moet ik voor een concert naar Limburg en das fucking duur, laten ze maar lekker in de Ahoy komen :)