PDA

View Full Version : Rumba improvisada (oftewel nootjes poepen voor beginners)



Don Capo
29 januari 2008, 14:25
Nog lang lang lang niet klaar maar door het stoppen met mijn lessen nu voor het eerst zelf een stuk uitgezocht en geprobeerd na te spelen. Het blijft natuurlijk gewoon een truckje en ben er niet heel trots op, maar het is zo'n ontzettend fijn nummer... Daarbij stikt het nog van de fouten en mist het een ziel maar dit speel ik na twee weken hard studeren:

http://www.youtube.com/watch?v=eJ6B-8GX1lc&feature=user

Origineel is van paco de Lucia (nog ff doorbikkelen dus :D )

bass blom
29 januari 2008, 14:38
zo'n kind gun je toch een fanta? :D

Don Capo
29 januari 2008, 15:16
Das lief van je! :D

rickert
29 januari 2008, 15:19
Vette shit! Ik kan dat echt niet, vet op een spaanse pielen. Dat na 1,5 minuut ong is vet. Succes met verder oefenen :satisfie:

Don Capo
29 januari 2008, 22:24
Thanks! Zal hem over een jaartje nog eens posten...

Pais
29 januari 2008, 22:36
Heey wat leuk dit herken ik! :) Heb je dat allemaal op gehoor uitgezocht? Knap hoor! Dr zit best een tempo is het orgineel.

superfly
29 januari 2008, 23:39
en mist het een ziel :

Nee hoor die ziel zit erin ik hoor 'm, doorgaan, leuk!
Wim

VHsologitarist
30 januari 2008, 10:06
Haha, nice try!

Dit is de rumba van paco de lucia die langzaam over gaat in entre dos aquas!
http://www.youtube.com/watch?v=b3p48EezhOU
Hier zie je positie waarop hij m speelt (heel anders).

Ik heb dit stuk samen met mijn broer in 2004 ook gespeeld.
Zal m strax ff posten voor je.

Grtz

Don Capo
30 januari 2008, 10:31
Cool ben benieuwd!

EDIT: Moet ook eigenlijk met twee gitaren he, veeeeel voller allemaal, die begelieding alleen al, wow lekker!!!

VHsologitarist
30 januari 2008, 10:50
Cool ben benieuwd!

EDIT: Moet ook eigenlijk met twee gitaren he, veeeeel voller allemaal, die begelieding alleen al, wow lekker!!!


Is lang geleden dit... maar dit wassie: (one take opgenomen.. alletwee voor die mic):

http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/rumba.mp3

Grtz

Don Capo
30 januari 2008, 10:52
wow Fer, klinkt heerlijk, begin alleen weggelaten? Echt super geluid.

EDIT: Wordt het niet eens een keer tijd om met wat mensen samen te gaan spelen?

VHsologitarist
30 januari 2008, 11:04
Haha dankje..

Dit was trouwens gewoon 2 klassieke gitaren (geen flamenco) en een goedkoop headsetje mic.
Nah.. techniek word steeds beter, alleen wil echt een stuk beter worden voordat ik mij in het diepe gooi qua compas...
Ben nu bezig met een tangos waar ik falseta's van tomatito erin wil verwerken... Het lukt wel alleen niet altijd.. De ene keer struikel ik over de picado de andere keer volg ik het compas niet altijd.. Dus moet nog ff oefenen.

;)

p.s.
Klopt.. Het begin was weggelaten, omdat we het stukkie toen alleen nog maar van dat youtube filmpje konden.. Later hadden we het begin ook uitgezocht.

petrus
30 januari 2008, 12:59
nou, Don Capo en vh sologitarist,

dat klinkt erg lekker!

Als jullie eens op zoek zijn naar flamenco-tabs, muziek etc., laat het me gerust weten.
( deze rumba heb ik overigens niet).

Don Capo
30 januari 2008, 15:21
Als jullie eens op zoek zijn naar flamenco-tabs, muziek etc.,

Duelo de guitarras, tomatito en Paco de lucia? Al een tijdje naar op zoek, kom er echt niet uit namelijk....

petrus
30 januari 2008, 17:42
Ik heb hem niet, maar als ik hem tegenkom dan laat ik het je weten.

meul
30 januari 2008, 18:44
tof Capo! ik vind het razendknap van je ;-) t zal best niet helemaal nunez zijn maar ik vind hem leuk!

peter_heijnen
31 januari 2008, 09:42
Wow thijs, je gaat echt hard man!

Je spel is een stuk gegroeid sinds de laatste post die ik me van jou herinner, en die vond ik al knap. Ik weet helemaal niets van flamenco techniek, maar ik zie dat je je wijsvinger als instant capo gebruikt, what's in a name zullen we maar zeggen. :)

Chapeau Don Capo!

VHsologitarist
31 januari 2008, 11:41
Hey thijske,

Ik had laatst goede lesmethodes gevonden op youtube van een amerikaan (een hele goeie):
Met intussen 11 video's:
http://www.youtube.com/user/NewLearningVision


Groetjes
Ferry

Pais
31 januari 2008, 11:53
Die filmpjes zijn een leuke introductie in de flamencopalo's.
Die internetsite verkoopt ook videoclipjes met instructie binnen verschillende palo's, uitleg van compas en falseta's. Ik heb er twee 'gekocht' toen ik mn paypalaccount wilde leegscheppen. Ze zijn best leuk en technisch goed te doen. Wel erg prijzig.

Tupelo
31 januari 2008, 16:16
Vet hoor Thijs!
Weer voldoende aandachtspuntjes en interessante stukjes voorbij zien/horen komen om zelf eens wat mee te prutsen. :p

Don Capo
31 januari 2008, 16:36
Wow, thanks mensen voor de lovende woorden. Ben er zelf nog helemaal niet tevreden over maar het is altijd leuk en fijn om complimentjes te krijgen, weer een goede stimulans.


Ga die filmpjes zeker bekijken fer. Ben alleen erg druk de aankomende tijd dus of ik er ook echt iets mee ga doen is een tweede. Maar wat in het vat zit.....