PDA

View Full Version : peavey xxl -> triple xxx



tijs
8 februari 2003, 12:11
Is het de moeite om het extra geld te geven aan de triple xxx? Iemand ervaring?

Pee
8 februari 2003, 12:24
de ene is buizen de ander transistor, dus ik denk dat het toch de moeite is.

BLOK182
8 februari 2003, 14:01
Mij lijkt het ook de moeite. Gerrekat van dit forum heeft een XXX, hij is er erg enthousiast over, hij zal zo wel posten :wink:

Negative K3 fan
8 februari 2003, 15:32
ik vind zelf de 5150 een stukje beter dan de XXX. maar als je eend edegelijke clean ndoig hebt moet je de XXX nemen.

FragDaddy
8 februari 2003, 16:15
de xxl is een transistorbakkie en de triple XXX is een top-of-the-line buizenbeest.

dus tja. ik zou voor de XXX gaan. maar ga ze eens testen. misschien maakt het voor jou niet veel uit!

marc_o
8 februari 2003, 19:56
Hoewel ik een buizengek ben, ben ik wel van mening dat je ''m moet kopen omdat ie goed klinkt, en niet om wat erin zit..koop de versterker die bij je past, dat is het beste

gerrekat
9 februari 2003, 14:30
Ik heb er inderdaad een, vind ht en superding.
Kan makkelijk meekomen met mijn ENGL powerball en klinkt zelf in een bepaalde manier wat vetter!

Als je op zoek bent naar classic rock en blues overdrive moet je hem niet kopen het is echt een heavy versterker.

ik heb echter gehoord dat de XXl ook erg goed moet zijn, tja ik heb nog niet veel gehoord wat mijn XXX in de hoek drukt maar ik zou zeggn probeer het!

Ik heb hem destijds verkozen boven een te modderig klinkende Mesa Recto, de 5150 en de Marshall TSL 100, wat overigens allemaal verder stuk voor stuk prima versterkers zijn!

maarten
8 maart 2003, 20:42
ik heb vandaag bij de musicstore ook op de triple xxx gespeeld, terwijl ik daar met mn eigen 5150 een paar cabs aan het testen was..
oeh damn die triple xxx is echt wel super. ik vind de scheur strakker dan die van de 5150, bovendien is de clean beter en is het een drie kanaals versterker inclusief ingebouwde powersoak voor maar iets van 100 euro meer. Zodra ik t geld heb gaat die 5150 van mij eruit en komt er een triple xxx in (als ik mn gedachten niet verander)

gerrekat
8 maart 2003, 22:20
de XXX is van wereldklasse, naar mijn mening blaast ie een recto zo weg, veel strakker en minder modderig.

Hij komt ook in elk opzicht mee met mijn ENGL powerball, nog verdomd stil ook, als je een paar dagen de kans krijgt om een beetje aan dei knoppen te draaien heb je er zo een megavet geluid uit.

maar goed, HAHAHAHA, probeer het zelf, ik ben er ontzettend blij, en dan te bedenken dat ik 5700 gulden bij me had om een recto te kopen en 2700 in mijn zak hield!!!

sash
8 maart 2003, 22:53
Op 2003-02-08 19:56, schreef marc_odijk:
Hoewel ik een buizengek ben, ben ik wel van mening dat je ''m moet kopen omdat ie goed klinkt, en niet om wat erin zit..koop de versterker die bij je past, dat is het beste


Maar het is nu eenmaal een feit dat buizenbakken beter klinken.

dml
8 maart 2003, 23:01
Op 2003-03-08 22:53, schreef sash:


Op 2003-02-08 19:56, schreef marc_odijk:
Hoewel ik een buizengek ben, ben ik wel van mening dat je ''m moet kopen omdat ie goed klinkt, en niet om wat erin zit..koop de versterker die bij je past, dat is het beste


Maar het is nu eenmaal een feit dat buizenbakken beter klinken.


Dit noemen ze toch ook wel een contradictie??
Een feit dat buizenbakken beter klinken? Volgens mij is het nog steeds een kwestie van smaak. Dat een groot deel van de gitaristen vindt dat buizen "beter" klinken wil nog niet zeggen dat het een feit is. Daarbij komt dat ik genoeg buizenbakken geprobeerd heb die m.i. bagger klinken. Feit is wel dat digitale versterkers steeds meer terrein winnen. Dus ik ben het met de eerste quote eens.

maarten
9 maart 2003, 11:33
Op 2003-03-08 22:20, schreef gerrekat:
de XXX is van wereldklasse, naar mijn mening blaast ie een recto zo weg, veel strakker en minder modderig.

Hij komt ook in elk opzicht mee met mijn ENGL powerball, nog verdomd stil ook, als je een paar dagen de kans krijgt om een beetje aan dei knoppen te draaien heb je er zo een megavet geluid uit.

maar goed, HAHAHAHA, probeer het zelf, ik ben er ontzettend blij, en dan te bedenken dat ik 5700 gulden bij me had om een recto te kopen en 2700 in mijn zak hield!!!


hey gerrekat, kun je me maybe eens wat meer vertellen over je triple xxx, hoe zit bv.
het met de powersoakfunctie van dat ding?
en hoe issie in vergelijk met je engl?

ik heb idd ook van een goede amp tech gehoord dat ie zeker met een recto kan competeren..

ben benieuwd!

alvast bedankt
maarten

gerrekat
9 maart 2003, 11:49
Hij heeft geen powersoak, dwz je komt het vermogen niet terugbrengen, maar hij klinkt supergoed en vet op zeer lage volumes.

Heb hem tijden hier in mijn flatje gebruikt zonder problemen, en hij klonk op lage volumes beter dan de ENGL.

Het grote nadeel van de XXX, althans voor velen niet voor mij, is det hij erg weinig tussenin geluiden heeft, de clean is goed, stukken beter dan de recto, maar een classic rock geluid krijg je er moeilijk uit.

De gain reserves zijn enorm, ik speel heavy thrash, en zet de gain nooit voorbij 4-5, dan heb je al een vette verzadigde scheur!

Tja de ENGL is ook en superbak en heeft meer mogelijkheden betreft geluid, maar voor wat ik doe zijn ze beiden even goed.

de peavey is zoooooo vet, en strak, en heeft een ingebouwde "hush" (heeft de engl ook trouwens maar daarvan is de threshold instelbaar, bij de peavey niet) waardoor ie enorm stil is.
de palm mute riffs uit de peavey killen gewoon, zijn veel gedefinieerder dan de dual en triple recto die ik geprobeerd heb.

Het geluid is heel helder en heeft goede bottom end alhoewel de recto hier misschien nog iets meer heeft (de ENGL nog meer overigens maar dat schakel ik altijd uit vind het niet mooi zoveel low end).

De EQ op de scheurkanalen van de peavey is actief (op de engl passief) en dat merk je ook, de knoppen zijn erg "involved" een kleine draai en je geluid verandert gelijk significant.

Bovendien zijn beide amps gebouwd ald een tank (de ENGL is wat dat betreft nog effe beter) maar allebei voldoen ze perfect.

En de prijs van de peavey is ongelofelijk te noemen, hij si echt zeer concurrerend voor amps die rustig dubbel zo duur zijn.

de engl is duurder, maar heeft ook meer basisgeluiden, die ik overigens niet gebruik, ze liggen echter geen mijlen uit elkaar.

Ik wilde iets anders hebben (anders had ik nog een XXX gekocht heb er wel over gedacht) daarom heb ik de engl gekocht, heel tevreden mee, maar zeker geen vervanging ofzo, van mijn peavey, beide speel ik evenveel.

Ik geloof dat de peavey in Duitsland al voor 1250 EURO over de toonbank gaat, nou daar zou ik hem niet voor laten liggen.

Als je een strak megavet geluid wil, met name metal en moderne metal en hardrock doet ie perfect, death metal, thrash metal, nu metal, rock, doom noem het maar op.

Maar voor een led zeppelin/hendricx geluid kun je beter een marshall halen of de engl (die het allemaal kan)!

maarten
9 maart 2003, 12:14
bedankt voor je antwoord!
toen ik hem even bespeelde merkte ik wel dat de crunch en ultra erg veel op elkaar leken wat betreft gain. Ze waren wel anders gevoiced.
ik ga nog wel eens goed testen en sparen voordat ik een keuze maak!


thnx

maarten

gerrekat
9 maart 2003, 21:29
klopt inderdaad dat ze erg iop elkaar lijken toch heeft de crunch wat meer bite en is toch veel vetter voor de rhythm.

het lead kanaal heeft iets meer compressie voor een vloeiende lead sound.

ik vind het super klinken, heb dat precies nodig voor mijn geluid!