PDA

View Full Version : Hoeveel is mijn gitaar waard? Foto bijgevoegd



yvonnefeijten
29 januari 2008, 10:36
Hallo,

Ik speel een paar jaar gitaar en ga nu echt lekker knallen met lessen en veeeeeel oefenen.
Ik heb deze gitaar gekregen van m'n ouders. M'n vader heeft deze gitaar geruild tegen een soort van electrische rolstoel.
Ik vraag me af wat zou deze gitaar waard zijn? is het een goedkoop ding of wel redelijk?

Het merk is: HOPF

Graag reacties!!

Ziehier een foto: Klik hier voor de foto van mijn gitaar (http://i44.photobucket.com/albums/f37/yvonnefeijten/hopf.jpg)

freekick
29 januari 2008, 11:10
Ik heb ook veel liever een Hopf dan een electrische (rol)stoel!
Goed gedaan lijkt me ! Speel ze...

WillemdaGuide
29 januari 2008, 11:23
Merk zegt me niks, als ik de foto bekijk denk ik niet vreselijk veel maar ik kan er naast zitten

Laser
29 januari 2008, 11:26
Deze Gibson Dove copy uit de zeventiger - misschien tachtiger - jaren is geen fortuin waard, maar kan goed klinken.
Heb er zelf jaren geleden één in handen gehad in een tweedehandszaak, en die klonk wel goed.
Dus: hoop niet op een opbrengst door verkoop, maar speel erop alsof je leven ervan afhangt ;-) en maak er plezier mee.

Heeft el een fretprobleempje hoog in de registers: zijn ze eruit of zijn re zo verroest dat ze bruin zien??

LaurentB
29 januari 2008, 11:46
Hopf maakte in de jaren zeventig middenklassers tot en met hoge middenklasse (klassiek, akoestisch en ook wel electrisch). Tegenwoordig maakt de zoon van de toenmalige Hopf, Dieter Hopf, klassieke gitaren van tussen de 1000 en 10.000 euro:

http://www.hopfguitars.com/

Ik heb zelf een heel mooi klinkende Hopf Cordoba uit 1978 (destijds 1300 gulden):

http://www.em11.nl/images/hopf.jpg

duckman
29 januari 2008, 11:46
Deze Gibson Dove copy uit de zeventiger - misschien tachtiger - jaren is geen fortuin waard, maar kan goed klinken.
Heb er zelf jaren geleden één in handen gehad in een tweedehandszaak, en die klonk wel goed.
Dus: hoop niet op een opbrengst door verkoop, maar speel erop alsof je leven ervan afhangt ;-) en maak er plezier mee.

Heeft el een fretprobleempje hoog in de registers: zijn ze eruit of zijn re zo verroest dat ze bruin zien??


lijkt me meer een hummingbird kopie. Er zijn meerdere bouwers met de naam Hopf, dat maakt het wat lastiger om een prijs te stellen.Ik denk rond de 250 euro, in goede staat.

yvonnefeijten
29 januari 2008, 12:31
Deze Gibson Dove copy uit de zeventiger - misschien tachtiger - jaren is geen fortuin waard, maar kan goed klinken.
Heb er zelf jaren geleden één in handen gehad in een tweedehandszaak, en die klonk wel goed.
Dus: hoop niet op een opbrengst door verkoop, maar speel erop alsof je leven ervan afhangt ;-) en maak er plezier mee.

Heeft el een fretprobleempje hoog in de registers: zijn ze eruit of zijn re zo verroest dat ze bruin zien??

Heb inderdaad een fret probleempje...er missen een aantal....
maar heb wel een echte ivoren brug :cooler:

liesje
29 januari 2008, 18:49
maakt toch niks uit als ie goed klinkt??

yvonnefeijten
30 januari 2008, 12:17
in principe niet nee...behalve als je mega mega mega goed kan spelen en alle frets besluit te gebruiken.

maar die heb ik niet nodig.. :cooler:

LaurentB
30 januari 2008, 12:40
Prélude nr. 1 van Villa-Lobos wordt wel een probleem op die gitaar, ja :)

liesje
30 januari 2008, 12:46
Sorry, ik bedoelde, het maakt niks uit wat ie waard is, als hij maar goed klinkt..
Ik vind het een mooie gitaar, leuk juist zo'n oud beestje..
maar die frets, ja.. dat had ik niet gezien.
Het kan vast wel gerepareerd worden...?? :noob:
Voor als je straks virtuoos kan spelen....
maar dan is een cutaway nog beter??

yvonnefeijten
30 januari 2008, 13:08
ben ik even blij dat het bij lekkere popsongs wel ophoud.... :soul:

LaurentB
30 januari 2008, 13:26
Inderdaad! Overigens heb je maar één fretje te weinig voor die prélude, mocht je er ooit toch aan willen beginnen :D

yvonnefeijten
30 januari 2008, 13:34
tis even afwachten of ik me geroepen voel om dat te spelen.


trouwens, ik denk dat dat nog wel even kan duren.

heb gister voor het eerst het akkoord F7 gespeeld :gitarist: