PDA

View Full Version : Gezocht: Scream lessen. Oosterwolde Fr.



Alduroth
28 januari 2008, 22:15
Hallo,

ik ben een zanger die een redelijk clean kan zingen maar beter kan grunten..
Maar ik wil graag screamen leren om erbij te doen, kan iemand mij hier verder mee helpen?

Pais
28 januari 2008, 22:21
Hallo,

ik ben een zanger die een redelijk clean kan zingen maar beter kan grunten..
Maar ik wil graag screamen leren om erbij te doen, kan iemand mij hier verder mee helpen?

Ja hoor kom maar op :D

*zet gereedschappen klaar*

caliban
28 januari 2008, 23:08
Lijkt me niet simpel om echt aan te kunnen leren.

artnaz
28 januari 2008, 23:14
Ja hoor kom maar op :D

*zet gereedschappen klaar*:seriousf:

Maar even tussendoor, wat is "screamen"? Falsetto?

Alduroth
29 januari 2008, 22:08
whaha,
screamen is een manier van zang.. Bijvoorbeeld zoals Danni Filth van Cradle of Filth, of Illnath of Himsa.. Zulke bands..
Ik kan het wel inadement, maar da's nie echt zo verstaanbaar :P

H.G. Kaufman
29 januari 2008, 23:23
Ik dacht dat screamen het sporadisch grunten in de hardcore/screamo scene was? Wat versta jij eronder?

TimoSomers
30 januari 2008, 07:25
Ik dacht dat screamen het sporadisch grunten in de hardcore/screamo scene was? Wat versta jij eronder?

+1
Screamen is toch zoals ehm, As I lay dying, all that remains, bullet for my valentine, etc?

jw009
30 januari 2008, 10:10
Grunten is dat lage gegrom, scream is dat hoge geschreeuw (hoe toepasselijk).

Alduroth
30 januari 2008, 18:08
Nja.. Wat versta ik onder screamen..
Lamb of God, Dimmu Borgir, Helltrain, Hypocrisy, Children of Bodom volgens mij ook..
Maar luister maar een paar van die bands, dat versta ik onder screamen. :)

En Timo heeft gelijk, die bands screamen.. En dat versta ik er dus onder :P

TimoSomers
30 januari 2008, 22:37
Nja.. Wat versta ik onder screamen..
Lamb of God, Dimmu Borgir, Helltrain, Hypocrisy, Children of Bodom volgens mij ook..
Maar luister maar een paar van die bands, dat versta ik onder screamen. :)

En Timo heeft gelijk, die bands screamen.. En dat versta ik er dus onder :P

In dat geval, als ik zo scream dan doe ik het gewoon uit m'n keel, dus eigenlijk gewoon zoals je normaal zou schreeuwen maar dan wat geforceerder ofzo.
Ik weet dat dit een foute techniek is (oorspronkelijk moet het uit je middenrif komen ofzo, snap er zelf ook niet echt veel van) maar als je dit dus kan volhouden ( ik kan het wel half uurtje volhouden) kun je het wel zo doen.
Nou denk ik btw wel dat er wel verschil zit tussen de bands die je noemt, want bijv. de screams van As I lay Dying en van Dimmu verschillen toch wel heel erg (Dimmu word toch meer grunten (althans wat ik er van gehoord heb)).

caliban
31 januari 2008, 02:25
Screamen vind ik eerder zoals in hardcore en veel ANWHM, grunten noem ik wat bijvoorbeeld in Necrophagist gebeurt als vocals, en blackmetal vocals is regelrecht krijsen. Gaat voor mij kwalitatief in een heel erg dalende lijn. Exponentieel zelfs.

gorgasm
31 januari 2008, 16:42
info@vocalcoaching.be

Tho
31 januari 2008, 19:54
Nja.. Wat versta ik onder screamen..
Lamb of God, Dimmu Borgir, Helltrain, Hypocrisy, Children of Bodom volgens mij ook..
Maar luister maar een paar van die bands, dat versta ik onder screamen. :)

En Timo heeft gelijk, die bands screamen.. En dat versta ik er dus onder :P

gast.. kén je Lamb of God uberhaubt wel.. :???:

rxsxtx
1 februari 2008, 20:25
je kunt ook de DVD van mellissa cross downloaden/kopen ''The zen of screaming'' ze heeft de zangers van o.a. Hatebreed, As I Lay Dying allerlei technieken aan geleerd... Er is ook een opwarm cd onze zanger gebruikt m altijd...

Azrael
1 februari 2008, 20:38
In dat geval, als ik zo scream dan doe ik het gewoon uit m'n keel, dus eigenlijk gewoon zoals je normaal zou schreeuwen maar dan wat geforceerder ofzo.
Ik weet dat dit een foute techniek is (oorspronkelijk moet het uit je middenrif komen ofzo, snap er zelf ook niet echt veel van) maar als je dit dus kan volhouden ( ik kan het wel half uurtje volhouden) kun je het wel zo doen.
Nou denk ik btw wel dat er wel verschil zit tussen de bands die je noemt, want bijv. de screams van As I lay Dying en van Dimmu verschillen toch wel heel erg (Dimmu word toch meer grunten (althans wat ik er van gehoord heb)).

Echt gigantisch slecht advies Timo. Je stem moet langer mee dan een half uurtje.

Azrael
2 februari 2008, 17:19
je kunt ook de DVD van mellissa cross downloaden/kopen ''The zen of screaming'' ze heeft de zangers van o.a. Hatebreed, As I Lay Dying allerlei technieken aan geleerd... Er is ook een opwarm cd onze zanger gebruikt m altijd...

Net gedownload. Hoop gelul en weinig informatie. Lijkt wel een TMF film.
Wel grappig hoor. Zitten heus een paar dingen in maar daar zul je het echt niet van gaan leren.

Alduroth
5 februari 2008, 16:01
gast.. kén je Lamb of God uberhaubt wel.. :???:

Ja, en ik weet niet hoe anders ik zijn vocals moet verklaren dan screamen, ik heb toevallig wel de zen of screaming (1 en 2) gezien, en die kerel zegt zelf ook dat ie screamt.. Dus vandaar, hij kan 't 12 sec lang 1 keer inademen.. best knap :P