PDA

View Full Version : ik durf het ook : purple haze



Pee
8 februari 2003, 10:30
eerst en vooral: dit is niet hoe goed ik speel, ik vind dit een sjiek liedje om te spelen en ik had de backing track dus heb ik dit gepost.

het is de intro en de 1e twee versjes van Jimi Hendrix - Puple Haze. ik had graag positieve, opbouwende kritiek gehad. Vooral voor mijn stem, want dit is de eerste maal dat ik zing. dus als iemand nog tips heeft laat maar kkomen.

http://www.xdesigns.be/~peter/media_audio.php


edit:

opgenomen met cool edit pro, een 2,5 euro microotje, een ibanez rg270 op humbucker en een randall rg75 op gain 2. Geen effecten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2003-02-08 10:32 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pee op 2003-03-02 21:15 ]</font>

Dude
8 februari 2003, 13:41
hey pee... je gitaarspel is ok, erg gaaf zelfs maar zingen kan je beter aan een ander overlaten, verpest het een beetje...
Het is meer praten dan zingen ook.

Ibanez
8 februari 2003, 13:47
Op 2003-02-08 13:41, schreef iamyou:
hey pee... je gitaarspel is ok, erg gaaf zelfs maar zingen kan je beter aan een ander overlaten, verpest het een beetje...
Het is meer praten dan zingen ook.
Dat wou ik nou precies ook zeggen! :smile:

Guitarfreak
8 februari 2003, 13:59
Je klinkt hetzelfde als ik dronken zing:D

Azrael
8 februari 2003, 14:47
*hik* Puuuurplu Haaaisse *hik"
Als ik jou was zou ik het houden op enkel gitaar spelen :razz:
Verder klinkt het gitaarspel best ok.

Negative K3 fan
8 februari 2003, 15:40
het gitaarspel is wel in orde.

ik zou alleen zangles nemen ofzo? of de zang aan iemand anders over laten.

BLOK182
8 februari 2003, 15:41
hehe zingen is idd niet echt je sterkste punt denk ik, je gitaarspel klinkt wel lekker.

savecracker85
8 februari 2003, 17:01
je zang is ehhmm..tja wat minder zullen we maar zeggen...je gitaarspel daarin tegen is wel beterz...ik zou alleen bij die intro meer vibrato's gebruiken :smile:

Pee
8 februari 2003, 17:18
jep, mijn zang is niet wat het moet zijn. maar hebben jullie nog tips? zodat het toch hoorbaar zou zijn. toch al een paar goede reacties op mijn zang gekregen hier, behalve dat ze niet horen dat ik het ben.

kan misschien iemand anders eens hetzelfde posten, maar met betere zang???

Pee
8 februari 2003, 17:41
ik ga opnieuw proberen, misschien was het omdat ik teluid wou 'zingen',

Pee
8 februari 2003, 20:55
de nieuwe versie staat erop, voor diegenen die de oude willen: hier zijn de urls

nieuw:
http://peterdebaere.f2o.org/mp3/purple2.mp3

oude
http://peterdebaere.f2o.org/mp3/purple_haze_introver.mp3

Guitarfreak
8 februari 2003, 21:31
hahahaha kvin het grappig:D leuk gespeeld btw!

Barret Wallace
8 februari 2003, 21:32
DUDE KAP MET ZINGEN :| je beledigt dat nummer man, gitaar is wel ok maar die zang is alles behalve hendrix achtig

Guitarfreak
8 februari 2003, 21:50
je haalt me de woorden uit de mond! maar ik vind het wel koel dat je het hierop durft te zetten hierdoor heb je me hemaal ontroerd:P:P:P

Kris Haex
9 februari 2003, 13:00
Je gitaarspel zit goed, je zang is een minder sterk punt, maar dat had iedereen al gezegd he.

Pee
9 februari 2003, 13:28
heeft dan niemand tips??? of kan niemand het beter :smile:

savecracker85
9 februari 2003, 13:37
je kan wel om tips blijfen vragen maar het komt telkens op het zelfde neer -> kappen met zingen....

en meer vibrato's gebruiken in je intro, ik vind het zo namelijk een beetje saai klinken :grin:

hoofd
9 februari 2003, 13:56
Gitaarspel is cool, ok. Maar je zang...het swingt gewoon niet man. Je praat ook gewoon veels te duidelijk. Probeer 's woorden aan elkaar te knopen, schijt hebben aan klemtonen, letter anders uitspreken (s als z, bijv.) of gewoon weglaten en proberen gewoon meer in de groove van het nummer te komen. Als je geen idee hebt wat ik bedoel...laat dan maar zitten.

Pee
9 februari 2003, 14:04
ok, ik begrijp het. ik ga gewoon meer oefenen.

ik ga die gitaar misschien wel eens opnieuw inspelen, maar niet binnenkort. ik vind het de moeite niet. en dan mss met solo en zo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2003-02-09 14:04 ]</font>

sash
2 maart 2003, 19:44
Hey, klinkt erg cool! Alleen zou ik idd ook de zang achterwege laten :smile:
Wat ik mis is iets meer kracht erin en wat vibrato's. Verder klinkt het lekker.

RadiuS
3 maart 2003, 10:17
purple haze klinkt wel leuk, gitaargeluid iets te bruut en idd iets meer vibrato en vloeiender akkoorden overpakken. en t gitaarspel van the wind cries mary vind ik maar niets, volgns mij speel je t verkeerd.