PDA

View Full Version : Na de FOX gitaren; what about PIGRO



universe777
28 januari 2008, 20:13
Een Nederlandse "bouwer" die ik de afgelopen dagen een paar keer voorbij heb zien komen.
Les Paul kopieen met een hals van linden (basswood)?
De tekst van zijn laatste adv op marktplaats:

Nieuw in nederland genouwde gitaren

Ik ben al jaren op zoek naar een les paul die te betalen is en alle eigenschappen heeft die zo een gitaar zo perfect maakt.


Ben een tijd terug begonnen met bouwen, dat is leuk maar als je alles zelf doet is het niet te betalen.

Vandaar dat ik na lang zoeken en veel modellen laten bouwen nu uiteindelijk de juist mix gevonden heb!


Bodies uit mahonie, met een maple dekblad ( eigenlijk dus zoals het al heel lang gebeurd.)

dit geeft de juiste klank, maar ook perfecte looks (tijger strepen door de lak heen)


gecombineerd met een hals uit linden hout of ook mahonie.

dit laatste heeft te maken met hoe de gitaar er uit moet zien en het gewenste neck profiel.


Deze combinaties laat ik voor me bouwen in het buitenland, daar is het nog wel te betalen.

Een vrijwel geheel custom gebouwde gitaar is eventueel dus ook mogelijk


regelmatig heb ik de gitaar afgebouwd met:

grover/sperziel tuners

graphtech topkam

gibson/di marzio elementen

gibson schakelaar

cts pots

copper shielding

brug stoptail van tonepros of gibson.


hiermee ontstaat een gitaar die door zijn bouw, gebruikte materialen en gebruikte onderdelen veel eigenschappen heeft van het origineel, maar aan de andere kant ook weer heel uniek is.


De gitaar is meestal iets lichter dan de old school les paul, maar echt licht ook weer niet.


elke gitaar wordt voorzien van zijn eigen uniek nummer, de aantallen zullen altijd gelimiteerd zijn en blijven!


van de voor serie modellen heb ik er een aantal staan, die mogen voor 500 euro met de liefhebber mee, zoals ze er nu bij staan.

Ombouw naar andere electronica is natuurlijk mogelijk.

een uitvoering zoals hier boven is mogelijk vanaf ongeveer 850-900 euro, afhankelijk van de gekozen onderdelen.

Ombouw kan snel, binnen 2 weken.


bestellen van een geheel custom gebouwde kan natuurlijk ook.

Bouw van de body duurt 6 tot 8 weken, inbouw ongeveer 2 dus levertijd tussen de 8 en de 12 weken.

geheel custom bestel: body vanaf 500 euro plus de onderdelen:

meestal totaalplaatje vanaf zo rond de 1000,00 euro.

(goedkoper kan ook natuurlijk)

eventueel inbouw eigen onderdelen mogelijk


voor de snelle beslisser dus nog 1 gitaar (zwart kant en klaar voor 500 euro


Als je vragen hebt, hoor ik het graag

hugo123
28 januari 2008, 20:20
Is dit niet ongelofelijke spam!?

Tho
28 januari 2008, 20:24
Nou volgens mij wel! Schaamteloos. Bah

hugo123
28 januari 2008, 20:25
Da mag nie he, zou zijn sig wel zo groot kunnen worden, dan is de hele layout van GitaarNet verpest

Tho
28 januari 2008, 20:26
Da mag nie he

Dat mag zeker niet Hugo.

Ik denk dat de topicstarter een ouwerwets pak slaag wil van Mijnheer Tho

universe777
28 januari 2008, 20:26
Is dit niet ongelofelijke spam!?

???????? excuse me?
Dit is die gozer zijn website:
http://www.pigro.nl/

Het lijkt alsof hij zijn gitaren laat maken bij een van die aziatische bouwes die hier een tijd geleden voorbij zijn gekomen.
Alleen met zijn naam er op. En dan maar in Cashen....

dr.distortion
28 januari 2008, 20:26
Denk ik niet, tekst is copy-paste van marktplaats geplukt (kun je zoeken op Pigro). Die gitaren van Pigro zijn vandaag al in een ander topic besproken...volgens mij vraagt ts naar ervaringen van anderen.

Edit: TS was me al voor :cooler:

Tho
28 januari 2008, 20:28
aah okey. Ik dacht dat het zijn tekst was. Volgende keer even quoten graag :D

hugo123
28 januari 2008, 20:31
Dat mag zeker niet Hugo.

Ik denk dat de topicstarter een ouwerwets pak slaag wil van Mijnheer Tho
Die gaat in mijn sig... en voor de topicstarter en iedereen die ik hiermee te laste heb gesteld: SORRY!!

universe777
28 januari 2008, 20:34
aah okey. Ik dacht dat het zijn tekst was. Volgende keer even quoten graag :D

Sorry maar bij mijn opties staan geen quote haakje's zoals bij de andere forums waar ik post...

had dat "andere" Pigro topic niet gezien. Kan alleen dat FOX topic vinden.
Dit leek me van hetzelfde kaliber...

Spitfire
28 januari 2008, 20:39
Volgende keer even quoten graag :D
Jullie zijn zo stom om volgens het 'eerst roepen, dan lezen'-protocol te werken :dontgeti:

Tho
28 januari 2008, 20:40
Jullie zijn zo stom om volgens het 'eerst roepen, dan lezen'-protocol te werken :dontgeti:

Je moeder is een protocol.

Voor mij is het ook maandag ja

TimoSomers
28 januari 2008, 20:58
Nja, ik vind dit er zowiezo al beter uitzien dan die FOX shit eerlijk gezegt.
Maar als ik dan toch perse een custom build nederlandse gitaar wil, doe dan maar een Bo~el ofzo.

universe777
29 januari 2008, 09:13
Over Bo-el's hoor je ook zo veel indianen verhalen. Worden de productie modellen nou uitbesteed in Korea of niet?
Er wordt beweerd dat ze uit dezelfde fabrieken komen als de Shine modellen waar Boel ook een vinger in de pap had.
Mochten ze daar vandaan komen dan hebben ze echt een goede fabrikant gevonden. De modellen die ik in mijn handen gehad heb waren echt tof.

Ik heb ooit een zitten denken aan een Witte MC-7 maar dan zonder inlay en effen wit. Had een langere leverdijd en was veel duurder. Heb toen voor een 7snarige v/d haar gekozen.

almarvk
29 januari 2008, 09:16
Dat is een andere discussie. De openingspost suggereert spam.

Vragen? -> PM!