PDA

View Full Version : Welke gitaar voor pop / rock



Petekay
28 januari 2008, 20:02
Nu na een jaar spelen op elektriche gitaar heb ik steeds meer zin om dit te combineren met een akoestische gitaar.

De muziek die ik er graag op wil spelen:
- Radiohead
- Nirvana (unplugged)
- Pink Floyd
- the Eagles
- Dire straits
- Eric Clapton
Maar ook Elvis / Beatles / Rolling stones (in iets mindere mate dan bovenstaande artiesten)

Beetje doorsnee pop eigenlijk.

voordat ik dit heb gepost heb ik al 1 en ander uitgezocht over akoestische gitaar maar weet nog steeds niet welke gitaar geschikt is voor deze stijl.

Tot nu toe lijken me de volgende gitaren ok:
- Alvarez Yairi
- Blueridge
- Tokai Cat's Eye
- Takamine

M'n budget ligt rond de 1000 Eur. maximaal (mag 2e hands)

Heeft iemand tips? p.s. ik weet niet of iemand Nirvana Unplugged weleens op TV hebben gezien, die in drie kleuren gestreepte spreekt me erg aan qua klank, filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=quZ5rE8ujcA

Het moet eigenlijk een allround gitaartje zijn.

Petekay
30 januari 2008, 14:55
Vanmorgen een paar gitaren geprobeerd in de muziekzaak maar nog geen 'klik' gevonden.

Op youtube even rondgekeken en zag ik een paar filmpjes met een tanglewood TW1000 elek. / accoustische gitaar, en met de klank die ik zoek!

Heeft iemand ervaring met de TW1000, of TW15?

Pais
30 januari 2008, 17:49
just currious, maar hoe kun je nou van een youtube filmpje horen dat dat nou presies de gitaar is die je zoekt?
Voor mij lijken ze zowat allemaal op elkaar, als je het van zo'n gecomprimeerd geluidsbestandje hoort, die allemaal weer anders zijn opgenomen.

LaurentB
30 januari 2008, 18:14
Met dat budget: ga een paar heerlijke weken van proberen, proberen en nog eens proberen in allerlei muziekwinkels tegemoet!
Voor 1000 euro kun je prachtige gitaren krijgen.

Stijl zit hem vooral in hoe jij speelt. Het maakt natuurlijk wel uit of je een electrische, een nylonsnarige of een staalsnarige hebt, maar binnen het staalsnarige segment: probeer gewoon alle modellen eens uit en kijk wat jij fijn vindt spelen en mooi vindt klinken.
Er zijn gitaren die helder en sprankelend klinken, of zwaar en krachtig of een beetje van beide; wat je uiteindelijk kiest hangt af van wat jij mooi vindt.

Espaņol
30 januari 2008, 18:55
Is een Taylor 214-E niets voor jou? Ligt rond de 900-1000 euro. Die heb je in dreadnought-model en auditorium model, beiden volgens mij heel erg geschikt voor de stijlen die jij noemt.

Onmeunig Hans
30 januari 2008, 21:06
Niet met de 1000 of 15, wel met de 170 AS (van de typenummering van TW snap ik niets_.
Heerlijke gitaar, ook na 2 jaar steeds weer een feest om op te spelen.
Mijn leraar heeft een half jaar geleden ook een TW gekocht vooral om tijdens optredens versterkt te spelen. Hij is er ook helemaal weg van. Volgens mij een TW60 met nog een stel letters.
Hans

Petekay
31 januari 2008, 00:01
Pais
dat is inderdaad niet echt goed te horen, maar in grofe lijnen hoor je toch wel een beetje de klank van de gitaar.

LaurentB
morgen ga ik weer in een andere winkel gassen. Helaas ben ik beetje ongeduldig, dus zal morgen wel keuze hebben gemaakt.

Espaņol
Deze heb ik geprobeerd, niet echt klankje die ik zoek (beetje apart), maar voor de stijl kan het inderdaad. Ik denk dat z'n prijs / kwaliteit wel helemaal OK is, voelde allemaal erg goed aan.

Onmeunig Hans
De gitaarzaak waar ik morgen heen gaat heeft dit type (TW-170 huppeldepup) ook staan. Deze ga ik zeker proberen! Ook erg mooi afgewerkt deze gitaar.


Morgen meer nieuws......