PDA

View Full Version : Niet tevreden over sound



bart_g
28 januari 2008, 19:09
Hallo, ik zit met het volgende probleem. Ik speel met een Hagstrom Super Swede over een Vox AD50VT gitaarcombo en ik ben niet tevreden over het geluid. Ik weet zeker dat het niet in de gitaar zit, die klinkt op verschillende andere versterkers uitstekend.

Het probleem is eigenlijk dat die Vox naar mijn idee een stuk laag mist en vrij schel klinkt. Ik heb al heel veel settings geprobeerd, maar ik kan er mijn geluid niet uitkrijgen. Op gitaarles speel ik over een Behringer 2x12 combo welke in mijn oren zelfs beter klinkt als de Vox.

Nou is mijn vraag of jullie tips hebben om mijn probleem op te lossen. Ik speel van blues(rock) tot stevige hardrock/metal.

Ik zit er van de ene kant over te denken om de Vox te verkopen en een andere versterker terug te kopen. Probleem is echter de financien. Sinds ik weer studeer is de portemonnee niet zo dik meer :mad:. Budget zou ongeveer 400 euro plus de opbrengst van de Vox zijn.

Laat maar horen wat jullie denken! Nieuwe versterker of is er een andere oplossing?

Rude Perception
28 januari 2008, 20:15
Ik zou even langs een muziekzaak gaan en daar veel versterkers testen. Misschien krijg je daar uit andere versterkers geluid dat je meer ligt? Je hebt in ieder geval geen slechte versterker.

dasHoechste
28 januari 2008, 20:19
als ik aan hardrock/metal denk dan zou ik niet direct aan de vox denken, dan zou je eerder naar de engl of peavey oid moeten denken. Je kunt het met pedaaltjes kunnen proberen, effe ergens in een winkel experimenteren

bart_g
28 januari 2008, 20:20
Ik zou even langs een muziekzaak gaan en daar veel versterkers testen. Misschien krijg je daar uit andere versterkers geluid dat je meer ligt? Je hebt in ieder geval geen slechte versterker.

Dat was ik sowieso al een keer van plan. Probleem is alleen dat ik nog geen geld heb en dat ik eigenlijk ook geen idee van de waarde van de Vox heb.

Iemand enig idee wat een redelijke prijs is voor de Vox?

En wat beter bij mij zou passen? Hoeft geen hoog wattage te zijn, de versterker is echt alleen voor thuis.

dr.distortion
28 januari 2008, 20:32
Als ik denk aan "alleen voor thuis" en "hardrock/metal" denk ik meteen aan een Randall RG. Ik weet alleen niet of die bakken zo geweldig geschikt zijn voor bluesrock.

bart_g
28 januari 2008, 21:48
Als ik denk aan "alleen voor thuis" en "hardrock/metal" denk ik meteen aan een Randall RG. Ik weet alleen niet of die bakken zo geweldig geschikt zijn voor bluesrock.

Dat is dus ook weer een probleem waar ik mee zit. Het moet dus een veelzijdige versterker zijn met een zeer beperkt budget.

Ik moet er wel bij zeggen dat de nadruk meer op bluesrock/ classic rock ligt dan op hardrock/metal. Dus het hoeft ook weer geen ultra high gain of iets dergelijks te zijn. Ik vind het ook geen probleem om een pedaaltje te moeten gebruiken voor wat meer scheur.

johantipker
28 januari 2008, 21:55
deze versterker komt hier regelmatig langs in mijn lespraktijk:
(of ik weet hoe je 'm moet instellen)

hoe stel je je vox in?

welke ampmodels gebruik je? en wat wil je daarmee?

De vx ad50vt is niet echt een high gain amp, de enige ampmodel met veel gain is een boogie mark achtig ampmodel, deze is erg santana achtig met humbuckers. (En vaak niet wat je zoekt)

zoek je meer een rock sound richting metal, dan zou je (net als in t echt) eens een tubescreamerachtig pedaaltje voor je versterker kunnen zetten icm het uk 70's amp model.....

en dat kan heel ok klinken

bart_g
28 januari 2008, 22:34
deze versterker komt hier regelmatig langs in mijn lespraktijk:
(of ik weet hoe je 'm moet instellen)

hoe stel je je vox in?

welke ampmodels gebruik je? en wat wil je daarmee?

De vx ad50vt is niet echt een high gain amp, de enige ampmodel met veel gain is een boogie mark achtig ampmodel, deze is erg santana achtig met humbuckers. (En vaak niet wat je zoekt)

zoek je meer een rock sound richting metal, dan zou je (net als in t echt) eens een tubescreamerachtig pedaaltje voor je versterker kunnen zetten icm het uk 70's amp model.....

en dat kan heel ok klinken

Ik heb al heel veel instellingen geprobeerd (onder andere van diverse websites). Meestal speel ik op de UK70's/80's models.

Ik zal idd eens kijken voor een TS achtig pedaal. Dat kan sowieso geen kwaad.

Eko
29 januari 2008, 00:21
Probeer de nieuwe Peavey Valveking eens uit. Binnen je budget en met 2 x 12 inch genoeg bottom om je voorlopig niet meer te horen klagen.

crapton
29 januari 2008, 00:53
Peavey Bandit
Peavey Delta Blues
H&K Statesman

Rormo
29 januari 2008, 01:23
Probeer de nieuwe Peavey Valveking eens uit. Binnen je budget en met 2 x 12 inch genoeg bottom om je voorlopig niet meer te horen klagen.

Dat zat ik ook te denken. Ik heb er nooit zelf over gespeeld, maar wel heel wat samples en demos gehoord. En de Valveking geeft echt het geluid dat jij beschrijft. Ga hem eens lekker testen.

bart_g
29 januari 2008, 07:22
Dat zat ik ook te denken. Ik heb er nooit zelf over gespeeld, maar wel heel wat samples en demos gehoord. En de Valveking geeft echt het geluid dat jij beschrijft. Ga hem eens lekker testen.


Ha, dat komt goed uit, ga morgen naar een peavey dealer en ik had hem al op m'n lijstje staan.

Waar ik ook al aan heb gedacht is de Orange tiny terror met 2 * 12 cab, maar volgens mij heeft die ook een sound met vrij veel hoog.

In elk geval bedankt voor alle tips! Laat ze maar komen!

Edit: Iemand trouwens ervaring met de Brunetti Maranello? Dat lijkt me ook een heel leuke combo?

bart_g
29 januari 2008, 18:01
IPV die Peavey dealer rij ik morgen even door naar Feedback, niet de beste winkel, maar wel veel materiaal om te testen.

Ik wil de volgende amps gaan testen:

Peavey Bandit
Peavey Delta Blues
H&K Statesman
Brunetti Maranello (deze staat ondanks de hogere prijs toch wel hoog op m'n lijstje)


Heeft iemand nog meer opties om zeker te proberen in de prijsklasse tot ongeveer € 800,-??? (Ik moet er toch voor sparen, dus dan kan ik net zo goed wat langer sparen.)

Jimwoud
29 januari 2008, 19:22
IPV die Peavey dealer rij ik morgen even door naar Feedback, niet de beste winkel, maar wel veel materiaal om te testen.

Ik wil de volgende amps gaan testen:

Peavey Bandit
Peavey Delta Blues
H&K Statesman
Brunetti Maranello (deze staat ondanks de hogere prijs toch wel hoog op m'n lijstje)


Heeft iemand nog meer opties om zeker te proberen in de prijsklasse tot ongeveer € 800,-??? (Ik moet er toch voor sparen, dus dan kan ik net zo goed wat langer sparen.)
Komt ie weer, Laney LC50II, vol buizen, 1x12, 2 kanaals gescheiden EQ. Heerlijk clean en goede overdrive, kan hardrock/metal gemakkelijk aan. Nieuw 730 dacht ik, maar niet veel zullen hem hebben staan.

dasHoechste
29 januari 2008, 19:25
spider valve de 112 kost iets minder dan 700 euries geloof ik, veelzijdig ding en ook al zijn veel mensen hier niet zo te spreken erover hij is toch in deze prijscategorie zeker de moeite waard.

Kijk verder even in mijn topic (spiegeltje spiegeltje) ik ga tot 1000 euro maar daar staan zeker een aantal amps bij die jij wel zou kunnen gebruiken denk ik.

bart_g
29 januari 2008, 20:45
Komt ie weer, Laney LC50II, vol buizen, 1x12, 2 kanaals gescheiden EQ. Heerlijk clean en goede overdrive, kan hardrock/metal gemakkelijk aan. Nieuw 730 dacht ik, maar niet veel zullen hem hebben staan.

Staat ook op de lijst bij deze. Samples klinken goed en hij spreekt me verder eigenlijk ook wel aan. Hartelijk dank voor de tip...


spider valve de 112 kost iets minder dan 700 euries geloof ik, veelzijdig ding en ook al zijn veel mensen hier niet zo te spreken erover hij is toch in deze prijscategorie zeker de moeite waard.

Kijk verder even in mijn topic (spiegeltje spiegeltje) ik ga tot 1000 euro maar daar staan zeker een aantal amps bij die jij wel zou kunnen gebruiken denk ik.

Ik heb in je topic gekeken, mijn lijst is nu:

- Peavey Valve King
- Peavey Delta Blues
- H&K statesman dual
- Brunetti Maranello
- Engl Thunder (ook al heb ik ergens gelezen dat die bakken erg schel zijn)
- Laney VC30
- Laney LC50II

Die modeling amps vind ik eigenlijk maar niks. Op mijn huidige Vox gebruik ik al die presets ook niet, dus dat is niks voor mij. De spider valve zal het dus zeker ook niet worden. Verder had ik ook al gedacht aan een Koch, maar die liggen eigenlijk gewoon boven budget. Ik koop de versterker het liefste ook gewoon nieuw.

Morgen in elk geval maar eens gaan testen...

bart_g
30 januari 2008, 15:24
Staat ook op de lijst bij deze. Samples klinken goed en hij spreekt me verder eigenlijk ook wel aan. Hartelijk dank voor de tip...



Ik heb in je topic gekeken, mijn lijst is nu:

- Peavey Valve King
- Peavey Delta Blues
- H&K statesman dual
- Brunetti Maranello
- Engl Thunder (ook al heb ik ergens gelezen dat die bakken erg schel zijn)
- Laney VC30
- Laney LC50II

Die modeling amps vind ik eigenlijk maar niks. Op mijn huidige Vox gebruik ik al die presets ook niet, dus dat is niks voor mij. De spider valve zal het dus zeker ook niet worden. Verder had ik ook al gedacht aan een Koch, maar die liggen eigenlijk gewoon boven budget. Ik koop de versterker het liefste ook gewoon nieuw.

Morgen in elk geval maar eens gaan testen...

Om mezelf maar effe te quoten... Ik ben vandaag dus wezen testen bij Feedback en Dortmans Music centre in Veghel. De volgende versterkers heb ik getest:

Peavey Valve King. Hier kan ik kort over zijn. Niet mijn ding en gaat veel te hard met z'n 100 watt. Deze is dus al meteen afgevallen.

Peavey Delta Blues was in beide winkels niet aanwezig. Ga ik dus nog wel een keer testen.

H&K statesman dual. Mooie donkerbruine sound, maar iets te donker voor mij.

Brunetti Maranello was ook niet op voorraad. Ga ik nog wel eens proberen. Weet iemand waar deze op voorraad staat om te testen?

Engl Thunder 50. Hier ben ik erg enthousiast over. Er zit een lekkere scheur in en op laag volume vond ik hem ook goed klinken. Nadeel vond ik dat hij erg hard moet om echt goed te klinken. Maar deze blijft zeker op de lijst staan en maakt zelfs een goeie kans...

Beide Laneys waren ook niet op voorraad. Niet kunnen testen dus.

Daarna dus nog even doorgereden naar Dortmans Music Centre. Die winkel ken ik toevallig omdat mijn oom daar spullen levert. Ik had er niet veel van verwacht, maar...

Ze hadden de Vox AC15 en AC15CC1 staan. Eerst de gewone versie getest. Was niet mijn ding. Toen de CC1 versie getest. Wat deze doet, doet ie echt goed. Geweldig mooi clean en clean met een randje. Helaas moet hij erg hard om te scheuren. Is daar eventueel een goed pedaaltje voor te zetten?

Uiteindelijk na een dag testen het volgende wijzer geworden:

- De Engl blijft op het lijstje.
- De Brunetti moet nog getest worden.
- Als die Vox AC15CC1 met een pedaaltje wel aan het scheuren te krijgen is, komt deze er op de lijst bij.
- Ik wil eigenlijk de Orange Tiny Terror met 1*12 cabinet ook nog gaan testen. Dat ding blijf ik interessant vinden.


Hebben jullie nog andere modellen om te testen eventueel? En wie heeft ervaring met een goed scheurpedaaltje voor de Vox?

bart_g
31 januari 2008, 13:39
Niemand die me kan zeggen of die Vox met een goed pedaaltje aan het scheuren te krijgen is???

Jimwoud
31 januari 2008, 14:13
Niemand die me kan zeggen of die Vox met een goed pedaaltje aan het scheuren te krijgen is???
Vox kun je prima laten scheuren, ik ken hem met een Marshall guv'nor en Visual Sound Jekyll & hyde, en dat klinkt wel prima voor low/mid gain overdrive.

Marc Oblivian
31 januari 2008, 15:46
@ Topicstarter: ik weet nog wel iemand die een Engl thunder te koop heeft.
Dus wel tweedehands, maar nog maar een jaar oud en in perfecte conditie (nee ik ben zelf niet de verkoper...).
stuur me maar een berichtje als je interesse hebt...

MarkV
31 januari 2008, 16:16
Peavey Delta Blues

Die Delta Blues is vergelijkbaar met een Peavey Classic. Ik denk persoonlijk dat je daar je geluid niet in gaat vinden. Deze modellen zijn niet echt high gain. Veel klassiekere overdrive, niet echt geschikt voor echte hardrock/metal.

bart_g
31 januari 2008, 18:31
Vox kun je prima laten scheuren, ik ken hem met een Marshall guv'nor en Visual Sound Jekyll & hyde, en dat klinkt wel prima voor low/mid gain overdrive.

Dat is al goed om te horen. Dan ga ik die nog eens proberen met een van die pedaaltjes ervoor. Weet je zo of hij alle pedalen goed slikt? En heb je geluidssamples van jouw setup?


@ Topicstarter: ik weet nog wel iemand die een Engl thunder te koop heeft.
Dus wel tweedehands, maar nog maar een jaar oud en in perfecte conditie (nee ik ben zelf niet de verkoper...).
stuur me maar een berichtje als je interesse hebt...

Je hebt pm...


Die Delta Blues is vergelijkbaar met een Peavey Classic. Ik denk persoonlijk dat je daar je geluid niet in gaat vinden. Deze modellen zijn niet echt high gain. Veel klassiekere overdrive, niet echt geschikt voor echte hardrock/metal.

Ik denk idd ook niet dat de Peavey het gaat worden, maar als hij ergens staat dan kan ik hem natuurlijk altijd proberen.