PDA

View Full Version : Nieuw Emotioneel nummer met zang!! *The Path To My Soul*.



TimoSomers
28 januari 2008, 18:26
Hey guys !

Ik was ooit toen het een beetje kut ging met m'n vriendin begonnen aan een nummer, en omdat ik gisteren weer wat shit had heb ik besloten om hem af te maken.
Het nummer was oorspronkelijk instrumentaal, maar ik vond dat het tekst nodig had dus hebk er overheen gezongen.
Het resultaat is wel gaaf, eerst een instrumentale intro met veel feeling en dan een wat zwaarder maar erg melodieuse passage met zang.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden !!
Alle comments en feedback is gewenst!


Linkje: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ (daar: Path to my soul).

-T


[Songtekst [hij was veel beter maar ivm. ruimte enzo heb ik hem moeten veranderen]:
The Path To My Soul


I gave you the key to my heart.
Please don't lock it
I don't wanna lose you.


All the time I've spend with you.
I felt so secure.. of everything.


The path to my soul,
you've walked it
But now it feels like your lost in it.
Please take my hand, so I can be your guidance


Do you remember the hallway?
It seemed like magic, but now I know
The magic was our love.

The path to my soul.
you've walked it
But now it feels like your lost in it.
But if you trust me, I can guide you, trough all this shit.

I love you

JvD.
28 januari 2008, 19:15
best wel heel cool, jammer dat je de lyrics hebt gepost. de screams doe je heel goed!dat maakt het een beetje uitgekouwd. maar thats just me =D

Richwoodje
28 januari 2008, 19:33
Hey guys !

Ik was ooit toen het een beetje kut ging met m'n vriendin begonnen aan een nummer, en omdat ik gisteren weer wat shit had heb ik besloten om hem af te maken.
Het nummer was oorspronkelijk instrumentaal, maar ik vond dat het tekst nodig had dus hebk er overheen gezongen.
Het resultaat is wel gaaf, eerst een instrumentale intro met veel feeling en dan een wat zwaarder maar erg melodieuse passage met zang.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden !!
Alle comments en feedback is gewenst!


tientekens, en een punt

TimoSomers
28 januari 2008, 19:51
@JvD: Thanks =]! Ja dit keer echt gescreamed ipv met veel distortion hard gezongen zegmar.
@Richwood: Die dikgedrukte shizzle is je mening? If so, thanks =]!

Voidhead
28 januari 2008, 19:58
Dat dikgedrukte is jouw eigen mening volgens mij, Timo, je weet je eigen werk in ieder geval goed aan te prijzen.. ;)

Mijn mening: niet mijn muzieksmaak, maar je techniek is goed. Soms speel je wat licks ietwat gehaast. Zwaar melodieus vind ik het niet, ja het ligt lekker in het gehoor, maar het is al 100x gedaan, vind je composities dus niet echt origineel... Nouja, stijlsgebonden is dit niet slecht, zang is alleen ook niet altijd even zuiver, maar had gelezen dat je daar nog maar kort mee bezig bent. My 2 cents.

TimoSomers
28 januari 2008, 21:35
Dat dikgedrukte is jouw eigen mening volgens mij, Timo, je weet je eigen werk in ieder geval goed aan te prijzen.. ;)

Mijn mening: niet mijn muzieksmaak, maar je techniek is goed. Soms speel je wat licks ietwat gehaast. Zwaar melodieus vind ik het niet, ja het ligt lekker in het gehoor, maar het is al 100x gedaan, vind je composities dus niet echt origineel... Nouja, stijlsgebonden is dit niet slecht, zang is alleen ook niet altijd even zuiver, maar had gelezen dat je daar nog maar kort mee bezig bent. My 2 cents.

Mwah het was meer een indicatie voor wat te verwachten, en ik gebruik altijd vrij snel bijwoordelijke naamwoorden ;P.

Thanks voor je eerlijke comment btw :) Appreciate it!

TimoSomers
29 januari 2008, 07:18
Anders nog iets?

JvD.
29 januari 2008, 07:21
Anders nog iets?
doe maar die rookworst, en twee runderlapjes.

btw, was je schor na die opname? of heb je die manier va zingen gevonden dat je niet meer schor gaat?

TimoSomers
29 januari 2008, 07:27
doe maar die rookworst, en twee runderlapjes.

btw, was je schor na die opname? of heb je die manier va zingen gevonden dat je niet meer schor gaat?

Lol ;P
Hmm.. het kriebelde wel een beetje, maar ik had ook al zon 2 uurtjes gezongen, maar in verhouding met vorige week voelde ik bijna niks!
Wel ging m'n stem erg snel scheuren zegmaar, normaal blijft ie heel lang clean, maar das misschien een ontwikkeling ofzo, ik weet ook niet.

Azrael
29 januari 2008, 08:56
bijwoordelijke naamwoorden

:chicken: ohja?

savale
29 januari 2008, 09:08
Lekker zeg! Ik kan dit stukken beter waarderen dan die ragnummers van je :P Lekker gezongen ook!

Heibel
29 januari 2008, 09:49
Shit gast, als ik dit ook op m'n 18e kon!!! Verlies je niet in te veel pielen..less is more enzo, maar je hebt talent!

Benjamin Blue
29 januari 2008, 10:52
hmm....helemaal niet mijn soort muziek (iets te eh...synth-achtig....denk)

anyways....klinkt eigenlijk voor de rest best wel leuk....
al zou ik als ik jouw was wel ff werken aan het maken van de lyrics en titels....
tis euhhmmm.....sjah...voor mijn gevoel iets té....snappie?^^




kan ook aan mij liggen :sssh:

glennshred
29 januari 2008, 11:18
Dit laatste nummer van jouw is al het beste wat ik gehoord heb, en die
zang is enorm vooruitgegaan..

er zit veel gevoel in het stuk, ook slaag je erin een bepaalde sfeer eruit te
toveren.. een woord hoe heet het Magie!!!

ja ik ben jaloers hoor op jou kunnen, maar t'inspireert wel enorm..
wat alleen maar positief is :satisfie:

ponq
29 januari 2008, 12:39
Nou, om eerlijk te zijn vind ik dit een wat minder nummer. Ik mis de spanning, en de solo's vind ik niet echt pakkend.

Neemt niet weg dat ik t uberhaupt super tof vind wat je doet! Ik kijk alweer uit naar je volgende song!

TimoSomers
29 januari 2008, 16:20
@Savale : Thanks man ! :)
@Heibel: Thanks =],, ik ben 16 btw :p.
@Benjamin: Synth achtig zonder synths ;P, But I get what you mean, een beetje te zweverig en episch misschien?
Over de teksten; dat is zeker waar ! Maar het was complete chaos in m'n hoofd en had geen zin om uren op een tekstje te zitten, dus vandaar deze niet diepgaande tekst (nja, voor mijn vriendin is het wel diepgaand want ik heb er dingen in verwerkt waar we die dag over gepraat hadden enzo, maar voor de normale luisteraar heeft het idd geen samenhang).
@Glennshred: Dankje man !! :), Altijd gaaf om een inspiratiebron te zijn.
@Ponq: Ja van spanning is in dit nummer idd nauwlijks sprake, maar dat is ook wel een beetje met opzet gedaan, om alles zo rustig mogelijk te houden zegmaar. Nieuw nummer komt eraan btw =], en thanks!

Gert-Jan
29 januari 2008, 17:11
Ik hoor dikke Linking Park shit!!!!

Riky
29 januari 2008, 18:00
Nou, om eerlijk te zijn vind ik dit een wat minder nummer. Ik mis de spanning, en de solo's vind ik niet echt pakkend.

Neemt niet weg dat ik t uberhaupt super tof vind wat je doet! Ik kijk alweer uit naar je volgende song!


Jep vind ook:)
Vind het wederom wel tof.. maar heb beter gehoord. Zang is wel stukken beter!!

groeten

TimoSomers
29 januari 2008, 18:23
@Gert-Jan : Haha, kan kloppen want vind die gast z'n stem geweldig, dus misschien onbewust wat inspiratie opgedaan ;P.
@Riky : Thanks :),, Het is indd. ook heel anders dan ieder ander nummer van mij, vond wel leuk om een keer te proberen.
Fijn om te horen dat de zang beter is geworden btw, was er toch een beetje bang voor ^^.

TimoSomers
29 januari 2008, 22:22
Iemand nog iets aan te merken? :hippie:

H.G. Kaufman
29 januari 2008, 23:45
Nou... :satisfie: Klinkt muzikaal erg lekker, ik mag die moderne benadering wel! Mijn enige kritiek is dat je zanglijn enigzins eentonig is. In je zang zit zeker potentie maar probeer wat meer dynamiek erin te verwerken, niet alleen in de melodie maar vooral in het ritme, anders wordt het een beetje langdradig. Ik weet dat het moeilijk is, ik zing zelf ook, maar probeer vooral te luisteren naar andere zangers (en zangeressen bijvoorbeeld) om wat trucs te leren.
Owja, probeer de screams wat meer uit je buik te "spugen", wordt het allemaal net wat ranziger van ;).

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar je volgende song! :cooler:

WICKED
30 januari 2008, 11:35
hee klinkt zeker wel nice! je speelt in het begin mooi en gecontroleerd. Alleen daarna met het blues riedeltje haak je wat af, je vibrato en je bends klinken daar niet echt zuiver. Misschien een goede tip om eens blues te gaan spelen? Dat helpt echt met je gevoel voor vibrato, timing en dynamiek. Althans bij mij:p

laterssssssss

Flipkoos
30 januari 2008, 12:10
Cool hoor, although een beetje te 1980. Beetje been there done that. Je bent een erg goede gitarist! Leg je daar helemaal op toe en stop met zingen!

meul
30 januari 2008, 18:50
tof nummer Timo, je gitaar spel is nu nog sterker dan je zang vind ik, maar je moet ergens beginnen niet waar, gewoon goed bezig vind ik.

TimoSomers
30 januari 2008, 21:17
@H.G.: Thanks ! :)
Ja zanglijn is eentonig vooral omdat ik in de zelfde toonsoort bleef hangen met m'n gitaar (kon niet echt een lekkere variatie vinden).
En thanks voor de tip voor de screams !

@Wicked: Thanks =]. Ja ga nu steeds meer bluesen, is kicke om te combineren met moderne shit.

@Flipkoos: Dankuu!
Nja, om echt door te breken in nederland denk ik dat je nummers nodig hebt met zang om de mainstream een beetje bereiken, dus vandaar dat ik zang er nu ff bijpak.

@Meul: Thanks man :).
Ja, voelt raar om weer een totale beginner te zijn, maar komt goed ;P.