PDA

View Full Version : Weinig respect voor metal



Theije
8 februari 2003, 00:59
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst op dit forum had gekeken maar vandaag heb ik weer eens uitgebreid rond zitten kijken en wat me op viel is dat er bijzonder weinig respect is voor metal.
Laat ik het zo zeggen, als ik voor elke keer dat metal op dit forum 'kankerherrie' genoemd word een euro zou krijgen zat ik nu op de bahama's.
En ik snap het probleem niet, is metal nog steeds niet geaccepteerd als zijnde muziek?
Omdat het af en toe misschien iets minder melodieus klinkt wil niet zeggen dat het qua muzikale waarde onder doet aan andere stijlen.
Mijn ervaring is dat het stuk voor stuk creatieve, getallenteerde muzikanten zijn die op hun manier met muziek bezig zijn.

art|saves
8 februari 2003, 01:06
Inderdaad dat viel mij ook al op met name Nu-metal. Maar goed jammer dat mensen de meningen van andere niet in hun waarde laten.

lupoloco
8 februari 2003, 01:47
nu-metal is pop muziek, durf het geen metal te noemen.

Anders Destium
8 februari 2003, 01:50
Metal is the message!

Het zit in je of niet, het is zinloos onwetenden te overtuigen net als het zinloos is het uit mensen te praten...

Keiharde metal is al sinds mijn 12e mijn uitlaatklep zonder dat ik er ooit zelf agressief van ben geworden. Het enige waar ik me op uitleef is mijn gitaar, en dat is misschien maar goed ook :smile:

Theije
8 februari 2003, 02:16
Precies, muziek is voor velen een uitlaatklep en wie je bent bepaald de manier waarop je jezelf uit, daarom vind ik dat je ieders smaak voor muziek moet respecteren.
En Nu-metal hoort daar ook bij! er word idd vaak neerbuigend gedaan over Nu-metal.
Een groot deel van mijn cd collectie bestaat uit Nu-metal en bands als Coal Chamber die al meer dan 10 jaar hun eigen ding doen staan hoog in mijn aanzien.

Phoenix Rising
8 februari 2003, 02:40
Dat 80's image, of juist het death metal image, mensen hebben vaak geen flauw idee wat metal eigenlijk is. Veel mensen denken dat het een paar gasten zijn die alleen maar staan te rammen. Soms kan ik me daar wel aan irriteren, maar het is eigenlijk alleen maar onwetendheid van die personen. Soms zie ik wel gasten waarvan ik denk als jij een ander genre had gespeeld, of klassiek, was je nu echt groot geweest. Ik kom net terug van een optreden van SunCaged bijvoorbeeld, ze waren echt stuk voor stuk professionals, olympische spelen niveau zeg maar. Dan ben ik blij dat van die gasten mijn genre spelen. Rammen no way.

Zoals al is aangegeven, het zit in je of niet. Je moet de "vibe" gewoon hebben, heeft geen donder met lang of kort haar of leren broek of kisten of whatever te maken.

jdd
8 februari 2003, 04:29
kijk, je bent vaak gewoon dom als je 80'smuziek mooi vindt.;
en als je een fan bent van motley crue.
maar ik ben nu 24....

alhambra
8 februari 2003, 08:10
Is dit een schreeuw om aandacht of heb je net met iemand anders hierover een meningsverschil gehad en wil je ff kwijt ofzo.
Volgens mij gaat het hier bijna alleen maar over Metal en blues. Ik heb zelfs het vermoeden dan het merendeel van de gitaristen hier metal speelt/wil spelen en de rest zo ongeveer blues/rock dus wat is het nut van deze topic, als je nou franske bauer bedoelt dan heb je een punt.

En nog ff dit, wat doet deze post in gitaren ???????????????????????

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-02-08 08:11 ]</font>

gerrekat
8 februari 2003, 09:44
Ik ben gek op metal, met name thrash metal uit de jaren 80 en begin jaren 90, ook ouderwetse death metale en heavy metl ben ik gek op.

Ik heb er toch scheit aan wat anderen er cvan vinden, met mijn band spelen we op dit moment alleen oude nummers van Nuclear assault, SOD, Sodom, Kreator, Overkill, Anthrax etc.

Eigen nummers komt ook wel maar het zo leuk om die oude nummers te spelen!

Dat hele overdreven geblastbeat hoeft van mij ook weer niet, maar ik heb heilig repect voor metal muzikanten, zijn msschien wel de beste uberhaupt al lijkt het voor sommigen van niet.

kan overigens ook rustig naar een goed potje classic rock luisteren, ga 10 maart lekker naar Cheap Trick!!!

Ibanez
8 februari 2003, 10:04
Op 2003-02-08 02:40, schreef Phoenix Rising:
Dat 80's image, of juist het death metal image, mensen hebben vaak geen flauw idee wat metal eigenlijk is. Veel mensen denken dat het een paar gasten zijn die alleen maar staan te rammen. Soms kan ik me daar wel aan irriteren, maar het is eigenlijk alleen maar onwetendheid van die personen. Soms zie ik wel gasten waarvan ik denk als jij een ander genre had gespeeld, of klassiek, was je nu echt groot geweest. Ik kom net terug van een optreden van SunCaged bijvoorbeeld, ze waren echt stuk voor stuk professionals, olympische spelen niveau zeg maar. Dan ben ik blij dat van die gasten mijn genre spelen. Rammen no way.

Zoals al is aangegeven, het zit in je of niet. Je moet de "vibe" gewoon hebben, heeft geen donder met lang of kort haar of leren broek of kisten of whatever te maken.
Kijk jij snapt het! (Sun caged roeleert echt b.t.w.) Ik hou zelf niet
van de laten we maar zeggen de duistere, echte harde metal (grindcore,death metal,darkwave,doommetal) Maar de andere stijlen vind ik wel vet. Vooral prog metal. Maar iandere mensen zien ook geen verschil tussen verschillende stijlen. Ze zeggen bijv: metal, dat is toch van dat keiharde gitaren geram....

Matje
8 februari 2003, 10:31
Ik heb juist helemaal niet gemerkt dat hier neerbuigend wordt gedaan tegenover metal. Want het halve forum speelt metal.

Matje
8 februari 2003, 10:31
ow, alhambra was eerder :smile:

Unreal
8 februari 2003, 10:31
hahahahaha. Hoe dom is dit. Kijk naar elektrische gitaren. Da's alleen maar metal, speed metal, metal, speed metal, hard rock, viking rock (of hoe het ook heet), doom core, death metal, trash.............................

Dus, waar gáát dit over?!

Bovendien; als je ouder dan 36 bent dan luister je geen metal meer en kom je erachter dat het zielige en ronduit kinderachtige muziek is; net als hardcore en house en zo.

signsofzodiac
8 februari 2003, 10:39
Unreal, deze uitspraak bevestigd toch maar even dat jij overduidelijk het zielige en kinderachtige stadium nog niet ontgroeid bent. Wat een f*cking bullshit zeg.
In m'n stamkroeg zitten voornamelijk gasten van boven de 40, en daar draaien ze alleen maar stevige muziek.
Domme uitspraak zeg....

Mitch
8 februari 2003, 10:49
Dit is echt zo'n heerlijk puberaal "mijn-mening-wordt-niet-gerespecteerd" topic :grin:
Ik lees hier erg veel en kom eigenlijk nooit gezeik tegen over muziekstromingen, alleen over gitaarmerken. Over de Nu-metal bands wordt wel eens gemopperd, omdat het gehalte aan solo's erg laag is en het ghalte aan power-chords vrij hoog (voor wie zich nu aangevallen voelt: ik beschrijf hier zuiver wat ik lees in de topics).
Weet je wat: richt een eigen forum op, kun je met andere onbegrepen zielen praten.

staartmans
8 februari 2003, 10:59
terwijl ik dit berichtje schrijf zit ik weer lekker ouderwets jaren 80 naar Metallica te luistern, lang niet gedaan, bevalt goed. En straks knal ik SLAYER er weer even in! Ben ik nu een dinosaurier omdat ik hier naar luister of niet. Nu-metal is absoluut niet mijn ding maar iedereen die zijn GITAAR ZO BEHEERST ALS ZULK SOORT BANDS VERDIENT BIJ VOORBAAT WAARDERING!!! En al dat gezeur over smaak, want daar gaat het over, doet niet ter zake! Ik bedoel, wie van jullie, inculsief mijzelf, is de plaatsvervanger geworden van Wes Borland??

greetz, Martino!

Unreal
8 februari 2003, 11:46
Op 2003-02-08 10:39, schreef signsofzodiac:
Unreal, deze uitspraak bevestigd toch maar even dat jij overduidelijk het zielige en kinderachtige stadium nog niet ontgroeid bent. Wat een f*cking bullshit zeg.
In m'n stamkroeg zitten voornamelijk gasten van boven de 40, en daar draaien ze alleen maar stevige muziek.
Domme uitspraak zeg....


lol dan is het volk dat bij jouw kroegt komt, zeker allemaal gehuld in zwarte leren broeken en gaan ze vies zitten intimideren als er zo'n barmeid langsloopt of niet? Bah..

Moonchild
8 februari 2003, 12:07
Ga nou niet mensen beledigen...

Verder is het bij mij zo; een van mijn favoriete bands is wel Iron Maiden. Ik hou wel van 80's hair metal.
Maar als ik nu luister naar bands, die alleen murmeren in de mic, en waarvan de drummer 2 bassdrums heeft met beide een double-action pedaal, en daar dan als een bezetene op staat te rammen, en dat de gitaren en bassen zo laag zijn gestemd dat t allemaal een grote brabbelzooi wordt, dan hoor ik het verschil ook niet meer.
En dat is meteen wel mijn minst favoriete muziek. Te snel, te hard, te onmelodieus.
Voor mij is metal tegelijk een van mijn favoriete muziekstijlen, maar tegelijk mijn meest gehate muziekstijl.
Het hangt zeer veel af van stijl, dus met zo'n topic kom je ook niet verder, zeg eerst maar eens welk soort metal wordt ondergewaardeerd.

Robs
8 februari 2003, 12:53
[quote]
Op 2003-02-08 08:10, schreef alhambra:
Volgens mij gaat het hier bijna alleen maar over Metal en blues. Ik heb zelfs het vermoeden dan het merendeel van de gitaristen hier metal speelt/wil spelen en de rest zo ongeveer blues/rock dus wat is het nut van deze topic, als je nou franske bauer bedoelt dan heb je een punt.
En nog ff dit, wat doet deze post in gitaren ???????????????????????

Amen, Alhambra! Ware woorden. Kijk, als de topic starter nou had geroepen dat funk hier doodgezwegen wordt dan had ik tegen hem halleluja geroepen! Volgens mij bestaat de helft van alle topics in bands en artiesten uit metal bandjes en aanverwanten!

schaap
8 februari 2003, 13:11
dit is echt het meest mislukte topic ever, hoewel het onderwerp niet slecht was, zit iedereen zo ongeveer te zeggen wat ze vinden, maar reacties op elkaar zijn er maar weinig. Mja het past ook niet thuis hier, volgende keer maar ff ergens anders posten.

Anders Destium
8 februari 2003, 13:45
Op 2003-02-08 11:46, schreef Unreal:

lol dan is het volk dat bij jouw kroegt komt, zeker allemaal gehuld in zwarte leren broeken en gaan ze vies zitten intimideren als er zo'n barmeid langsloopt of niet? Bah..


Weet je wat het is knul, je zult het toch nooit kunnen begrijpen omdat je je hart niet voor de boodschap openstelt. Laat metal in je leven en wees verlicht of belijd je ziel in armoede...

In de kroeg waar ik kom is iedereen netjes gekleed en brassen en brallen we, ZO HOORT HET!

Unreal
8 februari 2003, 14:07
Jij beledigt mij :sad:.

Anders Destium
8 februari 2003, 15:19
Ik beledig je niet hoor, ik herhaal wat ik eerder heb gezegd: Those who are can't explain and those who aren't can't get an explanation!

Azrael
8 februari 2003, 15:49
Op 2003-02-08 08:10, schreef alhambra:
Is dit een schreeuw om aandacht of heb je net met iemand anders hierover een meningsverschil gehad en wil je ff kwijt ofzo.
Volgens mij gaat het hier bijna alleen maar over Metal en blues. Ik heb zelfs het vermoeden dan het merendeel van de gitaristen hier metal speelt/wil spelen en de rest zo ongeveer blues/rock dus wat is het nut van deze topic, als je nou franske bauer bedoelt dan heb je een punt.

En nog ff dit, wat doet deze post in gitaren ???????????????????????



Helemaal met je eens. Ik wordt ook een beetje ziek van topics zoals "Punk is Not Dead" en al dat geblaat in het gitaren plekje van het forum. Als je zo nodig aandacht te kort komt ga dan lekker in het Diversen of het Biertje erbij forum lullen. Het hoort hier over elektrische gitaren te gaan en niet over muzieksoorten en ander gelul. Waar zijn de mods op dit forum gebleven?

Phoenix Rising
8 februari 2003, 18:57
Vaak zijn echte Metalhead ook mensen waarvan je het niet zo snel zou zeggen. Ik ben een student, en zie er ook zo uit (sta ik in me ralph blouse bij zon concert, dan val je pas op :smile:

Maar ken er zo veel die helemaal niet voordurend in bandshirts rondlopen en lang haar etc. Dat hele imago boeit me niet, het gaat om de muziek, terwijl juist het "zogenaamde" imago iets is waar mensen hun onwetende mening op baseren.

Kijk, op zich boeit het me niet als iemand Metal om welke reden dan ook kut vindt. Ik vind het wel irritant, als mensen PER DEFINITIE metal afdoen als kinderachtig en slecht, etc, terwijl ze geen flauw idee hebben waar ze eigenlijk over praten. Dat geld trouwens voor alle muziek, maar dat is weer een hele andere discussie :grin:

Sicky61
8 februari 2003, 19:27
Op 2003-02-08 15:49, schreef Azrael:


Op 2003-02-08 08:10, schreef alhambra:
Is dit een schreeuw om aandacht of heb je net met iemand anders hierover een meningsverschil gehad en wil je ff kwijt ofzo.
Volgens mij gaat het hier bijna alleen maar over Metal en blues. Ik heb zelfs het vermoeden dan het merendeel van de gitaristen hier metal speelt/wil spelen en de rest zo ongeveer blues/rock dus wat is het nut van deze topic, als je nou franske bauer bedoelt dan heb je een punt.

En nog ff dit, wat doet deze post in gitaren ???????????????????????



Helemaal met je eens. Ik wordt ook een beetje ziek van topics zoals "Punk is Not Dead" en al dat geblaat in het gitaren plekje van het forum. Als je zo nodig aandacht te kort komt ga dan lekker in het Diversen of het Biertje erbij forum lullen. Het hoort hier over elektrische gitaren te gaan en niet over muzieksoorten en ander gelul. Waar zijn de mods op dit forum gebleven?JA DAT SCHIET OP SUKKEL!OF ZIJN MODS WEL GITAREN?????????

michielv
8 februari 2003, 19:33
Op 2003-02-08 00:59, schreef Theije:
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst op dit forum had gekeken maar vandaag heb ik weer eens uitgebreid rond zitten kijken en wat me op viel is dat er bijzonder weinig respect is voor metal.
Laat ik het zo zeggen, als ik voor elke keer dat metal op dit forum 'kankerherrie' genoemd word een euro zou krijgen zat ik nu op de bahama's.
En ik snap het probleem niet, is metal nog steeds niet geaccepteerd als zijnde muziek?
Omdat het af en toe misschien iets minder melodieus klinkt wil niet zeggen dat het qua muzikale waarde onder doet aan andere stijlen.
Mijn ervaring is dat het stuk voor stuk creatieve, getallenteerde muzikanten zijn die op hun manier met muziek bezig zijn.



Waarschijnlijk schiet dit ook in het verkeerde keelgat maar wat is dit nou weer voor gel*l? Dit klinkt als iemand die zichzelf vnl. miskend genie voelt.

Als je het aantal posts eens telde waarin mensen op zoek waren naar een goede gitaar om metal te spelen zou je denk ik tot de conclusie komen dat er toch erg veel mensen zijn die zich bezig houden met het maken van metal muziek.

Persoonlijk vind ik er geen klap aan, maar da's mijn smaak, geen wetmatigheid. Ik vind house/acid ook niet leuk. Wederom een kwestie van smaak.

hoofd
8 februari 2003, 20:52
metal shjmetal...harde pleuris schijtherrie.
Trek toch een strakke leren broek, dof je haar op, verf je ogen en ga schreeuwen met je mede-neanderthalers, maar vervuil het forum er niet mee. Zoals onze goede meneer de premier het al zei, metal is duivelse en verderfelijke muziek die verboden zou moeten worden!!!

IJzerbroot
8 februari 2003, 23:53
Ach laat iedereen toch in zijn waarde...mijn platen danwel ceedee kast is een samengeraapt zootje.....veel metal maar ook reggae enzo, tis maar wat je leuk vind. En persoonlijk vinnik metal gewoon gaaf om te spelen. Lekker makkelijk soms moeilijk maar wat maakt het uit. Als je het maar leuk vind, punt.

Fatal Fairytale
9 februari 2003, 00:12
deze hele discussie is zo overdreven, er zullen gewoon altijd mensen blijven met oogkleppen, die niet in staat zijn om die dingen af te gooien. Ik luister zelf vooral naar black en gothic metal, maar ik stop muzieksoorten niet in een "goed" of een "slecht" hokje, en ik durf te wedden dat veel mensen het hier mee eens zijn.
Al hoeven we dat van sommige lui hier niet te verwachten. Vooral Unreal zou zn hersenen is bij elkaar moeten rapen en kappen met die onzin. Laat iedereen gewoon lekker naar zijn eigen favoriete muziek luisteren

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fatal Fairytale op 2003-02-09 00:13 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fatal Fairytale op 2003-02-09 00:14 ]</font>

FTI
9 februari 2003, 00:18
[...]

Ik wou net zoveel veel zeggen, maar wil toch geen energie verspillen. :smile:

fti

Neals
9 februari 2003, 00:47
Metalmensen zijn toch wel zeer getallenteerde muzikanten, maar er zijn ook genoeg metalmensen die CRAP maken....

Als het koren van het kaf onderscheidden is kom je toch wel heel interresante metalbands zoals iron maiden, metallica, slayer, maar ook wat meer melodieuzer werk zoals blind guardian wat samen met bad religion en heel veel meer aan punk mijn platenkast deelt.

skatergirl
9 februari 2003, 12:02
Ik vind matal goed en ik vind dat iedereen elkaars mening moet respecteren

Fluffy
9 februari 2003, 12:08
metal goed vinden en dan ook nog avril :lol:

Anders Destium
9 februari 2003, 12:19
Fluffy , volgens mij begrijp je het een en ander niet... Ik houd van metal en klassiek maar ook van bijv poprock, en ik kan zelfs (in extreme gevallen) muziek waarderen die met behulp van compu's is gemaakt. Judge not lest thee be judged!

Ibanez RuleZ
9 februari 2003, 12:30
Het heerlijke hokjesdenken komt weer boven: hoera!!!!!

beetje kinderachtig vind het overigens wel, iemand be of veroordelen om zijn muziek. dat beoordelen doe ik ook wel, maar dat is meer om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb. In ieder geval: metal is EEN VAN DE VELE muziekstromen en evenals andere muziekstromen heb je getalenteerde bands en muzikanten (ik ga geen namen noemen, behalve die van Dream Theater :grin:) en slechte muzikanten. (hierbij ga ik ZEKER geen naam noemen als bijvoorbeeld Dimmu Borgir). Dit vind je overal terug, dus waarom lopen we te zeuren? Bij metal valt het misschien eerder op omdat mensen dat willen LATEN opvallen door hun uitspraken. Maar goed, WHATEVER!!!

Harrald

moretel
9 februari 2003, 12:41
Ik hou van metaal, plastic, hout, steen, noem maar op. Mijn enige probleem is dat ik het ook leuk vind om allemaal te spelen.
En ach een beetje zeiken op elkaars muziek is ook leuk, heb regelmatig ruzie met mijn dochters die die R en B rotzooi draaien, vervolgens draai ik ook weer rotzooi in hun ogen,
allemaal afhankelijk van de stemming, sommige muziek is op het ene moment goed en op het andere moment irritant, smaken verschillen en niet te vergeten veranderen.

Niet te serieus nemen al die kritiek op elkaars muziek.

Iceman
9 februari 2003, 15:09
Inderdaad valt over smaak niet te twisten. Ben nu op de leeftijd van 36 jaar en nog steeds helemaal gek van gitaren/thrashmetal/andere stijlen/versterkers en muziekverwante bezigheden, dus Unreal................ Mocht men dat kinderachtig vinden, laat mij dan maar lekker een kind blijven. :wink:

IJzerbroot
9 februari 2003, 15:11
Laat mij met m'n 32 dan ook maar weer een luier aantrekken.....I rule the ballenbad!

lord vincent
9 februari 2003, 19:55
unreal, wat ben jij een debiel zeg ,jezus

Ic3gl0vE
9 februari 2003, 20:39
Op 2003-02-08 02:40, schreef Phoenix Rising:
Ik kom net terug van een optreden van SunCaged bijvoorbeeld, ze waren echt stuk voor stuk professionals, olympische spelen niveau zeg maar.


Joost van den Broek (de keyboarder van SunCaged) gaat stage lopen bij mijn keyboardleraar... Guess who's lucky? dan krijg ik dus mooi een tijd les van 'm!

En over metal tyfusherrie enzo... Tja ik bestempel blackmetal vaak ook als tyfusherrie maar dat neemt niet weg dat ik het mooi vind en er naar luister :smile:

Laat iedereen denken wat 'ie wil..
Ik vind nu-metal ook niet geweldig maar dat komt omdat het vaak gewoon eentonig is.

Phoenix Rising
10 februari 2003, 01:35
Op 2003-02-09 20:39, schreef Ic3gl0vE:
Joost van den Broek (de keyboarder van SunCaged) gaat stage lopen bij mijn keyboardleraar... Guess who's lucky? dan krijg ik dus mooi een tijd les van 'm!


Nou dan heb je zeker geluk want die gast is echt virtuoos, net een elf uit Lord of the rings. Heel ff mee geluld hij was wel verlegen enzo, maar een onwijs aardige gast volgens mij.

Weet je wat echt cewl was, hij had ook zon keyboard geval wat ie om zijn middel kon hangen zoals een gitaar, en dan duelleren met de gitarist. Was echt mooi om te zien, en om naar te luisteren bovendien!!

Ibanez RuleZ
10 februari 2003, 10:52
was jij er ook bij, vrijdag 31 januari? Sun Caged en Vanden Plas? Ik heb daar toen ook wel van staan genieten, four guilders heet dat nummer trouwens waar ze dat doen.

Harrald

m4rv1n
10 februari 2003, 11:32
PanterA Kick Azz

Fluffy
10 februari 2003, 12:36
wat een grote omwisseling van het topic door die opmerking :lol:

Phoenix Rising
10 februari 2003, 14:24
Nee ik was afgelopen vrijdag 7 februari in de Q-bus in Leiden. Er waren maar 50 mensen ofzo wel zonde, maarja dan kan je lekker overal goed op letten.

Marc Oblivian
12 februari 2003, 11:16
Op 2003-02-08 09:44, schreef gerrekat:
Ik ben gek op metal, met name thrash metal uit de jaren 80 en begin jaren 90, ook ouderwetse death metale en heavy metl ben ik gek op.

Ik heb er toch scheit aan wat anderen er cvan vinden, met mijn band spelen we op dit moment alleen oude nummers van Nuclear assault, SOD, Sodom, Kreator, Overkill, Anthrax etc.

Eigen nummers komt ook wel maar het zo leuk om die oude nummers te spelen!

Dat hele overdreven geblastbeat hoeft van mij ook weer niet, maar ik heb heilig repect voor metal muzikanten, zijn msschien wel de beste uberhaupt al lijkt het voor sommigen van niet.

kan overigens ook rustig naar een goed potje classic rock luisteren, ga 10 maart lekker naar Cheap Trick!!!


Ik ook (Paradiso...goeie zaal ervoor) ben echt heel erg benieuwd wat het wordt!!!!

Marc Oblivian
12 februari 2003, 11:19
Op 2003-02-08 10:04, schreef Ibanez:


Op 2003-02-08 02:40, schreef Phoenix Rising:
Dat 80's image, of juist het death metal image, mensen hebben vaak geen flauw idee wat metal eigenlijk is. Veel mensen denken dat het een paar gasten zijn die alleen maar staan te rammen. Soms kan ik me daar wel aan irriteren, maar het is eigenlijk alleen maar onwetendheid van die personen. Soms zie ik wel gasten waarvan ik denk als jij een ander genre had gespeeld, of klassiek, was je nu echt groot geweest. Ik kom net terug van een optreden van SunCaged bijvoorbeeld, ze waren echt stuk voor stuk professionals, olympische spelen niveau zeg maar. Dan ben ik blij dat van die gasten mijn genre spelen. Rammen no way.

Zoals al is aangegeven, het zit in je of niet. Je moet de "vibe" gewoon hebben, heeft geen donder met lang of kort haar of leren broek of kisten of whatever te maken.
Kijk jij snapt het! (Sun caged roeleert echt b.t.w.) Ik hou zelf niet
van de laten we maar zeggen de duistere, echte harde metal (grindcore,death metal,darkwave,doommetal) Maar de andere stijlen vind ik wel vet. Vooral prog metal. Maar iandere mensen zien ook geen verschil tussen verschillende stijlen. Ze zeggen bijv: metal, dat is toch van dat keiharde gitaren geram....


Jamaar, dat zeggen de meeste mensen die er niet zoveel verstand van hebben over alle wat hardere gitaarmuziek, dus das niet zo bijzonder...
Zo van: "t lijkt allemaal op elkaar".
Dat zijn dan van die mensen die house goed vinden....

Raffel
12 februari 2003, 14:02
Het ligt er een beetje aan denk ik. Qua Nu-metal, vond ik Borland vrij origineel met sommige riffs. Maar ja, hij is dan ook niet echt een gitarist die in een nu-metal band hoort vind ik.

Ik vind wel dat metal over het algemeen een beetje in waarde is gedaald. Onder andere doordat dus het ene na het andere metal riffje simpelweg uitgemolken wordt. Maar ja, bij de meeste nummers van Venom indertijd had ik dat ook al.

Ik heb nog steeds iets van, als het maar origineel is wat dat betreft. Of dat nou Jazz, rock of metal is...

Kitaarhiero
12 februari 2003, 14:51
Vergeet ook niet dat Metal in van de meest diverse stijlen in de popmuziek is. dus iedereen kan wel iets leuks ontdekken in de stijl... Grunge en Gothrock zijn nl. ook metal stromingen, en die zijn ook omhelst door het grote publiek...

waar ik altijd erg om moet lachen zijn die bands die met geverfde gezichten, harnassen, barbaren outfits en grote zwaarden fotosessies in het bos houden. Als ik soms foto's in de aardschok zie van die theatergezelschappen met gitaren... :wink:

Static-M
12 februari 2003, 15:46
Ik sluit me aan bij de mensen die zeiden dat metal zeer divers is. Vooral nu-metal is een term voor alles dat niet in een van de andere namen past. Er zijn zoveel verschillende soorten nu-metal. Je kan niet zeggen (nu-)metal is per definitie slecht. Dit kun je van geen enkele muziekstijl zeggen, en verder is dit een hopeloze discussie. Het is geeneens een echte discussie, want we overtuigen elkaar toch niet. Slotje!

gerrekat
12 februari 2003, 16:42
Op 2003-02-12 11:16, schreef Marc Oblivian:


Op 2003-02-08 09:44, schreef gerrekat:
Ik ben gek op metal, met name thrash metal uit de jaren 80 en begin jaren 90, ook ouderwetse death metale en heavy metl ben ik gek op.

Ik heb er toch scheit aan wat anderen er cvan vinden, met mijn band spelen we op dit moment alleen oude nummers van Nuclear assault, SOD, Sodom, Kreator, Overkill, Anthrax etc.

Eigen nummers komt ook wel maar het zo leuk om die oude nummers te spelen!

Dat hele overdreven geblastbeat hoeft van mij ook weer niet, maar ik heb heilig repect voor metal muzikanten, zijn msschien wel de beste uberhaupt al lijkt het voor sommigen van niet.

kan overigens ook rustig naar een goed potje classic rock luisteren, ga 10 maart lekker naar Cheap Trick!!!


Ik ook (Paradiso...goeie zaal ervoor) ben echt heel erg benieuwd wat het wordt!!!!


Ja ik heb er schijt aan, ben een echte old school metal head, maar veel ouwe rock vind ik ook te gek, Cheap Trick en AC/DC zijn wel mijn grootste favorieten.
Rick Nielsen en Angus Young RULE!!!

NU metal hou ik absoluut niet van, maar dat is al bezig met sterven, de beste bands zullen overblijven en in de marge verdergaan net zoals met alle stromingen binnen de metal.

Sicky61
12 februari 2003, 17:25
Metal heeft me van de dood gered.Dus negatief kan het niet wezen.Een grote groep freaks die samen een uitlaatklep delen.Zowel muzikanten als liefhebbers.En wat mij betreft erg veel zinnige texten die iedereen eens zou moeten lezen.Dat puberale gezeik over punk/metal/rock/blues....ROT OP!!! Zelfs funk(PEPPERS)of een ballad(ANOUK) zijn cooler dat de meeste slaapkamer gitaristen die op dit forum zich zitten te vervelen.GET A LIFE.....en METAL IS GEWOON OK!

Ic3gl0vE
12 februari 2003, 17:35
Slotje!


quit your bitchin :smile:





Op 2003-02-10 01:35, schreef Phoenix Rising:

Weet je wat echt cewl was, hij had ook zon keyboard geval wat ie om zijn middel kon hangen zoals een gitaar, en dan duelleren met de gitarist.


Ja dat zal wel een Roland Ax-7 zijn ofzo... die dingen zijn inderdaad stoer