PDA

View Full Version : EZ Drummer



Thoom42
28 januari 2008, 13:17
Hallo,

Ik heb EZ Drummer gekocht maar op de Dvd staan allemaal bestanden die ik nog moet uitpakken (stuk of 10) die ik nog met Winrar moet uitpakken. Ik heb geen idee of ik ze allemaal moet openen, als ik er één uitpak en open, staat nergens 'setup' of 'install'. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Vind het btw vet vaag dat als je iets op Dvd koopt, je het nog moet uitpakken!!

jw009
28 januari 2008, 13:41
Ik denk dat je die moet uitpakken, en moet plaatsen in de folders waar je andere EZdrummer audio bestanden ook staan.

Lees anders even goed de handleiding of readme door.

Azrael
28 januari 2008, 13:43
Handleiding lezen lijkt me.

Thoom42
28 januari 2008, 13:55
Ik ga niet voor ik de handleiding heb gelezen hier wat posten! Heb de handleiding & installguide uitgebreid gelezen maar kom er nog niet echt uit!

paulusdeBKB
28 januari 2008, 13:59
Kan het misschien zijn dat EZdrummer deze gezipte bestanden zelf al heeft uitgepakt tijdens de installatie? Dit soort plugins bestaat meestal uit een engine (de software) + een bibliotheek aan samples, in soms meerdere formaten.

Unzip eens 1 bestand en kijk wat erin zit. Dikke kans dat het om geluiden gaat die EZDrummer al op je HD heeft gezet.

jw009
28 januari 2008, 14:01
Werkt alles wel gewoon?

Dan is tijdens de installatie het uitpakken van die bestanden waarschijnlijk automatisch gebeurt. Als er niks over in de handleiding heb je een grote kans dat het niet hoeft.

Thoom42
28 januari 2008, 14:11
Ik heb het hele programma niet geinstalleerd. En als ik er eentje uitpak krijg ik wel alle samples, maar ik wil in het programma komen om zo een goed tempo etc. te vinden en overgangen in nummers te arrangeren.

Azrael
28 januari 2008, 14:14
Dan kan ik me niet voorstellen dat je de handleiding hebt gelezen. Niet aandachtig in iedergeval want zo moeilijk kan het niet zijn. Bij mij gewoon "dubbel klik op de installer en druk vervolgens overal NEXT!"
Los daarvan lijkt het me ook uiterst stug dat ze met .rar files werken.

bass blom
28 januari 2008, 14:21
Ik heb het hele programma niet geinstalleerd. En als ik er eentje uitpak krijg ik wel alle samples, maar ik wil in het programma komen om zo een goed tempo etc. te vinden en overgangen in nummers te arrangeren.

je hebt het programma niet geinstalleerd?
huh? waar gaat het dan over?

Thoom42
28 januari 2008, 16:40
Als ik de DVD open zie allemaal files die nog uitgepakt moeten worden in Winrar ofzo. Ik kon het me ook niet voorstellen maar toch is het zo. Wanneer ik dat één file uitpak in Winrar krijg ik niet de gewenste 'setup' of 'install EZdrummer'.

@ Azrael, ik heb de handleiding gelezen en daar staat precies in hoe jij het omschrijft, maar die files staan niet op die DVD!

jw009
28 januari 2008, 16:45
Al bij de winkel waar je hem gekocht hebt gevraagd?

bass blom
28 januari 2008, 17:12
Als ik de DVD open zie allemaal files die nog uitgepakt moeten worden in Winrar ofzo. Ik kon het me ook niet voorstellen maar toch is het zo. Wanneer ik dat één file uitpak in Winrar krijg ik niet de gewenste 'setup' of 'install EZdrummer'.

@ Azrael, ik heb de handleiding gelezen en daar staat precies in hoe jij het omschrijft, maar die files staan niet op die DVD!

normaal gesproken zou er een installer op staan die die rar's uitpakt.
start de dvd niet vanzelf als je hem er in stopt?

ExRxIxC
28 januari 2008, 17:17
@ Azrael, ik heb de handleiding gelezen en daar staat precies in hoe jij het omschrijft, maar die files staan niet op die DVD!

Dan zou ik maar terug gaan naar de winkel.

Azrael
28 januari 2008, 17:30
Dan zou ik maar terug gaan naar de winkel.

Gaat misschien wat lastig met torrents? :hippie:

bass blom
28 januari 2008, 17:32
Gaat misschien wat lastig met torrents? :hippie:
nou zeg, hij heeft de dvd gekocht zegt ie :D
een lege dvd? :chicken:

Azrael
28 januari 2008, 17:33
nou zeg, hij heeft de dvd gekocht zegt ie :D
een lege dvd? :chicken:

Nee, bij de dealer om de hoek. In .rar formaat! :satisfie:

Het enige dat ik mij kan inbeelden, is dat hij een sample dvd heeft gekocht met alleen maar samples erop. Maar dan nog.....welke fabrikant dat in .rar formaat doet....

bass blom
28 januari 2008, 17:35
Nee, bij de dealer om de hoek. In .rar formaat! :satisfie:

Het enige dat ik mij kan inbeelden, is dat hij een sample dvd heeft gekocht met alleen maar samples erop. Maar dan nog.....welke fabrikant dat in .rar formaat doet....

ah, ja dat kan ook nog :D
ik heb 2 drumsaple cd's die ook ingepakt zijn.
dan kan er meer op :satisfie:

Bouke
28 januari 2008, 18:22
Mijn officiële EZ-drummer dvd heeft geen rar-bestanden.

Het werkt als volgt:

1) Open je dvd
2) klik op de map 'Install'
3) klik op de map 'PC' of 'Mac'
4) klik op het bestandje 'EZX Cocktail Installer.msi'

and off you go!

Dit is de normale EZ-drummer installatiemethode, ook voor de extra EZX-drumkits. Staat ook in de (pdf-)handleiding trouwens :satisfie:

Bouke

Ic3gl0vE
28 januari 2008, 18:29
Nou thoom, vertel eens, waar heb je ezdrummer gekocht?

Bouke
28 januari 2008, 19:42
Via e-mail waarschijnlijk :D

Adobe Photoshop CS3: $ 49,-
EZ-drummer 1.X: $ 9,95
Large Penis 2.3: $ 89,90

:D

Grapje Thoom!

Azrael
28 januari 2008, 20:47
Mijn officiële EZ-drummer dvd heeft geen rar-bestanden.

Het werkt als volgt:

1) Open je dvd
2) klik op de map 'Install'
3) klik op de map 'PC' of 'Mac'
4) klik op het bestandje 'EZX Cocktail Installer.msi'

and off you go!

Dit is de normale EZ-drummer installatiemethode, ook voor de extra EZX-drumkits. Staat ook in de (pdf-)handleiding trouwens :satisfie:

Bouke

De torrent uitvoeringen ook niet hoor. :seriousf:

paulusdeBKB
29 januari 2008, 01:16
Hij zegt dat hij die bestanden met Winrar moet uitpakken. Dat wil dan nog niet zeggen dat het ook .rar-bestanden zijn! Misschien gebruikt hij, net zoals ik, Winrar voor het uitpakken van bestanden en niet Winzip. en behalve .rar en .zip is er nog een hele resem aan andere compressiebestandsformaten (stuffit, arj, kan er allemaal ff niet opkomen).

Thoom42
29 januari 2008, 01:48
Ik hem gekocht bij een lokale muziekzaak waar ik morgen even naartoe ga. Maar ik heb idd waarschijnlijk een verkeerde CD (geen dvd) gekregen met alle samples erop, maar waarschijnlijk is het een of andere test CD van de winkel zelf, want ik heb ze al aan de lijn gehad en ze waren idd al een sample-cd kwijt!Dat was het vage, er zat een label op de cd zelf van de orginele dvd. Probleem opgelost! Ga hem morgen ruilen! Het schijnt dat de fabrikant voor winkels een aparte cd maakt met alles samples in winrar formaat om die in de winkel te laten zien aan klanten. Vaag verhaal maar ik ga hem morgen ruilen!

Bouke
29 januari 2008, 02:18
Oke, dan weet je in iedergeval waar het aan ligt. Morgen gewoon de installatieprocedure volgen zoals ik hem beschreef hierboven.

Let er even op dat je een dvd'tje met en ongeopend cellofaantje meekrijgt, dan weet je (bijna) zeker dat niemand al met jouw serienummer aan de haal is. Als je namelijk EZdrummer registreert op de site, kun je een aantal extra's gratis downloaden. Zorg dus voor een 'vers' serienummer.

Succes!

bass blom
29 januari 2008, 02:24
das balen.
en dan gaan wij je nog betichten van torrents roven ook :chicken:

jw009
29 januari 2008, 09:05
Kan je die samples niet ff delen met ons? ;)

Azrael
29 januari 2008, 09:11
das balen.
en dan gaan wij je nog betichten van torrents roven ook :chicken:

Toch baal ik dat Demoinoid down is......Net nu ik er een account had gekregen na lang wachten. :sneaky:

bert k
29 januari 2008, 09:35
Kan je die samples niet ff delen met ons? ;)
Ik zou in ieder geval ff een kopietje van die CD maken...:)

bass blom
29 januari 2008, 10:29
Ik zou in ieder geval ff een kopietje van die CD maken...:)

ja, dat zou ik ook zonder probleem doen :D

bert k
29 januari 2008, 11:12
Dat mag. Je hebt de cd gekocht, en je mag een reservekopie voor jezelf maken. Legaal, maar fishy.:)

Thoom42
29 januari 2008, 16:47
Heb de goede versie en heb hem net geinstalleerd! Hij werkt als een trein en als extraatje voor het ongemak kreeg ik er nog een hand vol plectrums bij ook! haha! Hartelijk dank voor jullie medeleven en tips etc.! En nee, torrents gebruik ik niet.

Azrael
29 januari 2008, 16:59
En nee, torrents gebruik ik niet.

Je weet niet wat je mist joh!

Ey, succes ermee! Best een grappig programma opzich! 8-)

Thoom42
29 januari 2008, 17:54
Je weet niet wat je mist joh!

Ey, succes ermee! Best een grappig programma opzich! 8-)

Haha! Ja, ik gebruik wel eens een torrents voor een muziek cdtje hier en daar. Maar mijn opname software is en blijft legaal! Ik ga vogelen met EZ!