PDA

View Full Version : voeding en kabels



ben79
28 januari 2008, 12:02
zou me iemand eens kunnen uitleggen hoe dat nu zit met al de mogelijke oplossingen van voedingen voor de pedalen aub?

ik heb al iets gezien van een fuletank oid en dat is dan eigenlijk een soort van adapter voor meerder pedalen right?
Er is ook nog iets soortgelijks met een andere naam.
en dan heb je nog iets van one spot of daiychan.. wat is dat dan?


en hoe deon jullie het met kabels?

ik wil een wah en dat is best voor het inganssignaal dacht ik en dan nog wat pedalen in de fx loop.

dus 1 kabel van amp naar wah en een terug
1 kabel van fx loop naar amp en 1 terug
en dan nog een stroomkabel van de verdeelstekker en nog een aparte kabel van men st versterkpedaal (mes) endas een DIN stekker.
hoe lossen jullie dit op?

Nielsje
28 januari 2008, 12:07
Je zit hier al sinds 2003? Dan ben je toch bekend met de zoekfunctie?

Er is de afgelopen maanden veel geschreven over voedingen, over adapters, daisy chains, en alles wat er bij komt kijken.

Best value for money? Op dit moment de Godlyke adapter met alle verlooptroep voor €32.50 bij Musicallin.

Mitch
28 januari 2008, 13:05
Als Dirk en ik ons écht een keer vervelen maken we er een FAQ voor, maar inderdaad zeg... gebruik de zoekfunctie eens, hier is al ontzettend veel over geschreven.
Korte versie: een daisy chain is gewoon een splitkabeltje naar 3,5 of 8 voedingspunten en die kun je op iedere willekeurige 9V adapter zetten. Altijd even het maximaal stroomverbruik (in mA) bij elkaar optellen van de pedalen die je tegelijk wil gebruiken, dan kun je de adapter niet overvragen.
Verschillen tussen andere voedingen moet je maar even zoeken op
"Pedal power" "CIOKS" of "Burkey", dan vind je genoeg info.

Je vraag over kabels is me volstrekt onduidelijk :confused:

tom123
28 januari 2008, 17:03
Ik heb een fuel tank en die doet het goed.
Nooit problemen mee.