PDA

View Full Version : Oplichter



stonerdaf
28 januari 2008, 12:54
Beste forumleden,

onderstaand mailtje kreeg ik zonet in mijn mailbox.

"Beste gitaarmaten (zo zijn jullie in m'n mailbox genoemd),

eind vorig jaar heb in aan genoemde persoon een Vester Custom (actieve gitaar) en een H&K versterker van 40W verkocht.
de man was duidelijk 'niet in vorm' en vroeg me te mogen betalen als hij zijn eindejaarspremie ontvangen had (beiden samen voor 200€).
ik heb dat toen toegezegd.

Tot vorige week ontving ik niets, en dus heb ik hem een briefje in de bus gedropt om na te vragen wat de zaak vertraagde. Daarop heb ik geen antwoord, en z'n vroeger email adres wordt ge'bounced'

ik ben niet van plan hier een advocaat op te zetten - zijn meer kosten dan wat het kan opbrengen - maar omdat de kerel geen enkel antwoord geeft neem ik aan dat het niet z'n bedoeling is te betalen, en dus vind ik dat ik jullie voor deze jongeman moet waarschuwen.
Het is de eerste keer dat me zoiets in het gitaarmidden gebeurt, normaal zijn dat allemaal eerlijke mensen...

de man heet

*mod-edit*
via Infobel en Google niet te vinden, ook geen telefoon

als iemand hier iets kan aan doen, graag, maar lig er niet van wakker. Hou alleen in het achterhoofd dat deze jongen niet direct je beste contact is.

beste groeten,

Don"


Mocht iemand deze man kennen, dan hoor ik het graag.

Riky
28 januari 2008, 13:08
Ik ben geen voorstander van: wel mee nemen maar niet betalen.. Helemaal niet als ik de persoon niet ken..

Maar dat is natuurlijk altijd het wijze woordje achteraf..



Spijtig dat mensen zich niet aan afspraken houden. Snap niet dat een dief blij kan zijn met zijn of haar gestolen goederen...


Veel suc6 ermee! Hoop voor je dat de man als nog gaat betalen!
200,- kun je toch best leuke dingen voor doen!

stonerdaf
28 januari 2008, 13:20
Is van een "vriend", dus gelukkig ben ik niet de gedupeerde.

Met "vriend" bedoel ik een alleraardigste man waarmee ik ooit eens een gitaar ruilde. Blijkbaar zijn alle mensen waarmee ie ooit zaken deed, nog steeds aanwezig in zijn inbox, en heeft ie ze allen dit mailtje gestuurd.

Vind het gewoon heel rot dat iemands geloof in de goodwill van de mens afgestraft wordt op deze manier, vandaar dat ik dit berichtje verder verspreid.

Bassbitch
28 januari 2008, 15:44
Hoe lullig ik het ook voor je vind, persoonlijke gegevens van anderen op het net zetten is niet okay. Weggehaald dus.

KoenB
5 februari 2008, 18:57
Hoe lullig ik het ook voor je vind, persoonlijke gegevens van anderen op het net zetten is niet okay. Weggehaald dus.


/disagree , hoe kun je dan iemand er voor waarschuwen. Verander dan de naam Pietje Kanarie in Pietje K. zoals dat wel vaker gedaan wordt in kranten en op tv, maar zo hebben we niet zo veel aan de waarschuwing natuurlijk...

Henkie spenkie
6 februari 2008, 20:42
/disagree , hoe kun je dan iemand er voor waarschuwen. Verander dan de naam Pietje Kanarie in Pietje K. zoals dat wel vaker gedaan wordt in kranten en op tv, maar zo hebben we niet zo veel aan de waarschuwing natuurlijk...
Sorry, maar ik ben het wel met BB eens. Je bent al gewaarschuwd door dat je weet dat zulke dingen voor komen en je dus nooit je spul moet meegeven zonder dat er direct betaald wordt. Reden om de naam weg te halen kan o.a. zijn dat mensen misbruik maken door andere mensen zwart te maken (uit te maken voor crimineel weet ik het wat, zonder dat dit daadwerkelijk het geval is) Ik zeg zeker niet dat dit laatste het geval is, maar ik kan me voorstellen dar hierom geen namen gepost mogen worden.

Einzeln
6 februari 2008, 21:42
Blijft natuurlijk fout, maar slim is anders. We hebben we de naam van de dader niet nodig, omdat te concluderen.