PDA

View Full Version : Gibson Les Paul - Godin LGX(SA/T)



parelmoer jam
7 februari 2003, 23:36
Jaja, hier ben ik weer met een vraag. Hoop dat jullie me net zo goed kunnen helpen als de vorige keer. Een van deze twee gitaren wordt het. Maar om er nu zeker van te zijn welke het moet worden, moet ik gaan testen. Het liefst zo veel mogelijk en zoveel mogelijk modellen. Waar en met welke versterker zou ik dat het beste kunnen doen. Ik woon zelf in Rotterdam, dus als het een beetje in de buurt is is het meegenomen.

Mitch
8 februari 2003, 10:36
Da's een simpele: Feedback ROtterdam ! Ze hebben zowel een Godin LGX-SA als meerdere Gibsons Les Paul.
Uiteraard over buizen proberen te spelen (komt de piëzo van de LGX ook redelijk uit de verf, laat je niet afschepen met die FLextones), al weet ik niet hoe makkelijk ze op zaterdag zijn :smile:
Als je vandaag gaat moet je nog maar effe melden: 'moi' als LGX-bezitter en Les Paul-sound-lover wil dan best even komen assisteren :grin:

srv-man
8 februari 2003, 10:45
Ja, inderdaad Feedback. En bij voorkeur niet op zaterdag want dan worden die gasten gek van alle (niet)kopers die komen proberen. Ga liever op een doordeweekse dag en je zult absoluut zien dat je ook daar serieus geholpen wordt.
Test het liefst met een behoorlijk buizenamp en de piezo over een acoustisch versterkertje op PA. Dan krijg je pas echt een indruk van de mogelijkheden, ooit eens een Parker getest (en gekocht) over een Koch en een Trace acoustic, je weet niet wat je meemaakt!
Succes....

R. Flagg
8 februari 2003, 11:53
Ja precies de piezo kan je inderdaad het beste testen over een akoestische amp. Over een normale versterker komt hij toch niet helemaal tot zijn recht.

Ik weet niet wat voor een versterker je nu thuis hebt staan,. maar als je die in de winkel ziet staan, plug je godin of les paul daar ook ff in, dan heb je tenminste goed vergelijkings materiaal.

Offtopic/
Srv-man wat voor een parker heb je en heb je die bij feedback gekocht.

parelmoer jam
8 februari 2003, 14:02
Ik heb helemaal nog geen versterker, dus als het een van de twee wordt dan zou het fijn zijn als ik daar een en dezelfde versterker voor zou kunnen gebruiken, die toch alles mooi te laat klinken. Kweetnie of die bestaan, heb het vermoeden van wel maar dan zal mijn portemonnaie flink moeten bloeden waarschijnlijk.

Shay
8 februari 2003, 14:16
Volgens mij heb ik op die godin gespeeld .. Er zit seymour duncan's in toch .. 3 stuks .. Als het die blauwe is dan heb ik erop gespeeld en is die echt turbo vet. Ik had echt never gedacht dat single coils (of het zijn minihumbuckers ofzo) zo ernstig konden scheuren zelf beter dat dan menig humbucker. Wat ik ook aangenaam vond is de clean mogelijkheden mooie akoestische sounds. Echt een toppertje voor iets van 700 euro was ie toch??

Mitch
8 februari 2003, 16:07
Nee, dat zal een LG3 zijn geweest, een LGX (evt. SA) kost een eurootje of duizend meer. Bij Feedback hebben ze een LGX SA, roodachtige sunburst met flame top hangen. Niet de meest gelukkige kleurencombi, maar het gaat om de sound.
De LGX heeft twee hums.

parelmoer jam
8 februari 2003, 19:48
Die kleur van die LGX-Sa die bij Feedback Rotterdam hangt is een beetje wazig. Op zich vind ik die kleur wel mooi, maar ik kan hem op de site van Godin zelf niet terug vinden, of het moet een model van 2001 of daarvoor zijn. Cherry sunburst zit namelijk in 2002 voor zover ik weet niet in de collectie, de kleuren zijn dan namelijk: Trans Dark Red, Cognac Burst en Trans Blue. De LGX-T heeft nog als extra kleur Black Pearl. Dus welke versie is het nou. Die blauwe Godin die er hangt is volgens mij een LGX versie.

Maar ff terug naar de hoofdvraag, op welke versterker kan ik deze twee (Gibson Les Paul en Godin) het beste testen.

srv-man
8 februari 2003, 20:29
Offtopic/
Srv-man wat voor een parker heb je en heb je die bij feedback gekocht.


Het was een Parker Nightfly en ik heb hem niet bij Feedback maar bij Bassconnection gekocht. Inmiddels heb ik hem trouwens al weer verkocht, waar ik eigenlijk toch wel een beetje spijt van heb.

Even ontopic: er zijn maar weinig versterkers geschikt voor een goede gitaar electrische gitaarsound en piezo´s. Ik ken alleen de Rivera Sedona, maar die is niet te betalen. Maar als je toch twijfelt tussen een Les Paul en een Godin is kennelijk de piezo niet het belangrijkste en dan zou ik toch maar met een goede buizenamp gaan testen. Wat dat betreft is een Marshall (DSL50 bijv) de klassieke partner van een Les Paul.

parelmoer jam
8 februari 2003, 20:59
Kheb net ff gekeken wat die Rivera Sedona kost bij diezelfde Feedback Rotterdam €1899,-. Dat is geen kattenpis. Maar als die Les Paul sound van die Godin LGX dus net zo mooi of mooier klinkt als die van de Gibson zou dit een ideaal koppel zijn. En als je er de pleuros voor over hebt?????

Maar is dit echt de enige die voor het acoustische als het electrische geschikt is???

srv-man
8 februari 2003, 21:26
Ja, volgens mij de enige. Maar ik zou het niet doen, koop dan een 2ehands Trace TA100 (650 euro) en een mooie buizenbak (zie de eindeloze discussie´s in andere topics :wink:) en je hebt een nog veel mooiere set! Een lekkere buizenscheur met piezo twinkels, echt een sensatie (serieus!).

Guitarfreak
8 februari 2003, 22:05
zoekfunctie...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2003-02-08 22:06 ]</font>

raymyr
15 februari 2003, 19:15
Ik heb een blauwe Godin LGX. Gekocht toen er sprake was van een nieuw repertoire met akoestische en vette nummers. Helaas niet van de grond gekomen. Daaroim wuil ik hem verkopen, want het zonde om hem in de hoek te laten staan. Nieuwprijs 1995 €. Vraagprijs 1500 € Hij is vrijwel onbespeeld!!

iam
9 juni 2003, 12:33
op ebay.com

heb ik een godin LGX (s) zien staan (zo staat toch in de add)
het is een black pearl uitvoering...
is dit dan wel een s? en geen t?

Mitch
9 juni 2003, 15:33
Er zijn:
de LGX
de LGX SA = met Synth Acces, extra uitgang dus.
de LGX T = LGX met tremolo pook

Waar dus die 's' tussen haakjes op slaat zou ik ook niet weten. Zal je moeten vragen aan de verkoper via mail.

iam
9 juni 2003, 17:28
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2537491213&category=2384

dit is'm maar je kan duidelijk zien op de foto's dat er een (s) staat...

ik wacht nog op een antwoord of hij eventueel bereid is om te verschepen naar belgie :p ;)

iam
9 juni 2003, 17:34
oja seymour, zie dat je fysio bent...
daar studeer ik voor :)

die nieuwprijs had ik gezien op www.musicstore.de

en op waverworld vind ik de godin's maar niet :(

iam
9 juni 2003, 17:45
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-104301.html

hier kostie 1666 + case
die lijkt toch op de jouwe seymour...

Mitch
9 juni 2003, 22:17
Hé ja verrek ! Da's voor het eerst dat ik 'm tegenkom. Oud plaatje trouwens, want het is een '96er.
Rond de 1700 is al een stuk normalere prijs trouwens....
By the way: ik heb nog even gekeken op waveworld, maar de LGX is de enige die er niet bijstaat :(
Laatste keer dat ik in de winkel was hadden ze die inderdaad ook niet hangen. Wel die Flat Five trouwens.....MOOOOOOI !
Niet aan mij besteed, maar wat een beauty !

Ik heb voor de mijne tweedehands 1000E betaald trouwens. Blijven zoeken dus...

Die (S) is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Zwart heb ik 'm trouwens nog nooit eerder gezien, normaal gesproken altijd transparant vanwege de esdoorn top ! :???: Heeft al wel SD's en de nieuwe 'handtekening'.
Trouwens: op die sticker staat duidelijk ERG96....
Nog even op de LGX gekeken, maar daar staat dezelfde code op, staat misschien ergens anders voor, want het serienummer staat ergens anders. Ook op de sticker trouwens, niet op de gitaar, beetje suf :-?

En volhouden hè, die studie. :wink:

iam
9 juni 2003, 22:23
heb al geboden hoor, ben weeral verliefd :)
hij gaat shippen... maar ik weet niet hoeveel me dat gaat kosten :-?
hierop moet ik toch geen taxen betalen????

iam
9 juni 2003, 22:28
maar die solidac, ziet me er ook een tof gitaartje uit... ook piezobrug en waarschijnlijk een stuk goedkoper...
de afwerking is wel wat minder en die witte slagplaat vind ik ook wel lelijk maar ja...
waveworld ligt dat ver naar het noorden????
(ik moet van belgie komen :-?)

iam
10 juni 2003, 13:39
http://accords.ru/shop/instr.php?t=guitars&tip=1

de (s) versie is blijkbaar goedkoop want die staat hier voor 'amper' 1000$
... mss kan ik die van ruslang laten komen

zijn er geen online amerikaanse shops waar je goedkoop godin kan kopen?

ik heb nog nix gevonden!!!

iam
10 juni 2003, 17:51
amai die godin's lgx'en zijn moeilijk te vinden...

3 heb ik er gevonden op ebay in de US...

1 op marktplaats en 1 op gitaarmarkt (veel te duur btw)

hopelijk win ik die van ebay en kan ik ze voor een redelijke prijs hierheen krijgen...

maar zou ik daar dan taxen op moeten betalen? is toch particulier handel niet? dan hoeft het niet... of toch?

iam
10 juni 2003, 18:11
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2537628824&category=2384

die ziet er ook lekker uit seymour... maar dan met single coils...
heb hem gelijk ook gemaild die gast :D

Mitch
10 juni 2003, 19:37
Die laatste heeft geen gewone single coils trouwens, kijk maar eens goed: de polen staan niet op één rij. Weet niet of die LGX3 nou gewone single coils had, of hotrails (hb in sc-formaat) of dat dit een versie is van de Tetrads, Godins eigen humbucker-ontwerp. Lijkt daar wel op, want tegenover de pooltjes zie je een streep: volledige magneet ! Dat was ook de grap van de Tetrads: door een volledige magneet te gebruiken die een beetje schuin opliep staat de magneet dichter bij de dunste snaren -> minder groot verschil in output tussen dikke en dunne snaren.

Hele mooie top trouwens.

Belasting moet je ook voor tweedehands spullen betalen, zoek anders even hier op het forum over in invoeren of importeren, is al een hoop over geschreven. Hoe de regelgeving is in België moet je even op de Belgische belasting- of douane-site kijken.

Die (s) is waarschijnlijk een goedkope versie geweest omdat er géén of geen mooie esdoorn-top op zit.

Ik kan wel de LGX boven de Solidac aanbevelen hoor. De LGX heeft EQ en volume voor de piëzo's en dat gebruik je echt, zit er niet voor de sier ! Ook een ebben toets, net effe feller.
Waveworld is in Culemborg en Rijswijk te vinden. Waarschijnlijk ligt Rijswijk dichter bij voor jou, maar kijk anders even in een atlas :)

Mitch
10 juni 2003, 19:43
Lekker bod heb je uitgebracht trouwens, zijn minimum prijs nog steeds niet bereikt !
Je lijkt wel een zuinige Hollander :-D :razz:

iam
10 juni 2003, 21:56
ik ben student en als ik zo weinig mogelijk kan betalen zal ik dat ook doen...
maar euh heb het geld nog niet (moet er nog voor werken dus kan niet echt hoog gaan begrijp je?? :()
don't spend what ya don't have
anyway tzal waarschijnlijk toch een custom shamray worden na de zomer
waarschijnlijk een jazzmaster met een piezo elemente onder de brug :-D
maar moet nog talrijke gitaren gaan uittesten dus niets staat al vast...

Mitch
10 juni 2003, 22:24
Nou ja zeg ! :evil:



:D

iam
10 juni 2003, 22:25
? what did i do?

:cry:

Mitch
10 juni 2003, 22:53
Eerst hele verhalen over de LGX en dan : ja, het wordt toch een zus-en-zo gitaar.

Grappenmaker ! :roll:

iam
11 juni 2003, 11:18
Seymour ik zou wel heel erg graag een lgx hebben!!! MAAR zoveel geld kan ik niet bij elkaar brengen (is ook mn eerste e-gitaar)
ik zou ook graag een jazzmaster hebben, maar zelfde verhaaltje (geen geld voor een nieuwe)

dus waarom niet de piezo van de godin en elementen van jazzmaster combineren in een custom shamray gitaar die nog altijd maar de helft kost van deze twee en die van degelijke kwaliteit is... (een maat van me heeft besteld)

dus ik wil wel maar ik kan niet... nu goed? :roll:

iam
11 juni 2003, 12:36
btw waveworld heeft teruggemaild...

750 voor een tweedehandse soldidac (leaftop) en 855 voor een nieuwe (rood)

kvind dit nog redelijk veel (is evenveel als custom shamray)

ook raden ze me de line6 variax aan :/ (1099€)
not dus... met geen digi shit hebben... alhoewel het me wel een leuk 'speeltje' lijkt...


die lgx3 lijkt me wel tof maar hij moet van amerika komen, is tweedehands (ok wel maar 750$ met verzending ofzo)
maar het is altijd een risico... heb wat research gedaan over die duckbuckers en die blijken ook niet het van het te zijn...
wat me wel leuk lijkt is dat je er een bv tele neck-pickup kan insteken... maar dan geen jazzmaster PU en dat is toch ook wel wat ik wil...

nuja ga eerst nog véél gitaartjes testen vooraleer ik beslis alhoewel ik voor die van ebay vlug zal moeten zijn.... :-?

ibbie
11 juni 2003, 12:57
De feedback is idd heel goed, ik zou de godin nemen....
Als je er een versterker bij wilt kopen en je wilt het niet te duur maken dan moet je een bandit 112 van peavey kopen die is kwaliteit/prijsverhouding heel goed.

iam
11 juni 2003, 13:02
hey ibbie thx voor de raad (welke godin raad je me aan? de lgx3 of de solidac?)

ik heb al een twin reverb sf, ben benieuwd of godin daar goed over klinkt... sash zegt dat humies beter klinken over een EL34 amp... maar eerlijk gezegd weet ik het niet... ben nog niet zo ervaren dat ik alle gitaren over alle amps al gehoord heb...