PDA

View Full Version : Pod X3 live aansluiten + geluiden downloaden



nickless5@hotmail.com
28 januari 2008, 11:48
Heb sinds vorige week een pod x3 live. Deze heb ik aangesloten met 2 xlr kabels op een mini pa set (Yamaha Stagepass 300). Mijn vraag is eigenlijk waarom je hem met 2 xlr kabels moet aansluiten want of ik op mijn mengpaneel de links of rechts uitzet ik hoor eigenlijk geen verschil. Een andere vraag is omdat Gearbox nog niet werkt of er een andere mogelijkheid is om geluiden vanaf internet in de Pod te zetten?

JimmyPage
28 januari 2008, 16:01
In principe levert de X3 stereo geluiden dus dat zou je moeten horen..
Is die stagepass wel echt stereo?

T.a.v de geluiden binnenhalen via Gearbox etc. lees de andere topics over de X3, dan zie je hoe teleurgesteld ik nu al maanden ben omdat ik mijn XT live heb omgeruild voor de X3 live...

MjS
28 januari 2008, 16:44
Met Monkey kun je geluiden naar je Pod downloaden, zie ook het Line 6 supportforum voor dit soort zaakjes.

Als je geen stereo hoort, komt dat waarschijnlijk omdat je geen stereogeluiden hebt gemaakt. Als je maar 1 tone gebruikt en daar geen stereo-effect overheen gooit, zal het inderdaad mono uitgestuurd worden. Wil je stereo, zijn er twee opties:

1. 2 verschillende tones maken, eentje links pannen en de ander rechts (naar smaak natuurlijk)
2. stereo-effecten gebruiken

Belangrijk: op de Stagepass moet je de twee inputs natuurlijk ook links en rechts pannen! Als dat kan, tenminste.

harrie-beton
28 januari 2008, 16:56
wat beginners nog wel eens fout doen is de stereo effecten zoals chorus voorin de keten stoppen. Dan is hij mono, een chorus achterin de keten (dat kan in een pod) geeft stereo chorus.

pikasso
29 januari 2008, 09:28
en de x3 heeft een dual-rig, dat betekent dat je twee verschillende geluiden kunt programmeren. De een zou je links kunnen uitsturen, de ander rechts.

jaine
29 januari 2008, 18:57
vergeet natuurlijk niet u 2 kanalen anders te pannen, anders stuurt hij de beide signalen naar de 2 outputs (waarschijnlijk overbodig, maar mss toch even checken)

MjS
29 januari 2008, 19:27
1. 2 verschillende tones maken, eentje links pannen en de ander rechts (naar smaak natuurlijk)
2. stereo-effecten gebruiken

Belangrijk: op de Stagepass moet je de twee inputs natuurlijk ook links en rechts pannen! Als dat kan, tenminste.

en de x3 heeft een dual-rig, dat betekent dat je twee verschillende geluiden kunt programmeren. De een zou je links kunnen uitsturen, de ander rechts.

vergeet natuurlijk niet u 2 kanalen anders te pannen, anders stuurt hij de beide signalen naar de 2 outputs (waarschijnlijk overbodig, maar mss toch even checken)

Heeft iemand al gezegd dat je niet moet vergeten om de 2 tones links en rechts te pannen? ;)

jaine
29 januari 2008, 20:39
inderdaad, kwist dada moest opt mengpaneel, maar ast moet op d pod natuurlijk ook ni vergeten :-)

harrie-beton
29 januari 2008, 23:33
inderdaad. Ik wist dat dat moest op het mengpaneel maar je moet het op de pod natuurlijk ook niet vergeter, smile.

jaine
29 januari 2008, 23:46
haha, sorry (mijn excusens :) )