PDA

View Full Version : Electro harmonix Holy stain



Swan
26 september 2007, 11:58
http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_holy_stain.htm
http://i31.photobucket.com/albums/c373/Gia6667/n_holystain.jpg
maar 100 euro! dat is toch wel erg goedkoop voor reverb, pitch shift, tremelo en OD... als je het vergelijkt met de Holy Grail etc... en je hebt nog n expressiepedal in ook...
heeft iemand al zo'n ding?

Nielsje
26 september 2007, 12:01
Wow, nice!

Wel veel voor weinig, maar ik heb geen idee hoe die klinkt. Maar euhm, waar zie jij dat expressie pedaal dan?

soundsempuls?

Swan
26 september 2007, 12:03
rechts boven de input; EXP Pedal in...

ant
26 september 2007, 18:31
ik denk niet dat een expressie pedaal er bij zit inbegrepen......

ziet er leuk uit, maar weet niet hoe ie klinkt.......

Nielsje
30 november 2007, 20:43
Bump! ik heb weer een paar centjes, en wellicht wil ik deze wel eens aankopen, maar heb hem nog niet gezien. Iemand hem al geprobeerd of sound samples gevonden? Lijkt me een betaal apparaat voor maffe dingen en ik heb nog een expressie pedaal liggen..

Swan
30 november 2007, 21:09
veel geschreven op t HC forum...

Nielsje
30 november 2007, 21:23
Hm... ik kan het niet echt vinden, zelfs niet eens de search functie, of moet je daarvoor geregistreerd zijn?

imlikeajungle
1 december 2007, 20:41
http://youtube.com/results?search_query=holy+stain&search=Search

tom123
28 januari 2008, 10:34
Ik las over het nieuw pedaal in het blad De gitarist.
Het pedaal heeft 2 sorten reverb + pitch shifter + tremolo effect.

Het pedaal heeft ook nog een clean/overdrive + fuzz mogenlijkheden.

Je kan zowiezo schakelen van bypass naar reveb of tremolo.

Maar ik weet niet zeker of je ook kan schakelen van clean naar overdrive.
Ik geloof dat je dat rechts boven moet instellen (gewoon handmatig)

Weet iemand hier meer over?
:speed:

paulusdeBKB
28 januari 2008, 10:49
Sorry ik ken hem niet, maar het pedaaltje ziet er wel geil uit!
productpagina op ehx (http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=/Catalog/001_XO_Line/56_Holy_Stain)

youtube demootje (http://uk.youtube.com/watch?v=iPcpBfcGv-c) (beetje crappy).

Nielsje
28 januari 2008, 11:04
Zoek! En gij zult (niet veel) vinden...

Holy stain (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98192&highlight=holy+stain)

tom123
28 januari 2008, 11:56
Mijn boxen doen het niet van de pc dus youtube heeft niet echt veel zin.
Kan jij mijn niet vertellen of je hem hoort schakelen van clean naar overdrive. :gitarist:

ben79
28 januari 2008, 12:53
ik heb em gewonnen, je kan de de ditortion uitschakelen met het knopje meest recht.. daar kan je keizen tussen soorten distortion en clean..
bij de kleur (ander ^knopje) kan je de warmte kiezen, als je deze helemaal naar rechts draait krijg je een beetje vervorming de andere settings blijven clean..

en coolst van al, je kan er een expressiepedaal o aansluiten.;

ik ga em straks voor het eerst testen

dano
28 januari 2008, 13:21
verdrie daar zitten leuke features in voor 98 euro!

tom123
28 januari 2008, 15:20
Ey Ben79

Ik bedoelde meer of je de overdrive kan uitschakelen ( of aanschakelen)
via de voetschakelaar, niet via die handmatige draaiknoppen.

dus als ik het goed begrijp. is rechts voor overdrive en links voor tremolo of reverb te kiezen , en gelijkertijd aan te zetten.

tom123
28 januari 2008, 17:47
Yeah baby ! ! !

Ik heb het pedaal gehoord.
Echt super.

En met een expresie pedaal,,, echt dodelijk ;)

Nu moet ik ook gewoon een expresie pedaal hebben.

Morgen ga ik meteen naar de winkel.
Mwahahahaha

tom123
28 januari 2008, 18:00
Weet iemand een goed expressie pedaal ?

techfrenk
28 januari 2008, 18:04
ik heb m besteld, en komt een dezer dageb binnen. laat jullie zo spoedig mogelijk weten hoe ie is...

Nielsje
28 januari 2008, 18:11
Ben benieuwd!

Mr.Bluesbreaker
28 januari 2008, 18:28
Heb het ding puur gekocht voor de incidentele tremelo effecten en omdat mijn reverb van de amp zelf kapot was. Het pedaal was goedkoper dan de reparatie en nu kan ik de nagalm tenminste met de voet switchen:)

De drive erop is echt totala niet bruikbaar. Waarom ze dat er op hebben gezet mag Joost weten. Hall reverb en room zijn prima naar mijn smaak, ik heb er geen holy grail of boss RV naast gehoord ter vergelijk trouwens.

Wat wel zo is, is dat wanneer je reverb subtiel inschakelt en je wilt dan met de mode switch voor een ander stuk een tremelo hebben, je de parameters moet verstellen voor een goede tremelo sound. Dus live wel ff door de knieen en draaien.

dano
28 januari 2008, 22:46
ik ben geneigd deze gewoon blind te bestellen:P meer ervaringen hier?

Chroxy
29 januari 2008, 01:29
van dezelfde (nieuwe) serie is ook een nieuwe memory man! die heel intressant uitziet!

techfrenk
31 januari 2008, 17:24
nou heb m gisteren binnengekregen, moet nog even wennen.
de verschillende sounds klinken goed. vind de fuzz en drive lekker ruig.
volgens mij het enige minpunt is dat je zo vaak moet bukken voor een andere sound...
een soort van memory zou wel fijn zijn geweest.
maar voor de rest prima pedaal, voor op het board.
dient gezegt te worden dat ik m nog uitvoerig moet testen...

Nielsje
31 januari 2008, 17:25
nou heb m gisteren binnengekregen, moet nog even wennen.
de verschillende sounds klinken goed. vind de fuzz en drive lekker ruig.
volgens mij het enige minpunt is dat je zo vaak moet bukken voor een andere sound...
een soort van memory zou wel fijn zijn geweest.
maar voor de rest prima pedaal, voor op het board.
dient gezecht te worden dat ik m nog uitvoerig moet testen...

Verdorie! Had je gister ook wel even langs kunnen komen op de mini-meeting hier in Delft! ik had hem wel willen horen...

techfrenk
31 januari 2008, 17:27
Verdorie! Had je gister ook wel even langs kunnen komen op de mini-meeting hier in Delft! ik had hem wel willen horen...

haha ik moet mn plaatsnaam, weer veranderen. ben net afgestudeert in woon weer in roermond...

Nielsje
31 januari 2008, 17:29
haha ik moet mn plaatsnaam, weer veranderen. ben net afgestudeert in woon weer in roermond...

hm... Welke studie? Ik moet ook maar eens afstuderen, wordt oud :P

techfrenk
31 januari 2008, 18:23
hm... Welke studie? Ik moet ook maar eens afstuderen, wordt oud :P

industrieel produkt ontwerper... er zit een mooi pedalbaord in mn pen. nu nog tijd vinden...

techfrenk
20 maart 2008, 09:04
toch nog even over de holy stain...

ik heb m nu al een heel tijdje maar vind em niet zo heel fijn...
de drive en fuzz klinken goed, en als je de pitch neutraal zet, kun je m een beetje gebruiken als boost (dubbing) van je geluid.
ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik m op mn board zet.

heeft iemand hier andere ervaringen mee?

ben79
20 maart 2008, 12:07
ik heb em ook en vind em goed maar niet super, wat mij stoort is dat je em niet helemaal distortion vrij kan krijgen, ik heb em in men fx loop.
misschien eens handig om te vragen: welke settings gebruiken jullie allemaal?

techfrenk
20 maart 2008, 13:29
ik gebruik m eigenlijk alleen puur voor het clean, fuzz en drive
met de combinatie pitcher (neutraal afgesteld) de rest gebruik ik eigenlijk niet...
want ik vind de reverb een beetje tegenvallen, en de tremolo gebruik ik bijna niet.
maar ik dacht ook dat je de instelingen makkelijker kon wijzigen.
dat je met 1 knop aan of uit kon zetten en dan met de andere knop het effect kon instelen zonder aan knoppen te hoeven draaien...

FenderPlayer
27 mei 2008, 12:57
Even een bumpje, dus zou je wat betreft reverb etc beter een ander pedaal kunnen kopen? Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen deze, een holy grail of misschien een memory man, aangezien ik ook wel op zoek ebn naar een leuk delay pedaal. Welk is het meest waar voor het geld?

Mr.Bluesbreaker
27 mei 2008, 13:03
Nou, die van mij is alweer stuk. Er zit ineens een rare vervorming in de galm, zonder dat de drive/fuzzfunctie uitstaat. Het zegt niet zoveel, want er gaat wel eens vaker iets stuk bij mij:D Maargoed, einde verhaal voor mijn holy stain waarschijnlijk. Toch is ie altijd netjes in zn koffertje vervoerd.

vidar
27 mei 2008, 15:55
ik heb de holy stain ook geprobeerd en vond het een erg ok pedaal. Vooral met de reverbs kun je best mooie dingen doen, net weer wat spacier dan de holy grail (+) Ik vond de drive en fuzz dan weer niet echt slecht, gewoon anders, zoals ehx vaak anders is :) clean modus geeft net even wat meer sprankel en hoog, best mooi maar niet echt neutraal. Al met al een prima pedaal, maar precies zo veelzijdig dat je het liefst de verschillende modi (tremelo reverb etc) gewoon onder aparte footswitches zou willen kunnen programmeren ofso..

vidar
27 mei 2008, 15:57
@ fenderplayer: ik vind de holygrail plus de meest bruikbare reverb trouwens, meest waar voor zn geld. Je hebt net iets meer controle over de reverb. Een memoryman is ook HEEL erg mooi, maar, vooral als je voornamelijk slag zou spelen (geen idee hoor maar stel...) heb je denk ik voorlopig meer aan een reverb. Probeer ze gewoon even allebei! (en ook de gewone holy grail, ook zeker niet slecht (ik heb hem zelf :)))

techfrenk
27 mei 2008, 16:30
ik heb m juist uit uit mijn keten gehaald. Het steeds opnieuw instellen van de effecten vond ik niet echt prettig. En met mn voet kon ik soms de schakelstanden tussen clean / drive / fuzz veranderen. Maar dit is prielwerk live... Ben der wel over aan t denken om m in een loop te zetten en dan gewoon om mn versterker te leggen voor als ik een speciaal soundje nodig heb. Ik ben op dit moment weer helemaal verknocht aan mn RV5, vind ik nog steeds een heel mooi geluid hebben.

Als ie nou gewoon vier schakelaars met een soort memory had, dan had ik m erin gelaten. Maarja voor 100 euro...

FenderPlayer
28 mei 2008, 12:15
Na een beetje zoeken, kom ik erachter dat winkels en EHX dealers zelfs in omstreken van amsterdam nogal dun gezaaid zijn. Iemand een idee van een winkel waar ik die dingen zou kunnen proberen?

schizo910
28 mei 2008, 12:19
Na een beetje zoeken, kom ik erachter dat winkels en EHX dealers zelfs in omstreken van amsterdam nogal dun gezaaid zijn. Iemand een idee van een winkel waar ik die dingen zou kunnen proberen?

Kan kloppen, EHX heeft geen officiële dealer (meer?) in Nederland en dus gaat het via tussen personen of rechtstreeks van EHX. Mijn favo gitaarzaak in Amsterdam had voorheen veel EHX maar de dealer waar zij hun EHX producten van afnamen stopte er ineens mee... Ik raad je aan naar Nederland Muziek in Almere te gaan..

FenderPlayer
28 mei 2008, 13:41
*zucht* dat wordt een eindje rijden, want EHX pedalen op marktplaats etc. zijn ook nogal schaars.

imlikeajungle
7 augustus 2008, 23:58
En effe omhoog met deze: wat vinden de gebruikers er nu van?

M O P
8 augustus 2008, 13:10
Ik heb hem bij Thomann besteld toendertijd volgens mij, ik gebruik hem nogsteeds. Een wereldpedaal als je het mij vraagt, ik gebruik hem als solopedaal, de fuzz met een klein beetje room reverb en dan het volume helemaal open en de toon op 1/3, geweldig.

ben79
8 augustus 2008, 13:31
ondertussen ben ik er ook helemaal blij mee, je moet em gewoon een beetje leren kennen denk ik..

imlikeajungle
8 augustus 2008, 14:46
En hoe is de reverb vergeleken met een Holy Grail?

ben79
8 augustus 2008, 15:23
die heb ik niet kan ik dus niet op antwoorde..