PDA

View Full Version : Akkoorden wisselen



jvh
27 januari 2008, 21:56
Een 3-tal weken heb ik me een eerste akoestische gitaar (stalen snaren) gekocht.
Jarenlang ben ik al van plan eindelijk eens gitaar te leren spelen en nu is het er eindelijk eens van gekomen.
Ik ben niet van plan lessen te volgen omdat je dan steeds gebonden bent aan bepaalde uren, dagen, enz..
Ik ben dus een totale leek maar heb in die eerste weken enkele eenvoudige basisakkoorden leren spelen (bv : A, D, E, C, G, Am, Dm, Em). Ondertussen heb ik al wat eelt op de vingertoppen gekweekt en lukt het spelen van die eerste akkoorden me al vrij aardig.
Via enkele boeken en vooral van www.justinguitar.com (met videobeelden op YouTube van Justin Sandercoe) heb ik al veel geleerd.
De volgende stap die ik nu wil zetten is het vlot wisselen van akkoorden.
Dit om dan later te beginnen met enkele eenvoudige liedjes te spelen.
Voor mij is het voorlopig nog heel moeilijk om de vingers op hetzelfde moment op de snaren te zetten.
Ik heb precies het gevoel dat mijn vingers telkens de andere richting uitgaan dan ik zou willen.
De oplossing is misschien wel eenvoudig : oefenen en nog eens oefenen.
Of bestaan er misschien speciale oefeningen of truukjes om het akkoorden wisselen te vergemakkelijken ?

J-sus Rulez
27 januari 2008, 22:02
eerst kijke welke vingers je kunt laten staan...
bv Am naar C moetje enkel je wijsvinger veranderen (ff denke.. jah dat is het) en zo heb je nog vele.. en dat maakt het natuurlijk nog altijd makkelijker

artnaz
27 januari 2008, 22:16
eerst kijke welke vingers je kunt laten staan...
bv Am naar C moetje enkel je wijsvinger veranderen (ff denke.. jah dat is het) en zo heb je nog vele.. en dat maakt het natuurlijk nog altijd makkelijkerNiet de wijsvinger, maar de ringvinger. Die gaat van de A naar de C.