PDA

View Full Version : H&K Statesman brom & ruis



crapton
27 januari 2008, 20:56
Heb sinds kort een Hijghes&Kuttner Statesman Quad 40W amp. Leuk ding, maar ik vind dat ie best veel bromt & ruist. M.n. als je de reverb opendraait brom in laatste 30% van de regelaar. Als je speelt heb je er geen last van, maar in rust hoor je toch duidelijk. In een studio moest er een flinke gate overheen...

Zelfs met master vol dicht ook nog vrij veel ruis en beetje brom. Heb H&K al mail gestuurd maar geen reactie...

Wie heeft er nog meer zo'n amp en hoeveel brom & ruis is normaal?

Verder zit er geen stand-by schakelaar op, terwijl dat voor een buizenamp meestal std is. Hoeveel kwaad zou dat kunnen als je m rustig laat opwarmen en afkoelen? Ik bedoel krijg je extra buizenslijtage als je er meteen tegenaan gaat en de buizen zijn niet helemaal warm?

episua
27 januari 2008, 23:42
Heb je Wils, de nederlandse importeur al een mailtje gestuurd?
www.wils.nl

Damster
27 januari 2008, 23:51
Doet de reverb het verder wel goed?

crapton
28 januari 2008, 08:02
Goed idee - heb Wils berichtje gestuurd.

Reverb doet t verder wel goed, niet al te veel surf maar ok.

crapton
29 januari 2008, 00:45
Vanavond voor t eerst met bandje gespeeld met Quad EL84:
1. Meer dan voldoende volume. Stond 1/4 open en dan al bijna te hard. Drummer is geen hakker maar ook geen softie... 20W versie is misschien al genoeg, hoewel beetje headroom wel fijn is.
2. Geluid is mooi vol, warm, zeker niet schel of dun in vergelijking met een 4x12 1960 Marshall. In elk geval op normale band volumes, uiteraard kan die Marshall veel harder... H&K heeft mooie klank, zeker voor t geld.
3. Brom & ruis vielen NIET meer op, is alleen in slaapkamer.
4. Reverb ok maar zeker niet overdadig, had iets meer gemogen.
5. Crunch & boost erg lekker. Veel dynamiek, reageert zeer exact op je spel (zoals verwacht van een tube amp). Crunch goed te doseren met volume knop op gitaar.
6. Sound is volgens mij best vintage, idd Marshall, Vox, Fender.

Als je lekkere blues, crunch, vintage amp zoekt moet je deze eens proberen...

VanBiLL.com
29 januari 2008, 20:19
Mag ik dan mijn Telecrapper eens bij jou komen proberen? :satisfie:

Mag jij er ook even op spelen...??? :B

crapton
29 januari 2008, 22:00
Tuurlijk dude, alleen helaas pdk alleen slaapkamer volume of een keer in t repetitiehok...

VanBiLL.com
29 januari 2008, 22:11
Okiedokie dan...misschien eens tijdens volgende rep idd, lekker herrie maken...bespreken dan nog wel...

:blast: