PDA

View Full Version : Kansloos, Foxguitars.



shredneck
27 januari 2008, 20:53
Check www.foxguitars.nl en zie daar ....een gerefinishte Ibanez? Of is het een regelrechte kopie?

Weer zo'n kansloze handelaar erbij.

Mijn vraag is eigenlijk, zouden jullie dit kopen?

Jellyfish00
27 januari 2008, 20:55
Zekers niet....

Mr.Fingers
27 januari 2008, 20:59
Die vind ik wel straf ja... wat kost zo'n ibbi normaal?

bass blom
27 januari 2008, 21:02
die man heeft een containertje vol gekocht a 60 euro per stuk? :D

slim.. vos?

Onmeunig Hans
27 januari 2008, 21:26
Mooi spul man.
Kun je iedere noobvraag van een antwoord voorzien.

Je krijgt er zelfs een plectrum bij. Wat heb je nou nog meer nodig?
Ze zijn nog wel apart opgericht om gevorderde gitaristen aan professioneel spul te helpen. Heel erg nobel, als het echt zulk goed spul is zullen ze er wel op toe moeten leggen. Het is gewoon liefdadigheid.

Als ik m'n MM-Luke een beetje gunstig kwijt kan, koop ik er zeker een.

hans

artnaz
27 januari 2008, 21:43
http://www.foxguitars.nl/images_guitars/FEG208_1.jpg
Dat noemen ze dan "rood/oranje met zebrastrepen", en een Goldtop is "glinsterend goud"! :D

Jellyfish00
27 januari 2008, 21:44
Lang leve de amateurs!

Spitfire
27 januari 2008, 21:53
Ik kan niks over kwaliteit zeggen natuurlijk, maar voor beginnersgitaren vraagt hij een bijzonder hoge prijs...

barno
27 januari 2008, 22:14
Fox gitaren... daar gaat de scoop van de nieuwe Vox gitaren...

Onmeunig Hans
27 januari 2008, 22:17
Ik kan niks over kwaliteit zeggen natuurlijk, maar voor beginnersgitaren vraagt hij een bijzonder hoge prijs...

Volgens zijn website mikt hij op gevorderden. Die weten vaak wel wat ze in handen hebben...

VanBiLL.com
27 januari 2008, 22:23
Heeft Richwood nu dan eindelijk een doorstart gemaakt???? :nervous: :???:

Niet aan mij besteed...

Spitfire
27 januari 2008, 22:26
Volgens zijn website mikt hij op gevorderden. Die weten vaak wel wat ze in handen hebben...
Dan vrees ik dat hij helemaal niks gaat verkopen

levi
27 januari 2008, 22:48
lol die gozer maakt echt domme fouten. Glinsterend goud en ik weet niet hoor maar les pauls en dan ook nog eens uit elkaar geschreven met een s?? die gaat binnen notime falliet.

BasHermus
28 januari 2008, 09:17
En de slogan "Practice till you preach" is ook al zo veel zeggend....




Alleen ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken wat het zou moeten zeggen...

Riky
28 januari 2008, 11:34
citaat:
"Een stijlvolle gitaar met een Les Pauls uiterlijk gemaakt voor het echte hakwerk"

Volgens mij wordt er bij gabber muziek geen gitaar gebruikt?





.. vind de prijs te hoog.. Voor dat geld heb je keus uit een hele zooi gitaarmerken waarvan je zeker weet dat die goed zijn.

Dat rosewood wat op de hals zit ziet er helemaal niet mooi afgewerkt uit...

Rinze
28 januari 2008, 12:24
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met de tip dat een gevorderde muzikant niet gelooft in pallisander halzen in dit prijssegment, wel in een toets van pallisander... en dat hun halzen waarschijnlijk van esdoorn en misschien eens een keer van mahonie zullen zijn. Kreeg keurig een mailtje met bedankje terug:satisfie: en dat viel me dan weer niet tegen... Verder is het prut, vrees ik en nog lelijk ook.

universe777
28 januari 2008, 12:37
Op marktplaats staan dezelfde gitaren alleen vraagt hij er minder voor.
die Alex Scolnic knock off stond er voor 199,-.....

pannekoek
28 januari 2008, 13:43
mogen ze zomaar een les paul namaken en er een: les paul''s'' van maken?

Eko
28 januari 2008, 15:22
Lekker hoog Vietnam,Korea en China gehalte. Dertien in een dozijn. Slechte kopien. Begeleidende texten slaan echt nergens op. Wat is in vredesnaam een lekkere rauwe vintage afwerking? De man beweerd zelf 20 jaar gespeeld te hebben en daarom deze ,,uitgelezen,, collectie te hebben gemaakt.
Alle prijzen zijn actieprijzen, kun je nagaan als er opruiming plaats gaat vinden.

Eigenlijk zijn het allemaal schaamteloze kopien die van de markt af zouden moeten.
Zo , en nu een Bav..........

heinz3110
28 januari 2008, 17:17
Tja. Voor "gevorderde gitaristen" ? De verkooppraatjes lijken geschreven voor "beginners".

..En van welke boom komt "hardwood"? Ook zo lekker vaag.

idv139
28 januari 2008, 17:27
wie wil er nu geen glinsterend gouden gitaar met pickups erop, wel jammer dat er een kabel in moet...

bass blom
28 januari 2008, 17:29
heeft iemand de gitaren al eens vergeleken met die van de wietse axie? :D
of die andere?

Daan_B
28 januari 2008, 18:12
Jemig wat een neppe zooi!

Een les paul gemaakt voor hakwerk...

...Ik gebruik liever een bijl :stop: .

jplm
28 januari 2008, 19:50
Jemig wat een neppe zooi!

Een les paul gemaakt voor hakwerk...

...Ik gebruik liever een bijl :stop: .

Ik meen me te herinneren dat jij nog niet zo lang geleden ook een "Les Paul" had die niet helemaal fris op de graat was? :sneaky:.

Groet, Jan.

Daan_B
29 januari 2008, 09:02
Ja dat klopt, maar daar hakte ik niet mee en bovendien heb ik nu een super gitaar en word die LP binnenkort naar Belgie gedeporteerd voor €300 :cooler: ...

jplm
29 januari 2008, 12:50
Ja dat klopt, maar daar hakte ik niet mee en bovendien heb ik nu een super gitaar en word die LP binnenkort naar Belgie gedeporteerd voor €300 :cooler: ...

En die Belg weet dat ie een " "Les Paul" " heeft gekocht? Of denkt hij ook dat hij voor 300 euro de slag van zijn leven heeft geslagen :chicken:.

Groet, Jan.

bass blom
29 januari 2008, 12:54
En die Belg weet dat ie een " "Les Paul" " heeft gekocht? Of denkt hij ook dat hij voor 300 euro de slag van zijn leven heeft geslagen :chicken:.

Groet, Jan.

een less paul ;)

daans ad staat keurig bij dat het om een imitatie met logo gaat.
die in het midden oosten gemaakt is :seriousf:

Daan_B
29 januari 2008, 13:25
die in het midden oosten gemaakt is :seriousf:

En dat is grappig omdat?...

bass blom
29 januari 2008, 13:39
En dat is grappig omdat?...

omdat je het verre oosten bedoelt?

Daan_B
29 januari 2008, 13:43
Nee ik bedoel het midden oosten....

Kim Wilson
29 januari 2008, 13:44
China is geen Midden-Oosten. :satisfie:

bass blom
29 januari 2008, 13:46
Nee ik bedoel het midden oosten....

is hij in iran irak israel, syrie ofzo gemaakt dan? :chicken:

Daan_B
29 januari 2008, 13:46
Nee dat klopt, heb ik ooit gezegt dat 'ie in china gemaakt is dan?

Edit: ja dat zeg ik, het midden oosten.

drap
29 januari 2008, 13:48
En waar in het Midden-Oosten moeten die dingen dan gemaakt zijn volgens jou?

Daan_B
29 januari 2008, 13:54
Volgens mij niet, volgens de vorige eigenaar.
Waar precies wist hij ook niet.
Anyway, who cares?!

wikwakka
29 januari 2008, 14:02
Midden Oosten is Saudi, VAE, Irak, Oman, Yemen etc. Ik denk niet dat ze daar gitaren maken :)

Vonk
29 januari 2008, 14:10
Dit topic gaat verkeerde kant op...

http://www.osamasplace.com/wp-content/uploads/2006/03/osama_guitar.jpg

Zou dit de fabrikant kunnen zijn? Volgens mij zit ie ook ergens in het midden Oosten...? Alhoewel, niemand weet precies waar ie zijn gitaren maakt...

drap
29 januari 2008, 14:11
Volgens mij niet, volgens de vorige eigenaar.
Waar precies wist hij ook niet.
Anyway, who cares?!

Het was een gewone vraag hoor. Maar zeg dat dan meteen dat de vorige eigenaar dat beweert, dat voorkomt misverstanden. En er worden inderdaad bitter weinig gitaren gemaakt in het Midden-Oosten, zo niet, helemaal niet. Vandaar dat men het nogal opmerkelijk vond.

Kim Wilson
29 januari 2008, 14:12
Het was toch inmiddels wel duidelijk dat ze in het Midden-Oosten geen "weapons of crap production" hadden?

jplm
29 januari 2008, 23:54
Het was een gewone vraag hoor. Maar zeg dat dan meteen dat de vorige eigenaar dat beweert, dat voorkomt misverstanden.

Ach, je moet onze Daan een beetje kennen. Ijzersterk vond ik ook zijn verklaring voor zijn 1962 Strat: "De verkoper zei dat het een jaren zestig Strat betrof, en toen nam ik maar meteen aan een "62er, dat leek me het meest logisch", of een redenatie in die geest. Leuk toch?
En in dezelfde teneur moet je ook zijn stug volhouden van dat Midden Oosten als bouwregio van zijn vorige gitaar zien, alleen "omdat de vorige eigenaar hem dat heeft verteld". Ik bedoel maar, als je even naar Apeldoorn rijdt, vervolgens een bezoek brengt aan het Apenheul, daar een baviaan van z'n rots trekt en hem vraagt of er in het Midden Oosten gitaren worden gebouwd dan zal hij nee zeggen. Maar ons Daan niet, die houdt stug vol :). Ik mag 'm wel.

Groet, Jan.

Coolguy
31 januari 2008, 10:40
Deze reactie op mijn e-mail welke elementen er precies in die gitaren zitten vond ik vrij vermakelijk:



Beste Stijn,

Er zitten inderdaad standaard elementen in de gitaren maar die zijn zeker niet slecht. Ze geven een goede sustain. Een prima geluid voor het rock en heftiger dan rock.


mvg,
Fox Guitars
Hilversum
Nederland

web: www.foxguitars.nl
Email: info@foxguitars.nl

On Wed Jan 30 21:00 , 'ikke' sent:



Wat voor soort pickups zitten er standaard in deze gitaren? (type van humbuckers & siglecoils)

Anders moet je eens niet op mijn vraag antwoorden of is een vraag lezen zo moeilijk? Dit was dan mijn pleziertje van de dag. :satisfie:

ThOomii
31 januari 2008, 13:28
Echt Triest Die fox Troep.... Ik lag me kapot over die kreten...

The Mess
31 januari 2008, 14:39
Echt Triest Die fox Troep.... Ik lag me kapot over die kreten...

lag je je kapot? :satisfie:

B-Sure
5 februari 2008, 12:02
K U T Gitaren

Vonk
5 februari 2008, 12:15
Wat een prachtige gefundeerde meningen ook weer.
Wie heeft wel eens zo'n gitaar bespeeld? Niemand zeker...

pimmedoris
5 februari 2008, 12:21
Nog niemand waarschijnlijk, maar je moet toegeven dat de teksten op de site en het antwoord op de e-mail nou niet bepaald het idee geven dat het topgitaren zijn...

B-Sure
5 februari 2008, 12:29
vroeger was er niet zoveel te koop tussen egmond en Fender
tegenwoordig is er veel meer keus in K U T gitaren.
Als je op de Fox site kijkt naar de gitaar foto achter de knop catalogus
zie je al dat de hals een aantal mm uit het lood ligt met de brug
echter heb ik dit ook wel eens gezien bij een prs of een musicman petrucci
Eigenlijk maakt elk merk soms kutgitaren ;)

Nobler
5 februari 2008, 17:26
Ik vind toch wel dat iedereen erg heftig reageert als je bedenkt dat niemand die tot nog toe iets gepost heeft ervaring met deze gitaren heeft en zich enkel en alleen op de website baseert. Als er gebreken op foto's te zien zijn (kun je dat zo goed beoordelen op het beeldscherm?) dan gaat het misschien om pre-produktiemodellen, en het kan zijn dat de formuleringen op de site niet het handigst gekozen zijn, maar daar kunnen ook allerhande verklaringen voor zijn. Moeten we voor we een oordeel vormen niet gewoon wachten tot iemand zo'n gitaar in handen heeft gehad? Als we ons alleen op foto's en omschrijvingen hadden gebaseert zouden we voor het zelfde geld Richwood, London City of Farida gitaren als kutgitaren hebben kunnen afbreken.

Vonk
5 februari 2008, 17:54
Het geheel wekt inderdaad niet veel vertrouwen op, dat moet ik jullie nageven. Maar misschien is het in reallife zo gek nog niet. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat onwetenden over het merk zoveel geld ervoor gaan betalen: als het niets is kun je het ding ook niet meer verkopen zonder veel te verliezen.
Een Epiphone, Squier of LC is dan toch een betere keus voor een instrument wat vermoedelijk niet eeuwig je hoofdinstrument blijft.

Thijssie06
5 februari 2008, 20:30
http://www.foxguitars.nl/images_guitars/FEG029_1.jpg

:???:

Ja ... , wat moet je er nog over zeggen :chicken:

Ash ketchum
5 februari 2008, 20:32
http://www.foxguitars.nl/images_guitars/FEG029_1.jpg

:???:

Ja ... , wat moet je er nog over zeggen :chicken:
Satriani knock-off.

Giels
5 februari 2008, 22:33
Nouja, ze hebben tenminste wel 'vaste actieprijzen', dat is ook best bijzonder hoor.