PDA

View Full Version : Koch studiotone / boss gt pro / G Force



cale
27 januari 2008, 20:44
Wie heeft er ervaringen met de de Boss gt pro in combinatie met de Koch studiotone danwel de Koch studiotone in combinatie met de G Force van Tc electronics.
Ik zou graag een van biede gitaareffect processor willen kopen doch vind hier niet veel reviews over. Wie kan / wil zijn ervaringen met mij delen.

Ik hoor graag van jullie.

arjanb01
27 januari 2008, 20:56
Ik heb zelf de studiotone in combinatie met een 2x12 speakerkast van koch en de tc electronics g-major.
Goeie processor, maar stop hem wel in de loop van de amp, net zoals voor de g-force en de gt8 geldt.
En net als bij alle andere processors, zorg dat je spaarzaam de effecten in de keten stopt, anders gaat het ten koste van de tone van je amp.

Succes met testen !

dml
28 januari 2008, 08:40
Omdat de Studiotone alleen een seriële FX-loop heeft, zou ik op zoek gaan naar een processor die het signaal intern verdeelt in enerzijds een analoog droog signaal en een signaal wat daadwerkelijk door de processor gaat.
Geen idee of de G-force dat ook heeft.
De GT-Pro heeft dat in ieder geval niet. Ondanks dat het een modern apparaat is, tast hij de toon, maar vooral de dynamiek behoorlijk aan.

Azrael
28 januari 2008, 09:02
Omdat de Studiotone alleen een seriële FX-loop heeft, zou ik op zoek gaan naar een processor die het signaal intern verdeelt in enerzijds een analoog droog signaal en een signaal wat daadwerkelijk door de processor gaat.
Geen idee of de G-force dat ook heeft.
De GT-Pro heeft dat in ieder geval niet. Ondanks dat het een modern apparaat is, tast hij de toon, maar vooral de dynamiek behoorlijk aan.

Naar het schijnt. Ik heb dynamiek genoeg op mijn GT8. Verder geef ik je gelijk in een dry/wet regeling. Lijkt me erg prakties.

Al zou ik zelf als ik het geld had gewoon voor pedalen gaan tenzij je een onwijze effectjunk ben. Ikzelf heb een GT8 en gebruik eigenlijk alleen chorus/reverb/delay/misschien wah. Ik heb alleen geen versterker dus gebruik de GT8 voor opnames en over de hi-fi en daarvoor vind ik hem perfect.

Bernstien
28 januari 2008, 20:53
Voor reviews:

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/TC+Electronic/G-Force/10/1

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Boss/GT-8+Guitar+Effects+Processor/10/1

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Boss/GT-Pro/10/1

Lijken mij genoeg

cale
28 januari 2008, 21:05
Naar het schijnt. Ik heb dynamiek genoeg op mijn GT8. Verder geef ik je gelijk in een dry/wet regeling. Lijkt me erg prakties.

Al zou ik zelf als ik het geld had gewoon voor pedalen gaan tenzij je een onwijze effectjunk ben. Ikzelf heb een GT8 en gebruik eigenlijk alleen chorus/reverb/delay/misschien wah. Ik heb alleen geen versterker dus gebruik de GT8 voor opnames en over de hi-fi en daarvoor vind ik hem perfect.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden geen danwel zeer weinig ervaring heb op het gebied van effecten. Het lijkt me nu leuk om me hierin te gaan verdiepen en mijn gitaarspel een nieuwe impuls te gaan geven. Gezien de prijzen van losse effecten en het feit dat ik alleen thuis speel kwam ik bij de 19 " effectprocessor uit. Vandaar mijn vraagstelling.
Bedankt allemaal voor jullie reacties

Ibanez44
30 januari 2008, 17:55
Ik heb nu 2 maanden een Koch Studiotone. Ik speel er met een GT6 over in de effectloop. En verdomd het geluid matched zeer goed. Mijn vroegere Fender Hotrod had altijd ruzie met de Gt 6 dat werkte absoluut niet. Maar hier ben ik tevreden over. Ik denk dat ik voor nog wat meer overdrive nog een distortion koop maar dan ben ik volgens mij wel klaar.

Azrael
30 januari 2008, 17:58
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden geen danwel zeer weinig ervaring heb op het gebied van effecten. Het lijkt me nu leuk om me hierin te gaan verdiepen en mijn gitaarspel een nieuwe impuls te gaan geven. Gezien de prijzen van losse effecten en het feit dat ik alleen thuis speel kwam ik bij de 19 " effectprocessor uit. Vandaar mijn vraagstelling.
Bedankt allemaal voor jullie reacties

Lekker doen dan. Prima ding!