PDA

View Full Version : aansluiten gitaren aan mengpaneel



ik heb hulp nodig
27 januari 2008, 18:22
ik zou willen vragen hoe je twee basgitaren en twee elektrische gitaren aansluit op een mengpaneel, versterker en speakers???

hugo123
27 januari 2008, 18:28
1e :leuke naam :satisfie:
even serieus: je doet meestal je bas via DI in je mengpaneel en gitaar klinkt heel droiog als je die via DI erin prikt dus kan je of je line out uitgang van je vertseker gebruiken, of je pleurt er een microfoon voor(het laast geeft de beste resultaten)
Ik hoop dat hier wat aan hebt!
succes!

ik heb hulp nodig
27 januari 2008, 18:40
eigenlijk is het dus beter om een versterker te kopen daar twee gitaren op aan te sluiten en deze verstreker te verbinden met een speaker??

en dan verschillende zaken te regelen (bas ...) met deze versterker?

Han S
27 januari 2008, 18:43
De meeste mensen gebruiken voor een gitaar een gitaarversterker en voor een bas een basversterker, is niks mis mee.

artnaz
27 januari 2008, 18:46
Beste is dus dat elke gitaar of basgitaar een eigen versterker heeft. Dus een gitaar- of basversterker, en niet de versterker van het mengpaneel. Dan zet je een microfoon (liefst speciale microfoon) voor de gitaar- of basversterkers. Die microfoons kun je dan in je mengpaneel doen.

Anders hebben de gitaar- of basversterkers vaak een (line) uitgang, die kun je via een DI in het mengpaneel doen. Maar dat is wel minder mooi dan met een microfoon, omdat de speakers van de versterker ook een groot deel van het geluid vormen. En met de line-out vermijdt je deze speakers.