PDA

View Full Version : Mister Jinx - Thoughts of Hesitation



The Lo Lands
27 januari 2008, 16:41
Hallo allen,

Hierbij een nieuw Mister Jinx nummer genaamd 'Thoughts of Hesitation'. Funky-pop in de stijl van de Peppers. Geen makkelijk nummer al zeggen wij het zelf en het zal zeker live (qua feeling) beter uit de verf kunnen komen dan deze studioopname(?). Genoeg zelfkritiek, oordeel zelf en alle op- of aanmerkingen over de mix of het nummer zelf zijn zeer welkom!

Mister Jinx - Thoughts of Hesitation (http://www.misterjinx.nl/music.html)

Ic3gl0vE
27 januari 2008, 20:18
Helaas krijg ik je site op dit moment niet geopend...

The Lo Lands
27 januari 2008, 20:21
Helaas krijg ik je site op dit moment niet geopend...
Vreemd! Geen problemen hier?? Probeer het nog eens...

Of probeer onze MySpace pagina, wel iets mindere kwaliteit maar ach : )

www.myspace.com/misterjinxmusic

Ic3gl0vE
27 januari 2008, 20:31
ah, nu doet 'ie het. Mooi fris geluid heb je, gaat flink vooruit!
Wel vind ik dat de gitaar af en toe wat hard staat in verhouding tot de zang en van mij mag de bassdrum wat meer naar voren komen.

Maar buiten dat, relaxt nummer!

The Lo Lands
28 januari 2008, 07:41
Dankjewel IcgI0vE voor het luisteren en je commentaar! Kheb de gitaar lichtelijk aangepast in volume (onze drummer daarintegen vond de gitaar eerst wat zacht in de mix... het is maar net waar je het op afluistert vrees ik : ). Verder de bassdrum wat meer power gegeven.

drap
28 januari 2008, 11:22
Ik vind het weer een puik nummer, zonder meer en daarvoor m'n complimenten. Het enige puntje van kritiek blijft wat mij betreft de teksten, ook als ik naar de andere nummers luister. Mij wat te zoetsappig en ietswat teveel teruggrijpen op iets wat al bestaat. Maar puur muzikaal gezien staat het als een huis wat mij betreft en ik kan me helemaal voorstellen dat je in bijvoorbeeld een oefenruimte helemaal opgaat in het nummer.

Riky
28 januari 2008, 12:00
Jullie zanger heeft bijna dezelfde stem als Anthony Kiedis! Klinkt erg tof!
De rest van jullie nummer ook geluisterd. Mooi gitaargeluid!

Klinkt allemaal erg goed!

The Lo Lands
28 januari 2008, 19:32
Dankjwel Drap en Riky voor jullie complimenten en opmerkingen!!

@ Drap; tekstueel heb ik weinig in te brengen en ik moet ook eerlijk bekennen daar weinig kaas van gegeten te hebben als gitarist : ) Het schrijven van een tekst is iets persoonlijks en bij ons in de band heeft ieder bandlid het recht op zijn eigen invulling van een nummer. Of het gewaardeerd wordt is aan jullie de luisteraar : )

Heibel
29 januari 2008, 09:02
Hey Lo,

Klinkt lekker relaxed. Mooi gitaargeluid, lekkere "geknepen" solo's en "open" drums. Enige puntje van kritiek wat mij betreft is dat 't wat dof klinkt. Wat extra lucht door wat hoog toe te voegen aan de gitaren zou de opnamen verlevendigen. Ik kreeg deze kritiek zelf ook, met name van niet gitaristen, die zijn niet zo gefocused op 't gitaargeluid, maar op 't geheel.
Voor de rest knap gespeeld, slide along is mooi..

mzzl

Heibel

The Lo Lands
29 januari 2008, 20:29
Enige puntje van kritiek wat mij betreft is dat 't wat dof klinkt. Wat extra lucht door wat hoog toe te voegen aan de gitaren zou de opnamen verlevendigen. Ik kreeg deze kritiek zelf ook, met name van niet gitaristen, die zijn niet zo gefocused op 't gitaargeluid, maar op 't geheel.
Voor de rest knap gespeeld, slide along is mooi..
Dankjewel Heib ; )

Wat betreft je punt van kritiek denk ik eerder het te zoeken in de mastering. Zoiezo snijd ik bijna alles onder de 100Hz bij de gitaarpartijen weg en boost soms een beetje rond de 2K en 7K. Meestal werkt snijden beter dan frequenties toevoegen dus dat heeft ook mijn voorkeur. Ik ga er wel even naar luisteren!

HvV
29 januari 2008, 21:37
Mooi nummer hoor. Refrein is erg sterk en catchy, blijft lekker hangen. Vindt de samenzang persoonlijk wat minder klinken maar het zit allemaal goed in elkaar. Beste wat ik tot nu gehoord heb van Mr. Jinx. Sterk nummer!

The Lo Lands
30 januari 2008, 18:13
Mooi nummer hoor. Refrein is erg sterk en catchy, blijft lekker hangen. Vindt de samenzang persoonlijk wat minder klinken maar het zit allemaal goed in elkaar. Beste wat ik tot nu gehoord heb van Mr. Jinx. Sterk nummer!
Dankjewel HvV!! Het beste moet nog komen zeggen ze dan toch :)

meul
30 januari 2008, 18:48
Heej Lo, klinkt lekker authentiek pepper achtig, ik vind de zang alleen zelf niet heel erg sterk. maar life zal het zoals je zelf zegt meer inpact hebben.

de mix klinkt hier best oke, misschien hadden de gitaren wat meer naar achteren gekunt en wat minder galm op de zang, maar jah das weer die smaak kwestie.

The Lo Lands
31 januari 2008, 07:14
Heej Lo, klinkt lekker authentiek pepper achtig, ik vind de zang alleen zelf niet heel erg sterk. maar life zal het zoals je zelf zegt meer inpact hebben.

de mix klinkt hier best oke, misschien hadden de gitaren wat meer naar achteren gekunt en wat minder galm op de zang, maar jah das weer die smaak kwestie.

Heej Lo, klinkt lekker authentiek pepper achtig, ik vind de zang alleen zelf niet heel erg sterk. maar life zal het zoals je zelf zegt meer inpact hebben.

de mix klinkt hier best oke, misschien hadden de gitaren wat meer naar achteren gekunt en wat minder galm op de zang, maar jah das weer die smaak kwestie.
Dankjewel Jan! Inderdaad, live gespeeld heeft het iets meer feeling en vibe, het is nu netjes ingespeeld allemaal maar ik had persoonlijk er meer het funky gevoel in terug willen horen. Enja, de één zegt meer gitaar erbij de ander er weer af, dit was een beetje de 'gulde middenweg' maar zelf denk ik ook dat de zang met iets meer power (dynamiek) in de opname had mogen leggen zodat mijn attacky en funky gitaar dit niet een beetje overschaduwd. Over een week of wat luister ik weer eens en misschien pas ik het dan alsnog aan : ) En verder vond ik de zang al vrij droog (reverb) erin staan maar dat is wat je zegt smaak gebonden.