PDA

View Full Version : Problemen met mijn Marshall Cab( speaker kapot)



Pete Townshend Rocking
26 januari 2008, 18:20
Hallo

Vandaag was ik aan het spelen met mijn London City Head en een Marshall cab 4ohm met 4 g12k 85's(8ohm) in serie. Ik speelde goed luid, op 5 ofzo. En plots was er geen geluid meer. ik vijs mijn head open. nergens iets te zien. dan vijs ik mijn cab open en na grondig onderzoek merk ik dat 1 speaker niet meer werkt. Allez, er komt geen geluid meer uit.

Wat moet ik nu doen? is er een mogelijkheid om die te herstellen of...
Help me alsjeblief :)

Pete

ben vanhoof
26 januari 2008, 20:09
Je impedantie is al zeker niet juist. Zet je 4 speakers van 8 ohm in serie kom je op 32 ohm uit... 2 paren in parallel en deze in serie gaat wel, dan heb je 8 ohm. Zet je ze allemaal in parallel kom je op 2 ohm uit.

the sure thing
26 januari 2008, 21:56
Heb je je zekerigen al gecheckt?

Rinze
26 januari 2008, 23:28
Als je geen geluid meer hebt, hoe merk je dan dat er één speaker kapot is?:eek:

Han S
27 januari 2008, 00:51
Als ze alle vier in serie staan hoeft er maar één kapot te gaan en de andere drie doen ook niks meer. Je kunt ze doormeten met een simpel multimetertje en als je de kapotte hebt gelokaliseerd, kijk dan eerst of de draadjes welke naar de conus lopen niet gebroken zijn. Als je vier speakers van 8 ohm in serie zet blaas je ze niet gemakkelijk weg hoor, zet je die 32 ohm op een buizenamp en dan op de 4 ohm aansluiting, dan vrees ik voor je uitgangstrafo.

Neem een kabeltje met een jack, zet die jack in je amp out en zet de twee draadjes op een van de speakers die wel doormeet, probeer het even zacht en als je geluid hebt is je trafo niet kapot. Als een van de speakers gesneuveld is zou je die kunnen laten reconen, maar ik vrees dat je goedkoper aan een goede gebruikte kunt komen.