PDA

View Full Version : Pod XT pro icm Mesa 20/20



habberdoedas
26 januari 2008, 18:02
Zit te denken aan een nieuwe setup. Heb nu een Formula preamp en een 20/20 eindtrap van Mesa Boogie. Als FX gebruik ik een g-major. Nu heb ik ff de site van Line6 helemaal uitgeplozen en ik ben erg gecharmeerd van de 19" Pod XT pro. Ik dacht de Formula en de G-major de deur uit en de Pod XT Pro in mijn rack. Wie heeft er ervaring met Pod XT Pro icm een buizeneindversterker en Marshall cab(s) en wat is handig qua midipedaal, die van Line6 zelf (de FBV shortboard?) of mijn Roland FC 200 gewoon blijven gebruiken.

Raffel
26 januari 2008, 18:09
ik heb ze hier beiden liggen, zou het eens kunnen proberen aan te sluiten. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe de pod pro nog altijd 'stand alone' het beste tot z'n recht vindt komen. Maar dat zou dus wel eens goed kunnen klinken.

Arjen Lucassen gebruikt live ook altijd een Pod Pro door de eindtrap van een Mesa Dual Rectificer en dat klonk in ieder geval vet!

Plantje
27 januari 2008, 08:56
Toen ik mijn Marshall 9100 ging kopen heb ik er ook even een Line 6 Pod Pro op getest. Klonk op zich helemaal niet verkeerd! Los van het feit dat de Pod Pro niet echt mooie clean geluiden heeft. Dat schijnt iets te zijn dat in de Pod Pro XT beter is.

Daarnaast heb ik zelf een Boss GT Pro (dus ook modelling) aangesloten op een Marshall 9100 (dus 2x 50 watt buizen) en ik vind dat het heerlijk klinkt! Wel wil ik nog een keer ergens testen wat een JMP1 in die setup nog voor me zou kunnen verbeteren.

Die FC200 daar zou ik niet al te zeker van zijn. Ik meen dat Line6 op dat gebied weer net wat dingetjes anders heeft.

habberdoedas
27 januari 2008, 10:42
Andere vraag is hoe zit het met die gesimuleerde/virtuele speakercabs in de 19" rack POD XT Pro. Wat is dan wijsheid de spreakersimulatie aan of uitzetten in die POD als het over de mesa en de marshall cabs gaat. Andere vraag kan je de Pod XT Pro ook gebruiken als USB interface voor PC en dan gebruikmaken van Gearboxsoftware en Ablteton opname van Line6. Sind kort heb ik een nieuwe peeceetje en ik wil nu eens lekker aan de slag met opnemen. Dacht dus aan de POd XT voor de band en optredens en voor thuis om lekker met de PC aan de slag te gaan.

Raffel
27 januari 2008, 10:45
uitzetten die amp-sim als je een speakerkast gebruikt m.i., anders krijg je een modderige massa bij de meeste amp models denk ik. Dat is tenminste mijn ervaring met de amp models die ik veel gebruik.

Ik geloof dat Gearbox wel moet werken met de Pod XT Pro ja, al heb ik daar zelf nog niet mee gewerkt. Mijn Pod XT Pro gaat gewoon rechtstreeks mijn geluidskaart in en daarmee neem ik op in Audition/Nuendo.

Plantje
27 januari 2008, 11:31
Helemaal mee eens! Op de GT Pro heb ik een "Mains out" en "Sub out". De één gaat naar de eindversterker en speakers cabs en de ander gaat naar de pc. Die naar de amp en speakers gaat moet echt GEEN speaker sim hebben. Dan klinkt het als poep! (Niet echt lekker dus voor de mensen die daar nog over twijfelden :satisfie: )

caelin
27 januari 2008, 13:05
ik gebruik de podxt samen met een mesa 2:95 simulclass
en ben er echt wel over te spreken :)
ik gebruik ook geen cabsim als ik over de mesa speel.
opnemen doe ik gewoon rechtstreeks naar de soundcard met cabsim dus.
editen gaat prima met line 6 edit lekker makkelijk via je monitor.
kortom doen !


http://www.myspace.com/irminlegion

habberdoedas
27 januari 2008, 14:43
Dit zijn antwoorden waar ik wat aan heb. Bij m'n lokale muziekwinkel hebben ze een 19"Pod XT pro liggen. Ga van de week ff bij ze langs om hem uit te proberen via mijn mesa 20/20 en m'n marshall 1922 cabs. Ik zal dan ook aan een nieuw floorboard moeten. Zit dan te denken aan de line6 FBV shortboard. Heb nu een Roland FC200 en dat werkt geloof ik niet lekker in combi met Pod XT Pro?? of....

Plantje
27 januari 2008, 15:52
Ik weet er het fijne niet van. Maar het schijnt niet zo te zijn dat NIETS van een FC200 op Line6 werkt. Was volgens mij iets van speciale features waar je dan beter een Line6 footcontroller voor kon hebben.

Bij je muziekhandel zullen ze er het fijne wel van weten!

Kaïn
28 januari 2008, 21:14
De POD is gewoon MIDI aanstuurtbaar. Dus met een FC200 moet dat gewoon gaan. Alleen als je een line6 floorboard gebruikt zal het programeren eenvoudiger zijn. Maar je kan alles met dat MIDIpedaal van je controleren!

Plantje
29 januari 2008, 08:50
Okie, my bad....heb ik ergens niet op zitten letten :chicken:

habberdoedas
29 januari 2008, 21:49
Heb gisteren van een bevriende gitarist de POD XT (boontje) mogen uitproberen. Heb hem rechtstreeks op de mesa 20/20 eindtrap aangesloten met daar aan mijn twee 2x12" marshall kasten. Ik moet zeggen dat er een paar hele mooie bruikbare sounds in dat apparaat zitten. Zowel uitgetest met de speakers sims aan als uit en dat werkt bij sommige presets van de Pod verschillend. Bij de een voegt het iets toe en bij het andere geluid is het dubbelop en te veel. Dus dat wordt ff zoeken/tweaken hoe of wat.
Maar over het algemeen heeft de Pod xt een goeie indruk op mij achter gelaten. Ga van de week de nieuwe Pod X3 live uitproberen. Op de site van Line6 de demovideo bekeken en dat was zeer indrukwekkend, alleen al de mogelijkheid om over 2 amps of stacks met totaal verschillende souds te spelen. Bv left een Hiwatt lekker overstuurt en right een Roland Jazz cobo of zoiets. Boys jullie horen verder ...........laterssss

VanBiLL.com
29 januari 2008, 22:26
De POD is gewoon MIDI aanstuurtbaar. Dus met een FC200 moet dat gewoon gaan. Alleen als je een line6 floorboard gebruikt zal het programeren eenvoudiger zijn. Maar je kan alles met dat MIDIpedaal van je controleren!


Ik gebruik een Behringer FCB1010 om mijn PODxt te bedienen. Moet je alleen de FCB1010 herprogrammeren maar daar zijn gemakkelijke PC editior tools voor te krijgen. Verder heeft VettaVille.nl sysex files om de FCB te herprogrammeren zodat deze prima samenwerkt met een POD. Voordeel zijn de twee expressie pedalen op de FCB zodat je ook de wah kan gebruiken. Verder kan je met de PC FCB Editor heel gemakkelijk de FCB herprogrammeren zoals jij wilt. Daarop komt dat de FCB1010 lekker goedkoop is en mogelijk het enige degelijke product van Behringer...

Bij Yahoo is er een Behringer FCB1010 usergroup en kan je bijzonder veel programeer info vinden...

http://www.vettaville.nl/vvfcbfiles.htm
http://tech.groups.yahoo.com/group/fcb1010/
http://www.voes.be/fcb1010/index.htm