PDA

View Full Version : nieuwe versterker!!!!!!!



pannekoek
26 januari 2008, 17:10
voordat ik met mijn verhaal begin: mijn vorige veels te lange topic kan gesloten worden over de tsl.

hallo forumleden.

ik ben vanmiddag dus terug geweest naar nm met mijn orange kast en tsl100
als je vraagt: waarom? dan raad ik je aan om in mijn vorige topic te kijken: ''mijn tsl klinkt niet''

ik ben daar aangekomen waarbij ik vriendelijk werd geholpen.
de verkoper ging eerst mijn tsl even nakijken maar hij kreeg hem ook niet aan de praat. ik wilde dus andere versterkers gaan testen.

eerst de mesa 5:50 op zich wel een ardig versterkertje maar ik voelde er niets bij, het geluid deed me niet zo veel en ik vond het maar niets.

er werd een jtm45 uitgehaald, heerlijke vintage sound maar die begon pas egt te klinken op het moment dat de grond begon te trillen, de verkoper haalde een zogenaamd power reduction ding erbij maar nog steeds vond ik de sound te eenzijdig.
ook was er een nadeel dat de jtm maar een 1 kanaals versterker is, en het had veel te weinig gain voor mijn plannen.

vervolgens ging ik een andere amp testen en die vond ik echt goed klinken!!!!

een paar teasertjes!!!!

http://img166.imageshack.us/img166/7469/p1000260xl3.jpg

http://img338.imageshack.us/img338/748/p1000261vo3.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/7813/p1000262jz7.jpg

raad maar wat ik heb gekocht!!!

MarkV
26 januari 2008, 17:14
TSL? :chicken:

Ik gok op een JVM !

dasHoechste
26 januari 2008, 17:15
ik gok op een JVM?

dan zou je namelijk tenminste naar iemand op dit forum geluisterd hebben :)

Edit: ik wacht met smart op de topic van morgen: "mijn nieuwe JVM klingt eigenlijk niet..."

drap
26 januari 2008, 17:17
Roland Micro Cube?

TimmU
26 januari 2008, 17:19
Het teaser-geintje van Bass Blom word nu wel erg gekopieerd zeg.
HIER MET DIE AMP

caliban
26 januari 2008, 17:20
Aan de tolex te zien lijkt het een occasie marshall. Die nieuwe spullen hebben altijd wat zuiverdere en dunnere tolex lijkt het.
Zo zou ik zeggen iets in de aard van een plexi of een jcm800, maar aangezien dat je gain wil, lijkt een JVM me wat passender.
Zeg het, ik ben enorm benieuwd.

artnaz
26 januari 2008, 17:22
Een Vox met een Marshall logo!

caliban
26 januari 2008, 17:24
Je hebt opnieuw maar drie amps getest blijkbaar, vind ik eigenlijk een beetje te weinig hoor als je heel zeker wil zijn.

TimmU
26 januari 2008, 17:27
Nou hup plaatjes posten of ben je hem nu al aan 't inruilen?

pannekoek
26 januari 2008, 17:29
Je hebt opnieuw maar drie amps getest blijkbaar, vind ik eigenlijk een beetje te weinig hoor als je heel zeker wil zijn.


ik heb mijn eisen voor een amp uitgelegt en toen kreeg ik dit dus als antwoord

maar goed nog wat foto's:

http://img166.imageshack.us/img166/2470/p1000263md8.jpg

http://img166.imageshack.us/img166/1857/p1000269bx6.jpg

http://img166.imageshack.us/img166/3070/kopievanp1000265qz0.jpg

zoals je ziet: de jvm met een 1960 tv cabinet(greenbacks)

dasHoechste
26 januari 2008, 17:30
zo werkt een soap niet, er moet maar 1 voorval per aflevering zijn!

Morgen weten we wat er dit keer mis is...er moet natuurlijk een clifhanger zijn anders verliest men de interesse

dasHoechste
26 januari 2008, 17:31
ik heb mijn eisen voor een amp uitgelegt en toen kreeg ik dit dus als antwoord

maar goed nog wat foto's:

http://img166.imageshack.us/img166/2470/p1000263md8.jpg

http://img166.imageshack.us/img166/1857/p1000269bx6.jpg

http://img166.imageshack.us/img166/3070/kopievanp1000265qz0.jpg

zoals je ziet: de jvm met een 1960 tv cabinet(greenbacks)


Mooi ding hoor....Hier moet je wel even mee vooruit komen lijkt me!

Rormo
26 januari 2008, 17:33
Een wijs besluit. Maar vertel eens, waarom een 1960TV cab?

caliban
26 januari 2008, 17:33
Nu ben ik jaloers. Dikke bal, dikke amp.

AART
26 januari 2008, 17:34
Waarom heb je nu in een keer ook een andere kast gehaald?

TimmU
26 januari 2008, 17:36
Succes jongen! Als je al moeite had met het instellen van je vorige amp ,deze is nog ietsjes erger;) zeg maar...

H.G. Kaufman
26 januari 2008, 17:38
Word je niet moe van al die knopjes?

Rormo
26 januari 2008, 17:38
Als ik trouwens naar de fotos kijk, mag je ook wel eens een fatsoenlijke kabel kopen...



voordat ik met mijn verhaal begin: mijn vorige veels te lange topic kan gesloten worden over de tsl.

hell no! Het topic van het jaar kan echt niet gesloten worden. Het was ook leuker geweest als je dit in dat topic had gepost. :)

pannekoek
26 januari 2008, 17:39
Een wijs besluit. Maar vertel eens, waarom een 1960TV cab?


uiterlijk ook , en ik vond de greenbacks iets beter klinken in vergelijking met de v30's uit de ppc 412.

hoewel ik de tsl juist weer met de v30's beter vond klinken.

drap
26 januari 2008, 17:40
Godsamme, wat een gezeik en afgunst hiero :seriousf: Pannekoek, je mag met recht blij en hartstikke trots zijn. Gefeliciteerd met de aankoop!

Rinze
26 januari 2008, 17:40
Nu ben ik jaloers. Dikke bal, dikke amp. :seriousf:


Gaan die Greenbacks niet te snel over hun nek in het laag als je een beetje gaat hakken op de bassnaren?

pannekoek
26 januari 2008, 17:41
Godsamme, wat een gezeik en afgunst hiero :seriousf: Pannekoek, je mag met recht blij en hartstikke trots zijn. Gefeliciteerd met de aankoop!
dankjewel!!!!

caliban
26 januari 2008, 17:41
Je hebt de laatste dagen genoeg shit gehad met je amp dus je verdient het echt

TimmU
26 januari 2008, 17:42
hell no! Het topic van het jaar kan echt niet gesloten worden. Het was ook leuker geweest als je dit in dat topic had gepost. :)
+1 !!!

@ Mods , kunnen jullie dit samenvoegen?:)

Baker
26 januari 2008, 17:57
Dus pannekoek. Leg maar eens uit. Waarom koop je een amp die onbetrouwbaar is én niet lekker klinkt? Dit heb je zelf gezegd, sterker nog, je hebt een mod topic laten sluiten omdat je verder geen discussie wilde.

Maar goed,
Ben blij dat je tot inkeer bent gekomen.
Gefeliciteerd hoor!!







.....pannekoek!

MarkV
26 januari 2008, 17:57
Tis wel jammer van die slechte kwaliteit van die JVM's. Als ze gebouwd werden als een TSL, dan wist ik het wel ;-)

:cheerup:

Hulde!! Wijs besluit om voor de JVM te gaan. En ook leuk dat je hier stug gewoon blijft doorposten. Ik denk dat anderen allang afgehaakt waren.

Baker
26 januari 2008, 17:58
Succes jongen! Als je al moeite had met het instellen van je vorige amp ,deze is nog ietsjes erger;) zeg maar...

Valt mee hoor.
Het ding werkt simpeler dan het lijkt.

Deze heeft geen vage voicingknopjes zoals deepswitch of bright of weet ik het wat. Het ding is erg overzichtelijk.

pannekoek
26 januari 2008, 18:15
Dus pannekoek. Leg maar eens uit. Waarom koop je een amp die onbetrouwbaar is én niet lekker klinkt? Dit heb je zelf gezegd, sterker nog, je hebt een mod topic laten sluiten omdat je verder geen discussie wilde.

Maar goed,
Ben blij dat je tot inkeer bent gekomen.
Gefeliciteerd hoor!!







.....pannekoek!


ik vind hem nog steeds slecht gebouwd, de knopjes zijn mij iets te fragile, als marshall de jvm net zo had gebouwd als de andere series dan had de amp 300-400 euro duurder geweest.

AART
26 januari 2008, 18:19
ik vind hem nog steeds slecht gebouwd, de knopjes zijn mij iets te fragile, als marshall de jvm net zo had gebouwd als de andere series dan had de amp 300-400 euro duurder geweest.

Ach ja, alsof je hem op de knoppen zet...

Je hebt iig een amp die de rest van je leven meekan(dan moet je eigenlijk wel snel weg hier voor je de GAS echt te pakken hebt :P )

Mooie set!

Baker
26 januari 2008, 18:20
maak je niet druk,
de amp is inmiddels in prijs verhoogd door de komst van de JVM 210.
Nu zal ie vast wel een stuk beter zijn denk je ook niet?

Waarom wil je nou niet snappen dat degelijkheid weinig met prijs te maken heeft?

zucht.....


Maar vind je hem wel goed klinken dan nu?

Baker
26 januari 2008, 18:23
koop wel meteen ff een kabel met haakse plug voor je footswitch.
De footswitch + bijgeleverde kabels is wel crap. Dat moet ik dan toegeven.
zie ook http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103473

caliban
26 januari 2008, 19:52
Tis wel jammer van die slechte kwaliteit van die JVM's. Als ze gebouwd werden als een TSL, dan wist ik het wel ;-)

:cheerup:

Hulde!! Wijs besluit om voor de JVM te gaan. En ook leuk dat je hier stug gewoon blijft doorposten. Ik denk dat anderen allang afgehaakt waren.
Pannekoek is een kerel. Hij leert snel bij.

Dude
26 januari 2008, 19:59
:seriousf:


Gaan die Greenbacks niet te snel over hun nek in het laag als je een beetje gaat hakken op de bassnaren?


de tip op een us forum was op te passen met de resonance knop als je over greenbacks speelt,

ik geef ze al een flink aantal gigs en oefensessies flink op hun flikker en ben helemaal gek van greenbacks in combinatie met die jvm.

maar inderdaad... als je bijvoorbeeld op hoo volume clean red speelt en je bas en resonance staan flink open hoor je dat die greenbacks dat niet heel leuk vinden, beetje in de gaten houden dus.

Orpheo
26 januari 2008, 20:46
he? is de jvm 4 kanaals versie duurder geworden? hoeveel dan? stomme lui bij marshall. prijs verlagen was logischer geweest. Ach, ik ga waarschijnlijk toch voor koch!

pannekoek
26 januari 2008, 20:58
he? is de jvm 4 kanaals versie duurder geworden? hoeveel dan? stomme lui bij marshall. prijs verlagen was logischer geweest. Ach, ik ga waarschijnlijk toch voor koch!

lol!!! ? ik hoorde alleen geruchten dat de jvm duurder zou worden maar ze kunnen toch niet zomaar de prijs omhoog gooien?

waarom zouden ze dat doen?

zjanke
26 januari 2008, 21:03
lol!!! ? ik hoorde alleen geruchten dat de jvm duurder zou worden maar ze kunnen toch niet zomaar de prijs omhoog gooien?

waarom zouden ze dat doen?

Kwestie van vraag en aanbod? JVM loopt volgens mij best goed en prijsverhoging is geld wat rechtstreeks bijgeschreven kan worden op de winst.

Squier4ever
26 januari 2008, 21:21
lol!!! ? ik hoorde alleen geruchten dat de jvm duurder zou worden maar ze kunnen toch niet zomaar de prijs omhoog gooien?

waarom zouden ze dat doen?

omdat er nu ook een 2-kanaals is die voor de prijs van de 4-kanaals wordt verkocht.

pannekoek
26 januari 2008, 21:31
omdat er nu ook een 2-kanaals is die voor de prijs van de 4-kanaals wordt verkocht.

als ik zo een 2 kanaals jvm zie zou ik toch eerder denken dat ie in de prijsklasse van de dsl50/tsl60 zou zitten. rond de 1000 euro!!!

Rude Perception
26 januari 2008, 22:04
als ik zo een 2 kanaals jvm zie zou ik toch eerder denken dat ie in de prijsklasse van de dsl50/tsl60 zou zitten. rond de 1000 euro!!!

En laat het bij een versterker nou net vooral om het geluid gaan, en niet zozeer om de looks.

TimmU
26 januari 2008, 22:07
En laat het bij een versterker nou net vooral om het geluid gaan, en niet zozeer om de looks.
dikke +1 ,en tien tekens man!

ben vanhoof
26 januari 2008, 22:38
Chique dingen, welkom bij de JVM club :p. Ik heb gekozen voor een v30 kast omdat ik dit strakker vond klinken dan een greenback kast, dit omdat ik vooral hardrock/metal toestanden speel. Ik zocht een kast die erg strak moest zijn en dat is mn engl wel. Maar voor crunch toestanden is het modderige van de greenback echt wel heeel mooi.

Henri H
27 januari 2008, 01:26
Ik heb niet het idee dat een Greenback kast een modderig geluid produceert.
Ik vind 'm eerder strak en direct klinken. Misschien zelfs een beetje (te) dun?
Maar veel tijd om met de JVM en de Greenback kast te testen heb ik niet gehad. Moet er binnenkort maar 's van komen.
De afstelling van de EQ doet wellicht wonderen?!

Afgelopen woensdag heb ik de kast met m'n JCM 800 2205 top en m'n Replifex getest.
Dat was eigenlijk veel mooier - lekker vintage - maar minder veelzijdig.
Je mist dan een tubescreamer o.i.d.
Ik heb de JVM wat vaker op de 2 x 12 G12T-75 speakers van m'n combo bespeeld.
Dit beviel tot nu toe erg goed. Maar nu eerst die Greenbacks maar 's aan de tand voelen :D.

Dan nog iets: In eerste instantie gaat het natuurlijk om het geluid maar het oog wil (en hoort?) ook wat.
Als beide kloppen heb je 't echt voor elkaar.

Baker
27 januari 2008, 01:39
ok, die greenbacks zijn idd minder strak in het laag.
Maar omdat nou meteen modderig te noemen dat gaat me te ver.
Greenbacks klinken zeer ok icm de JVM. Maar uiteindelijk toch voor standaard
G12T-75's gekozen. Het lijkt alsof deze speakers gemaakt zijn voor deze amp! (het zal eerder andersom zijn, maar dat maakt niet uit)
Zie mijn eerdere review op deze pagina:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545&page=13&pp=10

pannekoek
27 januari 2008, 15:18
En laat het bij een versterker nou net vooral om het geluid gaan, en niet zozeer om de looks.


ik heb het niet over de looks, maar over de mogelijkheden, hetzelfde geld voor 2 kanalen minder???? klinkt voor mij niet logisch

pannekoek
27 januari 2008, 16:00
ik heb trouwens net een uurtje op mijn versterker zitten kloten, en ik heb nog nooit zo veel plezier gehad met een versterker!!!

:gitarist:


ja ik ga met dit beestje een heleboel lol beleven!!!

Mitch
27 januari 2008, 16:16
Doet -ie eindelijk wat iedereen 'm aanraadt, namelijk een JVM nemen.... is 't nog niet goed. "Nog lastiger in te stellen, waarom nou een andere kast, nu heb je nog niet genoeg getest, blablabla''.
Geweldig forum jongens, echt.... :stop:

koekie, veel succes met je amp en je spoedcursus 'amps for noobs' ;)

pannekoek
27 januari 2008, 16:21
Doet -ie eindelijk wat iedereen 'm aanraadt, namelijk een JVM nemen.... is 't nog niet goed. "Nog lastiger in te stellen, waarom nou een andere kast, nu heb je nog niet genoeg getest, blablabla''.
Geweldig forum jongens, echt.... :stop:

koekie, veel succes met je amp en je spoedcursus 'amps for noobs' ;)


haha mijn vorige topic heeft me heel veel geleerd over amps!!!


*still a noob*

:cooler:

Mufftin
27 januari 2008, 16:21
ik heb trouwens net een uurtje op mijn versterker zitten kloten, en ik heb nog nooit zo veel plezier gehad met een versterker!!!

:gitarist:


ja ik ga met dit beestje een heleboel lol beleven!!!

goedzo en niet teveel luisteren naar al die jaloerse kinderen hiero ptsss. AL ben ik zelf ook wel een beetje jaloers op die leeftijd en al dit spul goedzo!
Je hebt wel heel erg snel naam gemaakt op dit forum nu!

pannekoek
27 januari 2008, 16:46
goedzo en niet teveel luisteren naar al die jaloerse kinderen hiero ptsss. AL ben ik zelf ook wel een beetje jaloers op die leeftijd en al dit spul goedzo!
Je hebt wel heel erg snel naam gemaakt op dit forum nu!

is dat positief of negatief? :P

Rude Perception
27 januari 2008, 16:51
ik heb het niet over de looks, maar over de mogelijkheden, hetzelfde geld voor 2 kanalen minder???? klinkt voor mij niet logisch

Ik zou niet weten wat ik met 4 kanalen moet. Als die 2 kanalen beter klinken (doordat er in het ontwerp minder compromissen gemaakt hoeven te worden) dan ga ik liever voor 2 kanalen.

pannekoek
27 januari 2008, 16:57
Ik zou niet weten wat ik met 4 kanalen moet. Als die 2 kanalen beter klinken (doordat er in het ontwerp minder compromissen gemaakt hoeven te worden) dan ga ik liever voor 2 kanalen.


ik denk dat we dan even moeten wachten tot dat ding uit is voordat ik er wat over ga zeggen, op dit moment geloof ik niet dat de 2 kanaals jvm beter gaat klinken...(ik kan het natuurlijk mis hebben) bovendien, als marshall een nieuwe sound wil hebben zorgen ze toch wel voor een ander type naam? of word de jvm dan net zoiets als de jcm800 series?

Rude Perception
27 januari 2008, 17:15
ik denk dat we dan even moeten wachten tot dat ding uit is voordat ik er wat over ga zeggen, op dit moment geloof ik niet dat de 2 kanaals jvm beter gaat klinken...(ik kan het natuurlijk mis hebben) bovendien, als marshall een nieuwe sound wil hebben zorgen ze toch wel voor een ander type naam? of word de jvm dan net zoiets als de jcm800 series?

Hoe bedoel je de JCM800 series. Ik denk dat je het dan beter kan vergelijken met de JCM-serie in zijn totaliteit. Ze zijn nu misschien overgestapt op andere technieken, misschien komen een aantal technieken wel overeen met de jvm. Midi-aansturing bijvoorbeeld. Ik heb me er eerlijk gezegd niet echt in verdiept, maar ik kan me genoeg dingen voorstellen die ze anders doen, zonder de versterkers in dezelfde serie kunnen vallen. Zie het bijvoorbeeld als het verschil tussen dsl en tsl. Er zijn duidelijk meer verschillen dan dat derde kanaal. Toch passen ze heel goed in dezelfde serie.

Bigfoot414
27 januari 2008, 18:05
Had je niet een nieuw kabeltje erbij kunnen kopen?
Deze ziet er wel heeel erbarmelijk uit

Rude Perception
27 januari 2008, 18:21
Had je niet een nieuw kabeltje erbij kunnen kopen?
Deze ziet er wel heeel erbarmelijk uit

Altijd zonde inderdaad, als mensen daarop gaan bezuinigen.

Mitch
27 januari 2008, 18:22
Lekker blijven rellen dames ! Goed zo !

http://christelijkeeenheid.punt.nl/upload/gay_day.jpg

Rude Perception
27 januari 2008, 18:39
Lekker blijven rellen dames ! Goed zo !

http://christelijkeeenheid.punt.nl/upload/gay_day.jpg

Het is maar een tip hoor. Bovendien is rellen wel leuk, soms.

Mitch
27 januari 2008, 19:11
Die aanname "bezuinigen".....ik weet niet hoor, maar inmiddels is al lang en breed duidelijk dat heer koek nog niet zo veel verstand van zaken heeft, dus wat zou hem er toe bewegen bewust te bezuinigen op een speaker kabel ? Tien tegen één dat -ie daar nog geen idee van heeft en het er dus eenvoudigweg nog neit van is gekomen om daar iets aan te willen veranderen.
Afijn, het 'leuke' is er al lang vanaf en de negatieve toon in de reacties is ronduit irritant geworden.

Kaboemba
27 januari 2008, 19:28
Kwestie van vraag en aanbod? JVM loopt volgens mij best goed en prijsverhoging is geld wat rechtstreeks bijgeschreven kan worden op de winst.

Ik kan me herinneren dat we hier wel is een discussie hadden over wat een versterker mag kosten en toen kwam o.a. de mening dat er veel geld in ontwikkeling, testen enz zou zitten. Als zou'n versterker dan goed loopt kan de prijs juist om die reden naar beneden. Je kan die kosten dan immers delen over meer verkochte versterkers. Maar ik vrees dat jouw punt sterker is.

Rude Perception
27 januari 2008, 19:31
Ik kan me herinneren dat we hier wel is een discussie hadden over wat een versterker mag kosten en toen kwam o.a. de mening dat er veel geld in ontwikkeling, testen enz zou zitten. Als zou'n versterker dan goed loopt kan de prijs juist om die reden naar beneden. Je kan die kosten dan immers delen over meer verkochte versterkers. Maar ik vrees dat jouw punt sterker is.

Dus dat betekend aan 2 kanten extra winst.

@Mitch, het was ook niet de bedoeling dat mijn toon echt negatief was.

Kaboemba
27 januari 2008, 19:32
Ik zou niet weten wat ik met 4 kanalen moet. Als die 2 kanalen beter klinken (doordat er in het ontwerp minder compromissen gemaakt hoeven te worden) dan ga ik liever voor 2 kanalen.

Waarom zou een vier kanaals slechter moeten klinken ?

Baker
27 januari 2008, 19:37
les één bij prijs-marketing:

Niet de som van de kosten,
noch de ontwikkelingskosten,
noch whatever, maar de VRAAG bepaalt de prijs.

Stel je niet de vraag, wat mag het product kosten,
maar stel je de vraag wat wil de consument er voor geven.

Bij marshall komen ze erachter dat het concept JVM aardig loopt.
Dus nu brengen ze een tweekanaals op de markt. Tijd om de prijs politiek te wijzigen.

Neemt niet weg dat het wel opmerkelijk is hoor dat die bak ineens in prijs omhoog gaat.

edit: let wel het zijn inderdaad geruchten dat ie in prijs omhoog gaat. Ik moet nog zien dat het echt gebeurt..

Orpheo
27 januari 2008, 19:54
als ik kijk naar wat Gibson gedaan heeft: de vraag naar de LP standard faded en de BFG is waanzinnig hoog, dus ze gooien de prijs naar beneden, met als resultaat dat nog meer mensen 'm kopen, en dus zo meer winst. als ze de prijs omhoog gooien, van een nieuw product, word 'ie niet gekocht, of minder in ieder geval, en zo zullen de inkomsten zakken. Prijs verhogen van de JVM 4 kanaals lijkt me dus niet logisch....

Mufftin
27 januari 2008, 19:55
is dat positief of negatief? :P

ik zeg 50/50 vind wel mooi om te zien hoe je aankloot met versterkers waar ik van droom haha

the_arod
27 januari 2008, 20:01
les één bij prijs-marketing:

Niet de som van de kosten,
noch de ontwikkelingskosten,
noch whatever, maar de VRAAG bepaalt de prijs.
jij weet er meer vanaf, econoom??
Maar, het klopt allemaal, om even hetzelfde principe uiteen te zetten een voorbeeldje over Intel (de processorfabrikant)

ontwikkelingskosten pentium IV: honderden miljoenen euro
fabricagekosten één processor: een paar eurocent
de prijs waarvoor de dingen worden verkocht is met geen van deze kosten te verantwoorden, maar Intel weet voor wat voor prijs consumenten in bepaalde aantallen bereid te zijn een pentium IV te kopen

Dude
27 januari 2008, 20:03
ik zit een beetje in racks te kijken,..... mijn nieuwe dikke pikke droom is dus een rackje met draadloos, racktunertje en plankje pedalen en midi controller met tapdans doosie. 2x12 met jvm er op..... damn GAS


ik wil aan de midijvm !!!

Baker
27 januari 2008, 20:10
jij weet er meer vanaf, econoom??

Marketing was inderdaad mijn hoofdvak tijdens mijn studie.
Doe er nu niks meer mee, maar de basisprincipes veranderen niet.

Hoop dat pancake nu ook begrijpt dat zijn opmerking (in een ander topic btw) over dat de JVM te goedkoop is om goed te zijn onzin is.

ben vanhoof
27 januari 2008, 20:42
edit: let wel het zijn inderdaad geruchten dat ie in prijs omhoog gaat. Ik moet nog zien dat het echt gebeurt..

Check de site van musicstore dan maar eens... 205 kost 1349, 210 kost 1519 en voor de 410 leg je tegenwoordig 220 meer neer, namelijk 1699... Musik produktiv en thomann zitten ook op die prijs, en feedback staat voor de 410 op 1559. De andere winkels heb ik nog niet gecheckt, maar die zullen ook wel volgen.

dasHoechste
27 januari 2008, 22:53
Marketing was inderdaad mijn hoofdvak tijdens mijn studie.
Doe er nu niks meer mee, maar de basisprincipes veranderen niet.

Hoop dat pancake nu ook begrijpt dat zijn opmerking (in een ander topic btw) over dat de JVM te goedkoop is om goed te zijn onzin is.

Dan wil ik je toch even terecht wijzen omdat je nu de zaken wel echt te simpel voorsteld. Als "grote vraag -> hogere prijs" het enige mechanisme was dan was jij heel wat sneller uitgestudeerd.

Ik denk zelfs dat de prijs verhoging in dit geval niet met de hoge vraag te maken heeft. Ten eerste omdat zoals al reeds aangegeven Marshall net zo goed kon zeggen (en dat zou de slimste tactiek zijn): dat is een zeer goed verkopend product, we verlagen de prijs en slaan daarmee de concurrentie uit het veld. Marshall heeft diepe zakken dus die kunnen dat makkelijk hebben. Daarbij zouden ze dan een grotere markt aanspreken en dus alhoewel ze minder verdienen per versterker in totaal evenveel zo niet meer winst maken.

De tweede reden dat ik denk dat het er weinig mee te maken heeft is het feit dat er in die prijs klasse toch best veel en goede concurrentie is, een dergelijke prijsverhoging speelt de anderen in de kaarten en zal waarschijnlijk een daling van het aantal verkochte units tot gevolg hebben.

Volgens mij zijn de redenen vrij eenvoudig. Er komt een nieuw 2 kanaals model, die wordt op een bepaalde prijs geschat en de 4 kanaals ligt daar te dicht bij in de buurt, dan moet je of de prijs van de 2 kanaals naar beneden aanpassen of die van de 4 kanaals naar boven. Prijs aanpassing naar boven leverd over het geheel genomen waarschijnlijk meer op, dus doe je dat. Daarbij heb je dan de mooie marketing strategie dat mensen die naar de 2 kanaals kijken en het prijsverschil met de 4 kanaals zien dan toch maar voor de 4 kanaals gaan (veel extra voor weinig geld).

Ook niet onbelangrijk en volgens mij hoofdreden achter de prijsverhoging is dat de dollar al jaren achter elkaar steeds minder waard wordt ten opzichte van de euro en de pond. Wanneer je grootste markt in dollars betaald maar je winst in ponden gerekend wordt dan komt een dollar die 40 cent gedaald is per euro in de afgelopen 5 jaar nogal hard aan. Wat doe je dan? Een prijs correctie, je kan dan alleen de amerikaanse markt ervoor laten opdraaien maar dan verhoog je de prijs teveel ten opzichte van de amerikaanse concurrenten. waardoor je verlies draait. Dus je verhoogt het ook voor de Europese en aziatische markt.

De klap van de verhoging vang je vervolgens op door een goedkoper model te introduceren.

het ligt dus iets gecompliceerder en pannekoek alhoewel hij volledig verkeerd zat in zijn redenatie had dus wel deels gelijk net als jij, de redenatie was fout maar toch heb je deels gelijk.

En nu ophouden met ruzie maken!

Baker
28 januari 2008, 00:17
het ligt dus iets gecompliceerder
zoals altijd....



En nu ophouden met ruzie maken!
we hadden geen ruzie hoor.
Misschien komen mijn posts negatiever over dan dat ik ze bedoel.
Als dat zo is: een welgemeend sorry!

caliban
28 januari 2008, 01:17
als ze de prijs omhoog gooien, van een nieuw product, word 'ie niet gekocht, of minder in ieder geval, en zo zullen de inkomsten zakken. Prijs verhogen van de JVM 4 kanaals lijkt me dus niet logisch....
Zo bezie ik het eigenlijk altijd. Waarom dingen niet gewoon goedkoper maken, sowieso meer mensen die gaan kopen, uiteindelijk wel evenveel winst, en de mensen zijn tevreden met goedkope producten. Dus winst voor ieder.
Heel waarschijnlijk is het niet zo simpel maar ik ben maar chemist in opleiding, niks economisch voor mij, en maar goed ook.

paulusdeBKB
28 januari 2008, 01:27
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar een paar goede redenen om iets niet te goedkoop te maken zijn:
- doet afbreuk aan je merk. Als je als merk een a-status hebt, moet je die beschermen, ook door prijs.
- Tube amps zijn duurzame consumptiegoederen. Zeer duurzaam zelfs! Kijk maar in de vintage postings op dit forum. Als je als versterkerboer de verkoopaantallen opschroeft door de prijs te laten zakken, dan schiet je jezelf 2 keer in de voet:
1.....minder winst nu per versterker
2.....alle huidige verkochte units komen later beschikbaar in het tweedehands circuit. Bij gitaaramps is het zo dat tweedehands rechtstreeks concurreert met nieuw. Een versterkerboer zou dus zijn eigen concurrent zijn! (Fender is dat nu al, getuige alle reïssues die ze uitbrengen).

Natuurlijk zitten er nog de nodige haken en ogen aan dit verhaal, maar zo zie ik het. Exclusiviteit is de enige eigenschap van een merk die je concurrenten niet zomaar kunnen namaken. Die moet je dus beschermen.

pannekoek
28 januari 2008, 08:17
Altijd zonde inderdaad, als mensen daarop gaan bezuinigen.


het is een goede kabel hoor! nog niet zo oud... er zit alleen ductape omheen vanwege mijn laatste optreden (ik gebruikte die kabel voor mijn pendalen dus ik had hem even vastgetaped met een stuk tape)

Henri H
28 januari 2008, 09:06
....er zit alleen ductape omheen .... ik gebruikte die kabel voor mijn pendalen ....ducktape scrijf je met "ck" dacht ik...
Pedalen alleen met een "n" op het eind. Dit terzijde.

Gebruikte je die speakerkabel als gitaar signaalkabel bij je pedalen en is het ook daadwerkelijk een signaalkabel?
Zo ja, dan zou ik alsnog een echte speakerkabel aanschaffen.
Een speakerkabel moet nl. geen signaalkabel zijn maar een hoogwaardig tweeling snoer.

edit:Ik meende mij te herinneren dat de bewuste kabel een speaker kabel was maar dat is dus niet zo. Sorry.

CasB
28 januari 2008, 10:21
"Ducktape" schrijf je als Duct tape... ;)

paulusdeBKB
28 januari 2008, 10:23
Het is duct tape (http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape). Veel voorkomende fout overigens, maar dat terzijde.

Als muzikant moet je eigenlijk geen duct tape gebruiken, maar gaffer tape (http://en.wikipedia.org/wiki/Gaffer_tape) .

edit: iemand was me voor.

caliban
28 januari 2008, 10:36
ducktape scrijf je met "ck" dacht ik...
Pedalen alleen met een "n" op het eind. Dit terzijde.

Gebruikte je die speakerkabel als gitaar signaalkabel bij je pedalen en is het ook daadwerkelijk een signaalkabel?
Zo ja, dan zou ik alsnog een echte speakerkabel aanschaffen.
Een speakerkabel moet nl. geen signaalkabel zijn maar een hoogwaardig tweeling snoer.
Hij zegt toch niets over speakerkabels dacht ik.

Henri H
28 januari 2008, 12:26
"Ducktape" schrijf je als Duct tape... ;)Je hebt gelijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape


Als muzikant moet je eigenlijk geen duct tape gebruiken, maar gaffer tape.Ook weer gelijk. Duct tape laat lelijke lijmresten na op je apparatuur e.d.


Hij zegt toch niets over speakerkabels dacht ik.Ook jij hebt gelijk. Ik meende mij te herinneren dat de bewuste kabel een speaker kabel was maar dat is dus niet zo. Sorry.

LCH
28 januari 2008, 12:42
Pannekoek, gefeliciteerd met die JVM. Een geweldige amp, ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult beleven. Als deze JVM meteen klinkt zoals jij het wil, dan is het altijd een goede keuze.

Toch zou ik je willen adviseren je wat meer te verdiepen in de gitaar-wereld. Op mij komt het over alsof je totaal onbeholpen 2000 euro over de kling jaagt. Mij prima hoor, ik gun het je van harte. Maar er zijn meer winkels, met héél véél mooi spul. Dus als je ooit eens een amp, pedaaltje of gitaar nodig hebt zou ik zeker verder kijken dan alleen die ene winkel met die ene verkoper met zijn mooie praatjes.

Succes ermee! ;)

Kaboemba
28 januari 2008, 12:48
als ik kijk naar wat Gibson gedaan heeft: de vraag naar de LP standard faded en de BFG is waanzinnig hoog, dus ze gooien de prijs naar beneden, met als resultaat dat nog meer mensen 'm kopen, en dus zo meer winst. als ze de prijs omhoog gooien, van een nieuw product, word 'ie niet gekocht, of minder in ieder geval, en zo zullen de inkomsten zakken. Prijs verhogen van de JVM 4 kanaals lijkt me dus niet logisch....

Mbakker heeft dan ook alleen les 1 gehad, in de vervolg lessen komen andere technieken aan bod.
De markt wordt echt niet alleen bepaald door vraag en aanbod.

Kaboemba
28 januari 2008, 12:51
Marketing was inderdaad mijn hoofdvak tijdens mijn studie.
Doe er nu niks meer mee, maar de basisprincipes veranderen niet.

Hoop dat pancake nu ook begrijpt dat zijn opmerking (in een ander topic btw) over dat de JVM te goedkoop is om goed te zijn onzin is.

Ja daar zag ik je ook al wat over roepen, tuurlijk heeft prijs ook met kwaliteit te maken. Alleen het is niet alleen prijs het is niet alleen vraag en aanbod het is ook doelstellingen van het bedrijf, toekomst visie, andere spelers op de markt enz enz.
Tis leuk dat je wat regeltjes kent maar er komt meer bij kijken.

Kaboemba
28 januari 2008, 12:52
Dan wil ik je toch even terecht wijzen omdat je nu de zaken wel echt te simpel voorsteld. Als "grote vraag -> hogere prijs" het enige mechanisme was dan was jij heel wat sneller uitgestudeerd.

Ik denk zelfs dat de prijs verhoging in dit geval niet met de hoge vraag te maken heeft. Ten eerste omdat zoals al reeds aangegeven Marshall net zo goed kon zeggen (en dat zou de slimste tactiek zijn): dat is een zeer goed verkopend product, we verlagen de prijs en slaan daarmee de concurrentie uit het veld. Marshall heeft diepe zakken dus die kunnen dat makkelijk hebben. Daarbij zouden ze dan een grotere markt aanspreken en dus alhoewel ze minder verdienen per versterker in totaal evenveel zo niet meer winst maken.

De tweede reden dat ik denk dat het er weinig mee te maken heeft is het feit dat er in die prijs klasse toch best veel en goede concurrentie is, een dergelijke prijsverhoging speelt de anderen in de kaarten en zal waarschijnlijk een daling van het aantal verkochte units tot gevolg hebben.

Volgens mij zijn de redenen vrij eenvoudig. Er komt een nieuw 2 kanaals model, die wordt op een bepaalde prijs geschat en de 4 kanaals ligt daar te dicht bij in de buurt, dan moet je of de prijs van de 2 kanaals naar beneden aanpassen of die van de 4 kanaals naar boven. Prijs aanpassing naar boven leverd over het geheel genomen waarschijnlijk meer op, dus doe je dat. Daarbij heb je dan de mooie marketing strategie dat mensen die naar de 2 kanaals kijken en het prijsverschil met de 4 kanaals zien dan toch maar voor de 4 kanaals gaan (veel extra voor weinig geld).

Ook niet onbelangrijk en volgens mij hoofdreden achter de prijsverhoging is dat de dollar al jaren achter elkaar steeds minder waard wordt ten opzichte van de euro en de pond. Wanneer je grootste markt in dollars betaald maar je winst in ponden gerekend wordt dan komt een dollar die 40 cent gedaald is per euro in de afgelopen 5 jaar nogal hard aan. Wat doe je dan? Een prijs correctie, je kan dan alleen de amerikaanse markt ervoor laten opdraaien maar dan verhoog je de prijs teveel ten opzichte van de amerikaanse concurrenten. waardoor je verlies draait. Dus je verhoogt het ook voor de Europese en aziatische markt.

De klap van de verhoging vang je vervolgens op door een goedkoper model te introduceren.

het ligt dus iets gecompliceerder en pannekoek alhoewel hij volledig verkeerd zat in zijn redenatie had dus wel deels gelijk net als jij, de redenatie was fout maar toch heb je deels gelijk.

En nu ophouden met ruzie maken!

Ik had beter ff wat verder kunnen lezen

caliban
28 januari 2008, 12:56
Ook jij hebt gelijk.
Kan je dat professor Van Laere ook wijsmaken, ik ga het serieus nodig hebben, nog anderhalf uur en de voorlaatste hel van dit semester moet beginnen.

Rormo
28 januari 2008, 12:59
pendalen

hihihi hij blijft het zeggen :) :hippie:

caliban
28 januari 2008, 13:37
Op een qwertytoetsenbord staan de letters misschien anders, maar op dat van mij snap ik echt niet hoe die n daartussen geraakt, keer op keer opnieuw.

pannekoek
28 januari 2008, 13:49
Pannekoek, gefeliciteerd met die JVM. Een geweldige amp, ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult beleven. Als deze JVM meteen klinkt zoals jij het wil, dan is het altijd een goede keuze.

Toch zou ik je willen adviseren je wat meer te verdiepen in de gitaar-wereld. Op mij komt het over alsof je totaal onbeholpen 2000 euro over de kling jaagt. Mij prima hoor, ik gun het je van harte. Maar er zijn meer winkels, met héél véél mooi spul. Dus als je ooit eens een amp, pedaaltje of gitaar nodig hebt zou ik zeker verder kijken dan alleen die ene winkel met die ene verkoper met zijn mooie praatjes.

Succes ermee! ;)

jah ik heb onbeholpen 2000 euro over de kling gejaagt? dus??? :hippie:

naja, ik ben er in ieder geval heel blij mee en ik zal voor de volgende keren als ik iets ga aanschaffen ook even naar andere winkels gaan :chicken:

pannekoek
28 januari 2008, 13:51
pedaal = enkelfout
pendaal = meervoud?????

ik vind het zo een vaag woord!

whahaha, gitaarnet is niet alleen goed voor je gitaarkennis maar ook goed voor je nederlands

Jimwoud
28 januari 2008, 13:53
pedaal = enkelfout
pendaal = meervoud?????

ik vind het zo een vaag woord!

whahaha, gitaarnet is niet alleen goed voor je gitaarkennis maar ook goed voor je nederlands
hehe, wat dacht van pedalen als meervoud???? als je iets van enkelvoud naar meervoud vervoegt dan is dat meestal aan het einde van een woord.

Kim Wilson
28 januari 2008, 13:54
Speciaal voor jou, panneNkoek:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/pendaalcl8.jpg

:)

Jellyfish00
28 januari 2008, 13:56
hahahaaaaaa geweldig... wat een droge humor toch weer.

Mr.Bluesbreaker
28 januari 2008, 13:57
:) Hij blijft mooi!
Valt in dezelfde categorie als "vintage" uitspreken als "vin-TAA-zje".
(klemtoon op 2e lettergreep)

pannekoek
28 januari 2008, 13:57
hehe, wat dacht van pedalen als meervoud???? als je iets van enkelvoud naar meervoud vervoegt dan is dat meestal aan het einde van een woord.


waarom krijg ik dan heel vaak te horen dat met een n meervoud is :o

maarja, ik hou het wel bij pedalen in de toekomst :hippie:

pannekoek
28 januari 2008, 13:58
Speciaal voor jou, panneNkoek:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/pendaalcl8.jpg

:)


muahahahha!!!


echt geweldig!!!

stefke_m
28 januari 2008, 14:05
Schizo heeft concurrentie?

Kim Wilson
28 januari 2008, 14:07
Nee, ik heb hem schaamteloos van Gio gejat. :satisfie:

Rormo
28 januari 2008, 14:31
waarom krijg ik dan heel vaak te horen dat met een n meervoud is :o

maarja, ik hou het wel bij pedalen in de toekomst :hippie:

Zoals gezegd, het is alleen meervoud met een n op het einde.

En zoals ik ook al eens zei is het in de nieuwe spelling (die echt al 10 jaar oud is en dus niet meer nieuw) panneNkoek met een n in het midden.


enne lol @ Kim Wilson.

pannekoek
28 januari 2008, 14:35
Zoals gezegd, het is alleen meervoud met een n op het einde.

En zoals ik ook al eens zei is het in de nieuwe spelling (die echt al 10 jaar oud is en dus niet meer nieuw) panneNkoek met een n in het midden.


enne lol @ Kim Wilson.


van dat pannekoek wist ik , hoewel dat in afgelopen 3 jaar wel veranderd is en weer terug is gezet.

Henri H
28 januari 2008, 15:05
Dit is grappig :D.

Waar ging dit topic ook alweer over?

Ow ja, spelling ;)
Als je Firefox gebruikt (zoals ik) dan kun je er speciaal voor Firefox een woordenboek bij installeren. Erg handig voor fora (meervoud van forum ;)).

on topic: Gefeliciteerd met je JVM en 1960TV!

Kaboemba
28 januari 2008, 15:26
Dit is grappig :D.

Waar ging dit topic ook alweer over?

Ow ja, spelling ;)
Als je Firefox gebruikt (zoals ik) dan kun je er speciaal voor Firefox een woordenboek bij installeren. Erg handig voor fora (meervoud van forum ;)).

on topic: Gefeliciteerd met je JVM en 1960TV!

Bedankt voor de tip ik gaat hem zoeken < is meervoud van zoek, van is dan weer meervoud van va, dan weer van da :???: aaaaaaaaaarrrrrrrrghhhhhhhhh ik wordt gek. He gelukkig in gek zit weer geen N, in is meervoud van i en geen van gee.

pannekoek
28 januari 2008, 15:36
en ook deze topic is al bijna 100 post lang!!!

Kim Wilson
28 januari 2008, 15:37
DIT topic. ;)

pannekoek
28 januari 2008, 15:53
DIT topic. ;)


aaargh!!! ik zag mijn fout en voordat ik het kon verbeteren had jij alweer een opmerking erop gemaakt!!!
doe ns niet zo eng! ga gitaarspelen ipv mij op me spelfouten te controleren!!! :chicken: whahahaha :Z

Thijssie
28 januari 2008, 15:55
aaargh!!! ik zag mijn fout en voordat ik het kon verbeteren had jij alweer een opmerking erop gemaakt!!!
doe ns niet zo eng! ga gitaarspelen ipv mij op me spelfouten te controleren!!! :chicken: whahahaha :Z

Het is MIJN spelfouten

jw009
28 januari 2008, 16:01
Volgens mij doet het er gewoon om... :seriousf:

Henri H
28 januari 2008, 16:55
Het is MIJN spelfoutenmeervoud is: Het ZIJN MIJN spelfouten :D.

pannekoek
28 januari 2008, 17:11
meervoud is: Het ZIJN MIJN spelfouten :D.
:satisfie:


nu wort ic ur echtd chek fan!

VanBiLL.com
28 januari 2008, 18:30
ach een vautje maakt idur1 dus trek het je nie so an... :satisfie:

dasHoechste
28 januari 2008, 20:10
wat ik nu wil weten is: hoe klinkt hij? we hebben je vorige gear mogen horen, dit moet meer je ding zijn, dus laat je bak eens gieren voor ons!

Lexvandoef
28 januari 2008, 20:15
Feli met je nieuwe bak. Hopelijk blijft deze wel heel en issie helemaal goed naar jouw smaak! Lijkt mij in elk geval een toffe bak!

pannekoek
29 januari 2008, 07:33
wat ik nu wil weten is: hoe klinkt hij? we hebben je vorige gear mogen horen, dit moet meer je ding zijn, dus laat je bak eens gieren voor ons!


als ik vanmiddag thuis kom uit school maak ik wel zo een video :hippie:

ErikE
29 januari 2008, 12:17
meervoud is: Het ZIJN MIJN spelfouten :D.

Nee, het ging niet om spelfouten van Thijssie, maar van dhr. Pannekoek.

Dus: Het (ofwel "de juiste spellingswijze") is "Mijn spelfouten" (gecorrigeerd citaat Pannekoek door Thijssie)

:stop:

rory69
30 januari 2008, 01:52
ziet er echt heeeeeel goed uit!!!
mooi spul man...

rory69
30 januari 2008, 01:54
Naast het geleuter over spelfouten!!(kan mij er ook aan irriteren...haha) Het gaat toch om die fuckin' Marshall half-stack!!

pannekoek
30 januari 2008, 07:29
slecht wazig filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=uwD-BWFWL4g

ik speelde nogal slecht in t filmpje doordat ik eigenlijk niet wist wat ik moest spelen :chicken:


ik post nog een andere :satisfie:

MichaelSS
30 januari 2008, 07:52
Hoe hard staat hij? waar is je gain?

Op zulke momenten ben ik errrrrug blij met mijn peavey. Ik vind het een erg mooie amp hoor, alleen klinken ze, naar mijn mening niet op laag volume.

Of je videokwaliteit is gewoon super slecht.
Klinkt verder best aardig, probeer alleen de noten niet af te rafelen. Je dempt ze nog te veel met je vingers. En je Lage E is vals.

OFFTOPIC:

whahah http://nl.youtube.com/user/Richi3Boii

ben vanhoof
30 januari 2008, 08:42
Op welk kanaal ben je daar aan het spelen? Speel eens op od 1 orange, gain op 4/10, mids juist over de helft, treble iets minder dan de helft, bas op 3/4 en het volume van het kanaal zelf op 7/10. Da's mijn lead geluid voor alle zware toestanden.

Rormo
30 januari 2008, 11:52
Komt best een lekkere tone uit die Marshall zeg! Tuurlijk zijn er hier en daar wel kanttekeningen te plaatsen, maar in het algemeen klinkt het gewoon lekker en beter dan de TSL.

bass blom
30 januari 2008, 12:00
OFFTOPIC:

whahah http://nl.youtube.com/user/Richi3Boii

w00t happy pannekoek slapping? :D

Rormo
30 januari 2008, 12:39
hehe

Daaruit blijkt ook dat ons Pannekoekje recentelijk naar het filmpkje "Best Sex Ever!!!" heeft gekeken en dit heeft beoordeeld met 5 sterren. En dat terwijl Pannekoekje net 17 is geworden :o



The plot thickens :)

pannekoek
30 januari 2008, 16:14
hehe

Daaruit blijkt ook dat ons Pannekoekje recentelijk naar het filmpkje "Best Sex Ever!!!" heeft gekeken en dit heeft beoordeeld met 5 sterren. En dat terwijl Pannekoekje net 17 is geworden :o



The plot thickens :)


whahahah serieus? dit is niet mijn acount :P maasr een acount van een goede vriend van me, kijk de naam: richi3boii ik heet stephan XD richi3 slaat op richard...

rocker_71
30 januari 2008, 16:32
ja, dat zal wel :cooler:

Nielsje
30 januari 2008, 16:40
Gefeliciteerd! Hopelijk wordt je van deze combi gelukkiger!
1960 TV met greenbacks zijn zoooo geil.

pannekoek
30 januari 2008, 16:45
ja, dat zal wel :cooler:


jah , ff serieus :chicken:

Jellyfish00
30 januari 2008, 19:54
Jij vunzig rukker-pannekoekje toch ;)

pannekoek
30 januari 2008, 20:01
Jij vunzig rukker-pannekoekje toch ;)


ik heb een hele leuke vriendin dus rukken hoeft niet meer :P

ik zal morgen wel een eigen youtube acount maken :P