PDA

View Full Version : welk disto pedaal?



LJay
7 februari 2003, 21:09
Vanwege een gebrekkige distortion op mijn versterker zoek ik een pedaal waar ik mn distortion uit kan halen. (niet te duur) Ik zoek een grungy distortion in de stijl van Incubus. Een pedaaltje kan natuurlijk nooit de roadking van einziger evenaren maar wie heeft er nou 6000 pleuro onder zn kussen liggen....

graag een bijdrage (in de vorm van uw altijd intellectuele advies)

tnx

Ic3gl0vE
7 februari 2003, 21:59
Probeer eens wat boss pedaaltjes, er zijn er genoeg... ze kosten niet teveel en tweedehands moet je ze wel voor een euro of 40 - 50 kunnen vinden

Negative K3 fan
7 februari 2003, 22:25
Probeer eens een hele tering zooi aan pedaaltjes uit, van spot goedkoop tot superduur, kom daarna terug, vertel ons je bevindingen en dan kunnen we een beetje verder discussseren etc. Dan ga je terug met de discussie in je hoofd en speelt je favorite pedalen nog een (paar) keer en uiteindedlijk neem je de beslissing.

lupoloco
8 februari 2003, 02:01
probeer zeker de zoom trimetal, vond hem wel goed klinken

ReinoutV
8 februari 2003, 10:20
Als je wat veelzijdiger wil zijn, zou je ook kunnen kijken naar de DM-4 van Line 6. Ik heb deze zelf nog niet gehoord, maar ik heb wel 2 andere pedalen uit deze lijn, en die klinken geweldig. Met zo'n ding (+/- 350 euro) ben je een stuk veelzijdiger dan met een enkel pedaaltje van Boss oid.

Fluffy
8 februari 2003, 11:31
zeker de mt-2 van boss proberen, mijn band heeft ook wat nummers van incubus gespeeld, en het klonk altijd zeer goed met de mt-2

jdd
8 februari 2003, 22:20
weet je wel zeker of het de distortion is die gebrekkig is?
het kan ook de speaker zijn.
als je een compressor of equalizer gebruikt, kan het ook al veel verschil maken

V-Twin
9 februari 2003, 22:28
ook een hele goeie distortion die heel veelzijdig is is de RAT kost zo'n 125 eur echt een dik pedaaltje ik heb nu nog boss maar die zijn kl**t*en(vind ik)of als je wat geld over hebt de V-Twin van Mesa Boogie een SUPER ding

Nielsje
9 februari 2003, 22:47
Hm.. idd gewoon alles proberen. en tja boss.... de een vindt ze geweldig, de ander juist niet.. het enige voordeel van boss is dat de kwaliteit zeer goed is ivm met de prijs, en natuurlijk de constructie, alleen de bypass is waardeloos.. maar goed een equalizer kan idd een hoop uitmaken hoor...

ik snap wel waarom je deze vraag stelt, je wil juist een 'antwoord' weten ZONDER juist al die pedalen te proberen enzo.. maar ja.. je oren zijn de enige die nooit liegen...

groeten

Chris Wolstenholme
10 februari 2003, 16:18
en een equalizer/compressor doet precies en is een wat? en stop je waar?

LJay
10 februari 2003, 17:00
Wat dat uitproberen betreft, dat had ik al verwacht. Ik moet alleen weten wat ik moet uitproberen. er is tegenwoordig zo'n overvloed aan pedalen op de markt. Als ik alleen kon kiezen uit boss distortions ben ik al wel een middag kwijt. wat ik dus zoek zijn een paar suggesties.

Mitch
10 februari 2003, 20:47
Serieuze pedalen in de goedkopere klasse :
Zoom Hyperlead
Marshall Jackhammer
Digitech Hot Rod
Ibanez Smash Box

Probeer een Bosspedaaltje uit en geniet van de blikkerigheid !

Bins
10 februari 2003, 22:38
Op 2003-02-09 22:28, schreef V-Twin:
ook een hele goeie distortion die heel veelzijdig is is de RAT kost zo'n 125 eur echt een dik pedaaltje ik heb nu nog boss maar die zijn kl**t*en(vind ik)of als je wat geld over hebt de V-Twin van Mesa Boogie een SUPER ding


Mijn RAT was 89 euro. Ik vind het echt een wereldbak. Die zou ik er zeker bij leggen als je distortions gaat uitproberen.

jdd
10 februari 2003, 23:13
nou chris, een compressor is een soort equalizer, die de tonen regelt, de bass en treble knop doen dat ook, maar niet zo precies en zo veel.

om die pedalen te proberen moet je wel toevallig jouw model versterker in de winkel hebben, of ze moeten zo lief zijn dat je ze thuis kunt proberen, maar als je nou een bij een winkel koopt die heel veel hebben, kun je hem misschien ruilen, moet je wel even posten hoevaak je dat lukt...

Ibanez RuleZ
10 februari 2003, 23:31
eh, een compressor een soort equalizer??? wat voor compressor heb jij dan? de compressors waar ik mee heb gespeeld waren dingen waardoor je in ene veeeeel lijkt dan je in werkelijkheid bent. Het enige wat het doet is je geluid "glad" maken. hard aangeslagen noten worden zachter gemaakt, en te zacht aangeslagen noten harder, zodat alles ongeveer hetzelfde geluidsniveau heeft.

Harrald

jorrit
10 februari 2003, 23:42
Op 2003-02-08 02:01, schreef lupoloco:
probeer zeker de zoom trimetal, vond hem wel goed klinken


aaaah hoor ik nu eindelijk iets goeds over mijn geliefde zoom tri metal!!!

Marc Oblivian
11 februari 2003, 09:50
Op 2003-02-10 23:31, schreef Ibanez RuleZ:
eh, een compressor een soort equalizer??? wat voor compressor heb jij dan? de compressors waar ik mee heb gespeeld waren dingen waardoor je in ene veeeeel lijkt dan je in werkelijkheid bent. Het enige wat het doet is je geluid "glad" maken. hard aangeslagen noten worden zachter gemaakt, en te zacht aangeslagen noten harder, zodat alles ongeveer hetzelfde geluidsniveau heeft.

Harrald


Lijkt mij een correct verhaal....

bartalsteens
20 februari 2003, 20:14
Als je een grunge-gluid wilt, moet je zeker de Boss DS-2 eens uitproberen. Door de gewone stand en de turbo stand heb je heel veel mogelijkheden.

Marsianus
21 februari 2003, 17:35
en een DS-1?