PDA

View Full Version : Keyboardpedalen



J-sus Rulez
26 januari 2008, 13:22
ik zat even op mijn keyboard en vroeg me toen af: kan je eigenlijk je pedalen van je keyboard (heb er zelf maar eentje.. zo diegene waarbij de noot blijft hangen, ken er niet zoveel van) aansluiten op je elektrische gitaar?

Mitch
26 januari 2008, 13:34
Nee. Je sustain pedaal is niet meer dan een schakelaar die de sustainfunctie in je keyboard/synth aanstuurt. Als je 'm op gitaar inprikt heb je dus niet ineens een sustain op je gitaar. Een dergelijk pedaal kun je overigens wel gebruiken als tap tempo pedaal op bijv. een Boss DD20 of een ander pedaal dat een zelfde soort schakelaar kan gebruiken.

hugo123
26 januari 2008, 14:15
Ik dacht dat iemand ooit een plaatje had latenb zien van een beroemdheid die op zijn pedalboard van die orgel pedalen had, en hij daar een orgel geluid mee kon krijgen wie was dat, en hgoe deed hij dsat dan??

Mitch
26 januari 2008, 14:21
Moog Taurus ? Er is ook gewoon een set orgel-baspedalen die midi aanstuurt, ik dacht van Roland, zodat je 'm aan een soundmodule kan hangen, kun je er van alles uit toveren.

H.G. Kaufman
26 januari 2008, 15:36
Ik dacht dat iemand ooit een plaatje had latenb zien van een beroemdheid die op zijn pedalboard van die orgel pedalen had, en hij daar een orgel geluid mee kon krijgen wie was dat, en hgoe deed hij dsat dan??

Ik dacht dat the edge van U2 het ook had en hij stuurt er volgens mij inderdaad midi mee aan.

BrianMay
26 januari 2008, 16:21
Ik dacht dat iemand ooit een plaatje had latenb zien van een beroemdheid die op zijn pedalboard van die orgel pedalen had, en hij daar een orgel geluid mee kon krijgen wie was dat, en hgoe deed hij dsat dan??

Yngwie Malmsteen heeft dat volgens mij.

wiegersma
27 januari 2008, 10:13
ritchie blackmore had ook zo'n baspedalenapparaat
maar die was niet op zijn gitaar aangesloten, gewoon los daarvan als een apart instrument dat met de voeten bespeeld werd.
is mijn idee

Mitch
27 januari 2008, 11:07
ritchie blackmore had ook zo'n baspedalenapparaat
maar die was niet op zijn gitaar aangesloten, gewoon los daarvan als een apart instrument dat met de voeten bespeeld werd.
is mijn idee
Ja, het is dus gewoon een synthesizer, maar dan met je voeten te bedienen.