PDA

View Full Version : Digitale racktuner



Geoffrey
25 januari 2008, 22:20
Op dit gebied ben ik dus een volledig groentje :satisfie:

Ik heb nogal een grondige hekel aan al die verschillende pedaaltjes op de grond en wou dus eens op zoek gaan naar een degelijke digitale racktuner.

Mijn vraag is..: wat is daar een goed merk voor (tot nu toe heb k al iets gevonden van Korg) en welk type enzo..

Daemon
25 januari 2008, 23:06
De korgs zijn inderdaad erg goed. De "nieuwere" series zijn de dtr1000 en dtr2000.
Allebei uitstekend spul, maar daar betaal je dan ook voor.

Dtr 1000 (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0004487-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)
Dtr 2000 (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0004486-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Geoffrey
25 januari 2008, 23:11
De korgs zijn inderdaad erg goed. De "nieuwere" series zijn de dtr1000 en dtr2000.
Allebei uitstekend spul, maar daar betaal je dan ook voor.

Dtr 1000 (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0004487-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)
Dtr 2000 (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0004486-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

voor de dtr2000 betaal je zo'n 255euro op ebay..komt van Duitsland.
klopt dit..? of kosten ze veel meer..?
Het is namelijk niet echt duidelijk als het gaat om nieuw of 2de hands

Geoffrey
25 januari 2008, 23:16
dtr1000
http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200194352205&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX_Stores&refitem=250204919372&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget

dtr2000
http://cgi.ebay.de/Korg-DTR-2000-Digital-Racktuner-DTR2000-DTR-2000_W0QQitemZ260201261505QQihZ016QQcategoryZ27613 QQcmdZViewItem

Geoffrey
26 januari 2008, 15:21
Het moet daarom geen korg zijn.. maar zijn dit de "beste"..?

Daemon
26 januari 2008, 16:31
Ik denk wel dat dit de beste zijn ja. Zeker die dtr 2000. Bij die ebay link die je ervan poste komt trouwens nog verzendkosten. Als je zo'n ding via de musicstore koopt is de verkoopprijs hetzelfde, maar komen er dacht ik geen verzendkosten meer bovenop.

FNaRK
26 januari 2008, 16:46
gewoon een Behringer ..
kost nog geen 70 euri en wat ' ie moet doen

http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/images/Behringer-BTR2000.jpg

AART
26 januari 2008, 16:53
Ik heb de behringer. Hij werkt prima maar met de lage e iets trager dan mijn korg kastje.

Al zie ik geen reden om voor een korg 100 euro meer te betalen om die reden, tenzij je er een 2ehands vind voor onder de 100.

Geoffrey
26 januari 2008, 18:17
gewoon een Behringer ..
kost nog geen 70 euri en wat ' ie moet doen


Ik had ergens gelezen dat de Behringer niet zo precies stemt als een Korg..
maar nog geen 70euro buiten 255euro voor die Korg is natuurlijk wel al financieel voordeel!! :satisfie:

Geoffrey
26 januari 2008, 18:20
Ik denk wel dat dit de beste zijn ja. Zeker die dtr 2000. Bij die ebay link die je ervan poste komt trouwens nog verzendkosten. Als je zo'n ding via de musicstore koopt is de verkoopprijs hetzelfde, maar komen er dacht ik geen verzendkosten meer bovenop.

Ja..heb k gezien..er komt nog 8 euro bij ofzo.
Ik zal een informeren bij musicstore..

Wat kan de Korg 1000 meer dan de 2000..?
Heb k dan wel een Korg..maar het scheelt 100euro

Geoffrey
26 januari 2008, 18:25
Ik denk wel dat dit de beste zijn ja. Zeker die dtr 2000. Bij die ebay link die je ervan poste komt trouwens nog verzendkosten. Als je zo'n ding via de musicstore koopt is de verkoopprijs hetzelfde, maar komen er dacht ik geen verzendkosten meer bovenop.

In de musicstore komt er ook 8euro verzendingskosten bij..

artnaz
26 januari 2008, 18:33
Als je toch het beste wil, lijkt me dit een goede optie: http://www.musiciansfriend.com/product/Peterson-StroboRack-Virtual-Strobe-Tuner?sku=210077

Geoffrey
26 januari 2008, 18:39
Als je toch het beste wil, lijkt me dit een goede optie: http://www.musiciansfriend.com/product/Peterson-StroboRack-Virtual-Strobe-Tuner?sku=210077

Dit is misschien toch iets boven mn budget.. :satisfie:
Maar toch bedankt..

Kaboemba
26 januari 2008, 20:27
Hmm da's met de huidige dollar stand zelf aantrekkelijk, als thans als die rukkers van de douane hem er niet tussenuit pikken.

Geoffrey
27 januari 2008, 13:44
Hmm da's met de huidige dollar stand zelf aantrekkelijk, als thans als die rukkers van de douane hem er niet tussenuit pikken.

Yup.. zou de eerste keer nie zijn!!!!

Geoffrey
27 januari 2008, 13:48
Weet iemand wat het "grote" verschil is tussen de dtr1000 en de dtr2000..?

Daemon
28 januari 2008, 00:25
Ik heb de specs geript van de site en in het "post je stack" deel gepost voor je.

golanhall
28 januari 2008, 12:45
De behringer is niet zo effecient met lagere tonen; dus als je downtuned moet je geduld hebben want hij kan met moeite de toonhoogte ontcijferen.

Kaboemba
28 januari 2008, 12:56
De behringer is niet zo effecient met lagere tonen; dus als je downtuned moet je geduld hebben want hij kan met moeite de toonhoogte ontcijferen.

Dat is waar, mijn bas pakt hij niet lekker op (ook niet als je hem voor bas instelt).

pol
28 januari 2008, 12:57
waarom zoveel uitgeven voor wat lichtjes in je rack ? zijn toch genoeg prima pedaaltjes voor ?

FNaRK
28 januari 2008, 13:46
Dat is waar, mijn bas pakt hij niet lekker op (ook niet als je hem voor bas instelt).

inderdaad waar, maar voor dat geld wil ik best ff langer wachten

Kaboemba
28 januari 2008, 15:16
waarom zoveel uitgeven voor wat lichtjes in je rack ? zijn toch genoeg prima pedaaltjes voor ?

Ten eerste zie je het veel makkelijker, zelf op flinke afstand.
Ten tweede heb je geen rack om pedalen mee te nemen.
Ten derde kan op een rack tuner vaak meerdere gitaren aansluiten, ik gebruikte b.v. die behringer zelfs om te wisselen van instrument (het enne kanaal bas het andere gitaar).
En een goed pedaal kost ook redelijk wat en er moeten nog weer battrijen in die weer leeg kunnen raken.

O ja en je kan er ook nog is een keer niet overheen vallen op het podium.

Kaboemba
28 januari 2008, 15:18
inderdaad waar, maar voor dat geld wil ik best ff langer wachten

Ik vind het voor het geld zeker geen verkeerd ding.

pol
28 januari 2008, 15:26
Ten eerste zie je het veel makkeliker, zelf op flinke afstand.
Ten tweede heb je geen rack om pedalen mee te nemen.
Ten derde kan op een rack tuner vaak meerdere gitaren aansluiten, ik gebruikte b.v. die behringer zelfs om te wisselen van instrument (het enne kanaal bas het andere gitaar).
En een goed pedaal kost ook redelijk wat en er moeten nog weer battrijen in die weer leeg kunnen raken.

adapter he, en pedaal is toch handiger om in stilte te stemmen, of je moet al een patch maken waarbij er enkel signaal naar je tuner gaat om in stilte te kunnen stemmen.

Geoffrey
28 januari 2008, 20:44
waarom zoveel uitgeven voor wat lichtjes in je rack ? zijn toch genoeg prima pedaaltjes voor ?

Mij maken die lichtjes totaal niets uit..
Het gaat er hem enkel over dat k niet nog een peddaltje er bij wil.
Het zit mooi opgeborgen..en je kan er inderdaad niet over vallen :satisfie:
Ik heb gewoon een grondige hekel aan nog een extra pedaaltje..

Geoffrey
28 januari 2008, 20:50
De behringer is niet zo effecient met lagere tonen; dus als je downtuned moet je geduld hebben want hij kan met moeite de toonhoogte ontcijferen.

En aangezien mn gitaar in C# gestemd staat zou k dan misschien beter opteren voor een Korg..?
Want geduld heb ik nie.. :satisfie:
Is de Korg dan beter voor duwntuning..of hebben ze bijde wat hetzelfde "probleem"..?

pol
28 januari 2008, 20:51
Mij maken die lichtjes totaal niets uit..
Het gaat er hem enkel over dat k niet nog een peddaltje er bij wil.
Het zit mooi opgeborgen..en je kan er inderdaad niet over vallen :satisfie:
Ik heb gewoon een grondige hekel aan nog een extra pedaaltje..

dan plak je het toch tegen je rack :)

Geoffrey
28 januari 2008, 20:54
Ik heb de specs geript van de site en in het "post je stack" deel gepost voor je.

Eeuwige dankbaarheid!!!!!!! :satisfie:
Je had blijkbaar toch beter hier gepost..? :satisfie:

Geoffrey
28 januari 2008, 20:58
dan plak je het toch tegen je rack :)

:satisfie:
Kan k doen..
:satisfie:
En ik heb nog een lege plaats in mn mini-rackje
:satisfie:

golanhall
29 januari 2008, 09:20
En aangezien mn gitaar in C# gestemd staat zou k dan misschien beter opteren voor een Korg..?
Want geduld heb ik nie.. :satisfie:
Is de Korg dan beter voor duwntuning..of hebben ze bijde wat hetzelfde "probleem"..?

Ik heb geen ervaring met korg, moet je eens polsen met bezitters van zoeen ding.
Ik heb allesinds ook een gitaar in C# stemming, de behringer doet het wel maar gewoon niet zo snel meer, soms moet ik mijn low C# 2x aanslaan voor er wat zinnig op het led-display komt, de behringer moeite heeft voor een noot in te schatten vanaf d en lager.
Ik merk dat als ik op zoeen stemming of zelf lager wil spelen pak ik mijn draagbare chromatische stem device