PDA

View Full Version : Replifex en JCM 800 2205 (gratis kabouter!? ;))



Henri H
25 januari 2008, 21:18
Sinds een weekje ongeveer heb ik een Rocktron Replifex.
Deze heb ik gisteravond voor het eerst goed kunnen testen in de oefenruimte, helemaal alleen.
Geweldig avondje gehad. "Too Late" van Black Sabbath is een geweldig nummer om mee te spelen; zo, wat een riff zeg!
Lekker vintage gevoel en de Replifex leek het in eerste instantie erg goed te doen samen met de FX loop v.d. 2205.

Maar nu komt het. Als er een effect aanstaat dan lijkt het net of er een klein kaboutertje mee zit te spelen.
Kaboutertje zul je zeggen? Ja, kaboutertje!
Ik heb geen idee hoe ik het anders moet uitleggen.
Alles wat je speelt wordt tegelijk ook weergegeven door een soort ruis-achtig krakerig signaaltje.
Als ik de Hush aanzet heb ik hier veel minder last van maar dat komt alleen maar doordat het signaal dan gewoon afgekapt wordt (duh, daar is een Hush voor ...).
Als ik geen effect aan heb staan (bypass dus) is het kaboutertje volledig weg.
Als ik meespeel met de mp3 speler heb ik er ook (bijna) geen last van.

Ik gebruik voor de FX loop Shielded twisted pair Planet Waves cables:
http://www.thomann.de/nl/planet_waves_pwg20.htm
http://images4.thomann.de/pics/prod/145526.jpg

Komt je dit euvel bekend voor?
Zo ja, hoe kan ik dit verhelpen?
Zo nee, wat zou het kunnen zijn en wat kan ik er dan evt. aan doen?

Nocki
26 januari 2008, 08:16
Hoi,

Ik heb er ook een maar wat je beschrijft heb ik nog nooit gehoord. Ik kan zo gauw niets verzinnen wat het kan zijn maar ik herken het niet.


groetjes en succes!

Nocki

Henri H
26 januari 2008, 13:40
Ik zag dat je hem te koop had op marktplaats.
Wel vreemd: je vraagprijs is €250,- maar hij gaat niet weg onder de €275,- !?
Waarschijnlijk bedoel je €175,-?.
Dat heb ik er nl. ook voor betaald.....

Nocki
27 januari 2008, 09:05
Weet je dat ik er eigenlijk helemaal niet vanaf wil :-)
Ik heb ook nog een replifex en daar speel ik op dit moment het meeste mee. moet nog eens optreden met de replifex maar is er gewoon nog niet van gekomen. Ik wil inderdaad 250,- voor de replifex hebben maar heb geen haast. Ik gebruik op dit moment ook geen cc's maar alleen pc's vandaar dat 1 van de 2 in theorie kan wijken maar eigenlijk vind ik ze alletwee super en weet ik nog steeds niet welke ik wil houden...

Henri H
28 januari 2008, 21:58
Zijn er dan verschillende types Replifexen?
Één type speciaal voor CC's en 1 voor PC's?

En als je er €250,- voor wil hebben waarom zeg je dan dat ie niet onder de €275,- weggaat?

Je maakt het me niet gemakkelijk ;)

Nocki
28 januari 2008, 22:06
ik ben mis geweest. ik heb 2 vershillende bedragen genoemd en heb de replifex en intellifex doorelkaar genoemd.

Ik heb dus de replifex en de intellifex en prijs ze alletwee de hemel in! super processsors zijn het!

Henri H
28 januari 2008, 22:12
Oh ja, gisteren heb ik de Replifex op m'n JVM getest.
Zo stil als maar kan, geen rare bijgeluiden.
Via de FX loop van m'n JCM 800 4212 Combo was het echt niet te doen.
Het leek wel of er een radio zender uit Moskou o.i.d. dwars doorheen kwam.

Ook heb ik geprobeerd de Replifex voor de preamp te zetten, dus niet via de FX loop.
Dit was een stuk beter maar nog steeds de nodige brom en ruis; wat was het verschil ook alweer? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=38500) Volgens mij hoorde ik beide.

Mijn conclusie: De JCM 800 2205 en 4212; technisch nagenoeg gelijke amps, werken niet goed samen met een Replifex.
Of is er nog iemand die er meer over kan zeggen?
Zou een eventuele (niet te dure!) modificatie aan de versterkers iets op kunnen lossen?

Henri H
28 januari 2008, 22:14
ik ben mis geweest. ik heb 2 vershillende bedragen genoemd en heb de replifex en intellifex doorelkaar genoemd.

Ik heb dus de replifex en de intellifex en prijs ze alletwee de hemel in! super processsors zijn het!Ah ok, nu gaat er wat dagen :)
Welke versterker(s) gebruik jij bij je Replifex/Intellifex?

Nocki
28 januari 2008, 22:15
Lag het niet aan iets anders? Aarding? Wat voor kabels heb je aangesloten met beide aders of alleen de tip? stekkers al omgedraait?

Ik vind het de stilste en transparantste units die ik ken! Ik verkies ze echt boven de g-force enzo!

Ik heb de intellifex gebruikt bij mn Mesa Mark IV en bij mn Mesa Roadster. De eerste gebruik ik nu. Ik heb altijd problemen gehad met mn Mesa amps en fx processors. van lexicon tot tc nooit iets goeds gevonden en de rocktron gear links laten liggen omdat ik koppig was en ze te oud en summier vond. Maar uit eindelijk toch eens geprobeerd en een grote fan geworden. Ik heb nog eenmaal een andere unit geprobeerd maar ben nu dus helemaal terug bij de rocktron gear!

Henri H
28 januari 2008, 22:38
Welke Lexicons heb je geprobeerd?
Ik zit te overwegen een MX 300 te kopen vanwege z'n delays (met ducker feature) en reverbs.
Ook ben ik benieuwd naar de overige effecten van dit apparaat.

Nocki
28 januari 2008, 22:40
die mpx g2 ofzo?klonk ook heel erg goed. warmer dan de g-force maar ook dat warme werd toegevoegd had ik het idee. mn geluid kwam er niet door zoals het erdoorkwam ls er niks in de loop hangt. Mesa amps hebben helaas allemaal een vrij slechte loop waarbij je gelijk hoort als er wat mis is...

vidar
3 februari 2008, 00:23
of juist een goede loop: je hoord de kwaliteit van je effecten duidelijk terug in het signaal. Het is maar net hoe je het bekijkt :P

Nocki
6 februari 2008, 13:50
Tja... Zo had ik het nog niet gezien :)

Ik zal die asassin die op weg is naar Mike even terug roepen :)

Henri H
10 december 2008, 10:16
Het ruisprobleem in de JCM 800 i.s.m. de Replifex lijkt opgelost door de effect-loop in het systeem te verplaatsen.
De loop zit nu tussen de Reverb-recovery amp en de Phase-shifter i.p.v. tussen Reverb-output en Reverb-recovery amp, waardoor de Send plug meer level stuurt en de Return plug minder gevoelig is.
Je ziet nu bij aanslaan van de gitaar wel uitsturing op de Replifex en hoort bij niet ingeplugde gitaar alleen wat systeem (buizen) ruis.

Op de Replifex zag ik eerder geen signaal doorgaan; de ledjes sloegen niet uit.
Ik kon hem gisteren ophalen maar bedacht me opeens weer dat het me ook wel handig leek dat de FX loop schakelbaar zou zijn.
Dus dat gaat ie er nog bij doen. De interne reverb schakeling maakt hiervoor dan plaats zodat zowel het kanaal als ook de FX loop schakelbaar wordt via de Replifex (tip, ring, sleeve) en/of de standaard footswitch.
Ik moet het nog wel testen of het ook echt goed werkt maar heb er het volste vertrouwen in.

WillemdaGuide
10 december 2008, 11:11
Ben benieuwd of dit het probleem oplost want goed werkend is het een ijzersterke combi! :rockon:

edit: wat ga je dan eigenlijk met die kabouter doen?

Henri H
19 december 2008, 09:26
Ben benieuwd of dit het probleem oplost want goed werkend is het een ijzersterke combi! :rockon:

edit: wat ga je dan eigenlijk met die kabouter doen?Het probleem is helemaal opgelost door de loop te verplaatsten in het systeem van de JCM800.
Ook heb ik de FX loop schakelbaar laten maken ten koste van de interne reverb (die het toch al niet zo goed deed).
Er is een extra LED op de voorkant van de amp geplaatst welke aangeeft of de FX loop aan of uit staat.
Via de Replifex kan ik als het goed is de kanalen en de FX loop switchen resp. aan/uit schakelen.
Ik heb dit tot nu toe alleen nog maar via het standaard pedaal gedaan.
Voor een echt JCM800 geluid is er dan dus geen tonesuck meer (mocht die er al zijn).
Als de FX loop aanstaat zie ik op de Replifex ook een signaal uitslag op de ledjes van de in/output volume controls.
Ik ben helemaal happy.

@ Willem: Gratis af te halen: kabouter ;)