PDA

View Full Version : Wat is het verschil tussen de epiphones les pauls?



PAniek
25 januari 2008, 18:23
Ik ben me aan het orienteren op de epiphone les pauls. Nu heb je de standaard, de standaard plus, zelfs een standaard plain en de custom.

Wat zijn de verschillen qua geluid en kwaliteit en speelplezier. De custom zal beter zijn, maar waar zit 'm dat in (behalve houtsoorten). En wat is beter een standaard die opgewaardeerd is met een J&S element en een andere brug of de custom?

<=Mark=>
25 januari 2008, 18:27
Kijk eens een paar topics terug. Is al gevraagd precies dezelfde vraag trouwens.
Ik zou voor de custom gaan. Is wel wat duurder.

G.G.
25 januari 2008, 18:34
Ik ben me aan het orienteren op de epiphone les pauls. Nu heb je de standaard, de standaard plus, zelfs een standaard plain en de custom.

Wat zijn de verschillen qua geluid en kwaliteit en speelplezier. De custom zal beter zijn, maar waar zit 'm dat in (behalve houtsoorten). En wat is beter een standaard die opgewaardeerd is met een J&S element en een andere brug of de custom?

Wat zijn J&S elementen. Ken een hele hoop merken, maar hier heb ik nooit van gehoord.

PAniek
25 januari 2008, 18:42
Sorry ik bedoelde Seymour & Duncan. (Zat even met m'n hoofd bij iets anders )en een Gotoh brug

PAniek
25 januari 2008, 23:11
Kijk eens een paar topics terug. Is al gevraagd precies dezelfde vraag trouwens.
Ik zou voor de custom gaan. Is wel wat duurder.

Ik zag het staan, maar ik zou graag wat meer willen weten hoe de verhouding van geupgrade standaard t.o.v. een custom is.

Lexvandoef
25 januari 2008, 23:13
Ik heb een paar jaar geleden epiphone ge-emaild met deze vraag, hun antwoord was dat het enkel cosmetisch verschil is tussen de gitaren, er zit geen ander/beter hout in een custom of standard plus.

Spitfire
25 januari 2008, 23:50
Sorry ik bedoelde Seymour & Duncan. (Zat even met m'n hoofd bij iets anders )en een Gotoh brug
Seymour Duncan is 1 man hoor ;)

JohnLord
26 januari 2008, 11:32
Ik heb een paar jaar geleden epiphone ge-emaild met deze vraag, hun antwoord was dat het enkel cosmetisch verschil is tussen de amps, er zit geen ander/beter hout in een custom of standard plus.


@ Lex: Amps?

@Spitfire: Zijn Rolls Royce ook een man dan?

Spitfire
26 januari 2008, 11:36
@Spitfire: Zijn Rolls Royce ook een man dan?
Ik heb geen idee en snap ook niet waar deze vraag ineens vandaan komt

Maus B.
26 januari 2008, 13:20
De verschillen die er zijn tussen de gitaren die je noemde, zijn eigenlijk alleen cosmetische verschillen. Hout is hetzelfde, evenals de pick-ups.

Ik heb zelf ook een Epihone staan, maar dan het SG-model. Het was mijn eerste elektrische gitaar, en ik vind het nogsteeds een prima gitaar, zeker voor die prijs.
Ook heeft een vriend van mij pas geleden een Epiphone LP Standard gekocht, en ook dit is weer een prima gitaar.

Zelf ben ik sinds een weekje ook weer op zoek naar een nieuwe gitaar, en heb dus gister op redelijk wat gitaren gespeeld bij de muziekwinkel.
Nou merkte ik dat de Epiphone die ik oppakte om 'm toch even te vergelijken met een echte Gibson (waar ik overigens verliefd op ben geworden, dus mijn rekening staat binnekort weer vrolijk op 0,00 :satisfie: ), en pas op dat moment merk je toch wel het verschil. Nou was naar mijn mening de Epiphone niet echt helemaal lekker afgesteld, en zaten er geen fijne snaren op.
Dus ook speelt in de winkel de gitaar van jouw keuze misschien niet helemaal super... Laat hem dan eerst even goed afstellen, knal er een paar goede snaren op, en probeer 'm dan nog eens.

Dus kijk gewoon welk model jij het mooiste vind, en scheuren maar!

Iig alvast veel plezier met je nieuwe gitaar!

Lexvandoef
26 januari 2008, 15:24
@ Lex: Amps?

@Spitfire: Zijn Rolls Royce ook een man dan?


oops, ik bedoelde gitaren, zat tegelijk ook ff in het ampforum te browsen :D

ACSlater
26 januari 2008, 15:52
@Spitfire: Zijn Rolls Royce ook een man dan?

haha wat een domme vergelijking!

LaurentB
26 januari 2008, 16:52
@ Lex: Amps?

@Spitfire: Zijn Rolls Royce ook een man dan?

Ter informatie en geheel off topic: dat waren twee mannen. Royce was de ingenieur en Rolls de geldschieter.

Overigens was de Spitfire (jachtvliegtuig WWII) uitgerust met een Rolls-Royce motor.

Ironisch genoeg is Rolls-Royce uiteindelijk overgenomen door BMW, die de motoren maakte voor de Messerschmidt jachtvliegtuigen (een fabriek waarvan enkele ex-medewerkers later de Ovationgitaar ontworpen, dus toch niet helemaal off-topic, dit), de directe tegenstanders van de Spitfires in de Battle of Britain. Hebben ze toch nog gewonnen.