PDA

View Full Version : Flightcase voor FC300



Plantje
25 januari 2008, 15:50
Weet er iemand in de buurt van Zwolle een adres waar ik een flightcase voor mijn Roland FC300 kan laten maken?

dml
25 januari 2008, 15:53
Ik heb er nog eentje. Maar is wel een flinke case waar ook nog een Dual Recto en wat 19" spul ter hoogte van 4HE in past.
En ik woon in de buurt van Zwolle.

Of informeer even bij Stage Design op Ind.terrein Marslanden (Ampèrestraat) die maken ook flightcases. Overigens zijn ze behoorlijk prijzig. Ik laat meestal bouwpakketten maken bij Decilux in Hengelo, pop ik ze zelf in elkaar. Sowieso is Decilux een stuk goedkoper dan Stage Design.

Plantje
25 januari 2008, 16:24
Die van jou is inderdaad niet echt een optie. Ik wil echt een kist hebben waar ik het deksel vanaf kan halen, stekkers inpluggen en zo op het podium zetten. Zodat ik de controller ook niet uit kist hoef te halen.

Die in Hengelo is wel een goede optie. Mijn pa kan wel aan zo'n popnagel ding komen. Heb je nog tips voor het doorgeven van de maten aan dat bedrijf? Of kan ik er beter een keer langs gaan met de FC 300?

Thanks!

groovieguitarguus
25 januari 2008, 23:15
Ik weet niet wat de afmetingen zijn, maar thomann.de heeft div. cases voor floorprocessors etc.

b.v.: http://www.thomann.de/nl/thon_case_tc_electronic_gsystem.htm

gr. Guus

Plantje
29 januari 2008, 15:09
Die Thomann heb ik eens gemailed. Ze hebben wel een case voor een GT-8 of een GT-6B. Maar die is 5 cm langer, 15 cm dieper en 10 cm hoger dan wat ik nodig heb geloof ik. (Zo ongeveer.)
Ik vond het in ieder geval best veel.

Die gasten van Decilux hebben me gebeld. Hij had er wel verstand van (had zelf ook een kist voor zijn eigen midi pedaal gemaakt). Alleen ik moest er een keer mee langskomen en in het weekend zijn ze gesloten. Hmmm....beetje lastig als je in Brussel zit :) En het was maar 10-20 euro duurder dan die Thomann, maar dan heb ik wel een kistje op maat gemaakt.

Ik zal ook eens bij Stage Design kijken. Je kunt het maar in de buurt hebben :satisfie:

Bedankt in ieder geval voor de info!

dml
29 januari 2008, 15:57
Klopt, je hebt waarschijnlijk Frank aan de lijn gehad, is zelf ook gitarist dus dat praat een stuk gemakkelijker en hij denkt met je mee.
Ik heb ooit ook een case voor mijn ex-FC200 laten bouwen bij Jerry Mensink in Neede, is ook een aanrader: JM (http://www.jm-musicfactory.nl/)

Plantje
1 mei 2008, 08:23
Bij stage design rekenden ze op zo'n € 250,- :eek:

Bij Thomann kost een standaard case (die iets te groot is) € 129,- en een custom gebouwde case € 138,-.

Heeft iemand ervaring met die cases van Thomann?

dml
1 mei 2008, 09:02
Stage Design is behoorlijk aan de prijs, ja. Bouwpakketten zijn bij hun ook maar zo'n 10% goedkoper dan gebouwde cases.

Plantje
1 mei 2008, 09:09
Ow ja...nog een toevoeging... de reden DAT ik naar ervaring met die Thonmann cases vraag is dat ik laatst een Stagg kistje geprobeerd heb.

Nou, ik heb mijn kist zo ongeveer constant met twee handen gedragen! Dat handvat vertrouwde ik dus ECHT niet! En ik vraag me nu af of de Thonmann cases wat minder plastic zijn :)

Plantje
2 mei 2008, 14:33
Nou, ik heb het ding besteld. Met ook maar direct een wireless erbij. Want volgens de website hoefde je geen verzendkosten te betalen als je boven de 200 euro in totaal zit.
Maar vanochtend kwam ik erachter, dat dat alleen voor België geldt. Dus toch nog 8 euro verzendkosten betalen.
Wat wel weer netjes is: gisteren bij het bestellen was het wireless systeem 3 euro duurder...nu ze de bestelling verwerkt hebben hebben ze netjes de nieuwe 3 euro lagere prijs gehanteerd. Vind ik ERG netjes!

En een mailtje met info over de voortgang van de bestelling, tevens een smsje dat ie vandaag geshipped is (zojuist gehad).

Zij weten wel wat klantenservice is. Nu maar hopen, dat het spullie snel binnenkomt!

JeroenSchaaf
2 mei 2008, 15:06
wat voor wireless setje heb je er bij bestelt?

Plantje
2 mei 2008, 15:24
Een "SAMSON AIRLINE G-STYLE TRUE DIVERSITY SYSTEM E1" (volgens de bestelling althans :))

Bij mijn broer in de band hebben ze goede ervaring met de Samson true diversity wireless systemen. Zij hebben wel nog zenders met een gewone belt pack volgens mij. Dat heb ik dan weer niet.

groovieguitarguus
2 mei 2008, 22:54
Ik heb een tijd geleden een effecten case voor mijn G-system + 2 pedalen aangeschaft. Hadden ze niet officieel.
Ik heb een kist die geschikt was voor een VOX o.i.d. aangeschaft.
Mooie case... echt kwaliteit. Geen DAP o.i.d.
Zonde alleen dat deze cases bruin van kleur zijn... maar dat terzijde.
Als de maat goed is, zeker aan te bevelen.

gr. Guus

Geoffrey
3 mei 2008, 13:46
Ik heb donderdag ook mijn bestelling geplaatst bij Thomann..
een flightcase voor mn head, gitaar flightcase en nog een rack 4HE..
Dus redelijk wat aan flightcases :satisfie:

De mail heb ik al gekregen..maar ik ben nog in blijde afwachting van de sms.
Waarom zou dit enkel voor België gelden dat de 8euro verzendingskosten wegvallen als je boven de 200euro koopt?

Laat me eens weten wat je vind van die Samson wireless..
Ik heb nu nog een Korg racktuner en nog wat spulletjes meebesteld.. en het word eerst weer wat sparen voor ik mn wireless aankoop. :satisfie:

Geoffrey
3 mei 2008, 14:47
This wireless system is only licensed for use in Germany. If you want to use in other countries, please ask for possible frequencies.

Hopelijk heb je dit niet over het hoofd gezien..?

Plantje
3 mei 2008, 14:50
De reden van de verzendkosten heb ik geen idee van. Kon dat vrouwtje aan de telefoon me ook niet vertellen (want ik heb er wel even achteraan gebeld).

Ik wil best even laten weten hoe het wireless systeem bevalt. Van die frequencies heb ik niet helemaal over het hoofd gezien. Leek me stug, dat dit voor Nederland niet mogelijk zou zijn, dus toch nog maar een mail achteraan gestuurd. En zie daar...mail met antwoord:
-I assume the Samson wireless system is ok to be used in the Netherlands.
Otherwise: where can I ask if these frequencies are allowed to be used in the Netherlands?

The frequency range you have chosen is a ok!

-At first glance it seems that the only difference between the "SAMSON AIRLINE G-STYLE TRUEDIV SYS" E1, E2, E3, E4 and U4 is the frequency that is used; is that correct?

100% :)

Geoffrey
3 mei 2008, 15:08
Ik ben ook nog steeds aan het uitkijken voor een betaalbare wireless..
Ik had eerst gedacht aan een Sennheiser of een X2.. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar die Samson.

Ik ben trouwens ook zeer tevreden over de klantenservice van Thomann!!!
Op je mailtjes krijg je steeds een snel en duidelijk antwoord..
Ik had vooraf ook wat mailtjes gestuurd in verband met die flightcases.

Geoffrey
8 mei 2008, 20:34
En een mailtje met info over de voortgang van de bestelling, tevens een smsje dat ie vandaag geshipped is (zojuist gehad).

Zij weten wel wat klantenservice is. Nu maar hopen, dat het spullie snel binnenkomt!

Hoeveel "werk"dagen heeft het nog geduurd..?
Ik heb vandaag een smsje gekregen van Thomann dat mijn bestelling geshipped is..
Dit maakt waarschijnlijk weinig tijdsverschil uit België-Nederland?

Plantje
9 mei 2008, 15:04
Beetje druk gehad afgelopen dagen. Maar het was er ruim op tijd hoor!

Even denken....maandag was de eerste aanbieding en dinsdag zijn ze het langs komen brengen (toen ik thuis was) maar dus in principe op maandag al.

Het is een mooi kistje moet ik zeggen! Ziet er degelijk uit! Het hout lijkt alleen niet zo krasvast als het kunstof waarvan de koffer voor mijn Fender van gemaakt is. Maar goed...je kunt niet alles hebben ;)

Het wireless systeem ben ik nog een beetje aan het uitvogelen. Er zat volgens mij ook geen gebruiksaanwijzing bij. Wel vind ik het wat vreemd dat dat ding een volumeknop heeft. Dat wil ik namelijk eigenlijk niet....gewoon wat je binnenkrijgt moet je doorgeven! Maar goed...daar ga ik nog wat mee spelen. Vooralsnog lijkt het erop, dat ik de volumeregeling van de Samson een heel eind dicht moet zetten.

Geoffrey
9 mei 2008, 17:07
Krijg je dan een briefje in de bus (bij eerste aanbieding als je niet thuis bent)..?
Of werkt dit anders dan de post..?

Plantje
9 mei 2008, 17:10
Ja, zij noemen dat een InfoNotice. En als je belt om te kijken of je iets meer te weten kunt komen over hoe laat de chauffeur er zal zijn krijg je een aardige belgische dame aan de telefoon die helemaal NIETS weet! (Maar wel aardig is)

Geoffrey
10 mei 2008, 11:12
Dan doe ik ook maar de moeite niet om op te bellen.. :satisfie:
Ik wist zelf niet dat dit verzonden word met DHL..

Plantje
10 mei 2008, 11:14
Wordt het ook niet... :)
Bij mij was het iemand van UPS.

Geoffrey
10 mei 2008, 11:22
Owkey.. het is maar dat ik weet welke bestelwagens ik hier zeker in het oog moet houden.. :satisfie:

Plantje
26 mei 2008, 12:28
Laat me eens weten wat je vind van die Samson wireless..
Ik heb nu nog een Korg racktuner en nog wat spulletjes meebesteld.. en het word eerst weer wat sparen voor ik mn wireless aankoop. :satisfie:

Ik heb hem nu 2 keer met een optreden gebruikt. En op zich bevalt ie goed. Wel moet ik nog even goed kijken hoe ik de boel afstel. Eigenlijk vind ik het ook vreemd, dat ie een volumeknop heeft, want dat houdt alleen maar in: meer kans op ongewenste oversturing op ingangen :(

Maar over het apparaat op zich ben ik tevreden! Werkt goed en die zender zonder belt pack is ook super!

Geoffrey
26 mei 2008, 18:39
Bedankt om toch nog even te laten weten wat je ervaring er tot nog toe mee is.. :hippie:
Ik ben nog steeds aan het uitkijken voor een wireless maar kom er niet goed uit welke ik nu uiteindelijk ga aanschaffen.
Maar dit helpt toch iets.. ;)