PDA

View Full Version : weer een nieuwe



mattias
25 januari 2008, 13:33
hallo,

sinds gisteren heb ik me toch maar ff geregistreerd. nadat ik al een paar maand hier rond keek. ik ben mattias venhuizen ik ben 16 jaar oud en ik woon in appingedam. ik speel sinds 1.5 jaar gitaar waarvan een half jaar elecktrisch ik ben begonnen op zoon klassiek rotding maar ik ben niet zoon fan van dat akoustische spul. dus heb ik sinds een half jaar een elecktrische eentje van het merk: MPM Germany een stratocaster model. het is een beetje een beginners/gevorderde gitaar maar hij speelt en klinkt echt geweldig echt waar. ik heb er zelfs op school al wel eens mee opgetreden dus dat ding bevalt me uitstekend. overigens ben ik wel van plan als het een beetje meezit dit jaar nog een gitaar er bij te kopen met humbuckers voor het wat zwaardere werk. verder heb ik een tien watt versterker. maar die word binnenkort vervangen omdat ik in een bandje ga spelen en dat dingetje niet mee kan komen. maar helaas heb ik maar maximaal 50 euro te besteden en als ik mijn 10 watt versterkertje verkoop maximaal 75 a 80 euro. omdat die 10 watt nog maar 2 maand oud is. dus heeft er nog iemand tips voor mij hoe het verder moet met een versterker?. en sinds 3 week heb ik ook een boss DS-1 pedaal. echt een geweldig pedaal die ik ook niet meer wegdoe hij bevalt me uitstekend wat een geweldig geluid zit er in zoon dingetje. verder speel ik een beetje muziek van jimi hendrix enzo. maar ook offspring en the white stripes. ( in mijn nieuwe band) overigens ben ik ook nog met een eigen bandje bezig maar dat word gwn een heel rustig project waar geen haast achter zit. die andere band begin ik met een paar vrienden. maar ik hoop hier een leuke tijd te hebben. en veel te leren via dit forum.

groeten, mattias venhuizen

Bernstien
26 januari 2008, 10:38
Hallo jongeman, en welkom op het forum!
16 is een leuke leeftijd om met muziek bezig te zijn:veel tijd, meestal weinig geld.
Als je op zoek bent naar veel Watts voor weinig geld kan ik je Peavey of Behringer aanraden. Best aardig klinkende en redelijk robuuste versterkers voor moderate prijsjes. Ik zou als ik jou was nog even gaan vakkenvullen om je budget op te krikken naar een eurotje of 150. In die range heb je ineens veel meer keuze (op marktplaats of gitaarmarkt) voor een leuke startersamp.
Groot voordeel is dat je al een heel behoorlijk pedaaltje hebt.

Succes ermee!

mattias
26 januari 2008, 12:43
ik ga vanmiddag een roland cube 20x ophalen daarmee kan ik eerst meekomen. en met mijn nieuwe band gaan we eerst nog niet optreden. en later koop ik nog wel een beter versterker. want het is ook niks aan om gelijk geweldig goed spul te kopen. dus ik doe het een beetje rustig aan.

Tho
26 januari 2008, 13:06
welkom, en veel plezier!

Bernstien
26 januari 2008, 13:31
Die Cubes zijn helemaal niet verkeerd!Veel plezier ermee!

mattias
26 januari 2008, 17:31
heb toch maar een stagg 60g ar opgehaald die komt zeker mee in een band en hij klinkt ook echt zalig. voor thuis is ie alleen bijna te hard maar dat maakt niet uit.