PDA

View Full Version : Dilemma: rebelrelic vs fender



dimitri
25 januari 2008, 09:27
Heren (en dames) ik zit met een probleempje.
Eigenlijk zou je het een luxe probleem kunnen noemen :-)
Wel, ik heb hier een fender 57 RI strat staan, een usa made. Fijne gitaar, goeie bespeelbaarheid, vette klank. Nu heb ik het aanbod gekregen om deze te ruilen voor een rebelrelic strat. Meer bepaald deze: http://www.2dehands.be/rebelrelic-54-strat-geen-fender-36106434.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&rubriek=muz_instr&start=40
Nu weet ik niet goed als dit een verstandige keuze zou zijn. Ik heb al een heel wat goede reacties (forum) gehoord over rebelrelic, maar had toch ook nog graag even jullie mening gehad hierover.

guvnor
25 januari 2008, 09:31
Ik heb er nog niet op gespeeld maar ik kan me voorstellen dat ongeacht de kwaliteit van de gitaar je later een probleempje kunt hebben met eventuele verkoop. Fender blijft waardevast, maar of dat gebeurd met Rebelrelic is nog maar de vraag.

Harry
25 januari 2008, 09:53
als je zo tevreden bent over die fender is het sowieso gekkenwerk om deze in te ruilen voor een gitaar die je verder niet kent....

barno
25 januari 2008, 09:58
dit is idd een moeilijke. heb ook een 57 ri usa, bijzonder goed gitaartje. speelde vorige week nog op een 62 versie van zo'n relic die kennis van me had gekocht in de states, en ja, die zou ik geruild hebben met mijn 57 (en dan weten dat ik tegen dat relicgedoe ben): fantastische klank en een werkerlijk superieure neck. Ik zou dus zeker der eens op spelen, maar ik vrees dat als die gast niet kon wennen aan dat ding, hij ook niet zal wennen aan jouw 57, zoveel verschil qua feel zit er ook niet op.

edit: zie nu pas dat het niet gaat om fender, dat inruilvoorstel: tja dan zou ik er niet aan beginnen ivm (zoals al gezegd) waarde doorverkoop

Lexvandoef
25 januari 2008, 11:52
@ts, waarom wil je hem eigenlijk ruilen, of denk je er over na? Ben je niet meer tevreden met je gitaar?

rickert
25 januari 2008, 13:19
En ik geloof er geen fuck van dat het een RebelRelic is. Hij is heel goed in relicen, en deze komt sowieso al wat nepperig over. En RebelRelic heeft volgens mij altijd logo's gedaan. Die heeft FredDons nog uitgeprint voor de eerste serie!

dimitri
25 januari 2008, 13:21
Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar een rebelrelic. Ben nog steeds tevreden over mijn strat, maar zoals wel meerdere mensen hier is afwisseling wel leuk. Een rebelrelic erbij kopen zit er momenteel niet in dus is een ruil wel te overwegen.

dimitri
25 januari 2008, 13:41
Heb al contact gehad met luke van rebelrelic en hij heeft deze wel gemaakt. Dus origineel is hij wel. Hij heeft gitaren zonder logo

bass blom
25 januari 2008, 14:07
een goeie strat zonder logo is cool :satisfie:

rickert
25 januari 2008, 14:53
Heb al contact gehad met luke van rebelrelic en hij heeft deze wel gemaakt. Dus origineel is hij wel. Hij heeft gitaren zonder logo
Oke, dan is het goed.

Het is het overwegen waard als je al een RebelRelic wilde. Maar als je tevreden ben over deze fender die je nu hebt, zie ik niet in waarom je 'm zou moeten ruilen!