PDA

View Full Version : Rocktron Vooduvalve + Racktuner



Giac
25 januari 2008, 08:55
Momenteel gebruik ik een rocktron vooduvalve die rechtsreeks naar de mengtafel gaat. Tussen de lijn die van de Rocktron naar de mengtafel gaat wil ik een 19”racktuner hebben. Helaas is het zo dat er bij de rocktron geen “tuner-out” opzit (en dus ook geen “mute” functie).

Weet iemand een oplossing hoe ik deze tuner ertussen kan maken zodat ik op ieder gewenst moment kan stemmen zonder (jack)pluggen te verwisselen, en dat er ook op een of andere manier gemute kan worden zodat er geen signaal naar de mengtafel gaat.

Zijn hier standaard oplossingen voor?? (een soort splitter?)

Ik hoor graag wat antwoorden zodat ik het goed kan aansluiten.

Alvast bedankt!

dml
25 januari 2008, 09:10
Gitaar > input tuner
output tuner > input VV
output VV > mixer

Ik zie het probleem niet......

paulusdeBKB
25 januari 2008, 10:15
DMLs oplossing is inderdaad het eenvoudigst. Ik neem aan dat je de tuner niet standaard in het signaalpad wilt hebben staan om tonesuck te voorkomen? Die valt bij de meeste racktuners toch enorm mee?

Giac
25 januari 2008, 11:12
Inderdaad dat zou een oplossing kunnen zijn van DML.

- Eerst de tuner daarna de rocktron en dan naar de mengtafel. Hoe kan ik dan "gemute" stemmen? (een preset maken op de rocktron met het level op 0?)

- Of er veel of weinig tonesuck zal zijn moet ik ondervinden, is denk ik even uitproberen.

- Is het geen probleem voor een tuner dat deze constant tijdens het spelen een signaal binnenkrijgt zodat hij constant flink op en neer staat te bewegen?

Ik hoor het graag!

Kaboemba
25 januari 2008, 11:57
Als de voodu send return heeft kan je die toch gebruiken ?

dml
25 januari 2008, 12:13
Inderdaad dat zou een oplossing kunnen zijn van DML.

- Eerst de tuner daarna de rocktron en dan naar de mengtafel. Hoe kan ik dan "gemute" stemmen? (een preset maken op de rocktron met het level op 0?)

- Of er veel of weinig tonesuck zal zijn moet ik ondervinden, is denk ik even uitproberen.

- Is het geen probleem voor een tuner dat deze constant tijdens het spelen een signaal binnenkrijgt zodat hij constant flink op en neer staat te bewegen?

Ik hoor het graag!

Als je gemute wil stemmen kun je of even naar de tuner lopen en op mute drukken of inderdaad een preset op je VV maken met outputvolume op 0.
De laatste user preset wordt vaak voor deze functie gekozen (nr. 128?), dan weet je de mutefunctie altijd te vinden.

Dat hij flink op en neer gaat, is geen enkel probleem.