PDA

View Full Version : Voicst



Jimwoud
24 januari 2008, 22:21
Wat vinden jullie ervan?

Ik vind hun hitje best wel ok. Goede mix van electro, rock, indie. Heb hun cd snel geluisterd wat me opviel was dat de zanglijntjes erg origineel en melodieus zijn.

wiegersma
25 januari 2008, 08:12
op cd klinkt t goed. Live vind ik het gewoontjes, dan wel beginnersachtig, klinken. Ook hun hitje komt niet uit de verf live

Nielsje
25 januari 2008, 10:28
Ik vind beide cd's van Voisct lekker klinken, met lekkere drums en speelse breaks.

paulusdeBKB
25 januari 2008, 10:40
Komt het door Radio3-compressie of klinkt dat singletje erg vlak? Het liedje is wel goed hoor.

duckman
25 januari 2008, 10:53
Ik vind Voicst een van de leukere Nederlandse bands,zowel op CD als live.

Jimwoud
25 januari 2008, 13:44
Hij is toevallig net weer op 3fm, vind de productie wel ok eigenlijk, lekker losjes maar ook wel dik zeker niet klinisch. Drums is echt goed inderdaad. Live kan ik niet beoordelen, maar er zit erg veel in single en live zijn ze maar met z'n 3en. wordt live de electro shit gesampled?

Epipaul
25 januari 2008, 14:20
Ben ik dan de enige die het vreselijk vind? Het glazuur knalt van je tanden. Ik vind het gewoon allemaal net tè. Ik vind het gepolijst.
Voicst laat ik aan mij voorbij gaan. Niet echt mijn muziek.

Remceu
19 februari 2008, 23:55
Lekkere muziek, lekker vrolijk, misschien iets te vrolijk, maar daar heb ik in ieder geval geen last van.

Heb ze live gezien in Tivoli + bij een kleedkamerconcert daar. Is zeer tof live, ben benieuwd hoelang ze staande blijven, na hun vorige cd zijn ze lange tijd flink uit de publiciteit verdwenen. Bovendien worden ze wel erg gehyped, jammer.

Leuk cd'tje, leuk nummertje, maar niet de beste van de cd.

new deep
23 februari 2008, 14:08
Ik vind de 2e cd best cool, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze ditmaal wel hebben gestemd en dat deze stemmingen ook met elkaar corresponderen.

Nielsje
7 juni 2008, 13:36
Zo, gisteravond de gasten van Voicst live zien spelen bij het TU zomerfestival in Delft.

Zo, maar dat was goed! Ze hebben anderhalf uur gewoon staan blazen, heerlijk energiek, explosief en een goeie interactie met het publiek!
Aanvankelijk hadden ze wat moeite om te suffe rukkers van Delft mee te krijgen, maar na zo'n 20 minuten was het ijs gebroken.
De blazerssectie is een heerlijke toevoeging aan de band, maakt het gewoon net wat anders. Aan het einde van het optreden vond de drummer het nodig om een drumstok door z'n snare te rammen.. mjah..
Zou ze zeker nog een keer willen zien.

Wat mij opviel:

Hun trompettist, Colin, komt bij mij nogal irritant over, wil volgens mij alle aandacht. Een beetje Ali-B met een trompet.
De heren van Voicst hebben blijkbaar nog nooit gehoord van straplocks, aangezien bij alle gitaren de banden zijn 'verzegeld' met een ongezonde hoeveelheid duct-tape.
Ze speelden 'Dazzled Kids' niet, blijkbaar zijn ze d'r een beetje zat van..

Hallie
19 juni 2008, 10:38
ik heb ze op Pinkpop gezien.
dat was geweldig!
in een opblaasbootje over het publiek..:D.

RobertoL
19 juni 2008, 10:52
Ze zijn wel leuk, en vooral live. De versie van Feel Like A Rocket bij Raymann Is Laat vond ik geweldig. Wel vind ik dat de toeters (trompetten, saxofoons, weet ik het allemaal) wat harder mogen.

Jellyfish00
19 juni 2008, 12:39
Ze waren op pinkpop in ieder geval geweldig. Na Everyday I Work On the Road bevroren ze opeens, komen Pete Philly en Perquisite op, geweldig gewoon.

sambora
19 juni 2008, 13:41
Vond het album - zeker voor NL'e begrippen - top! Heb ze hier (Utrecht) op bevrijdingsfestival gezien, zeer matigjes.
Toen op pinkpop nog maar een kans gegeven en het stond als een huis. Veel interactie met het publiek en heel energiek.

Jimwoud
19 juni 2008, 14:16
Wat mij opviel:

Hun trompettist, Colin, komt bij mij nogal irritant over, wil volgens mij alle aandacht. Een beetje Ali-B met een trompet.
De heren van Voicst hebben blijkbaar nog nooit gehoord van straplocks, aangezien bij alle gitaren de banden zijn 'verzegeld' met een ongezonde hoeveelheid duct-tape.
Ze speelden 'Dazzled Kids' niet, blijkbaar zijn ze d'r een beetje zat van..
Is hij niet die trompettist van Relax?

schizo910
19 juni 2008, 15:36
Voicst is cool, goeie liedjes die op het eerste gehoor vrij simpel zijn maar toch meer diepgang en lagen hebben dan je in het begin denkt.

En Joppe is cool...

hansli
19 juni 2008, 20:15
het is best een aardig bandje, aardige liedjes voor zover ik gehoord heb, maar die rare naam: hoe spreek je dat nou uit?

Dirk_Hendrik
19 juni 2008, 21:49
Het enige wat op dit moment in me opkomt is Tjeerd die eindeloos liedjes mer sus2 akkorden speelde omdattie z'n barre "versterkte" door z'n middelvinger over z'n wijsvinger te leggen. Sophie, www.sophiezeyl.com (http://www.sophiezeyl.com), vond het gelukkig heerlijk... Allemaal dromerige ballads...

Of Tjeerd die uit z'n dak stond te gaan met een snoertje van 1 meter... wat dus vanzelf uit z'n Sun Mustang trok. Je kunt je de verbouwereerde blik voorstellen. Ik moet het nog ergens op een ouwe VHS hebben staan.

Of Tjeerd met een 1 of andere geleende Fender versterker die zo kut klonk. Eén van de 2 eindbuizen lag dan ook onderin z'n versterker. En ik nog denken "wat een rare manier om met een reservebuis om te gaan".

Of Tjeerd die hier m'n eerste multieffect zat uit te wonen terwijl ik in m'n woonkamer een stratbody zat kaal te schuren.

wat herinneringen van een jaar of 10-12 geleden....

Tsja, Tjeerd. Leuk dat het zo lekker gaat. Hij heeft er hard voor geknokt. en blij voor Joppe dat hij uit de Djem weg is. Daar wordt je na verloop van tijd ook geen geestelijk gezonder mens van.