PDA

View Full Version : Dilemma AHB-1 of AHB-2



Geoffrey
24 januari 2008, 22:11
Zwaar dilemma!!!!
Had k nu eindelijk de keuze gemaakt om SD Blackouts te bestellen..zie k op de site van SD dat ze nu een Blackout metal hebben..
En nu heb k natuurlijk opnieuw hulp nodig.. :satisfie:

Wat lijkt jullie die SD Blackout Metal..?
Het is natuurlijk wel een persoonlijke keuze..maar misschien weet iemand er hier meer over..


http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/cutting-edge/blackouts/

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/blackouts_metal/

De nieuwe AHB-2 zou de vernieuwde versie van de SD LiveWire Metal zijn..
Misschien iemand ervaring met de Livewire Metal..?

Arvoitus
24 januari 2008, 23:20
Hij is echt nieuw, dus ik weet zeker dat niemand deze pickup al probeert heeft.

Ik kan ook nergens reviews vinden, ik denk dat je eerst even een weekje of 2 moet wachten voordat er iets op internet/youtube komt.

Geoffrey
24 januari 2008, 23:28
Het zou de verniewde SD Livewire Metal LW-HMET zijn..

Ik heb er al iets van gevonden op het forum van SD zelf..maar dat is heeeeeel beperkt

pol
25 januari 2008, 09:16
Ik heb enkel ervaring met de gewone blackout, kan je wel verstellen dat dit een prima ding is, veel output, goeie definitie.

heb die ook al vergeleken met een emg81 en de blackout klinkt wat voller, terwijl de emg zoiets nasaal heeft, zijn alletwee strakke pickups wel.

de blackout lijkt me wat gebalanceerder in alle frequenties, prima keus als je voor actief gaat.

Dark_Tranquillity
25 januari 2008, 09:24
De blackouts zijn wat... allrounder dan EMG's, de 85 vind ik zelf namelijk wat donkerder klinken. De 81 word minder nasaal als je de tone knop iets terugdraait, maarja dan verlies je wat strakheid. Verder lijken me deze SD's prima actieve pickups, als ik het verhaal op de site mag geloven!

ben vanhoof
25 januari 2008, 09:27
De blackouts zijn wat... allrounder dan EMG's, de 85 vind ik zelf namelijk wat donkerder klinken. De 81 word minder nasaal als je de tone knop iets terugdraait, maarja dan verlies je wat strakheid. Verder lijken me deze SD's prima actieve pickups, als ik het verhaal op de site mag geloven!

Jij hebt nogal een combinatie; Jackson RR USA van 2000€ met een Roland cube 30 van 200 :p

Geoffrey
25 januari 2008, 17:50
De blackouts zijn wat... allrounder dan EMG's, de 85 vind ik zelf namelijk wat donkerder klinken. De 81 word minder nasaal als je de tone knop iets terugdraait, maarja dan verlies je wat strakheid. Verder lijken me deze SD's prima actieve pickups, als ik het verhaal op de site mag geloven!

Bedankt voor je reactie..
Het gaat hem niet meer over het dilemma EMG of Seymour Duncan.. maar eigenlijk tussen de Blackouts en de nieuwe Blackouts Metal.
Het zou geen vernieuwde versie van de blackouts zijn maar van de LiveWire Metal..

Tot noch toe geen reactie terug gekregen van SD..

Jellyfish00
25 januari 2008, 17:58
Ik zou dan gewoon voor de Blackouts gaan. Vaak zijn dingen ontworpen voor Metal, gewoon bagger.. (maar dat is mijn mening)

Geoffrey
25 januari 2008, 18:09
Ik zou dan gewoon voor de Blackouts gaan. Vaak zijn dingen ontworpen voor Metal, gewoon bagger.. (maar dat is mijn mening)

Ergens ben k ook wel van die mening en zou k wel bij de "vertrouwde" Blackouts blijven..
maar de Blackouts Metal leken me eventueel wel een optie..

pimmedoris
25 januari 2008, 19:51
ik zat net even wat soundfiles te luisteren van zowel de blackout als de oudere livewire metal. Ik vond het wel grappig dat je een geluid krijgt met een best wel gaaf en subtiel randje eraan en dat is dan Clean. (tussen deze twee zou ik de blackout kiezen trouwens)

Mja vond ik wel grappig. verder kan ik er niks zinnigs over zeggen

Geoffrey
25 januari 2008, 20:41
ik zat net even wat soundfiles te luisteren van zowel de blackout als de oudere livewire metal. Ik vond het wel grappig dat je een geluid krijgt met een best wel gaaf en subtiel randje eraan en dat is dan Clean. (tussen deze twee zou ik de blackout kiezen trouwens)

Mja vond ik wel grappig. verder kan ik er niks zinnigs over zeggen

owkej.. :satisfie:
Ik heb ook al eens zitten luisteren naar die soundfiles..maar je kan er toch niet zo veel uit opmaken (je hebt er misschien wel ergens een idee van...)

Ondertussen heb ik al een Seymour Duncan Blackout set besteld.. :cooler:

Wel tot 3 a 4 weken wachten..

Geoffrey
26 januari 2008, 09:27
Misschien voor de eventueel geïntresseerden..:

The new Blackout Metals are like the old Blackouts but they have moreoutput. They have dual output pins on the back that you can connect to a push pull pot. When they are engaged you get full output. When they are separated you get the output of the regular blackouts. You can request an order from your local dealer.

Mailtje terug van de SD customer service

Misschien nog één klein (dom) vraagje..: wat is een push pull pot..?

Kakihara
26 januari 2008, 09:59
Misschien nog één klein (dom) vraagje..: wat is een push pull pot..?

Een push/pull pot is een volume-of tone-pot die je omhoog kan trekken en desgewenst ook weer kan induwen (duh!). Vaak worden die dingen gebruikt voor coilsplitting, in- of uit-fase schakeling, eventueel schakelen tussen verschillende weerstandsmogelijkheden, kortom om meer "schakelmogelijkheden" te hebben.

Geoffrey
26 januari 2008, 10:30
Een push/pull pot is een volume-of tone-pot die je omhoog kan trekken en desgewenst ook weer kan induwen (duh!). Vaak worden die dingen gebruikt voor coilsplitting, in- of uit-fase schakeling, eventueel schakelen tussen verschillende weerstandsmogelijkheden, kortom om meer "schakelmogelijkheden" te hebben.

Owkej.. het klonk ergens wel logisch, maar ik wou toch nog efkes weten of mn vermoeden juist was.. :satisfie:

Jellyfish00
26 januari 2008, 14:57
Een push/pull pot is een volume-of tone-pot die je omhoog kan trekken en desgewenst ook weer kan induwen (duh!). Vaak worden die dingen gebruikt voor coilsplitting, in- of uit-fase schakeling, eventueel schakelen tussen verschillende weerstandsmogelijkheden, kortom om meer "schakelmogelijkheden" te hebben.
Hee kakihari, ik heb jou gister live gezien! Welke gitarist ben jij?

Kakihara
26 januari 2008, 18:42
Hee kakihari, ik heb jou gister live gezien! Welke gitarist ben jij?
Dat was ik niet vrees ik :) Blijkbaar loopt er een in Nederland ergens een groep rond die mijn naam gebruiken :p Ik hoop dat ze wel een beetje goed zijn :D

Geoffrey
10 februari 2008, 21:43
Toevallig nog niemand de SD Blackout Metals zitten..?

Arvoitus
26 februari 2008, 22:40
http://nl.youtube.com/watch?v=MFeoS5i9zro

Hier praten ze over de "nieuwe" blackout metal.

Geoffrey
3 maart 2008, 16:08
http://nl.youtube.com/watch?v=MFeoS5i9zro

Hier praten ze over de "nieuwe" blackout metal.

Dit gaat inderdaad over de nieuwe Blackout Metal!!!
De "vervanger" van de LiveWire Metal..

Tho
21 maart 2008, 17:55
iemand al evaring opgedaan over een van deze twee PU's? Ben namelijk ook wel erg benieuwd!

Geoffrey
22 maart 2008, 12:04
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er al iemand een ervaring heeft met die nieuwe LiveWire metals..

Tho
30 maart 2008, 15:59
Weet je wat? Ik ga het gewoon zelf ondervinden :D

Ik heb zojuist een SD Blackout (niet de blackout metal) besteld, en een Dimarzio ToneZone!

Zodra de Blackout in mijn RR24 geïnstalleerd is, laat ik het jullie weten!

Iceman
30 maart 2008, 16:18
Ben benieuwd.

Heb zelf de Blackout set, neck en halspup.
Vind ze helderder en levendiger dan EMG's. Strakker ook, terwijl ze volgens mij wel meer laag hebben. En niet dat doodse van EMG's.

Tho
30 maart 2008, 16:19
Ben benieuwd.

Heb zelf de Blackout set, neck en halspup.
Vind ze helderder en levendiger dan EMG's. Strakker ook, terwijl ze volgens mij wel meer laag hebben. En niet dat doodse van EMG's.

Kijk, dat klinkt al goed! Die edwards van jou, is die alder of mahonie?

Jellyfish00
30 maart 2008, 16:25
Weet je wat? Ik ga het gewoon zelf ondervinden :D

Ik heb zojuist een SD Blackout (niet de blackout metal) besteld, en een Dimarzio ToneZone!

Zodra de Blackout in mijn RR24 geïnstalleerd is, laat ik het jullie weten!
Yeah! Blackouts rocken :rockon:

Iceman
30 maart 2008, 18:13
Kijk, dat klinkt al goed! Die edwards van jou, is die alder of mahonie?

Maple top, mahony body, volgens de specs.

Iceman
1 april 2008, 17:25
Heb de Blackouts uit de Edwards gehaald om ze te proberen in m'n LTD EC-1000 en de groene Iceman.
Vandaag het neckelement v/d Blackouts in de brugpositie van de EC-1000 geplaatst. Klinkt erg goed. Mooie strakke palmmute, open en schoon.

Morgen gooi ik het Blackout-brugelement in de brugpositie van de Iceman, dus dan kan ik ongeveer het verschil in geluid (als dat er is.....) omschrijven.

Geoffrey
1 april 2008, 22:20
Die Blackouts rulen zo zwaar!!!!!!!!!!!!
Maar ik ben nog steeds nieuwsgierig naar die Blackout Metals..
Nog niemand?

Misschien moet ik ze dan toch maar zelf bestellen.. :hippie:

joel
20 juli 2008, 22:18
Waarom is er hier niemand voor de Sd blackot metal? er is toch al feitelijk uitgelegd dat ze beter zijn. Ze kunnen exact het zelfde klinken als de oude blackouts, maar met een mini switch of een push/pull cap kun je hem switchen naar een nog veel luidere blackout.
Ik denk dat hij zijn geld zelfs nog meer waard is dan de vertrouwde blackouts, omdat je eigelijk 2 pickups in een krijgt

Dark_Tranquillity
21 juli 2008, 12:54
Ik kan jullie ook een EMG aanraden, nieuw op de markt, veel opener, strakker, levendiger, en een beter laag als de Blackouts, echt super pickups. Ik zou dan toch vooral de splinternieuwe EMG 85 in de brug willen aanraden. Ronduit verbazingwekkend hoe goed deze pickups zijn!

Thundermane
21 juli 2008, 13:32
Ik kan jullie ook een EMG aanraden, nieuw op de markt, veel opener, strakker, levendiger, en een beter laag als de Blackouts, echt super pickups. Ik zou dan toch vooral de splinternieuwe EMG 85 in de brug willen aanraden. Ronduit verbazingwekkend hoe goed deze pickups zijn!
Zijn ze echt opvallend beter dan de EMGs van vroeger op de markt?
En hoe kan je aan deze nieuwe EMGs komen?
Ik ben cker wel benieuwd want ik denk er ook aan om wat nieuws te stoppen in mijn EC 1000 BLK.

En zijn die nieuwe EMGs dan ook met een nieuwe naam ofzo, of is het gewoon een interne upgrade?

Orpheo
21 juli 2008, 15:07
Ik kan jullie ook een EMG aanraden, nieuw op de markt, veel opener, strakker, levendiger, en een beter laag als de Blackouts, echt super pickups. Ik zou dan toch vooral de splinternieuwe EMG 85 in de brug willen aanraden. Ronduit verbazingwekkend hoe goed deze pickups zijn!

jij geilt gewoon perse op EMG. Ik vind ze verschrikkelijk, en zal dat blijven vinden, en ik zal altijd blackouts aanraden. absoluut .mocht ik ooit actief willen gaan; blackout metal!

almarvk
21 juli 2008, 15:11
Als je het verschil wil weten tussen de EMG en de SD Blackout moet je het eens vragen aan Tho. Die was zeer positief over die Blackouts!