PDA

View Full Version : Gitaar kopen - Advies?



Wesley
24 januari 2008, 21:48
Hoi mensen,
Ik kan inmiddels al een beetje bassgitaar spelen, alleen ik wil nu overgaan naar de gewone elektrische gitaar.
Mijn vraag is, waar moet ik allemaal opletten bij een gitaar kopen?
want ik kan natuurlijk wel gewoon de winkel ingaan en een gitaar uitzoeken, maar ik wil graag wat tips e.d. hebben, zodat ik met zekerheid een gitaar kan kopen.

Denk er wel aan dat ik niet meteen een prof. Gitaar moet hebben.. :P

Groetjes,
Wesley!

Acoustic
24 januari 2008, 21:53
Advies .. Wat is je budget? Wat voor muziek speel je? Speel je in een band ? Dan kunnen we een beetje verder kijken wat een goede gitaar voor jou is [ en waar je dan op moet letten natuurlijk ] ;)

Wesley
24 januari 2008, 21:58
Advies .. Wat is je budget? Wat voor muziek speel je? Speel je in een band ? Dan kunnen we een beetje verder kijken wat een goede gitaar voor jou is [ en waar je dan op moet letten natuurlijk ] ;)

Mwah ik wil zo ongeveer tussen de 100 á 200 euro uitgeven.
Het hoeft natuurlijk niet altijd meteen zo duur he, aangezien je gitaren hebt van een paar duizend euro..

En naast dat wil ik gewoon wat voor mijn eigen plezier spelen, wie weet later een bandje, dan zou ik natuurlijk eerst goed moeten oefenen.
Oefenen Baart Kunst.

pasqual
24 januari 2008, 22:46
ibanez gio series; grx 140, fijn gitaartje voor weinig geld. nieuw ongeveer 250 euro, op marktplaats ongeveer 100,- á 175,- euro.

groeten Pasqual.

Silco
24 januari 2008, 22:57
Ik had zelf ook zo'n budget.

Ik stond voor de keuze:

- Squier by Fender startpakket (gitaar, amp, hoes, strap, enz, enz.) -> €170

- Ibanez GRX 70 jumpstart (ook gitaar,amp,hoes,strap enz, enz.) -> € 200

Uiteindelijk ben ik voor de ibanez gegaan.

Djankie
24 januari 2008, 23:00
ik zou zelf wat door sparen en richting de 400 € gaan, want veel daaronder is echt dubbel nix.

Nevaratoiel
24 januari 2008, 23:06
ik zou zelf wat door sparen en richting de 400 € gaan, want veel daaronder is echt dubbel nix.Ahem... mijn Epi LP is echt niet zo heel slecht hoor. En hij heeft 200 euri's gekost... :chicken:

Wesley
25 januari 2008, 07:51
ik zou zelf wat door sparen en richting de 400 € gaan, want veel daaronder is echt dubbel nix.

Mwah ik zei net al dat ik niet te veel wil uitgeven aan een gitaar.
Pas als ik véél beter ben, dan wil ik wel eens kijken naar wat duurders.

Maar natuurlijk alsnog bedankt!

Rormo
25 januari 2008, 12:56
400 euro is ook niet veel voor een gitaar ;)

Maar wil je voor 100-200 euro alleen de gitaar kopen, of moet daar ook nog een versterker van betaald worden? Dat laatste is echt redelijk onmogelijk. Je kunt voor 200 euro geek goed versterker en gitaar kopen. daarom kun je beter iets meer uitgeven, dan heb je iig iets dat goed is, dat je motiveert om te blijven oefenen en waar je jaren plezier van hebt.

Eko
25 januari 2008, 13:03
Probeer een bekende van je te vinden die eventueel mee kan gaan om ergens te kijken. Kopen via Marktplaats kan best , maar dan is het prettig als je iemand bij je hebt die er iets van weet.
Ga eerst even in een winkel ( liefst een grote) kijken wat je interesse opwekt. Soms ligt een instrument niet lekker in je hand of zo.
De starterkits van Squier of Ibanez zijn bedoelt om op te leren spelen , niet meer dan dat. Ze zijn wel goed voor het geld. Als je er normaal mee omgaat kan zoiets je leven mee gaan. Beter kopen kan altijd nog.....

.john.s
25 januari 2008, 17:46
ik zou zelf wat door sparen en richting de 400 € gaan, want veel daaronder is echt dubbel nix.

let wel ff op wat je zegt er zijn veel goede gitaren onder de 400 euro,
zoals mijn Ibanez ARX320-MS.

en vele andere gitaren.

Onmeunig Hans
25 januari 2008, 19:31
let wel ff op wat je zegt er zijn veel goede gitaren onder de 400 euro,
zoals mijn Ibanez ARX320-MS.

en vele andere gitaren.

Dat is zeker waar. Tot je op een veeeeel betere en gegarandeerd duurdere gitaar hebt gespeeld.

Tapirdier
25 januari 2008, 19:36
Aan starterskits zou ik niet beginnen, je kan voor minder dezelfde gitaar kopen en daarbij dan een acceptabele transistor versterker die je binnen een maand toch wel had gekocht, want de bijgeleverde klinken ÈCHT voor geen meter.

prs
25 januari 2008, 19:53
Koop gewoon een gitaar van deze site:

www.wesleyguitars.co.uk

Doet je naam eer aan en past prima binnen je budget :)

Onmeunig Hans
26 januari 2008, 01:38
Koop gewoon een gitaar van deze site:

www.wesleyguitars.co.uk

Doet je naam eer aan en past prima binnen je budget :)

:D :D :D

Zoek de echte gitaar...

Starterkits zijn ruk. Voor minder koop je op MP iets beters

ACSlater
26 januari 2008, 04:27
Ik zou lekker bas blijven spelen. Er is een chronisch tekort aan bassisten dus je komt veel makkelijker in een band :)

Ik zou denk ik voor een 2e handsje gaan. Voor minder geld meer gitaar en als het ding niet bevalt, kun je het meestal voor een gelijkwaardige prijs weer verkopen.

Acoustic
26 januari 2008, 13:04
Mjah als je echt gitaar wilt spelen dan wil je ook wel dat 't een beetje klinkt, ook al gebruik je 'm niet vaak. Starter packs zijn meestal ruk, spaar jezelf een bedrag van 250/350 euro voor een gitaar en je hebt een prima gitaar ( of natuurlijk 2de hands ) London City is natuurlijk prima merk, squier heeft leuke mits ze goed afgesteld zijn. Als er nog een versterker bij moet, zeg ik, spaar ff door want beter een setje wat lekker klinkt dat een pruts stuk hout ;)