PDA

View Full Version : Wat zal ik doen?



Matthoman
24 januari 2008, 20:30
Ik ben over een week of 3 jarig en hoop dan nog wat geld bij elkaar te schrapen. ik verwacht dat ik dan op een totaal van €250 - €300 kom. (niet dat ik dat voor mn verjaardag krijg, ik heb nog iets van €200). En ik wil van accoustisch overstappen op elektrisch. ik heb nu 4 jaar accoustisch (les op muziekschool) achter de rug en ben van plan een nieuwe elektrische te kopen.

eisen:

Hij moet een jaar of wat mee kunnen
ik wil spelen in de categorie: Queen, All American Rejects enz.
Hij moet er een beetje cool uitzien :cooler:
een tremolo (niet per se nodig, khou gewoon van klooien)

Kan iemand helpen met wat voor gitaar ik nodig heb?

Alvast bedankt allemaal

Mr.Fingers
24 januari 2008, 20:32
Ik ben over een week of 3 jarig en hoop dan nog wat geld bij elkaar te schrapen. ik verwacht dat ik dan op een totaal van €250 - €300 kom. (niet dat ik dat voor mn verjaardag krijg, ik heb nog iets van €200). En ik wil van accoustisch overstappen op elektrisch. ik heb nu 4 jaar accoustisch (les op muziekschool) achter de rug en ben van plan een nieuwe elektrische te kopen.

eisen:

Hij moet een jaar of wat mee kunnen
ik wil spelen in de categorie: Queen, All American Rejects enz.
Hij moet er een beetje cool uitzien :cooler:
het liefst ook een tremolo (niet per se nodig, khou gewoon van klooien)

Kan iemand helpen met wat voor gitaar ik nodig heb?

Alvast bedankt allemaal


Squier STD. Stratocaster???

episua
24 januari 2008, 20:35
Aangezien je fan van Queen bent is de Burns Cobra misschien wel leuk voor jou. Er zitten de bekende tri-sonic pickups in die ook door Brian May werden gebruikt, prachtig clean en een mooie ronde distortion toon. Ben je voor €299,- klaar.
Plaatje: http://www.musicstorecentral.co.uk/Guitars/Cobra%20SB.jpg

Matthoman
24 januari 2008, 20:40
Squier STD. Stratocaster???


Bedoel je dan de Affinity? die ben ik op internet een paar keer tegengekomen, alleen heb ik nog geen kans gehad om m uit te proberen.

Jay75
24 januari 2008, 23:47
Aangezien je fan van Queen bent is de Burns Cobra misschien wel leuk voor jou. Er zitten de bekende tri-sonic pickups in die ook door Brian May werden gebruikt, prachtig clean en een mooie ronde distortion toon. Ben je voor €299,- klaar.
Plaatje: http://www.musicstorecentral.co.uk/Guitars/Cobra%20SB.jpg


Very cool!!!!

Timotio
24 januari 2008, 23:53
Bedoel je dan de Affinity? die ben ik op internet een paar keer tegengekomen, alleen heb ik nog geen kans gehad om m uit te proberen.

Nee niet de affinity, de standard. Deze is een stuk beter dan de affinity versie. Ik geloof dat ze 245 euro kosten o.i.d. Ik heb er zelf ook een, zeer goeie beginners gitaar, in meerdere kleur- en halsuitvoeringen. zou er zeker eens naar kijken!

Bernd Veenema
25 januari 2008, 01:06
OLP Axis (MM1) is ook een leuke gitaar. Zeker voor de prijs. Als je die eens goed laat afstellen, heb je een zeer bruikbare gitaar met een tremolo.

Matthoman
25 januari 2008, 07:40
Ik heb een mailtje gestuurd naar mijn neef, en die zei ook dat de squier strat standard een gitaar van (nog) goede kwaliteit is en binnen mn budget past. vind iemand hier nog iets anders?

bass blom
25 januari 2008, 11:10
en heb je al een versterker?

wietse
25 januari 2008, 11:38
en heb je al een versterker?

dat vroeg ik me ook al af.

Walternativo
25 januari 2008, 11:42
Ik ben over een week of 3 jarig en hoop dan nog wat geld bij elkaar te schrapen. ik verwacht dat ik dan op een totaal van €250 - €300 kom. (niet dat ik dat voor mn verjaardag krijg, ik heb nog iets van €200). En ik wil van accoustisch overstappen op elektrisch. ik heb nu 4 jaar accoustisch (les op muziekschool) achter de rug en ben van plan een nieuwe elektrische te kopen.

eisen:

Hij moet een jaar of wat mee kunnen
ik wil spelen in de categorie: Queen, All American Rejects enz.
Hij moet er een beetje cool uitzien :cooler:
het liefst ook een tremolo (niet per se nodig, khou gewoon van klooien)

Kan iemand helpen met wat voor gitaar ik nodig heb?

Alvast bedankt allemaal

in die prijsklasse wil je geen tremolo. Geloof me.
Misschien is een London City Comet 1 iets voor je. Schijnt een supergoede nederlandse telecasterkopie te zijn. Past wel ongeveer in je budget ook!

Kaboemba
25 januari 2008, 11:48
Tja alles afhankelijk van hoe goed je zelf een gitaar kan beoordelen maar ik zou iets tweedehands kopen. Yamaha is een aanrader en er staat b.v. nu een godin detour op marktplaats (echt een puike gitaar voor het geld).

Rormo
25 januari 2008, 12:58
Ik heb een mailtje gestuurd naar mijn neef, en die zei ook dat de squier strat standard een gitaar van (nog) goede kwaliteit is en binnen mn budget past. vind iemand hier nog iets anders?

London City Comet (telecaster) of een London City Spitfire (Stratocaster). Beiden erg goed. Maar zoals gezegd, als je ook nog een versterker moet hebben, ga je dit niet redden met je budget.

Matthoman
25 januari 2008, 18:36
oh nee das waar, maar ik heb wel al een goeie gezien voor alleen in huis voor €45, dus daar kom ik wel aan. er bestaat trouwens ook een kans dat ik die voor mn verjaardag krijg.

caliban
25 januari 2008, 19:28
Als je graag wat hardere spullen wil spelen, blijf dan af van single coilgitaren. Persoonlijk vind ik een epiphone het beste in de prijscathegorie. Daar kan je ook wat langer als een jaar iets mee doen.
Als je al zo lang gitaar speelt vind ik dat je best ineens iets fatsoenlijk koopt. Zeker naar versterker gezien. Als je nu iets goedkoop koopt, is het volgend jaar weggesmeten geld heel vaak denk ik.

Onmeunig Hans
25 januari 2008, 19:30
Mr Matthoman,
Ik begin te twijfelen of dit allemaal goed gaat komen.
Als gitaarspelen leuk moet worden of blijven, moet je gear wel een beetje kloppen anders knap je er bijna zeker op af. Daar heb je niet perse een Musicman voor nodig (al helpt dat wel).
Als je een goeie versterker voor 45 euro kunt krijgen, moet je het zeker doen. Ik vraag me alleen af of je voor dat geld zelfs een kapotte versterker kan krijgen die gerepareerd redelijk te noemen is.
In jouw geval kun je mss een pocketpod of een v-amp overwegen, maar die kosten zeker het dubbele. Een ander alternatief kan mss een Roland microcube zijn maar die ga je echt niet zomaar voor 45 euro vinden.

Als je enig geduld hebt kun je hopen op een redelijke versterker en gitaar die op marktplaats aangeboden worden van iemand die zijn hobby gaat beeindigen. Je zou dan ergens in de buurt van de 300-400 euro een redelijke set moeten kunnen vinden. Vergeet ook een strap, plectrums, boekjes, een bag, evt een muziekstandaard, een capo, nieuwe snaren, een stemapparaat een nog heel veel andere zooi niet.

Ondanks deze opmerkingen heb ik maar 1 advies. Doorgaan! gitaarspelen is echt de leukste hobby die je je kunt voorstellen.

hans

Matthoman
25 januari 2008, 22:23
Mr Matthoman,
Ik begin te twijfelen of dit allemaal goed gaat komen.
Als gitaarspelen leuk moet worden of blijven, moet je gear wel een beetje kloppen anders knap je er bijna zeker op af. Daar heb je niet perse een Musicman voor nodig (al helpt dat wel).
Als je een goeie versterker voor 45 euro kunt krijgen, moet je het zeker doen. Ik vraag me alleen af of je voor dat geld zelfs een kapotte versterker kan krijgen die gerepareerd redelijk te noemen is.
In jouw geval kun je mss een pocketpod of een v-amp overwegen, maar die kosten zeker het dubbele. Een ander alternatief kan mss een Roland microcube zijn maar die ga je echt niet zomaar voor 45 euro vinden.

Als je enig geduld hebt kun je hopen op een redelijke versterker en gitaar die op marktplaats aangeboden worden van iemand die zijn hobby gaat beeindigen. Je zou dan ergens in de buurt van de 300-400 euro een redelijke set moeten kunnen vinden. Vergeet ook een strap, plectrums, boekjes, een bag, evt een muziekstandaard, een capo, nieuwe snaren, een stemapparaat een nog heel veel andere zooi niet.

Ondanks deze opmerkingen heb ik maar 1 advies. Doorgaan! gitaarspelen is echt de leukste hobby die je je kunt voorstellen.

hans



Ok, ik dacht inderdaad dat die versterker nog wel beter kon, maar wat die standaard, capo, plectrums, stemapparaat en tas betreft, die heb ik al wel voor elkaar; en ik ga na dit lesjaar accoustisch ook op electrisch les

dus die zooi zit wel goed, ik heb alleen een gitaar en versterker nodig.

ik heb tot nu toe deze aangeraden gekregen:



Burns Cobra
OLP Axis MM1
London city comet 1
London city spitfire
Ibanez GSA60
Squier Strat Vintage
Squier Strat STD

CrudeSapphire
25 januari 2008, 22:39
en heb je al een versterker?
Ouch, gepakt

En euh voor jouw muziekstijl, en sinds je al 4jaar acoustisch speelt, zou ik tog maar voor een Squier stratje [mss tele?] gaan, vanwege het clean vermogen :)

Onmeunig Hans
26 januari 2008, 01:35
ik heb tot nu toe deze aangeraden gekregen:



Burns Cobra
OLP Axis MM1
London city comet 1
London city spitfire
Ibanez GSA60
Squier Strat Vintage
Squier Strat STD


Ach iedereen raadt toch zijn eigen favorieten aan, Het beste kun je eens bij een goede winkel proberen wat je goed ligt. Als je zo'n gitaar dan jong gebruikt op de kop kunt tikken, heb jij feest.
Die OLP kun je mazzel mee hebben, zijn ook nieuw niet erg duur en zitten goed in elkaar. Die LC's schijnen goed te zijn, maar het wordt spannend om die binnen je budget te vinden.

hans

CarlosRocks
26 januari 2008, 15:49
Ik zit met het zelfde probleem, maar ik keek op internet over die OLP Axis maar ik kan ze nergens te koop vinden kan iemand mij een winkel aanraden?

Onmeunig Hans
26 januari 2008, 16:39
http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=olp+axis&meta=lr%3Dlang_nl&btnG=Google+zoeken

Ook op Marktplaats zijn er winkels die tussen de particuliere advertenties staan. Bij muziekinstrumenten gewoon even op OLP zoeken.

Het hangt er natuurlijk van af waar je woont en hoe ver je wilt reizen...

edit:
Via de importeur van Musicman, Olp en nog wel meer vond ik deze lijst van verkopers van OLP. Mss heb je er iets aan.
http://www.voerman.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=96&Itemid=102

O ja, even spammen. Ik heb een OLP Luke staan die vanwege een hele mooie upgrade naar een Musicman, niet meer zo veel bespeelt zal worden als dat hij verdient. Bij interesse moet je maar een pm sturen.

hans

Riky
26 januari 2008, 20:03
ik had 2,5 jaar geleden precies hetzelfde probleem als jou..
Ik was 16 en wou ook electrisch spelen na 4 jaar akkoustisch.
Ik had geen geld (weinig).
Toen zag ik bij de BIG BOSS!! jawel.. een starter kit staan...
Ik had toen echt nog 0,0 verstand van electrische gitaren.
100,- koste het setje( gitaar + 10 watt versterktje)...
Ik heb hem gekocht en was er zeer blij mee!
Bijna gelijk een digitech RP50 erbij gekocht..

De actie was er hoog..
hij speelde dus vrij moeilijk, maar het voordeel is wel dat als je later overstapt op een betere gitaar, dan kun je ook ineens veel beter spelen, omdat die nieuwe gitaar veel fijner is...

Mijn persoonlijke mening is daarom ook: Begin gewoon klein

1. Je kunt lekker prutsen aan je gitaar (Kennis maken met electrische gitaar)
Als je een gitaar van 250 euro koopt als beginner wil je er niet mee gaan experimenteren. Met een gitaar voor <100euro kan het wel...

2. De gitaren spelen meestal niet soepel, als je eraan gewent bent en je kunt er wel soepel mee spelen en je stapt over op ene betere gitaar, dan kun je ineens veel beter spelen.

3. Je hebt niet veel geld uitgegeven maar toch voldaan aan je drang om electrisch te gaan spelen.
Ik hield geld over over toen ik hem kocht. Gelijk doorgespaard. Jaar later had ik al een betere versterker en half jaar later een betere gitaar..

Rormo
26 januari 2008, 20:58
ik had 2,5 jaar geleden precies hetzelfde probleem als jou..
Ik was 16 en wou ook electrisch spelen na 4 jaar akkoustisch.
Ik had geen geld (weinig).
Toen zag ik bij de BIG BOSS!! jawel.. een starter kit staan...
Ik had toen echt nog 0,0 verstand van electrische gitaren.
100,- koste het setje( gitaar + 10 watt versterktje)...
Ik heb hem gekocht en was er zeer blij mee!
Bijna gelijk een digitech RP50 erbij gekocht..

De actie was er hoog..
hij speelde dus vrij moeilijk, maar het voordeel is wel dat als je later overstapt op een betere gitaar, dan kun je ook ineens veel beter spelen, omdat die nieuwe gitaar veel fijner is...

Mijn persoonlijke mening is daarom ook: Begin gewoon klein

1. Je kunt lekker prutsen aan je gitaar (Kennis maken met electrische gitaar)
Als je een gitaar van 250 euro koopt als beginner wil je er niet mee gaan experimenteren. Met een gitaar voor <100euro kan het wel...

2. De gitaren spelen meestal niet soepel, als je eraan gewent bent en je kunt er wel soepel mee spelen en je stapt over op ene betere gitaar, dan kun je ineens veel beter spelen.

3. Je hebt niet veel geld uitgegeven maar toch voldaan aan je drang om electrisch te gaan spelen.
Ik hield geld over over toen ik hem kocht. Gelijk doorgespaard. Jaar later had ik al een betere versterker en half jaar later een betere gitaar..

Ik vind dit toch een beetje de omgekeerde wereld hoor. Koop eerst een slecht gitaar die niet moeilijk speelt zodat het daarna makkelijk is? Ja, dat kan natuurlijk. Maar je kunt ook gelijk een gitaar kopen die makkelijk speelt, dan hoef je niet eerst een half jaar te ploeteren.

macwilliams
26 januari 2008, 21:13
ik had 2,5 jaar geleden precies hetzelfde probleem als jou..
Ik was 16 en wou ook electrisch spelen na 4 jaar akkoustisch.
Ik had geen geld (weinig).
Toen zag ik bij de BIG BOSS!! jawel.. een starter kit staan...
Ik had toen echt nog 0,0 verstand van electrische gitaren.
100,- koste het setje( gitaar + 10 watt versterktje)...
Ik heb hem gekocht en was er zeer blij mee!
Bijna gelijk een digitech RP50 erbij gekocht..

De actie was er hoog..
hij speelde dus vrij moeilijk, maar het voordeel is wel dat als je later overstapt op een betere gitaar, dan kun je ook ineens veel beter spelen, omdat die nieuwe gitaar veel fijner is...

Mijn persoonlijke mening is daarom ook: Begin gewoon klein

1. Je kunt lekker prutsen aan je gitaar (Kennis maken met electrische gitaar)
Als je een gitaar van 250 euro koopt als beginner wil je er niet mee gaan experimenteren. Met een gitaar voor <100euro kan het wel...

2. De gitaren spelen meestal niet soepel, als je eraan gewent bent en je kunt er wel soepel mee spelen en je stapt over op ene betere gitaar, dan kun je ineens veel beter spelen.

3. Je hebt niet veel geld uitgegeven maar toch voldaan aan je drang om electrisch te gaan spelen.
Ik hield geld over over toen ik hem kocht. Gelijk doorgespaard. Jaar later had ik al een betere versterker en half jaar later een betere gitaar..



Op zich heb je hier een goed punt, eerst een plaatselijke voetbal match winnen op klompen voordat je dure gympen voor in de eredivisie koopt. :)

Pais
26 januari 2008, 21:17
Bovendien speelt de topicstarter al gitaar en is in het bezit van een akoestische.
Als ik hem was zou ik het gewoon gelijk goed doen - en doorsparen tot je een instrument kan kopen waar je over 10 jaar nog op speelt.

Matthoman
27 januari 2008, 16:48
Bovendien speelt de topicstarter al gitaar en is in het bezit van een akoestische.
Als ik hem was zou ik het gewoon gelijk goed doen - en doorsparen tot je een instrument kan kopen waar je over 10 jaar nog op speelt.


iets zoals dit bedoel je:

Feedback (http://www.feedback.nl/?b=0134600387&a=)

Riky
27 januari 2008, 17:28
Op zich heb je hier een goed punt, eerst een plaatselijke voetbal match winnen op klompen voordat je dure gympen voor in de eredivisie koopt. :)

Nou meer van.. een training is ook zwaarder dan een westrijd. Zodat de wedstrijd makkelijker is, waardoor het dus beter gaat...

Sami
27 januari 2008, 18:54
Ik heb zelf eerst een goedkopere gitaar gekocht (Washburn x10) en die was ik redelijk gauw zat en heb toen een ibanez SA120 gekocht.

Die SA120 is een hele mooie goede gitaar waar ik nog steeds niet op uitgekeken ben. Heeft ook nog eens een tremolo en kost nieuw "maar" 260 euro bij de feedback.

http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=297

het linkje ie een review van die gitaar.

Wat je ook besluit te doen.....heel veel plezier ermee.

greets,

Sami

Matthoman
27 januari 2008, 20:54
Ik ga gewoon met mn vader van de week naar amsterdam, om ff in de Sacksioni gitaarshop te kijken. hier nog een link voor andere liefhebbers:

Sacksioni gitaarshop (http://www.sacksioni.nl/winkel.htm)

Edit: Ik ben gevallen voor t strat :strat: model khoop dat het wat is :satisfie:

TimmU
27 januari 2008, 21:35
Nou meer van.. een training is ook zwaarder dan een westrijd. Zodat de wedstrijd makkelijker is, waardoor het dus beter gaat...
Ja , dat is een beetje hetzelfde als " Ik loop de hele dag in schoenen die te klein zijn, zodat het heel fijn voelt als ik ze uitdoe"

Pais
27 januari 2008, 21:43
iets zoals dit bedoel je:

Feedback (http://www.feedback.nl/?b=0134600387&a=)

Dat ligt volkomen aan wat jij ermee van plan bent. Voormezelf zou ik eerder aan zoiets denken http://www.benelly.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=150825 :p

Rormo
27 januari 2008, 21:49
iets zoals dit bedoel je:

Feedback (http://www.feedback.nl/?b=0134600387&a=)

Dat is zeker een prima gitaartje ja. Daar ga je heel lang mee doen.

Matthoman
28 januari 2008, 08:22
Ja , dat is een beetje hetzelfde als " Ik loop de hele dag in schoenen die te klein zijn, zodat het heel fijn voelt als ik ze uitdoe"


]Nou meer van.. een training is ook zwaarder dan een westrijd. Zodat de wedstrijd makkelijker is, waardoor het dus beter gaat...


eerst een plaatselijke voetbal match winnen op klompen voordat je dure gympen voor in de eredivisie koopt.

Een hele nieuwe trend: Vervorm deze zin totdat hij klopt :p

stefke_m
28 januari 2008, 13:30
Een hele nieuwe trend: Vervorm deze zin totdat hij klopt :P

ik begrijp niet wat je precies wil zeggen. Het lijkt me dat de 3 door jou gequotete personen hetzelfde willen zeggen met andere woorden?

Matthoman
2 februari 2008, 13:49
Ik ben vandaag in een gitaarwinkel geweest en heb daar een occasion laten reserveren: een Fender Mexican Strat (2e hands) Hij kost daar nu 395,-.
Vinden jullie dit ook een goeie? Ik zelf vond um heerlijk spelen en goed klinken. iemand nog ervaringen te delen?

Onmeunig Hans
2 februari 2008, 15:18
Ik ben vandaag in een gitaarwinkel geweest en heb daar een occasion laten reserveren: een Fender Mexican Strat (2e hands) Hij kost daar nu 395,-.
Vinden jullie dit ook een goeie? Ik zelf vond um heerlijk spelen en goed klinken. iemand nog ervaringen te delen?

Het lijkt me dat je een hele goede keus gemaakt heb. Ik heb zelf geen ervaring met Mex Fenders, maar op het forum is regelmatig te lezen dat dit goeie gitaren zijn. Lijkt me ook goed om hem in een winkel te kopen, krijg je hem afgesteld mee.
Verstandig om hem te reserveren. Wanneer beslis je definitief?

hans

Matthoman
2 februari 2008, 15:29
Het lijkt me dat je een hele goede keus gemaakt heb. Ik heb zelf geen ervaring met Mex Fenders, maar op het forum is regelmatig te lezen dat dit goeie gitaren zijn. Lijkt me ook goed om hem in een winkel te kopen, krijg je hem afgesteld mee.
Verstandig om hem te reserveren. Wanneer beslis je definitief?

hans

Op 10 en 11 feb vier ik mn verjaardag en in ik al mn cash, en tot 12 feb issie gereserveerd. dus ik ga er gewoon de 11de of 12de heen :D

Matthoman
2 februari 2008, 20:04
Als jij er lekker op speelt is hij iig goed genoeg voor jou, dat heb ik ook met mn stagg LP maar dat is een gitaar die volgens mij niet echt top scoort hier. Maar ik vind hem gewoon lekker spelen.

Dat wordt slecht slapen tot je in de winkel staat ;)

Veul plzier dr met


Ja idd weinig slaap ;-)

bedankt iig allemaal, en als ik r een gekocht heb zal ik meteen ook ff wat foto's posten :D

Riky
3 februari 2008, 10:55
Ja idd weinig slaap ;-)

bedankt iig allemaal, en als ik r een gekocht heb zal ik meteen ook ff wat foto's posten :D

Dat is je geraden ook:D Leuke aankoop btw!

CrudeSapphire
3 februari 2008, 21:18
Een hele nieuwe trend: Vervorm deze zin totdat hij klopt :p
Wedde dat het binne 2 weken in de boekskes staat? :D

Matthoman
11 februari 2008, 13:13
jippoe! ik heb genoeg geld!!! overmorgen ga ik um kopen!!!! :D :D :D