PDA

View Full Version : probelemen met plug



pieter-jan1
24 januari 2008, 19:10
hallo, mijn kabel van mijn versterker (naar gitaar) zat heel los in de opening (van de gitaar). mijn leraar zei dat je dat kan terug duwen, zo een plaatje. dus ik die open gedraait , bleek het plaatje afgebroken. nu houd het helemaal niet meer.


hoe kan ik dit oplossen? kan je zoiets vervangen, en wat kost dat dan ongeveer?

ja, nog altijd met die jackson dx



alvast bedankt .. :p

Mark1990
24 januari 2008, 19:50
je zou het kunnen vastsolderen als je een beetje handig met soldeerbout bent, of je kan voor een paar euro via internet een nieuwe input kopen

pieter-jan1
24 januari 2008, 19:56
je zou het kunnen vastsolderen als je een beetje handig met soldeerbout bent, of je kan voor een paar euro via internet een nieuwe input kopen

solderen kan ik niet echt goed .. dus dan maar een nieuwe input (eigelijk dus een output ..) kopen :p

Squier4ever
24 januari 2008, 20:13
solderen kan ik niet echt goed .. dus dan maar een nieuwe input (eigelijk dus een output ..) kopen :p

ja en dat hoeft echt niet via internet, iedere muziekwinkel heeft er wel eentje voor je liggen.

BrianMay
24 januari 2008, 20:24
solderen kan ik niet echt goed .. dus dan maar een nieuwe input (eigelijk dus een output ..) kopen :p

Een nieuwe input moet je ook zelf vastsolderen. Dus als je dit zelf niet kunt (alhoewel het heel erg makkelijk is), dan kun je het beter even laten doen.

Squier4ever
24 januari 2008, 20:34
Een nieuwe input moet je ook zelf vastsolderen. Dus als je dit zelf niet kunt (alhoewel het heel erg makkelijk is), dan kun je het beter even laten doen.

precies, gewoon ff je gitaar naar de importeur opsturen, dan sturen die hem naar de fabriek. inputs zijn niet gemakkelijk te repareren, al helemaal niet voor soldeern00bs. :sneaky:

Maxdegraaf
24 januari 2008, 21:12
precies, gewoon ff je gitaar naar de importeur opsturen, dan sturen die hem naar de fabriek. inputs zijn niet gemakkelijk te repareren, al helemaal niet voor soldeern00bs. :sneaky:

Nou nou, dat valt toch erg mee hoor. Het losdraaien van het moertje en de input eruit halen is makkelijk, het het lossolderen is makkelijk en het vastsolderen na wat oefenen op bijvoorbeeld een stukje speakerdraad is ook niet moeilijk. Druppel aan de punt en erop laten vallen en in het geval van een pistool net voordat je het oppervlak raakt de trekker loslaten. Ook voor positieve en negatieve pool hoef je niet op te letten gezien een wisselspanning is (en daarom dus electrotechnisch ook geen in of output, enkel de jack die je erin steekt maakt het een input) . En als je het zelf los hebt gemaakt en je weet niet meer hoe het terug moet is er heus wel iemand in de straat, familie of een electronicaboertje die je dat even snel kan fixen.

Squier4ever
24 januari 2008, 21:14
Nou nou, dat valt toch erg mee hoor. Het losdraaien van het moertje en de input eruit halen is makkelijk, het het lossolderen is makkelijk en het vastsolderen na wat oefenen op bijvoorbeeld een stukje speakerdraad is ook niet moeilijk. Druppel aan de punt en erop laten vallen en in het geval van een pistool net voordat je het oppervlak raakt de trekker loslaten. Ook voor positieve en negatieve pool hoef je niet op te letten gezien een wisselspanning is (en daarom dus electrotechnisch ook geen in of output, enkel de jack die je erin steekt maakt het een input) . En als je het zelf los hebt gemaakt en je weet niet meer hoe het terug moet is er heus wel iemand in de straat, familie of een electronicaboertje die je dat even snel kan fixen.

gast hoe blind ben je om niet te zien dat het sarcasme er van af druipt.

vincent136
24 januari 2008, 21:21
gewoon naar een muziekwinkel gaan, en laten repareren. niet moeilijk over doen.

Maxdegraaf
24 januari 2008, 21:51
gast hoe blind ben je om niet te zien dat het sarcasme er van af druipt.

Vrij blind...ik ben vast autist, die nog die nog VWO doet ook. Leuk. Vast ook nog nooit opgevallen dat klank c.q. uitpraak 90% van de ironie, sarcasme etc overbrengt en dat er met letters en plaatjes vrij weinig wordt bereikt.

Xufar
24 januari 2008, 22:30
Haha en zelfs door die overige 10% (leuk percentage verzonnen trouwens) kwam het toch overduidelijk over...

pieter-jan1
9 februari 2008, 00:15
ik ben hem (de input) vandaag gaan laten vervangen. dat grapje heeft even 30€ gekost :(


maar de ruis (zie ander topic) is ook weg :p




edit: is 30€ veel voor en input te laten vervangen?

Vonk
9 februari 2008, 00:24
30 euro?

Een jack kost ongeveer 1 euro.

Er moesten 4 schroefjes los en vastgedraaid worden, jack los en vastdraaien, 2 draadjes los en vastsolderen.

Ik zou zeggen: ripoff, maar de winkel moet natuurlijk ook verdienen (tijd is geld). Het helpt heel veel als je eens een gitaareffectje van Newtone ofzo gaat maken, dan is gitaarelectronica nooit meer een probleem voor je.

no 1 hops
9 februari 2008, 11:16
30 euro?

Een jack kost ongeveer 1 euro.

Er moesten 4 schroefjes los en vastgedraaid worden, jack los en vastdraaien, 2 draadjes los en vastsolderen.

Ik zou zeggen: ripoff, maar de winkel moet natuurlijk ook verdienen (tijd is geld). Het helpt heel veel als je eens een gitaareffectje van Newtone ofzo gaat maken, dan is gitaarelectronica nooit meer een probleem voor je.
laten we even het volgende nemen.
wat is een gitaar moneur minder of meer dan een pc monteur?
tegen woordig is 10 euro per kwartier een normaal tarief, excl onderdelen etc bij die pc gasten

half uurtje werk, 30 euro, je betaald de man, zijn gereedschap

okay, het is een aardig bedrag voor zo'n onderdeel, had de TS ook een soldeerstation a 15 euro, soldeertin, goed advies en een jack voor kunnen halen.

leven is kiezen

Vonk
9 februari 2008, 12:41
Ja ben ik helemaal met je eens, maar omdat ikzelf een technische opleiding volg en thuis nog weleens met electronica knutsel vind ik het al snel zonde van het geld.

no 1 hops
9 februari 2008, 18:32
Ja ben ik helemaal met je eens, maar omdat ikzelf een technische opleiding volg en thuis nog weleens met electronica knutsel vind ik het al snel zonde van het geld.
dat klopt ook, maar er zijn er genoeg die de tijd niet willen nemen zich te verdiepen in dit soort, eigenlijk simpele dingen.
net zoals het leren een gitaar goed af te stellen, en dan is er maar een ding.
betalen

pieter-jan1
9 februari 2008, 22:12
30 euro?

Een jack kost ongeveer 1 euro.

Er moesten 4 schroefjes los en vastgedraaid worden, jack los en vastdraaien, 2 draadjes los en vastsolderen.





volgens de verkoper kost de jack 15€ :dontgeti:

en, euhm, 15€ voor ongeveer 5-10 min werk vind ik toch veeeel

lifespan
9 februari 2008, 23:54
da's een goeie verkoper........

Vonk
10 februari 2008, 00:00
volgens de verkoper kost de jack 15€ :dontgeti:

en, euhm, 15€ voor ongeveer 5-10 min werk vind ik toch veeeel

Haha ja als ie een NOS (new old stock) jack gebruikt dan zul je misschien wel 15 euro betalen. Jammer genoeg wordt je geluid er niet beter van. Kijk hier eens, een topkwaliteit jack voor 90 cent:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=392

En tja, de gitaarwinkel moet ook voortbestaan.

pieter-jan1
10 februari 2008, 18:39
was JnR in hasselt :satisfie:

daar zien ze mij dus nietmeer :p

BrianMay
10 februari 2008, 18:52
maarre je had toch ook gewoon vooraf bij die winkel kunnen vragen hoe duur het ongeveer zou gaan kosten?