PDA

View Full Version : hoe ideaal is dit.



Saf
24 januari 2008, 17:21
http://cgi.ebay.com/DIY-Guitar-Carver-easily-mass-produces-guitar-parts_W0QQitemZ200194144569QQihZ010QQcategoryZ4706 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

jammer dat ik niet zo technisch ben, maar dit lijkt me echt een magnifiek hulpmiddel voor elke bouwer.

danielw
24 januari 2008, 17:58
lijkt me echt geweldig om zoiets te maken, jammer dat het zo groot is
maar daar zal ook wel wat op te vinden zijn
misschien kan ik zoiets met mijn dremel maken

Saf
24 januari 2008, 18:12
vooral die kopieer functie zie ik wel zitten. Krijg zo'n ding alleen zelf nooit in elkaar gezet ben ik bang.

Zjef
24 januari 2008, 18:35
Het moet te doen zijn...
Mijn toekomstige schoonbroer (zwager is het Nederlandse woord als ik me niet vergis) heeft samen met zijn vader zelf een cnc in elkaar gestoken.
Waarom zou dit dan niet kunnen. Het is wel niet iets wat in een namiddagje af is!

Saf
24 januari 2008, 19:08
je zou hem in vier uur in elkaar moeten kunne nzetten voor minder dan 200 euro aan onderdelen en dat is incl. de frees etc.

pasqual
24 januari 2008, 22:01
hey Saf,

erg handig, maar wat is de fun daaraan als zelf bouwer?
meer bedoeld voor productie doeleinden.

groeten Pasqual.

( p.s.: interesse om mee te gaan naar zelfbouwers meeting? kom ik je wel weer ophalen....)

Saf
24 januari 2008, 23:11
weet ik wel voor productie doeleinden. Maar het is toch verrekes hendig als een hals of ee nbody precies kunt namaken en uit fresen. Ik zou dat ik ieder geval erg fijn vinden.

en als o mdat ding te maken je alles bij elkaar echt een 200 euro en vier uurtjes kwijt ben, denk ik dat het mits je er de ruimte voor ehbt .een goede aanvulling kan zijn voor een zelfbouwer. Ik weet niet hoe fijn hij is, ik neem aan redlijk gezien hij ook voor inlegwerk etc gebruikt kan worden. Maar misschie nkan hij dan ook de fretslote uitfressen, noem maar op. Ik zou er denk ik wel vrolijk van worden.

Wanneer is die zelfbouw meeting overigs, als ik kan wil ik denk ik wel mee.

Saf
24 januari 2008, 23:34
wij danken U voor deze mooie link. En zijn u erg dankbaar

Daemon
25 januari 2008, 12:23
Interessante link. Thanks for posting!!! Je kunt als je goed kijkt naar de pics al zien op wat voor manier dit systeem werkt.

barno
25 januari 2008, 13:00
tof ding, waarschijnlijk nutteloos voor mij want het lijkt me nog moeilijker dit in mekaar te zetten dan manueel een body uit te frezen. Een goede handleiding ... ja ik ken dat :)