PDA

View Full Version : Gitaar-, bas- en drumversterker?!



MartijnTimmermans
24 januari 2008, 17:10
Hallo allemaal!
Ik vroeg mij dus af of er een versterker is waarop je kunt spelen met een elektrische gitaar, bas en elektronisch drumstel.
Zelf heb ik niets gevonden op het internet maar misschien hebben jullie een idee?

Rormo
24 januari 2008, 17:56
Als het er is, dan is het denk ik een basversterker. Iig geen gitaarversterker, daar mag je je bas niet inprikken, terwijl andersom wel mag.

Sarco
24 januari 2008, 18:01
Een keyboard amp of een klein PA systeem, alleszins iets full range. En dan gebruik je een modeler voor de gitaar en basgeluiden..

MartijnTimmermans
24 januari 2008, 18:15
maar klinken gitaar/bas eigenlijk wel op n keyboard amp?

Saf
24 januari 2008, 18:17
op een gitaaramp geen bas inprikken? speel bas live over een london city mk V en een sound city mk 3. Klint perfect.

Je zou een klein pa systeempje moeten ehbben denk i kdan. of een afgeleide daarvan. Hoeveel kanalen ehb je nodig. Je zou een dynacord gigant kunnen zoeken. Heeft 6 kanalen buizne power. (spam, ik weet nog wel iemand)

MartijnTimmermans
24 januari 2008, 18:56
Is zo'n dynacord gigant alleen een versterker en moeten daar nog speakers bij?

Saf
24 januari 2008, 19:07
yep is alleen de amp. moeten nog speaker bij. staan er verschillende op marktplaats. klinken moo ilaag maar ook helder. werden vroeger ook vaker gebruikt als pa

Sarco
24 januari 2008, 20:17
maar klinken gitaar/bas eigenlijk wel op n keyboard amp?

Wel in combinatie met een modeler he. Die simuleert heel de keten van effecten->gitaaramp->cabinet->microfoon, als je dat signaal dan door een fullrange systeem (zoals bv. een keyboardamp) stuurt kan je een degelijk gitaargeluid bekomen.

Rormo
24 januari 2008, 20:31
op een gitaaramp geen bas inprikken? speel bas live over een london city mk V en een sound city mk 3. Klint perfect.



Ja het klinkt prima, maar je schijnt het risico te lopen dat je de speakers opblaast. Is vrij veel over geschreven hier op het forum. Het wordt overal altijd afgeraden.

pol
24 januari 2008, 21:01
zoals met alles, gewoon je verstand gebruiken, je hoort het wel als de speakers vies beginnen te doen, gewoon wat volume minderen dan, zo snel speel je een gitaarspeaker niet stuk.

Vroeger was er niks anders, vele celestion 12" die nu voor gitaar gebruikt worden waren oorspronkelijk voor bas, zo ook de fender bassman.

maar daar heeft de topicstarter niks aan, voor wat die wil doen heb je idd een p.a installatie nodig.

E-J
24 januari 2008, 21:48
Pink Floyd gebruikte begin jaren '70 voor zowel de gitaar, bas als keyboard Hiwatt DR103's... speakers verschilde natuurlijk wel.

caliban
25 januari 2008, 00:56
Als het er is, dan is het denk ik een basversterker. Iig geen gitaarversterker, daar mag je je bas niet inprikken, terwijl andersom wel mag.
Ik heb ooit gehoord dat mijn eigen versterker, mesa mark III coliseum, zowel als gitaarversterker als basversterker zou bedoeld zijn. Ik heb het me al vaak afgevraagd wat daarvan klopt. Lijkt me wel een amp die veel aankan.
En dan vraag ik me ook af of mijn cabinet dat aankan. Gewoon 4*12 met v30's.