PDA

View Full Version : Iron maiden op TT race baan in assen



happynjitram
24 januari 2008, 16:38
Iron Maiden are very pleased to announce they will be performing at the Assen TT Race Track in Assen, Holland on Saturday 16th August as part of their Somewhere Back In Time World Tour 2008. This is the first time any such music event has been staged as the famous motorcycling rack track which regularly hosts the World superbike championships and TT races.

Steve Harris says "As we've said throughout the announcements for this tour it's always exciting for us to play somewhere brand new and to be the first ever music artist to play at this prestigious venue is fantastic. We always get to Holland as it does have great memories for us over the years way back to the beginning and our first ever ventures out of the UK."


Mooi! Hoef ik waarschijnlijk niet meer naar graspop! (Of er moeten nog erg goede bands bij gaan komen) Het optreden is 16 augustus en is de afsluiter van de world tour 2008. 60 euro is duur. Maar zal waarschijnlijk toch wel gaan. Iron maiden op de TT in assen lijkt me super gaaf. En ze zullen er wel iets speciaals van maken voor dat geld en als afsluiter :)

Maurice_732
24 januari 2008, 17:02
Hoezo 60euro??
Staat ja niks in over 60euro

Vonk
24 januari 2008, 17:50
Hoezo 60euro??
Staat ja niks in over 60euro

We hebben M, we hebben een O, we hebben een J, we hebben een O!

Wat een kutbedrijf is dat ook zeg, het management zal best wel meer vragen voor een optreden maar van Mojo hoef je ook geen medelijden te verwachten...

Bins
24 januari 2008, 18:07
Fucking hell... Helemaal naar fucking assen :(

Ik pak wel ergens een festivalletje mee voor die paar tientjes extra.

BamBuFan1
24 januari 2008, 18:25
Iron Maiden are very pleased to announce they will be performing at the Assen TT Race Track in Assen, Holland on Saturday 16th August as part of their Somewhere Back In Time World Tour 2008.

Mja, ondertussen wordt het voortbestaan van het hele circuit bedreigd door nieuwe geluidsnormen. Dus wat doet het TT Circuit-bestuur dan? Een metalconcert organiseren... Nee, daar gaan de geimporteerde westerlingen -die van hun pensioengeld een authentiek Drentsch huischje hebben gekocht om eindelijk vn de authentieke Drentsche rust te genieten- vast niet over klagen....http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/bangdesk.gif

Spitfire
24 januari 2008, 18:35
Fucking hell... Helemaal naar fucking assen :(

Ik pak wel ergens een festivalletje mee voor die paar tientjes extra.
Ik heb echt nog nooit iemand uit Assen (of Groningen, kwartiertje verder) horen bitchen dat ie he-le-maal naar Den Haag moet. :chicken:

happynjitram
24 januari 2008, 19:26
De afstand maakt mij ook helemaal niet uit. Heb dan zowiezo al mijn OV en waarschijnlijk ook mijn rijbewijs. Ga trouwens liever naar een stand alone concert dan naar een festival om een bepaalde band te zien.

chubbyfan
24 januari 2008, 19:37
Gaaf,Zaterdagmorgen gelijk kaarten bestellen voor het te laat is :)

Bins
24 januari 2008, 19:39
Ik heb echt nog nooit iemand uit Assen (of Groningen, kwartiertje verder) horen bitchen dat ie he-le-maal naar Den Haag moet. :chicken:

Omdat hier geen drol te doen is! :)

drap
24 januari 2008, 20:05
Omdat hier geen drol te doen is! :)

Nee, omdat jullie enorme provincialen zijn daar in die randstad van jullie en al beginnen te hyperventileren als jullie Utrecht voorbij gaan. Maar wij zijn de boerkes, toch?

Anyway, misschien ga ik ook heen. Het is om de hoek en Maiden is toch een beetje jeugdsentiment voor mij. Ben niet echt een metalfan, maar Maiden maakt daarin toch een beetje een uitzondering bij mij.

happynjitram
24 januari 2008, 20:39
Gaaf,Zaterdagmorgen gelijk kaarten bestellen voor het te laat is :)

Wees niet bang, zal niet snel te laat zijn. Laatste keer in de brabanthallen duurde paar weken voordat het was uitverkocht. En toen was het 40 euro

Bins
24 januari 2008, 21:02
Nee, omdat jullie enorme provincialen zijn daar in die randstad van jullie en al beginnen te hyperventileren als jullie Utrecht voorbij gaan. Maar wij zijn de boerkes, toch?

Anyway, misschien ga ik ook heen. Het is om de hoek en Maiden is toch een beetje jeugdsentiment voor mij. Ben niet echt een metalfan, maar Maiden maakt daarin toch een beetje een uitzondering bij mij.

Wow... zelfkennis siert de mens :) Knap dat je dat allemaal kunt lezen in twe zinnetjes!!

Ik vind het gewoon ver weg, als in aantal te reizen kilometers... Als ik dan toch een barre tocht ga maken, pak ik wel ergens een festival mee.

Je moet ook fucking alles 2x uitleggen aan die domme boeren!!!

drap
24 januari 2008, 21:11
Wow... zelfkennis siert de mens :) Knap dat je dat allemaal kunt lezen in twe zinnetjes!!

Ik vind het gewoon ver weg, als in aantal te reizen kilometers... Als ik dan toch een barre tocht ga maken, pak ik wel ergens een festival mee.

Je moet ook fucking alles 2x uitleggen aan die domme boeren!!!

Ik zat te dollen. Maar zonder gekheid, het is toch niet ver joh. Het is hier fucking Australie niet!

Ik zag het bedrag net, ik ga dus niet heen. €60,-... Hoe verzinnen ze het...

Bins
24 januari 2008, 21:20
Ik zat te dollen. Maar zonder gekheid, het is toch niet ver joh. Het is hier fucking Australie niet!

Ik zag het bedrag net, ik ga dus niet heen. €60,-... Hoe verzinnen ze het...

Ik ook hoor ;)

Ik ga sowieso naar een maiden show deze zomer, kan me niet schelen wat het kost :) Ik heb ze 3x gezien nu en het was 3x dubbel en dwars zn geld waard.

Spitfire
24 januari 2008, 21:53
High five drap :)

Damage Inc.
25 januari 2008, 15:47
Mja, wat een klote-locatie en klote-prijs.
Maar het is me beloofd de beste Maiden-show te worden, dus ik ga gewoon.

Wat me wel dwars zit (niet dat de prijs en afstand me niet dwars zit),
is dat het ten eerste buiten is, ok het is dan nog zomer.
Maar dan ook, het is wel zomer, dus ook nog lang licht...
Wordt de show daar wel mooier op??? :S

Agh, irritante Britten... agh, irritante Hollanders...
Rock Am Ring dan?... Agh, irritante Duitsers... XD
Mojo... argh irritante Amerikanen! (Toch?...)

Nouja, het zal misschien de laatste keer zijn dat ik naar Maiden ga.
Of ze moeten over 5 jaar ofzo weer, ahem, nog steeds spelen.
En MetallicA sla ik ook over als te niet ten minste een album vóór het concert uitbrengen.
Na dit alles stap ik over op nieuwere en "kleinere" bands.
Of terwijl, collegas. XD

happynjitram
25 januari 2008, 16:39
Mja, wat een klote-locatie en klote-prijs.
Maar het is me beloofd de beste Maiden-show te worden, dus ik ga gewoon.

Wat me wel dwars zit (niet dat de prijs en afstand me niet dwars zit),
is dat het ten eerste buiten is, ok het is dan nog zomer.
Maar dan ook, het is wel zomer, dus ook nog lang licht...
Wordt de show daar wel mooier op??? :S

Agh, irritante Britten... agh, irritante Hollanders...
Rock Am Ring dan?... Agh, irritante Duitsers... XD
Mojo... argh irritante Amerikanen! (Toch?...)

Nouja, het zal misschien de laatste keer zijn dat ik naar Maiden ga.
Of ze moeten over 5 jaar ofzo weer, ahem, nog steeds spelen.
En MetallicA sla ik ook over als te niet ten minste een album vóór het concert uitbrengen.
Na dit alles stap ik over op nieuwere en "kleinere" bands.
Of terwijl, collegas. XD

Pff snap die rare posts van jouw nooit. Hoe denk je dat het op een festival is? Dat is toch buiten in de zomer? Tijdens het voorprogramma zal het heus nog wel licht zijn. En als maiden begint is het ook nog niet helemaal donker. maar dat wordt het vanzelf wel. dat heb je toch ook op een ander festival? Heb liever dat het op zo'n gave locatie is dan dat het weer in de brabanthallen is.

En over metallica, als hun album nog niet in de winkel ligt als ze beginnen met touren hoor je wel lekker minstens 4 nieuwe nummers live. Daar is toch ook niks mis mee? Ze spelen zowiezo nieuwe nummers op die tour. Dus waarom zou dat album iets te maken hebben met of je wel of niet gaat? Maar dat moet je uiteraard zelf weten.


En waarom je na deze zomer het luisteren naar Iron maiden of Metallica nou wil gaan afsluiten snap ik ook niet. Je luistert naar die muziek omdat je het goede muziek vind? Je gaat toch naar die concerten omdat je het een geweldige band vind. Niet omdat het een grote band is, omdat de band een bepaalde status heeft. Je kan toch gewoon naar de muziek lusiteren waar je naar wilt luisteren zonder dat je onderscheidt maakt van grote of kleine bands..

Damage Inc.
25 januari 2008, 17:34
Pff snap die rare posts van jouw nooit. Hoe denk je dat het op een festival is? Dat is toch buiten in de zomer? Tijdens het voorprogramma zal het heus nog wel licht zijn. En als maiden begint is het ook nog niet helemaal donker. maar dat wordt het vanzelf wel. dat heb je toch ook op een ander festival? Heb liever dat het op zo'n gave locatie is dan dat het weer in de brabanthallen is.

En over metallica, als hun album nog niet in de winkel ligt als ze beginnen met touren hoor je wel lekker minstens 4 nieuwe nummers live. Daar is toch ook niks mis mee? Ze spelen zowiezo nieuwe nummers op die tour. Dus waarom zou dat album iets te maken hebben met of je wel of niet gaat? Maar dat moet je uiteraard zelf weten.


En waarom je na deze zomer het luisteren naar Iron maiden of Metallica nou wil gaan afsluiten snap ik ook niet. Je luistert naar die muziek omdat je het goede muziek vind? Je gaat toch naar die concerten omdat je het een geweldige band vind. Niet omdat het een grote band is, omdat de band een bepaalde status heeft. Je kan toch gewoon naar de muziek lusiteren waar je naar wilt luisteren zonder dat je onderscheidt maakt van grote of kleine bands..

Je moet wel weten dat het al om iets van half 5/5 uur begint, dan zijn ze zelfs met voorprogramma om 10 uur ofzo al klaar.
Ja, of er moeten nog 1 of 2 bands bij gegooid worden, dan zou het zijn "opgelost".

Zo'n gave locatie is het ook weer niet, open air en het zou maar regenen.
Want zomers zijn niet altijd zo zomers in Nederland...
10x liever in een hal/arena, de Brabanthallen zou dan ook nog hier om de hoek zijn letterlijk.
Maar waarom niet meer centraal zoals de ArenA, toch veel fijner?...


En waarom eerst een album, omdat ik wel wil weten waarvoor ik kom.
Dat is vooral nu met MetallicA omdat ze de laatste jaren vooral live niet veel aan zijn.
Ja dat is gewoon persoonlijk dan hè, ik heb niet veel zin in weer zo'n zelfde show.
Je krijgt toch meer een idee of ze veranderd zijn na een album.
Dan kan ik ook live filmpjes gaan kijken etc., maar het houdt toch al op voor mij met een festival...
Je gaat toch meestal om nieuwe nummers van een nieuw album dat je al gehoord hebt te horen.
Ja ze spelen het wel, maar je hoort er meestal toch geen ruk van als je de nummers niet kent, dan is er niks aan.

En die "afsluiting", omdat er voorlopig wel genoeg geld is ingepompt.
Voor Iron Maiden zal er dan voorlopig toch niet zo'n geweldige show zoals ze zelf zeggen meer komen, of ze moeten het nog groter gaan maken of wat dan ook.
Persoonlijk vindt ik het ook wel weer genoeg zo.
Ik bedoel, natuurlijk blijf ik naar ze luisteren, maar om daar nog iedere show van te gaan bezoeken...
Maar dat zie ik dan natuurlijk maar weer of het nog iets aan zal zijn.
Het heeft ook niet helemaal te maken met "hoe groot een band is", maar ik bedoel, ik ga liever naar "kleinere" bands met kleinere shows en beter geluid.
Een beetje supporten, je staat ook niet klem tussen 1000en fans en je ziet ten minste wat.

En je bent zelf raar... XD :P

chubbyfan
26 januari 2008, 11:41
Heb de kaartjes net besteld :cheerup: Wel ff 66 euro per stuk,

happynjitram
27 januari 2008, 00:36
Ik heb ook een kaartje gehaald, ben benieuwd!

Kamiess
28 januari 2008, 12:15
hmmm, lekker dichtbij...

Hoogeveen Assen in hooguit 20 min rijden.
Gisteren nog even de dvd "live after death'" bekeken een aangezien ze beloven veel oud werk te spelen...

Ik heb er wel zin in.

Damage Inc.
28 januari 2008, 15:51
hmmm, lekker dichtbij...

Hoogeveen Assen in hooguit 20 min rijden.
Gisteren nog even de dvd "live after death'" bekeken een aangezien ze beloven veel oud werk te spelen...

Ik heb er wel zin in.

Live After Death DVD... heb je zeker die Braziliaanse onofficiele ofzoiets.
Want van Maiden zelf komt 'ie pas begin Februari.
En het werd tijd na al zoveel jaren DVD te hebben, die gaat alweer bijna weg met HD-DVD en Bleh-Gay trouwens.

happynjitram
28 januari 2008, 17:24
Live After Death DVD... heb je zeker die Braziliaanse onofficiele ofzoiets.
Want van Maiden zelf komt 'ie pas begin Februari.
En het werd tijd na al zoveel jaren DVD te hebben, die gaat alweer bijna weg met HD-DVD en Bleh-Gay trouwens.

Dat is toch geen reden om hem op dit moment niet uit te brengen op DVD? De meeste mensen zijn zowiezo nog niet over gestapt. En datgene wat jij bleh-gay noemt is trouwens de strijd aan het winnen. Alle grote filmmaatschappijen stappen over en brengen niks meer op HD-DVD uit.

Damage Inc.
28 januari 2008, 18:06
Dat is toch geen reden om hem op dit moment niet uit te brengen op DVD? De meeste mensen zijn zowiezo nog niet over gestapt. En datgene wat jij bleh-gay noemt is trouwens de strijd aan het winnen. Alle grote filmmaatschappijen stappen over en brengen niks meer op HD-DVD uit.

Ehm, het heeft zeker wel lang genoeg geduurt ja.
En dan laten ze eerst nog een ander bedrijf hun nog voor gaan ook.

Maar blu-gay is trouwens gewoon zware onzin om film op te zetten.
Want DVD is al zowat perfecte kwaliteit (behalve de hele goedkope versies), en dan is het in HD al helemaal meer dan genoeg.
Natuurlijk is blu-ray wel weer handig voor opslag, maar voor film is het toch gewoon overdreven.
Alleen de naam al: "Ik heb het op blu-ray.", "Ik kijke even een blu-ray.", "Ik gooi het wel op blu-ray." etc... :S

happynjitram
29 januari 2008, 12:14
Ehm, het heeft zeker wel lang genoeg geduurt ja.
En dan laten ze eerst nog een ander bedrijf hun nog voor gaan ook.

Maar blu-gay is trouwens gewoon zware onzin om film op te zetten.
Want DVD is al zowat perfecte kwaliteit (behalve de hele goedkope versies), en dan is het in HD al helemaal meer dan genoeg.
Natuurlijk is blu-ray wel weer handig voor opslag, maar voor film is het toch gewoon overdreven.
Alleen de naam al: "Ik heb het op blu-ray.", "Ik kijke even een blu-ray.", "Ik gooi het wel op blu-ray." etc... :S

Ik vind veel meer opslag (waardoor het dus langer meegaat) belangrijker dan een naam. En gelukkig ben ik niet de enige omdat de verkopen van blu-ray veel hoger zijn dan die van de HD-DVD.

Damage Inc.
29 januari 2008, 19:44
Ik vind veel meer opslag (waardoor het dus langer meegaat) belangrijker dan een naam. En gelukkig ben ik niet de enige omdat de verkopen van blu-ray veel hoger zijn dan die van de HD-DVD.

En ik bedoel de kwaliteit, DVD of zelfs HD-DVD is al meer dan genoeg.

happynjitram
29 januari 2008, 23:29
En ik bedoel de kwaliteit, DVD of zelfs HD-DVD is al meer dan genoeg.

Volgens mij snap jij het niet helemaal. De bedoeling van de HD-DVD en blu ray is dat er een groter bestand op past als een normale DVD. Heeft niks met kwaliteit te maken. Omdat er dus een groter bestand op past kan er een film in HD op worden gezet. HD betekent high definition. Dat betekent dat de films in een hogere resolutie op een schijf kan worden gezet. Deze bestanden zijn zo groot dat ze niet op een normale DVD passen. De resoluties die deze 2 nieuwe formaten met zich meebrengen zijn alleen merkbaar op een HD-ready televisie. Dat komt omdat een normale beeldbuis geen hogere resoluties aankan. Deze nieuwe technieken zorgen voor een gedetailleerd beeld waar je de grassprietjes kan tellen.

Op een blu-ray schijf past veel meer data als op een HD-DVD. Omdat de DVD binnen een paar jaar helemaal niet meer meekan met de nieuwe beeldschermen en standaarden vechten blu-ray en HD-DVD om de nieuwe opvolger te worden. Blu-ray is dan de beste keus. Kan meer op, dus gaat langer mee. Wat hebben we aan een nieuw formaat als HD-DVD als die over een paar jaar ook weer vervangen moet worden.

Wat ook meespeelt zijn de spelcomputers. Sony ondersteunt Blu-ray en microsoft ondersteunt HD-DVD. Er zijn nu echter al games die niet op een HD-DVD passen en alleen worden ontwikkelt voor de ps3. HD-DVD is oud, en had zijn kans veel eerder moeten grijpen om de nieuwe standaard te worden. Alleen waren toen de consumenten er nog niet klaar voor. Wat ook meetelt is dat een blu-ray speler al standaard in een ps3 zit. Een HD-DVD speler moet je voor 200 euro voor je xbox kopen.

Damage Inc.
30 januari 2008, 01:04
Volgens mij snap jij het niet helemaal. De bedoeling van de HD-DVD en blu ray is dat er een groter bestand op past als een normale DVD. Heeft niks met kwaliteit te maken. Omdat er dus een groter bestand op past kan er een film in HD op worden gezet. HD betekent high definition. Dat betekent dat de films in een hogere resolutie op een schijf kan worden gezet. Deze bestanden zijn zo groot dat ze niet op een normale DVD passen. De resoluties die deze 2 nieuwe formaten met zich meebrengen zijn alleen merkbaar op een HD-ready televisie. Dat komt omdat een normale beeldbuis geen hogere resoluties aankan. Deze nieuwe technieken zorgen voor een gedetailleerd beeld waar je de grassprietjes kan tellen.

Op een blu-ray schijf past veel meer data als op een HD-DVD. Omdat de DVD binnen een paar jaar helemaal niet meer meekan met de nieuwe beeldschermen en standaarden vechten blu-ray en HD-DVD om de nieuwe opvolger te worden. Blu-ray is dan de beste keus. Kan meer op, dus gaat langer mee. Wat hebben we aan een nieuw formaat als HD-DVD als die over een paar jaar ook weer vervangen moet worden.

Wat ook meespeelt zijn de spelcomputers. Sony ondersteunt Blu-ray en microsoft ondersteunt HD-DVD. Er zijn nu echter al games die niet op een HD-DVD passen en alleen worden ontwikkelt voor de ps3. HD-DVD is oud, en had zijn kans veel eerder moeten grijpen om de nieuwe standaard te worden. Alleen waren toen de consumenten er nog niet klaar voor. Wat ook meetelt is dat een blu-ray speler al standaard in een ps3 zit. Een HD-DVD speler moet je voor 200 euro voor je xbox kopen.

Je zegt gewoon hetzelfde, natuurlijk is HD een hogere kwaliteit, dat bedoel ik ook, dat is al meer dan genoeg, voor de klwaiteit is Blu-Ray niet meer nodig.
Mja, totdat er hogere resoluties komen, maar voor films is dat onzin, of het moet echt nodig zijn voor gigantische schermen.

happynjitram
30 januari 2008, 09:40
Je zegt gewoon hetzelfde, natuurlijk is HD een hogere kwaliteit, dat bedoel ik ook, dat is al meer dan genoeg, voor de klwaiteit is Blu-Ray niet meer nodig.
Mja, totdat er hogere resoluties komen, maar voor films is dat onzin, of het moet echt nodig zijn voor gigantische schermen.

Je vergeet alleen dat de gameindustrie en filmindustrie dichter bij elkaar liggen als jij denkt. De capiciteit van de HD-DVD is al overschreden. Blu-ray is juist wel nodig, omdat we anders over 3 jaar weer al onze nieuwe films kunnen weggooien. Blu-ray heeft gewoon de beste techniek, met de beste opslagruimte, en wordt dus ook gewoon de nieuwe standaard.

Bins
6 augustus 2008, 10:49
Weet iemand trouwens hoe het geregeld is bij het tt circuit qua wat de indeling van het veld betreft? Ik heb namelijk totaaaaal geen zin om op tijd te komen vanwege de superslechte voorprogramma's, maar ik wil wel redelijk) vooraan staan. Zijn er allemaal van die "druk elkaar niet plat, blijf in je vak"-hekken, of is het gewoon één open veld?

Heb er fucking veel zin in trouwens... Moet je de setlist eens opzoeken!!!

chubbyfan
6 augustus 2008, 11:22
als het bij de biertent maar een beetje snel loopt en geen uren moet wachten op een pilsje, dan blijf ik daar mooi staan

almarvk
6 augustus 2008, 12:06
Ik hoop ook op een beetje goede plekken. Kamelot wil ik nog wel zien, mevr Harris wil ik ook wel zien (niet horen...) en WT...tjah...

Wickerman
6 augustus 2008, 17:21
Ik hoop ook op een beetje goede plekken. Kamelot wil ik nog wel zien, mevr Harris wil ik ook wel zien (niet horen...) en WT...tjah...

Da's de laatste tijd blijkbaar een vast gegeven, die Harris. Steve zal allicht zeggen; "ja we komen spelen, als m'n kindje ook mag".

wolfpack
8 augustus 2008, 01:19
Jahoor, ik heb de kaarten binnen :rockon:
Ik ben vorige keer in de brabanthallen ook geweest, was harstikke mooi.

EmgMaster
9 augustus 2008, 15:26
Las in de krant dat Steve Harris tot de 5 rijkste Britse muzikanten behoord. Doet ie goed!

Jason34
13 augustus 2008, 15:33
Ik baal zo verschrikkelijk van het voorprogramma, het lijkt verdomme wel een Gothic Festival!!! Dat betekent dus niet te vroeg komen voor mij want als ik die trut van WT moet aanhoren heb ik het al gauw gehad! Verder trouwens wel erg veel zin in!! Wordt een knaller van een concert!!!!!!!

Jimwoud
13 augustus 2008, 16:42
Ik baal zo verschrikkelijk van het voorprogramma, het lijkt verdomme wel een Gothic Festival!!! Dat betekent dus niet te vroeg komen voor mij want als ik die trut van WT moet aanhoren heb ik het al gauw gehad! Verder trouwens wel erg veel zin in!! Wordt een knaller van een concert!!!!!!!
Kamelot is echt geen Gothic, is een steengoede band!!!

Bins
13 augustus 2008, 18:14
Als ik naar Maiden ga, wil ik geen fucking vleermuizenshit horen met keyboards! Naja... Ik kom gewoon wat later, maar WT zal ik toch helaas moeten gaan aanhoren.

Jason34
14 augustus 2008, 09:00
Kamelot is echt geen Gothic, is een steengoede band!!!

Kamelot heeft wel degelijk Gothic invloeden, ik vind dat dit soort bands absoluut niet in het voorprogramma van Maiden hoort. Dat het een steengoede band is is jouw mening, ik vind het prut van de bovenste plank en W.T. bagger van een nog hogere plank. Wat bezielt ze in godsnaam om deze rotzooi in het voorprogramma te zetten. :nervous:

Kim Wilson
14 augustus 2008, 09:07
Zet die oogkleppen eens af, man. Je keurt nu alles bij voorbaat af wat ook maar iets goth-invloeden heeft. Wat boeit het, als het goeie muziek is, kunnen ze het gewoon programmeren. Jij bent niet de programmeur.

En anders ga je toch lekker niet naar het voorprogramma kijken? :stop:

Jason34
14 augustus 2008, 09:59
Zet die oogkleppen eens af, man. Je keurt nu alles bij voorbaat af wat ook maar iets goth-invloeden heeft. Wat boeit het, als het goeie muziek is, kunnen ze het gewoon programmeren. Jij bent niet de programmeur.

En anders ga je toch lekker niet naar het voorprogramma kijken? :stop:

Was ik maar de programmeur, dan had ik in ieder geval een paar bands geboekt wat ook in de stijl is van Maiden, we komen toch tenslotte voor Iron Maiden dus dan verwacht je ALS er een voorprogramma is dat daar op gelet wordt. Dit is hetzelfde als Frans Bauer in het voorprogramma van Obituary. Ik kan me haast niet voorstellen dat er Iron Maiden fans zijn die tevens van de bands in het voorprogramma houden. Ik hoop inderdaad precies binnen te komen als WT klaar is met dat gekrijs.

Jimwoud
14 augustus 2008, 10:06
Ik kan me haast niet voorstellen dat er Iron Maiden fans zijn die tevens van de bands in het voorprogramma houden.
Nou, hier is er een.

Ik snap je wel hoor, maar kamelot is eerder powermetal met wat symphonische invloeden. WT hoor je mij niet over, als die als eerste zouden spelen, zou ik dat ook overslaan.

Is het trouwens uitverkocht al? Misschien dat ik nog wel heen ga.

Bins
14 augustus 2008, 10:17
Zet die oogkleppen eens af, man.

Oké... maar ik doe m'n oordoppen in!! :p

@Jimwoud: volgens mij is het nog niet uitverkocht hoor. D'r zal ook wel een flinke bak mensen inkunnen op dat circuit.

Jason34
14 augustus 2008, 11:54
Volgens mij kunnen er 60.000 mensen in. Lijkt me dat het niet is uitverkocht.
By the way heb ik ondanks het voorprogramma er uiteraard veel zin in. Volgens mij wordt het een klapper. :rockon:

Bins
14 augustus 2008, 12:04
Vast en zeker! Ik heb ook al een "afterparty" + slaapplaats in Assen geregeld, dus het wordt een mooie dag :) (nachtnet naar den haag vanuit die hoek is namelijk echt een drama)

almarvk
14 augustus 2008, 12:19
Ik ga gewoon met de auto. En heb er donders veel zin in!

Jason34
14 augustus 2008, 12:54
Ik heb ook een slaapplaats geritseld, een hotel in Westerbork, hopen dat daar dan ook nog even een after party gehouden wordt :cheerup:

Bellator
15 augustus 2008, 21:41
Leuk om wat van de klassiekers te horen (eerste keer Maiden), ik had alleen wel meer van de eerste twee gewild en The Flight of Icarus/22 Acacia Avenue.

Jammer van Heaven Can Wait en Run to the Hills :stop:

almarvk
16 augustus 2008, 09:20
Jullie kunnen mij vanavond herkennen aan m'n Iron Maiden shirt!

Bins
16 augustus 2008, 10:22
En ik ben te herkennen aan het biertje in de ene hand en het veelvuldig maken van "the horns" met de andere hand.

We hebben elkaar binnen no time gevonden denk ik!

wolfpack
16 augustus 2008, 12:47
Wij gaan om ongeveer half 3 in de blauwe ford escort 91 cabrio die kant op, haha.
Ik heb jammergenoeg geen maiden shirts meer liggen, nu moet ik in een ander shirt -.-
Ik koop er daar wel een.

Jason34
16 augustus 2008, 13:32
Ik ga pas laat, ik hoef WT niet te zien namelijk. Ik heb ook geen maiden shirt meer, wel balen eigenlijk. Denk dat ik er ook eentje ga halen. Had er vroeger tig in mijn kast liggen, ik had zelfs een maiden onderbroek (can i play with....) haha.
Veel plezier allemaal!!!!!

chubbyfan
16 augustus 2008, 14:28
heb er zin in,we gaan zo ff iemand oppikken en dan die kant op(ik ben die vent in dat witte t shirt met dat aardschokpetje op,die bij de biertent staat)

almarvk
17 augustus 2008, 10:01
Maiden was überüberüber vet!

arjanb01
17 augustus 2008, 11:03
Iron Maiden was supervet ja ! Voorprogramma met Lauren Harris (dochter van Steve Harris) vond ik matig matige zangeres en een gitarist die snel/sneller snelst wilde spelen met dezelfde lickjes, Camelot was echt vet, goeie zanger ook en lekker ronkende metal met een symfonisch tintje. Within Temptation vond ik meer een verplicht nummertje, waarbij alle hits afgeriedeld werden maar vond ik echt matig. Ik had ook het idee dat er veel midi dingetjes meeliepen (bijvoorbeeld met de stem van Sharon), hadden jullie dat idee ook ?

Kortom, Maiden was fucking goed, Bruce is echt topfit en een echte frontman, wat kan die man een show bouwen. En de rest van de band was ook akelig strak ! Mooie decors ook.

Hoeveel mensen zouden er geweest zijn ? Iets van 27.000 mensen ?

Bouke
17 augustus 2008, 12:02
Maiden was cool! En lekker dichtbij :D

Gave show, ze speelden goed en Bruce kan inderdaad goed entertainen en overtuigend zingen. Geluid was best aardig, beeld was goed dankzij goede videowalls, top!

En dan de maansverduistering op de achtergrond in Fear of the dark :D Werelds georganiseerd :D

Tof om te zien dat concerten organiseren op het TT-terrein goed gaat. Meer van dit soort gigs zou ik zeggen!!

chubbyfan
17 augustus 2008, 12:05
Het was echt druk,zijn we na afloop nog verkeerd gelopen ook nog,konden we weer helemaal terug,we hebben ongeveer een uur gelopen voordat we weer bij de auto waren(alles doet me zeer)maar het was wel gaaf

Jason34
17 augustus 2008, 13:17
Ik kom net thuis, het was zeer zeker een gaaf concert. Maiden speelde echt top. Ik had alleen het idee dat het wat kort was, +- 1:45 dat ze speelde? Of ik was te bezopen dat ik de tijd niet in de gaten had. We moesten na afloop nog naar het hotel in Westerbork, na 20.000 mensen gevraagd te hebben een lift te geven was het uiteindelijk wel gelukt. In ieder geval geslaagd. Nu een kater :sssh:

arjanb01
17 augustus 2008, 14:13
Heb je goed inderdaad, tien voor begonnen ze en vijf over half elf waren ze klaar. Of het kort is weet ik niet, maar ik vond het niet erg. Heb alle topnummers voorbij zien komen en het was een te gekke show.
We hebben er wel ruim een uur over gedaan voordat we van dat parkeerterrein waren, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat me opviel was dat veel mensen uit hun auto stapten en probeerden om het verkeer zelf te gaan leiden, onmogelijk dus.

RS-Rik
17 augustus 2008, 15:35
echt coole show, we waren er al om half 4.

Lekker pilsje gepakt van 3,50, wel grolsch dat scheelt.


Voorprogramma was beetje halflauw maar toch heb ik me prima vermaakt.

Lauren harris viel me eigenlijk nog wel mee, best aardig om de dag mee te beginnen, ze kreeg zelfs wat mensen aan het klappen. Gewone generic rock liedjes, alleen de tekst "you're inside of me' was een beetje vies. Zij zelf niet trouwens, echt lekker wijf, op de backdrop leek ze ontzettend lelijk. Die band die ze meeneemt is ook een homogeen samenraapsel, straight from the eighties... Mullets, haar tot de reet, en een hele maffe drummer. Ik vond het echt niet erg om naar te kijken.
http://www.hardrockhouse.com/Interviews/LaurenHarris.jpg




Kamelot had een baggergeluid, gewoon een brei van dubbele bass...

Within Temptation wil ik geen woorden aan vuil maken. Nouja, alleen dat het veel betere muziek is als ze er eens een solotje (misschien wel klassieke solo) doorheen flikkeren. In een interview heeft mr Harris eens gezegt Within Temptation te waarderen (muziekaal). Hoe ironisch.


Maiden was gewoon geweldig. Bruce vond de volle maan wel heel stoer, hij heeft er 5 keer wat van gezegt. Oh, toen hij het over weerwolven had, en hij zij "we have one over here".... dat was ik ;)

Gelukkig stonden we in de binnenste ring, helemaal vooraan. wel jammer dat er om ons heen wat mensen stonden die het niet waardeerden dat er gesprongen werd (niet eens geduwd). Er stonden zowaar wat mensen met de armen over elkaar heen. De HELE avond. Wat een zakkenwassers.


Ik had trouwens een wit shirt aan met een beige linnen broek.


en oja, wie heeft dat gekke ding gezien met die oranje haren en paarse jurk?

RS-Rik
17 augustus 2008, 15:43
Wij gaan om ongeveer half 3 in de blauwe ford escort 91 cabrio die kant op, haha.
Ik heb jammergenoeg geen maiden shirts meer liggen, nu moet ik in een ander shirt -.-
Ik koop er daar wel een.



Oh jij was dus die eikel die de hele doorgang uit de parkeerplaats lamlegde!

R.J
17 augustus 2008, 16:16
Het was echt focking wreed :P Alleen jammer dat het volume van bruce zn mic niet helemaal lekker stond....
Camelot was inderdaad een lekkere opener, lauren harris heb ik gemist door file, maar zo te horen heb ik niets gemist.
WT vond ik wel aardig, maar niet echt bijzonder ofzo.

Maar wat een fantastische show was dat van maiden, echt geweldig.
En dan ook nog die halve maansverduistering om het af te maken :rockon:

pikasso
17 augustus 2008, 17:45
Jullie kunnen mij vanavond herkennen aan m'n Iron Maiden shirt!

Ja, ik heb je gezien ;-)

chubbyfan
17 augustus 2008, 18:38
http://i34.tinypic.com/ao0r2q.jpg
http://i36.tinypic.com/jufj4h.jpg,weer veel mooie foto,s gemaakt,fantastische decors,alleen jammer dat het podium niet aan de andere kant stond(hadden we mooi op de tribune ook nog naar de maansverduistering kunnen kijken)

Malle Eppie
17 augustus 2008, 19:15
Ja, was weer een leuk dagje uit! TT circuit is een mooi terrein maar dan moeten ze de infrastructuur wel een beetje aanpassen. Paar wegwijzers zou ook geen overbodige luxe zijn!

Voor de rest Lauren gemist (nou ja, gemist...) Kamelot kon me niet echt bekoren, WT.... ik wordt daar zo depri van....

Maiden...

GEWELDIG! Wat een show! Alleen maar goeie nummers! Toen ze met Aces High begonnen kon het voor mij niet meer stuk! Bruce blijft the king!

En dan die solo's.....

Wiellem
17 augustus 2008, 19:47
Ik had ze al twee keer gezien deze vakantie anders was ik zeker nog een keer gegaan geweldige show is het ja :rockon:

almarvk
18 augustus 2008, 07:57
Podium was idd geniaal met dat gordijnensysteem. En dan roept Bruce ook nog dat ze niet mainstream willen worden... :D

"We used to be a jazz band. No really!"
"This is world's worst jazz drummer"

Agent_Smith
18 augustus 2008, 08:23
Ik was er al voor dat het terrein open ging en dus alles gezien/gehoord. Geen van de support-acts kon me boeien. Lauren Harris begon met een UFO nummer (Natural thing). Daarna was mijn aandacht eigenlijk weg.
Camelot (ofzo) was bagger imo en ook Within Temtation is niet mijn kopje thee.
Maiden was heel erg goed. In mijn beleving ook wel wat kort. Nummers als Fear of the Dark, Wasted Years, Ancient Mariner hoeven voor mij niet echt en had liever meer van de eerste twee albums gehoord of nummers als 22 acacia avenue, still life, children of the damned etc. Maar hoe dan ook: ze waren erg goed en heb het uitstekend naar m'n zin gehad.
Oja, één puntje van kritiek: die derde gitarist (Jannick Gers) heeft imo geen enkele toegevoegde waarde binnen de band, welke het heel goed af kan met de ander twee. Nou ja, misschien wat slingerwerk met z'n stratje dan, maar op muzikaal gebied geen.

Like-Minded Lunacy
18 augustus 2008, 10:37
Ook alles gezien, nog leuk t-shirt gekocht, was echt fantastische dag!

Lauren Harris vond ik wel aardig, niet heel bijzonder. Camelot vond ik niks, boeide gewoon niet. Within Temptation was leuk (maar ik kende daar ook het nodige van). Geluid was ook erg goed.

Iron Maiden was gewoon fantastisch. Die show, de nummers, het geluid. Alles!

Over Jannick Gers: Bedenk wel dat de nummers die ze nu speelden allemaal oude nummers waren, en geschreven voor 2 gitaren. De nieuwere albums zijn allemaal nummers geschreven voor 3 gitaren, waarbij Gers dus ook een grotere rol heeft (Kijk maar naar de live dvd Iron Maiden in Rio, daar doet Gers veel meer).

De nummers die jij trouwens noemde die je niet hoefde, die waren juist zo gaaf! Ik vond de setlist heel gaaf, en ook de duur goed. Tuurlijk hadden ze nog 2 uur door mogen gaan, maar dat zit er gewoon niet in. Prima vermaakt, het was gewoon een fantastische dag/avond.

JipStoop
18 augustus 2008, 10:46
Het was tof :)

Lauren Harris gemist door file, Kamelot vanaf een afstand gezien, was wel aardig. Within Temptation heb ik totaal niks mee.

Maar Iron Maiden was zo gaaf !
Jammer dat Bruce (net als Axl Rose in Nijmegen 2 jaar terug) niet hard genoeg zong (of de mic stond te zacht) waardoor je hem niet altijd even goed hoorde.

Bins
18 augustus 2008, 10:50
Ancient Mariner is het allervetste nummer dat ik een band ooit heb horen spelen. Echt cool dat het nummer helemaal z'n eigen decor had, en die lichten ook meebewogen alsof het een boot was. Dat nummer alleen was voor mij de toegangsprijs al waard.
Verder was het gewoon een mooie show (ik verwacht ook niet anders van maiden)

Minpuntjes:
-Gejank van WT toen we binnenkwamen. Ik heb echt medelijden met de mensen die dat hele concert hebben moeten horen.
-Bier halen duurde een uur. Drie (of vier) biertenten op 30.000 metalheads... Reken zelf maar uit. Er waren dan weer wel 36 hamburgertenten e.d. De verhouding had imo andersom mogen zijn. Vlak voor Maiden begon werd de sfeer zelfs een beetje grimmig toen ik bij zo'n tent stond te wachten.
-Ondanks heel lang wachten (we waren iemand kwijt) ontzettende drukte bij de uitgang. Als iedereen gewoon normaal doet is dat geen probleem, maar je hebt altijd van die sukkels die er dan tussendoor gaan wurmen. En dan boos worden als je ze erop aanspreekt...

De bussen terug waren wel erg goed geregeld! En daarna bleef het nog lang onrustig in Assen ;)

JipStoop
18 augustus 2008, 10:54
Iemand al bootlegs ?

DVD'tje van de pro-shot is welkom :)

PeteRS
18 augustus 2008, 12:47
Man wat een show! Ik ging er heen met de instelling "geinig, Maiden weer eens een keer zien" Maar ik werd gewoon weggeblazen, al mijn favorieten gespeeld, goed geluid, alles klopte. Zelfs het weer werke mee en later de maansverduistering was bizar tof. Enige minpuntje was inderdaad de biertent, als je een half uur op een plastic bekertje a €2,30 staat te wachten krijg je het gevoel dat je je in een entertainmentconcentratiekamp bevindt, klein smetje op een gave avond.

Jimwoud
18 augustus 2008, 13:01
Ancient Mariner is het allervetste nummer dat ik een band ooit heb horen spelen. Echt cool dat het nummer helemaal z'n eigen decor had, en die lichten ook meebewogen alsof het een boot was.

Dikke +1.

Ben uiteindelijk toch niet geweest helaas.