PDA

View Full Version : MusicMan Axis



BLOK182
7 februari 2003, 16:31
Iemand die me hierover meer kan vertellen? Enigste wat ik weet is dat MusicMan goed spul maakt. Is het juist een snelle gitaar, een scheurgitaar, een cleane gitaar etc.
Misschien heeft een van jullie erop gespeeld of heeft een van jullie er eentje?

Marc Oblivian
7 februari 2003, 17:00
Het is een snelle scheurgitaar.
Erg goed, maar dat mag ook wel voor dat geld. Je hebt er ook nog een budgetversie van en die is ook goed, voor een hele mooie prijs.
Je zal aan beide modellen iig geen miskoop doen...hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat je precies wilt spelen.

BLOK182
7 februari 2003, 17:52
Wat ik erop wil spelen? Rock, metal, punk, tja, ehm, laat ik het zo zeggen, meestal scheurtie :wink: Dat zit wel goed neem ik aan, maarre, hoe klinktie clean? Ik verwacht dus geen clean a la custom shop fender, maarre, het zal toch wel een beetje klinken neem ik aan? p.s. ik heb nu een Epi LP Studio, zal wel iets beter klinken qua clean dan zo'n Epi toch?

Nesker
7 februari 2003, 17:56
de perfecte gitaar voor jou is een Music Man Silhouette Special,

scheurt super en klinkt clean ook zeer zeker goed en het is een echte kwaliteitsgitaar.

als ik jou was zou ik m checken, als je hem een keer in de handen hebt gehad wil je hem nie meer los laten :smile:

greetz

sash
7 februari 2003, 18:00
Sorry dat ik het zeg (en zal zeker boze reacties hier op terugkrijgen :smile: ), maar ik vind MusicMan een beetje saai. Beetje standaard dingetjes allemaal, terwijl alleen de prijs juist zegt dat het niet standaard is. Denk dat jij voor dat geld beter af zou zijn met een mooie LP standard of PRS.

BLOK182
7 februari 2003, 18:07
Zal zeker Gibson eens checken, PRS ligt net buiten mijn budget (hoewel ik die ook eens ga proberen). Nog even een vraagje over de Axis, er zit een floyd rose trem op, maar was deze niet zo dattie maar 1 kant op kon, dattie niet zwevend was zodattie alleen kan divebomben? En als dat zo is, betekend het dan dat snaren vervangen niet zo'n gehannes qua stemmen is dat met een zwevende floyd?

Negative K3 fan
7 februari 2003, 19:30
Die axes heeft een floyd, en ik denk ookd at je hem daarom beter kunt classificeren als een snelle gitaar. En ik denk dat je hem daarom ook niet echt mag vergelijken met PRS of Gibson ook odmat hij uit een andere houtsoort is gemaakt (ik dacht linden/basswood of is dat de peavey?).

sash
7 februari 2003, 21:35
Op 2003-02-07 18:07, schreef BLOK182:
Zal zeker Gibson eens checken, PRS ligt net buiten mijn budget (hoewel ik die ook eens ga proberen). Nog even een vraagje over de Axis, er zit een floyd rose trem op, maar was deze niet zo dattie maar 1 kant op kon, dattie niet zwevend was zodattie alleen kan divebomben? En als dat zo is, betekend het dan dat snaren vervangen niet zo'n gehannes qua stemmen is dat met een zwevende floyd?


Dat was naar mijn weten alleen op het van halen model, vanwege de D-tuner.

srv-man
8 februari 2003, 10:48
Snaren vervangen is dezelfde klus, het is nl. gewoon een Floyd Rose die op de body ligt, waardoor hij niet omhoog kan. Komt de klank trouwens enorm ten goede. De D-tuna zit er dacht ik nog steeds op.

Nesker
8 februari 2003, 12:58
wat vind je zo standaard aan Music Man gitaren SASH???

Negative K3 fan
8 februari 2003, 15:28
Op 2003-02-08 12:58, schreef Nesker:
wat vind je zo standaard aan Music Man gitaren SASH???


waarschijnlijk dat het just another double humbucker met floyd gitaar is?

zelf dedel ik deze mening niet, het zijn juist aparte gitaren, een lindenbody met esdoorn top kom je niet zo vaak tegen, een D-tuner ook niet zo vaak. En esdoorn toetsen kom je ook steeds minder tegen (en helemaal op "snelle" gitaren).

marc_o
8 februari 2003, 19:47
Hai,

De Musicman is een werkelijke topgitaar, ik denk dat de meeste die je advies geven niet in het bezit zijn van zo'n mooi ding, ik speel nu zo'n 8 jaar op de voorganger van de Axis, de EVH signature, en het is een veelzijdige gitaar, de klank zit ergens tussen een Les Paul en een Telecaster, alhoewel ie natuurlijk niet het snerpende van de tele heeft, ik zou zeggen, ga ervoor, ze zijn waardevast en eigenlijk altijd beter van kwaliteit dan de Gibsons, zeker als je de prijzen vergelijkt, affijn, goedkoop zijn ze niet, maar dan heb je echt iets. trouwens, alleen op de EVH is de pook zo afgesteld dattie alleen naar beneden beweegt, dat wilde eddie van halen zo.
Heb ook een aantal jaar een silhouette gehad en die zijn ook erg goed (verdomme, die had ik niet moeten verkopen!!!)

srv-man
8 februari 2003, 20:38
Amen! Alle musicmans die ik heb geprobeerd waren inderdaad supergitaren....