PDA

View Full Version : Ibanez gitaar rg 450 kopen? of toch niet



ThOomii
24 januari 2008, 15:44
ik kan een Ibanez gitaar rg 450 kopen voor 200,00 euro.
Hij ziet er nog netjes uit..
wel wat gebruikers sporen

http://img.2dehands.nl/f/normal/27122524-te-koop-ibanez-gitaar-rg-450.jpg

Geef even een goed advies... TANX :cooler:

H.G. Kaufman
24 januari 2008, 15:50
Heb je gechecked of de floyd rose nog compleet is? Ik mis namelijk de noodzakelijke zwengel op de foto.

almarvk
24 januari 2008, 15:55
Lijkt me eerder belangrijk dat de rest van de gitaar goed in orde is.

Quadrifoglio
24 januari 2008, 15:58
€200 voor een RG 450 is echt niet veel. In het ergste geval dien je hem een keertje goed af te stellen maar RG 450's zijn echt goede gitaren, die normaal iets meer op zouden moeten brengen

ThOomii
24 januari 2008, 16:04
bedankt voor de reacties heb je hier misschien iets meer aan:

Link advertentie (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/142323448-te-koop-ibanez-gitaar-rg450.html?return=eJwtilsKwjAUBfdSaD%2FzsPYnIUjdSW ijCXn0kpuiKO7dW%2FRv5syxSqp3UEKjkuOkOnS2Ll771kBxHj dwhWVbY4NkbUNWEv9dGHi4PJORw4qmbf04y368pkbwCkCItxX% 2FKxyrIMgU5rJnV8NCGh%2Bk9X6ejrZhIDsNALsRnf58ASxUMI I%3D&df=1&fta=eNo1jUGOgzAMRe%2FiRdcJZEbtj7hCr4CihtKoAaI4tGgQ dx%2BnmtlYtvXf%2Bw5n7CyD1hz7l4tMlvHdgrbY6ZPnrizQNh b8hGT57lmuVKDslDCv05DDzT7fyKP5UnbhgOaU0tqpqjGg5MaB bBCIIdLgxe%2BgsQdRMC4gbZq2aY05kz1ELqGyJOe5j8M8lkeF a1Ir0G3NuQ%2BzH7b%2Fr%2FCT2%2FraImL%2FqWlA7k32%2Br e%2BaqHCfhy%2FLnNIzA%3D%3D&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1&scroll_to_image=1)


wat zou hij normaal op moeten brengen dan..?

almarvk
24 januari 2008, 16:31
Topic opgeschoond.

@ThOommii: Wat het ding moet opleveren of bedoel je wat ie moet kosten?

ThOomii
24 januari 2008, 16:55
€200 voor een RG 450 is echt niet veel. In het ergste geval dien je hem een keertje goed af te stellen maar RG 450's zijn echt goede gitaren,

die normaal iets meer op zouden moeten brengen


wat zou hij normaal kosten dan.. want dan weet ik of het een koopje is of niet. (nieuw bijvoorbeeld)

almarvk
24 januari 2008, 16:57
De serie wordt niet meer gemaakt door Ibanez, maar zoals gezegt is 200,- euri een prima prijs voor zo'n gitaar. Als je 'm onder die prijs kan krijgen is het natuurlijk helemaal mooi.

ThOomii
24 januari 2008, 17:03
ik zit super erg te twijfelen, het is moeilijk als beginner een gitaar te kiezen.

veel mensen roepen proberen, maar voor mij voelt alles even onwenning (om het maar zo te noemen) er is te veel aanbod/keus.

Ik zit dus te twijfelen een nieuwe gitaar kopen.
ibanez rgr321 €319,00

of een 2e handse.

mijn budget was eigenlijk 250

help me kiezen

Jellyfish00
24 januari 2008, 17:05
Ik zou je de RGR321EX aanraden, mede door de vaste brug..

almarvk
24 januari 2008, 17:06
Tjah, wat is goed. Als je langs gaat voor de tweedehands gitaar is het handig om iemand met ervaring mee te nemen. Die Ibanez RG450 is gewoon een erg fijne gitaar, maar wel mét Floyd Rose en dat maakt het wat lastiger voor een beginner.

ThOomii
24 januari 2008, 18:25
ivm het stemmen.. ? :speed: ja hoe moet je die dan stemmen.
is het stemmen met een electronisch stemapp niet voldoende.
Of is dat niet te doen?

Bedankt nogmaals voor alle antwoorden...

Walternativo
24 januari 2008, 18:45
ivm het stemmen.. ? :speed: ja hoe moet je die dan stemmen.
is het stemmen met een electronisch stemapp niet voldoende.
Of is dat niet te doen?

Bedankt nogmaals voor alle antwoorden...

met een vaste brug blijft elke snaar onafhankelijk van de rest in stemming.
Met een floyd rose beinvloedt de stemming van een snaar de stemming van alle anderen. Dat maakt het stemmen een stuk lastiger. Je kan dus niet een snaar 1x stemmen en dan verwachten dat ie nog steeds gestemd is als je de laatste heb gestemd. Een floyd rose leren gebruiken kost even tijd en een snaar vervangen kost sowieso meer tijd dan met een vaste brug.

Is het de moeite waard? Ligt eraan hoe veel gebruik je er van gaat maken en hoe goed de floyd rose is (ik weet niet of die van de rg450 goed is).

ThOomii
24 januari 2008, 19:33
Okeej geweldig antwoord hier kan ik wat mee.. Ik denk dat ik het me zelf lekker makkelijk ga maken en een Gitaar koop met een vaste brug.

De RGR321 is zo ie zo een mooie gitaar en je leest er alleen maar goeds over. en tremlo gebruik ik (beginner) toch niet.

Maar brug vast zetten heeft dat zit voor het ontstemmen of blijft de manier van stemmen het zelfde? (dat de ene snaar de andere ontstemt)

ThOomii
24 januari 2008, 19:47
Is dit dan iets als gitaar zonder tremlo?

eig muziek 278,00 ibanez rgr321 mh wk uitvoering:
http://www.eig.nl/index.html?id=18408

Wausser
25 januari 2008, 08:58
Dit is een gitaar met een tremolo, kun je zelf ook wel zien bij de specificaties


neck type 3pc Wizard II neck
body Basswood body
fret Jumbo frets
bridge Edge III bridge
neck pu Designed by EMG® (H) neck pu
bridge pu Designed by EMG® (H) bridge pu

Als er bij staat edge ... bridge dan heb je te maken met een Floyd Rose tremolo, je kunt het zelf ook wel zien aan de brug zelf en aan de locking nuts.

De brug met floyd rose tremolo:
http://i7.photobucket.com/albums/y257/zasam/My%20Ibanez%20Guitars/IbanezRG250DXWHFloydRosePro.jpg


De locking nut:
http://www.azmusicales.com/catalogo/catalog/images/ln-bk%5B1%5D.jpg



Verder is dit (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010157-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList) de gitaar die ze je hier aanraden.

crapton
26 januari 2008, 12:11
Wil ff inhaken op locking trem setup problemen...mijn ervaringen...

Elke gitaar met een (floating) trem heeft dezelfde setup problemen. Als je aan 1 snaar draait beinvloedt dat de andere snaren. Daar is dus helemaal niets aan te doen, inherent aan de constructie. Heb zelf een RGT42 dwz met EdgeIII (Floyd Rose imitatie) trem, ook andere gitaren gehad met trem. Ja het is even wat meer werk, zeker met nieuwe snaren duurt het een paar dagen totdat de snaren voldoende gerekt zijn en stabiel blijven. Betekent dat je een beetje moet tweaken.

Maarrrrr.....als het eenmaal goed staat dan blijft het goed is mijn ervaring. Natuurlijk niet als je de vrieskou ingaat of zoiets stoms, maar bij dezelfde temperatuur blijft ie prima staan. Dus laat je niet bangmaken...een Floyd bijt niet...

Hangt van je muziekstijl af of een floating trem zin heeft. Ik vind t in elk geval nuttig, zeker bij freaky solo's ed. Je kan er net iets meer mee uit je dak gaan. Maar ook daar geldt: beter 1 goede noot dan 10 fout gebende noten ofwel als je kut speelt maakt een trem het egt niet beter...

Walternativo
26 januari 2008, 15:52
http://www.eig.nl/index.html?id=18310

deze moet je hebben. Ongv zelfde ding met vaste brug.

ps; ik zou nooit meer een gitaar met een Edge 3 tremolo kopen. Ben net van mn rg350dx af. Op veel forums wordt elke gitaar met een Edge 3 tremolo afgeraden en dat is volledig terecht naar mijn mening. (Die zit dus NIET op de gitaar waarvan ik je de link hierboven geef. Die heeft een vaste brug).

Tin
26 januari 2008, 17:49
Edge 3 trems zijn echt verrot.

Ik zou ook kijken naar een Rg321 is zelf nog iets goedkoper.

Verschil tussen de rgr is dat de rgr een reversed headstock heeft.

crapton
26 januari 2008, 19:50
http://www.eig.nl/index.html?id=18310

ps; ik zou nooit meer een gitaar met een Edge 3 tremolo kopen. Ben net van mn rg350dx af. Op veel forums wordt elke gitaar met een Edge 3 tremolo afgeraden en dat is volledig terecht naar mijn mening. (Die zit dus NIET op de gitaar waarvan ik je de link hierboven geef. Die heeft een vaste brug).

Er wordt zoveel gezegd op forums... Waarom vond je zelf dat t geen goede trem is, of is je conclusie voor floating trems in het algemeen. Niet om je af te kammen, ben nieuwsgierig...

universe777
26 januari 2008, 20:09
Er wordt zoveel gezegd op forums... Waarom vond je zelf dat t geen goede trem is, of is je conclusie voor floating trems in het algemeen. Niet om je af te kammen, ben nieuwsgierig...

Goede vraag. Ben ook wel benieuwd. Ik heb een RGT42 in mijn collectie en heb echt geen issues met dat ding. Ik heb nu een stuk of tien gitaren met kopieen, originele floyds, Lopro edges, Gotoh en heb met geen van die dingen echt problemen. De feel is wel anders maar om nou te zeggen dat is een absoluut kut ding en die ander niet....niet echt.
De lopro trems zijn m'n favorieten maar zelfs de goedkope Floyd knock-off op mijn Kramer werkt goed.