PDA

View Full Version : 24 fret hals



Chroxy
24 januari 2008, 13:30
Ik wil mijn oude 1e gitaar: Squier Showmaster wat gaan pimpen.
Het is een HSS gitaar, met Floyd en een prima halsje; het enige waa rik me altijd enorm aan geirriteerd heb is de omgedraaide kop (fender kop).

Nu ben ik tegenwoordig best fan van Maple/maple halzen en wil ik hier graag zo'n hals opzetten. Dit geprobeerd met mijn squier maple hals (22 frets) terwijl de oude hals 24 frets had: intonatieproblemen..

Ik zoek dus een full maple hals, 24 frets.. en dan een fender kop (tele/strat).. Waar krijg ik die voor een normale prijs (zeg 150 euro max)?

orreltak
24 januari 2008, 17:11
misschien kun je een mailtje sturen naar tonefactory.dat die je kan helpen.
anders wordt het denk ik al moeilijk voor 150 euro.

check anders warmoth ook even.

fred dons
24 januari 2008, 17:40
warmoth en de tonefactory kun je vergeten indien het een 24 fret neck net doorlopende hiel a la ibanez is (en zo te horen is dit hetgeval)
de warmoth 24 fret nekken hebben de zelfde hiel als de 22 fret met een iets langer extensie op de toets, de halzen met een langer hiel kun je daarom niet zomaar verwisselen zonder major intonatie problemen

de enige "goedkope" neck die hier geschikt voor is is de mighty mite jackson nek echter dat is totaal niet wat je zoekt

een optie is om een extra stukje hout aan je 22 frets nek te lijmen dusdanig dat de toets nu precies op de hiel eindigt en dit zou het mogelijk moeten maken om nu wel juist te intoneren

KoenB
26 januari 2008, 19:04
Je kan ook je neckpocket een stukje uitfrezen (of de hiel van een hals maar dat zou ik niet doen) en dan zou de 24 inch met lange hiel toch moeten passen