PDA

View Full Version : Drive + (tap)delay, welke!?



Chroxy
24 januari 2008, 11:53
Jah; het-welke-effect-is-leuk-voor-mij-topic :)

Sinds ik in mijn nieuwe band speel heb ik wat omgegooid: geen 3kanaals combo met rackje meer; maar een pedalenboard met een Vox AC-15 (clean) en Marshall JCM800 (dirt)

Alles bevalt prima, alleen ben ik nu op zoek naar wat nieuwe pedaaltjes en zou ik graag wat ervaringen willen horen.

Ik merk dat mijn Vox vrij moeilijk is met drive pedalen; lang nie alles klinkt top. ik gebruik nu een SD-1 om mijn Marshall te boosten en op de Vox klinkt ie ook wel; alleen wordt het dan erg middig/bijna schel! wat is dus een goeie drive om mijn Vox wat op zn kloten te geven; medium crunch dus.. Op repeteer volume (75% master en 40% preamp) heeft ie met mn LP + Jazzmaster al een kleine randje eraan..

Wat werkt dus?
TS-gevallen lijken me niet erg lekker
Carl Martin ding (ben even de naam kwijt) klonk ook niet erg lekker
SD-1, leuk, maar kan veel beter
BD-2, bah

Daarnaast: een delay! Ik gebruik op dit moment een DE-7 en in de oefenruimte ook vaak een stereo memory man. Heeerlijk! Alleen! Ik zou graag de stereo memory man houden en de DE-7 vervangen voor wat anders: bij voorkeur een delay met tap..

Dan heb ik een aantal opties:
Line 6:.. tof want hier zit een looper in: maar hoe klinkt hij nu werkelijk!? En hij is vrij duur..
T-rex: medebandlid heeft die; leuk ding, maar ik denk dat het niet zo werkt voor mijzelf
.. wat is er nog in prijsklasse (2ehands) tot 200 euro?

Il_Falco
24 januari 2008, 12:38
voor de delay misschien een DD-20 van Boss?

Ash ketchum
24 januari 2008, 12:57
Voor drive, een marshall bluesbreaker mk1. Goede od zonder midhump ala TS. Kan lekker transparant, maar ook lekker gruizig.

WillemdaGuide
25 januari 2008, 11:01
Hoe ze op een Vox klinken weet ik niet maar een aantal goeie pedalen vind ik de Tubeking van Ibanez (ken de nieuwe versie nog niet), MI audio BluesPro, en misschien dat de Jeckyll & Hyde van Visual sound wat voor je is.

Qua delay vond ik de Echohead van Marshall verrassend goed, verschillende soorten delay en aansluiting voor taptempo, gister toevallig nog mee ge-oefend en echt wel een lekker pedaaltje