PDA

View Full Version : IK Multimedia Stompio



a darker shade of grey
24 januari 2008, 10:42
Geïntroduceerd op de NAMM: IK Multimedia Stompio (http://www.ikmultimedia.com/stompio/).

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik ben onder de indruk, gewoon een stageready package van AmpliTube, het is modeling ik weet het, maar ik heb nog nooit modeling gehoord die zó realistisch klinkt.

Ik heb nog wel ff een technisch vraagje, hoe zou je zoiets aansluiten? Hij kan met een koptelefoon, de PA, via een mixer, maar ook naar een versterker, wat zou een goeie optie zijn om hem op een versterker aan te sluiten? want ik ben oprecht geïnteresseerd in dit ding...

Lexvandoef
24 januari 2008, 13:24
Het is geen standalone modeller, maar een footcontroller voor je pc/mac als je amplitube gebruikt. Je moet dus wel via je je pc/mac spelen, hij kan ook niet standalone gebruikt worden.

Grof gezegd is het dus gewoon een afstandsbediening :chicken:

a darker shade of grey
24 januari 2008, 19:47
Het is geen standalone modeller, maar een footcontroller voor je pc/mac als je amplitube gebruikt. Je moet dus wel via je je pc/mac spelen, hij kan ook niet standalone gebruikt worden.

Grof gezegd is het dus gewoon een afstandsbediening :chicken:

i know, met een helehoop software erbij.....maar hoe kun je zo'n ding het best versterken? gewoon in de fx loop van je versterker?

maar waar plug je je gitaar dan in?

Kaïn
24 januari 2008, 19:51
i know, met een helehoop software erbij.....maar hoe kun je zo'n ding het best versterken? gewoon in de fx loop van je versterker?

maar waar plug je je gitaar dan in?

Gitaar ----- PC----> PA
................ |
.............Controller

Ik denk zo.

Sarco
24 januari 2008, 20:23
Inderdaad.

Maar ik zou toch niet met een pc durven optreden hoor. Die dingen verdragen niet zo goed bier en rondhuppelende mensen die alles omver gooien + ze durven nogal eens falen uit hun eigen ook. Ik zie mezelf nog in staat om met m'n headstock m'n scherm te vernielen enzo. Om dan nog niet te spreken over de windows update geluidjes temidden van een solo..

Lexvandoef
24 januari 2008, 21:06
i know, met een helehoop software erbij.....maar hoe kun je zo'n ding het best versterken? gewoon in de fx loop van je versterker?

maar waar plug je je gitaar dan in?

Dat zeg ik dus, het ding zelf is een afstandsbediening voor de software op je pc/mac. Je zal dus met een laptop ofzo moeten spelen live, en die via de PA moeten versterken.

Humedo
25 januari 2008, 08:59
Voor in de studio daarentegen ziet het er interessant uit. Zo te zien heb je meteen ook een goeie geluidskaart trouwens.

ReinoutV
25 januari 2008, 11:33
Op de site van IK is te lezen dat dit naast een controller ook de audio interface is. Je kan dit geval dus aansluiten op de PA. Je hebt nog steeds een computer nodig (MacBook natuurlijk ;) ), maar dit is eigenlijk niet meer dan een externe processor. Ze hebben goed gekeken naar de XT live en consorten, maar je hebt nog steeds een computer nodig. Deze hoeft gelukkig geen goede geluidskaart te hebben, aangezien deze in de controller verwerkt is.


gitaar -> controller -> PA
|
PC

a darker shade of grey
25 januari 2008, 18:25
Op de site van IK is te lezen dat dit naast een controller ook de audio interface is. Je kan dit geval dus aansluiten op de PA. Je hebt nog steeds een computer nodig (MacBook natuurlijk ;) ), maar dit is eigenlijk niet meer dan een externe processor. Ze hebben goed gekeken naar de XT live en consorten, maar je hebt nog steeds een computer nodig. Deze hoeft gelukkig geen goede geluidskaart te hebben, aangezien deze in de controller verwerkt is.


gitaar -> controller -> PA
|
PC


okee, maar op de site wordt ook duidelijk vermeld dat je hem via een normale gitaarversterker kan versterken, is dat dat gewoon via de fx-loop met een a/b-switch?

jerome
25 januari 2008, 19:51
Dat zeg ik dus, het ding zelf is een afstandsbediening voor de software op je pc/mac. Je zal dus met een laptop ofzo moeten spelen live, en die via de PA moeten versterken.

Op een van die filmpjes is te zien dat je er een compacte stage-computer bij kan kopen die stevig en compact gebouwd is, dus geschikt om op het podium te zetten.
Een monitor of een toetsenbord is niet nodig want je floorcontroller vervangt beide

Voor thuis mss leuk, maar voor live is het mij te synthetisch!
De magie van de brullende amps met de hete buizen en de zwoegende speakers is totaal weg...

Lexvandoef
25 januari 2008, 22:03
Je blijft dan alsnog aan een computer vastzitten, zonder dat ding werktie gewoon niet.

Ik vind het wel een mooie oplossing voor in een compacte homestudio, maar op het podium wil ik idd mijn brullende versterkers achter me voelen.