PDA

View Full Version : Piano en gitaar



Stratman70
24 januari 2008, 01:14
Weer 's ff wat anders... tenminste, zeker voor wat ik tot nu toe gedaan heb. Beide instrumenten zijn in 1 take ingespeeld.

Het begon met improvisatie op piano, en daar heb ik mijn gitaarpartij later overheen opgenomen.

January Song (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=435506&songID=6156852)

Graag uw mening.

bass blom
24 januari 2008, 02:35
goed experiment :hippie:

savale
24 januari 2008, 13:15
Klinkt zeker goed! Piano misschien iets te overheersend tov de gitaar (ja t blijft n gitaarforum he).


Ben nu trouwens ook in Rijen :)

Bouke
25 januari 2008, 11:58
Ha Stratman! Da's al weer even geleden dat jij hier rondhing!

Leuk stukkie, klinkt lekker, zeker voor een one-take opname. Moet je uitwerken man, kun je een leuk nummer van bakken. Beetje zang d'r bij, cool!

Groet,

Bouke

meul
25 januari 2008, 14:15
soundclick down :-(

Stratman70
30 januari 2008, 13:36
@ bass blom: thanx! Ja, ga ik meer mee doen!

@ savale: Ja, maar de piano is ook wel erg mooi, vind ik zelf. Maar misschien heb je gelijk, vanuit de gitaristen-optiek ;)

@ Bouke: Ja, is inderdaad lang geleden. Dank je voor het luisteren + reply. Zang erbij? Misschien ooit nog eens. Ik ben van plan om meer met alleen piano en gitaar te doen.

@ Meul: Keep on trying. Ik stel je mening zeer op prijs.

Gert-Jan
30 januari 2008, 17:13
Hey Strat,

Droevig liedje hoor ;-)

Ik heb wel een puntje van kritiek op de gitaar....af en toe (bv 1:13) klinkt het out of tune...zonde.

Aan het eind wordt het wat rommelig met gitaar en piano (qua timing).

Heb je de piano zelf ingespeeld?? Petje af! Ik wist niet dat je het in je had!!

Als je het leuk vindt (vaak niet meer als het ei al is gelegd)..zou ik er een complete song van proberen te maken....drums, bass etc etc..maarre het is jouw ding natuurlijk.

Leuk weer een Stratman post!!!!!!!!!!!!!!!!!!

meul
30 januari 2008, 18:41
Heej Strat, jongen, long time!

goed je weer even te horen hier, ik vind het gewoon een erg mooi stukje muziek. knap hoe je de rust bewaard in de one take. goed gedaan.

gr,
jan

Stratman70
3 februari 2008, 15:46
@ Gert-Jan: Dank je wel voor het luisteren en je terechte kritiek. Dat out of tune heeft vaak met mijn manier van spelen te maken. De gitaar staat dan wel goed gestemd, maar dan druk ik de snaar niet goed omhoog of zoiets. Inderdaad een leerpunt.
De pjano is door iemand anders ingespeeld (ook geïmproviseerd), die haar stukje naar mij toe heeft gezonden en later heb ik daar overheen met de gieter geïmproviseerd. Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om hier echt een muziekstuk van te maken. Maar we vonden het zelf best aardig klinken, vandaar dat ik het maar heb gepost.
Maar eigenlijk is het dus meer een soort van jam ofzo.

@ Meul: dank je wel. Ja, de rustige, subtiele stukjes (die ik zelf heel erg geslaagd vind) en de pauzes (de kunst van het weglaten) zijn wat mij betreft ook de stukjes die het 'm doen. In die zin ben ik het ook wel met GJ eens, dat het soms wat te rommelig wordt, ook qua timing.

Dank jullie wel voor het luisteren + commentaar.

Pais
3 februari 2008, 16:47
Mooi stukje!! Gitaar en piano vind ik een prachtige combi.

Lexvandoef
3 februari 2008, 17:13
fijn stukje luistermuziek stratman, hoe is die piano trouwens ingespeeld? mic voor piano of digitaal? Klinkt in elk geval goed.

Stratman70
6 februari 2008, 16:50
@ Pais: dank je wel.

@ Lexvandoef: De piano is als midi-file naar mij toegestuurd. Ik heb er een wave van gemaakt, wat galm erbij gedaan, om het geluid wat levendiger, 'echter' te maken. Bedankt voor het luisteren en je reply.

benwave
6 februari 2008, 17:53
Mooi stukje muziek.. Er komt bij mij nogal wat ruis mee, ik weet niet of dat klopt ?
Maar een mooi stukje

Stratman70
11 februari 2008, 15:40
Ik weet niet waar die ruis vandaan komt eerlijk gezegd.
Bedankt voor het luisteren.

Magic Bean
11 februari 2008, 16:32
De piano klinkt echt heeeeel realistisch goed. Welk programma heb je daarvoorgebruikt?
Met mijn midifiles krijg ik er nooit zoveel dynamiek in!

Zjef
11 februari 2008, 16:45
Big respect, kerel! Hoe je dat met die piano geflikt hebt vraag ik me ook wel af.

Stratman70
14 februari 2008, 14:29
De piano klinkt echt heeeeel realistisch goed. Welk programma heb je daarvoorgebruikt?
Met mijn midifiles krijg ik er nooit zoveel dynamiek in!
Ik heb de midi-files in cubase afgespeeld en dat weer opgenomen en er wat reverb aan toegevoegd, that's all.

Bedankt voor het luisteren.

SonofDestiny
14 februari 2008, 18:27
Prachtig!!

Hoe krijg jij die perfecte sound? :)

VHsologitarist
14 februari 2008, 23:20
Hey stratteke,

Long time niets van je gehoord man!!
Ik moet zeggen dat ik de piano partijen echt mooi vind.
Dit is een dragend nummer + de piano heeft al een drukke partij en daarom vind ik dat je af en toe te druk bent met de invulling van je gitaar. Ook komen sommige nootkeuzes er niet helemaal lekker uit naar mijn mening. Ik zou wat distortion/gain eraf halen.
Dat was eigenlijk de enige puntjes van kritiek. Je zet een geweldige sfeer neer. Heerlijke opname. Ja idd cubase is gewoon een goede soundeditor.
Mocht je geen gebruik hebben gemaakt van samples dan heb je gewoon een goede geluidskaart, met samples kun je namelijk ook een zeer realistisch geluid krijgen.


Nice ... keep on posting like before!


Groetekes
jan kletsblaas

The Lo Lands
15 februari 2008, 20:27
In één woord briljant! Bij de inval van de gitaar pakte je mij meteen in! Piano op sommige stukken inderdaad wat overheersend maar is in de mix altijd nog aan te passen toch : ) Mooi hoor!!

Stratman70
19 februari 2008, 10:01
@ SonofDestiny: thankx!!! Ik gebruik POD 2.0 voor de gitaar en de piano is midi, gepimpt met wat reverb.

@ jan kletsbaas: Yo Ferry, dank je voor het luisteren en je terechte commentaar. Inderdaad was het geluid niet helemaal optimaal en mocht er minder gain op. Qua nootkeuze: klopt! Maar ja... ik heb het geïmproviseerd over een stuk wat ik eigenlijk nog niet goed kende op dat moment en aangezien ik nooit iets opschrijf qua accoordenschema's etc., was het wat 'ins blaue hinein' spelen. :D

@ The Lo Lands: dank je wel! Om eerlijk te zijn, is het toch vooral de piano die het 'm doet hoor. Zonder piano klinkt het nergens naar. Zonder gitaar blijft er nog steeds een heel mooi stuk over... dus die paino mag van mij best overheersen hoor. ;)

Stratman70
3 januari 2010, 18:13
Alweer zo'n twee jaartjes oud, maar nog steeds de moeite waard. Ik geniet nog altijd van dit nummer, met name de piano en het geluid wat ik ervan heb kunnen maken. Ik heb er niet meer aan gesleuteld, behalve wat aan de latency van het gitaarkanaal gedaan.

Voor degene die 'm dus nog niet gehoord hebben:

bump! (http://soundclick.com/share?songid=6156852)

RoelTM
3 januari 2010, 18:25
Ik zit te genieten Stratman. De verschillende emoties, dynamiek, allemaal geweldig. Top gedaan. :ok:

Was dit een briljante ingeving, of speel je altijd zulk soort dingen?

Stratman70
4 januari 2010, 19:27
Ik zit te genieten Stratman. De verschillende emoties, dynamiek, allemaal geweldig. Top gedaan. :ok:

Was dit een briljante ingeving, of speel je altijd zulk soort dingen?Hey Roel, dit was ons eerste project (zie beginpost) en dat beviel ons zo goed, dat we meer nummers hebben gemaakt. We willen uiteindelijk samen een cd maken. Andere nummers kun je vinden op mijn Soundclick pagina (http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=435506), zoals Four Hands en When Ways Part, die beiden ook erg de moeite waard zijn.

Echt gaaf dat je er zo van genoten hebt, want daar doe je het uiteindelijk toch voor, nietwaar?

Bedank voor het luisteren en je mooie woorden!