PDA

View Full Version : Trem-King - Beste Tremolo Brug?



artnaz
23 januari 2008, 23:28
Check this (http://www.tremking.com/index.html), en dan vooral de twee video's.

Klinkt allemaal prachtig. Brug is vast (sustain), hoogte van de zadels verandert niet, Graftak zadels, "gaat beide kanten op", en hij is niet te duur...

Ik kan weinig tot geen ervaringen met dit ding vinden, behalve deze review (http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=295045).

Orpheo
23 januari 2008, 23:58
en het lullige is dat je moet frezen in je gitaar, anders past het niet. ga gewoon lekker voor hipshot, werkt perfect.

artnaz
24 januari 2008, 00:26
Hoe moeilijk het precies is om hem te plaatsen zoek ik nog uit (ik las dat het in de recessed Wilkinson routing zou passen of iets dergelijks). Maar ik ga natuurlijk niet met de Stagg spelen die voor mijn neus ligt, omdat de Fender Custom Shop ergens op zolder in een koffer verborgen ligt. Als je snapt wat ik bedoel... ;)

Orpheo
24 januari 2008, 00:43
de wilksinson recessed past qua routing bovenop, maar het tremblok binnenin heeft 4.5 cm ruimte nodig. daarvoor moet je frezen. past dus niet. effe goed lezen, kerel.

artnaz
24 januari 2008, 01:04
Waar moet ik dat lezen dan, of heb je de maten vergeleken?

Ik weet niet, misschien is hij wel interessant genoeg om er wat uit te laten frezen...

Orpheo
24 januari 2008, 07:39
mijn probleem ermee is dat de floyd rose ook bijna 100% stemvast is, en de hipshot (met een goeie topkam) ook. ik vind het dus onnozel en onnodig om zoveel te frezen. dat is mijn probleem met die brug. het doet mij teveel denken aan kahler met her en der een stratstyle-brug, en hoe meer gekloot aan ene gitaar, hoe meer er kapot kan gaan. wat nu als je opeens een andere brug wilt omdat ie totaaaaal niet werkt? zit je mooi met zo'n mega-gat.

artnaz
28 januari 2008, 21:38
Zo'n mega-gat is het niet, en de gewone brug past er ook wel in. Alleen op de top is de afstanden tussen de twee schroeven wat groter, dus dat is wel een probleem. Een Floyd ziet er niet uit op een Strat vind ik, en die Hipshot kan alleen maar downtunen toch?

Anyway, ik heb de mensen van Tremking gemaild, en kreeg een hele nette mail terug. Ze zijn momenteel met Warmoth onderhandelen of Warmoth de routing van Tremking niet standaard kan toevoegen. Dus als de geïnteresseerden er naar Warmoth over mailen, schiet het meer op... ;)

Verzending van de brug naar NL is ook $19,95 by the way, ben je met $140,- (€95,-) klaar (eventuele BTW & importbelasting niet meegerekend). Nette prijs, en niet duurder dan een Hipshot!

Orpheo
28 januari 2008, 21:49
Zo'n mega-gat is het niet, en de gewone brug past er ook wel in. Alleen op de top is de afstanden tussen de twee schroeven wat groter, dus dat is wel een probleem. Een Floyd ziet er niet uit op een Strat vind ik, en die Hipshot kan alleen maar downtunen toch?

Anyway, ik heb de mensen van Tremking gemaild, en kreeg een hele nette mail terug. Ze zijn momenteel met Warmoth onderhandelen of Warmoth de routing van Tremking niet standaard kan toevoegen. Dus als de geïnteresseerden er naar Warmoth over mailen, schiet het meer op...

Verzending van de brug naar NL is ook $19,95 by the way, ben je met $140,- (€95,-) klaar (eventuele BTW & importbelasting niet meegerekend). Nette prijs, en niet duurder dan een Hipshot!

je leest (weer...) niet goed.

http://www.tremking.com/im_install/vib_down_02.jpg

groter gat dan normaal; past dus niet zonder frezen.


3. Rout where tone block moves MUST be at least 45mm (1.77”) wide.

en of het nu echt zo goed werkt als dat ze zeggen...? Ik weet het niet. Ik heb dit soort dingen tevaak gezien, en ik ben en blijf sceptisch.

Nutthead
28 januari 2008, 21:56
Nu we het toch of bruggen en tremolo's hebben: Ik heb sinds kort een Yamaha RGX 612 S uit 1989 met een Yamaha RM (rockmagic) brug (lijkt op Floyd Rose) op zich prima ding, maar kan iemand mij uitleggen of de handleiding sturen hoe ik het dingen gan intoneren en goed vlak laten liggen?

artnaz
28 januari 2008, 22:05
je leest (weer...) niet goed.

http://www.tremking.com/im_install/vib_down_02.jpg

groter gat dan normaal; past dus niet zonder frezen.



en of het nu echt zo goed werkt als dat ze zeggen...? Ik weet het niet. Ik heb dit soort dingen tevaak gezien, en ik ben en blijf sceptisch.Ehm... Of jij leest niet goed wat ik zeg/ik leg het niet goed uit...

Het is groter dan normaal ja, maar ze zeggen dus dat ze met Warmoth aan het praten zijn om die routing standaard in de opties van Warmoth toe te voegen. Dus zodat Warmoth "dat grote gat" al voor je maakt.

Of mijn eerste zin was onduidelijk: ik bedoel dat een gewone Strat-brug er ook in past, want het gat is groter en niet kleiner. Maar omdat de schroeven op de top verder uit elkaar liggen bij de Tremking dan normaal, heb je alsnog een probleem.

Overigens past een gewone Strat-cover er ook gewoon op. En tja, veel feedback over dat ding is er niet, maar er is niks negatiefs! Ik wil hem in ieder geval graag proberen...

Orpheo
28 januari 2008, 22:14
Ehm... Of jij leest niet goed wat ik zeg/ik leg het niet goed uit...

Het is groter dan normaal ja, maar ze zeggen dus dat ze met Warmoth aan het praten zijn om die routing standaard in de opties van Warmoth toe te voegen. Dus zodat Warmoth "dat grote gat" al voor je maakt.

Of mijn eerste zin was onduidelijk: ik bedoel dat een gewone Strat-brug er ook in past, want het gat is groter en niet kleiner. Maar omdat de schroeven op de top verder uit elkaar liggen bij de Tremking dan normaal, heb je alsnog een probleem.

Overigens past een gewone Strat-cover er ook gewoon op. En tja, veel feedback over dat ding is er niet, maar er is niks negatiefs! Ik wil hem in ieder geval graag proberen...

ah ok, als je er later alsnog een 'normale' brug in wilt zetten kan dat. Ik ben wel benieuwd of en wanneer warmoth het grote gat gaat brengen. Lijkt me een leuke toevoeging!